میرنیوز
فرنوش نوبخت در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی تسنیم درباره نصب درهای حائل در ایستگاههای متروی تهران اظهار کرد: نصب درهای حائل که برای نخستین بار در ایران صورت خواهد گرفت، بیشتر به دلیل این است که سرعت تجاری در مترو را افزایش دهیم زیرا قطارهای ما در بدو ورود به ایستگاههای شلوغ با سرعت کمتری وارد میشوند و این امر باعث میشود به تعداد قطارهای بیشتری نیاز باشد.
وی با بیان اینکه ما با کمبود ناوگان مواجهیم وبه دنبال انجام کارهایی هستیم که این کمبود جبران شود، ادامه داد: گروه فنی شرکت بهرهبرداری مترو تهران تشکیل شده و هفته گذشته مکاتباتی با شرکتهایی که اعلام آمادگی کرده بودند، آغاز کرده ایم؛ فکر میکنم حداکثر تا یک ماه یا 45 روز آینده به مراحل نهایی کار نزدیکتر شویم.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: تولیدکنندگان نیز باید بررسیهای خود را انجام دهند و با تأمینکنندگان قطعات ارتباط برقرار کنند؛ در انجام این کار جدی هستیم و تا پایان سال حتما آن را اجرایی خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه ایستگاههای تقاطعی وایستگاههایی که مسافران بیشتری دارند مانند دروازه دولت، تئاترشهر و فردوسی در اولویت نصب درهای حائل هستند، تصریح کرد: درایران نمونه درهای حائل وجود ندارد اما تأکیدمان این است که این محصول در کشورمان تولید شود بنابراین با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری و همچنین شرایط اقتصادی کشوربه طور حتم تولیدکنندگان داخلی را انتخاب میکنیم.
نوبخت درباره بودجه برآورد شده برای تولید درهای حائل گفت: ابتدا باید درهای حائل را در یکی دو ایستگاه نصب و تست کنیم و بعد بودجه آن را تأمین کنیم؛ فعلا موفقیتآمیز بودن کار در این است که سرعت تجاری را در ایستگاههای تقاطعی افزایش دهیم اما لازم نیست این کار را برای همه ایستگاهها انجام دهیم چراکه ایستگاههایی مانند شهید همت، مسافران کمی دارد.
وی درباره ارتباط سرعت تجاری با درهای حائل اظهار کرد: با وجود درهای حائل، قطار میتواند با سرعت بیشتری وارد ایستگاه شود این در حالی است که در وضعیت فعلی، اگر تعداد مسافران زیاد باشد، قطار با سرعت کمتری وارد ایستگاه میشود، علاوه بر این، راهبر قطار به کنترل دیداری نیاز دارد و باید برای خروج از سکو خیال آسودهای داشته باشد، مجموع این موارد ما را به این نتیجه رسانده که پروژه را اجرایی کنیم و در نتیجه به سرعت تجاری بیشتری دست یابیم.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه درباره اینکه برخی کشورها با مشکلاتی مانند بهموقع باز نشدن درها مواجه هستند، گفت: این موارد، موضوعات فنی است که سازندگان باید به آن توجه داشته باشند.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳