میرنیوز

شهید سلیمانی در دوران جهاد افغانستان نقش مثبت و برجسته‌ای داشت/ او از خواست مردم حمایت می‌کرد

شهید سلیمانی در دوران جهاد افغانستان نقش مثبت و برجسته‌ای داشت/ او از خواست مردم حمایت می‌کرد 2022-01-01T17:21:28+03:30

به گزارش ایسنا، بهادر امینیان در بخشی از این گفت‌وگو درباره نقش برجسته شهید سلیمانی در تحولات چند ده سال اخیر افغانستان گفت: از زمان حضور روس ها در این منطقه، مقاومت و جهاد مردم علیه ارتش سرخ، شهید سلیمانی و دوستانش، در حمایت از جهاد مردم حضور پررنگی داشتند و به منظور اینکه بتوانند در مقابل اشغالگری آنان مقاومت کنند، جمهوری اسلامی و شهید سلمیانی با احمدشاه مسعود و سایر رهبران جهادی دیدارها و ارتباطات خوبی داشتند. در دوران بعد هم سردار سلیمانی نقش مثبت و برجسته ای داشت.

او با تاکید بر اینکه که جمهوری اسلامی ایران همواره از خواست مردم افغانستان حمایت کرده، افزود: در حوزه افغانستان هم کماکان این مساله به عنوان یک ایده سردار سلیمانی باقی است که مردم این منطقه نظام را به معنای مشارکت همه بر مبنای اعتقادات، رسوم و فرهنگ مردم ایجاد کنند. مانع عمده ای که تاکنون جلو این کار را می گرفت آمریکا بود، اما با خروج شان یک قدم به پیش رفتیم، ولی هنوز باید کار شود تا یک حکومت با مشارکت همه مردم در این کشور مستقر شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل با اشاره به اینکه در دو سال گذشته، جریان های غربگرا عمدتاً تلاش در تخریب چهره سردار سلیمانی داشتند و در شبکه های تلویزیونی، افرادی را دعوت می کردند که فقط حمله می کردند به سردار سلیمانی و هیچ وقت درشبکه های رسمی و یا شبکه های خصوصی به طور واقعی به این قضیه پرداخته نشد، افزود: امروز اما امیدوار هستیم که با برداشته شدن موانع و عدم حضور بیگانگان، قهرمان مبارزه با تروریسم، اشغالگری و تجاوز (سردار سلیمانی) بهتر برای مردم شناخته شود.

متن کامل مصاحبه خبرگزاری صدای افغان(آوا) با بهادر امینیان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل به شرح زیر است:

آوا: امسال تجلیل از سالگرد شهادت سردار سلیمانی در شرایط متفاوتی برگزار می شود، آمریکا به صورت بسیار خفت بار از افغانستان خارج شده و زمینه های خروج ارتش اشغالگر این کشور از عراق هم آغاز گردیده، شما این شرایط را چگونه ارزیابی می کنید؟ فکر نمی‌کنید که به نوعی این تحولات به برکت خون شهید سردار سلیمانی بوده است؟ تحلیل و برداشت شما چیست؟

بهادر امینیان: منطقه ما در طول چند دهه گذشته شاهد تحولات گسترده بوده است و حضور بیگانگان در این منطقه مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرد، این بیگانگان هم خودشان متجاوز بودند و هم جریان های افراطی را ایجاد کردند. بیرونی ها در دهه های گذشته آرامش و شرایط زندگی عادی را از مردم گرفتند و با سیاست های غلطی که در منطقه دنبال کردند فکر می کردند که می توانند قدرت خود را تثبیت کنند و این جغرافیا را تحت اشغال خود دربیاورند، اما مقاومت مردم و عدم پذیرش سلطه بیگانگان، در نهایت هزینه های زیادی را بر سیاست های استکباری و تحمیلی وارد کرد که آبرو، حیثیت و اعبتارشان را در منطقه از دست دادند و مجبور شدند این جغرافیا را ترک کنند، شاید پرچمدار مقابله با جریان های تروریستی، اشغال و حضور بیگانگان، سردار سلیمانی بود که نقش زیادی داشت و ما امروز شاهد به نتیجه رسیدن تلاش های ایشان هستیم که به شکل افتضاحی برای آمریکا تجلی پیدا کرد.

آوا: ما تا چه اندازه به آرمان های سردار شهید سلیمانی برای رسیدن به یک وضعیت ایده آل در منطقه و به خصوص افغانستان نزدیک شده ایم؟ چشم انداز سردار شهید سلیمانی برای منطقه و آرمان ایشان چه بود؟

بهادر امینیان: سردار سلمیانی عمدتاً به دنبال این بود که مردم منطقه بر مبنای داشته های بومی و به خصوص اعتقادات خودشان بتوانند حکومت‌شان را در دست بگیرند، این موضوع را ایشان در تمام منطقه دنبال می کرد و در خیلی جاها به پیشرفت های خوبی نیز رسید.

در حوزه افغانستان هم کماکان این مساله به عنوان یک ایده سردار سلیمانی باقی است که مردم این منطقه نظام را به معنای مشارکت همه بر مبنای اعتقادات، رسوم و فرهنگ مردم ایجاد کنند. مانع عمده ای که تاکنون جلو این کار را می گرفت آمریکا بود، اما با خروج شان یک قدم به پیش رفتیم، ولی هنوز باید کار شود تا یک حکومت با مشارکت همه مردم در این کشور مستقر شود.

آوا: راه شهید سلیمانی، راه ایستادگی و مقاومت بود، راهی که جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته پشت سر گذاشته و امروز تحولات افغانستان بسیار به اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شباهت دارد. قطعا سختی های زیادی وجود دارد که امروز شما از نزدیک حس می کنید. راهی که شهید سلیمانی برای عبور از این سختی ها فراراه مردم افغانستان قرار داده، چیست؟

بهادر امینیان: مردم افغانستان از سابقه طولانی، از ثروت های خدادادی خوبی برخوردار هستند، تا هنوز دخالت بیگانگان اعم از روس ها، انگلیسی ها و بعد هم آمریکایی ها اجازه ندادند که این مردم بتوانند روی پای خودشان بایستند و نظامی را ایجاد کنند که ثبات، آرامش، امنیت و پیشرفت و توسعه را به ارمغان بیاورد. امیدواریم که با برطرف شدن این موانع و اینکه مردم یک قدم برای مطالبات شان به پیش رفته اند در آینده بتوانند چنین شرایطی را شاهد باشند.

آوا: تا اندازه بسیاری نقش و جایگاه سردار شهید سلیمانی در دیگر کشورهای عربی برجسته بوده؛ اما شواهد حاکی از حضور سه دهه گذشته این سردار بزرگ در تحولات افغانستان است، ولی با این وجود، این نقش و تأثیرگذاری چندان تبیین نشده است. نگاه شما به این نقش و تأثیرگذاری چیست؟

بهادر امینیان: از زمان حضور روس ها در این منطقه، مقاومت و جهاد مردم علیه ارتش سرخ، شهید سلیمانی و دوستانش، در حمایت از جهاد مردم حضور پررنگی داشتند و به منظور اینکه بتوانند در مقابل اشغالگری آنان مقاومت کنند، جمهوری اسلامی و شهید سلیمانی با احمدشاه مسعود و سایر رهبران جهادی دیدارها و ارتباطات خوبی داشتند. در دوران بعد هم سردار سلیمانی نقش مثبت و برجسته ای داشت. به هرحال افغانستان همسایه جمهوری اسلامی ایران است و ما همیشه به دنبال این بودیم که مردم افغانستان بتوانند به یک آرامش دسترسی پیدا کنند.

در ۲۰ سال که مردم افغانستان تلاش کردند تا نظام جمهوریت را ایجاد کنند، سردار سلیمانی از خواست مردم حمایت می کرد، البته آمریکایی ها انحرافی در درخواست مردم ایجاد کردند، فسادی که در اینجا به وجود آمد مشکلات زیادی را برای ما هم ایجاد کرد و هیچگاه نمی خواست که ایران ارتباط طبیعی با افغانستان داشته باشد، از جمله در دو - سه سال گذشته حتی اجازه نمی دادند که برای سردار سلیمانی مراسم بگیریم و همیشه مانع بودند؛ اما سردار سلیمانی همیشه حمایتش از مردم و تقویت برنامه‌های شان بود.

آوا: سفارت جمهوری اسلامی ایران و سایر مجموعه‌های فرهنگی در حوزه افغانستان چه برنامه‌ای برای تبیین نقش و جایگاه شهید سلیمانی در عرصه تحولات افغانستان داشته و دارند؟ فکر نمی کنید باید در این زمینه تاریخ نگاری شود؟

بهادر امینیان: برنامه های خوبی انجام شد، اما در حد شخصیت سردار سلیمانی نبوده است و حتی در دو سال گذشته که ما در اینجا شاهد بودیم، جریان های غربگرا عمدتاً تلاش در تخریب چهره سردار سلیمانی داشتند، در شبکه های تلویزیونی، افرادی را دعوت می‌کردند که فقط حمله می کردند به سردار سلیمانی و هیچ وقت در شبکه های رسمی و یا شبکه های خصوصی به طور واقعی به این قضیه پرداخته نشد. امروز اما امیدوار هستیم که با برداشته شدن موانع و عدم حضور بیگانگان، قهرمان مبارزه با تروریسم، اشغالگری و تجاوز (سردار سلیمانی) بهتر برای مردم شناخته شود.

آوا: وضعیت فعلی در روابط افغانستان و ایران با روی کار آمدن طالبان چیست؟

بهادر امینیان: افغانستان همسایه جمهوری اسلامی ایران است. ما ۹۴۰ کیلومتر مرز داریم، میلیون ها نفر از اتباع افغانستان هم اکنون در ایران زندگی می کنند، روزانه هزاران تن از اتباع افغانستان که تحت فشار شرایط سخت و ناگوار اقتصادی هستند به سمت ایران می‌روند، جریان های تروریستی مانند داعش که خطری جدی برای ما نیز است و ممکن است از این فرصت ها استفاده کند، به همین دلیل سعی کردیم با مقامات فعلی افغانستان ارتباط داشته باشیم و به آنها کمک کنیم که یک دولت فراگیر را ایجاد کنند، و اگر می خواهند ثبات ایجاد شود راهی جز این نیست، زیرا وضعیت افغانستان اینگونه نیست که یک قوم یک گروه بتوانند در این کشور حاکم باشد، تنها راه ثبات و پیشرفت در این کشور این است که همه اقوام و گروه ها خودشان را در حکومت دخیل بدانند و تلاش ما نیز در این جهت جریان دارد و در عین حال مرزهای خود را باز نگاه داشتیم تا فشار بر مردم افغانستان کمتر شود، همزمان کمک های اقتصادی نیز انجام بدهیم.

ایران حتی یک روز هم مرزهایش را به روی مردم افغانستان نبسته است؛ چون می داند که بخش زیادی از مایحتاج مردم از خارج تامین می شود و اگر مرزها بسته شود فشارش بر مردم تحمیل می شود همانگونه که فعلاً هم تحت فشار مضاعف هستند.

رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران گفتند که دولت ها می آیند و می روند و این مردم هستند که ثابت هستند و باید با مردم ارتباط داشته باشیم، اینکه فعلاً مردم افغانستان در شرایط سختی هستند نتیجه سیاست های غلط آمریکا است.

آمریکایی ها که خودشان مسبب شرایط کنونی هستند مردم را نیز تحریم کردند و از این سلاح همیشه علیه ملت ها استفاده می کنند، کما اینکه پشتوانه پولی افغانستان را بلوکه کردند. از این جهت ما تلاش می کنیم تا جایی که امکان دارد آلام و دردهای مردم را کم کنیم و از طریق همکاری هایی که انجام می دهیم هم مرزهای‌مان امن بشود و هم مردم آرام باشند.

آوا: تا چه اندازه فکر می کنید دولت موقت طالبان به طرف پذیرش خواست های کشورهای همسایه و جامعه جهانی از جمله جمهوری اسلامی ایران پیش خواهد رفت؟ و اگر نرود، چه سناریویی در انتظار خواهد بود؟

بهادر امینیان: درخواستی که ما داریم یک نوع خیرخواهی برای خود طالبان هم است و اینها اگر می خواهند موفق شوند اول باید اعتماد مردم را جلب کنند، هیچ قدرتی و هیچ حکومتی از راه گلوله، توپ و تفنگ نمی تواند در یک کشور پیشرفت و ثبات به وجود بیاورد و باید در درجه اول با مردم خود ارتباط برقرار کند و بر پایه همکاری های مردمی به نتیجه برسد. این حرفی است که ما با رهبری طالبان در میان گذاشتیم و تاکید کردیم که با دخیل کردن مردم بر مبنای رسوم مذهبی و فرهنگی خودشان می توانید شرایط سخت را پشت سر بگذارید و مردم هم در این صورت احساس می کنند که می توانند آینده شان را در حضور شما ببینند.

آوا: نگاه شما به رویکرد متقابل آمریکا و طالبان نسبت به هم چیست؟ با توجه به تجربه جمهوری اسلامی ایران، فکر نمی کنید اتکا و وابستگی به آمریکا و درخواست و خواهش از این کشور برای به رسمیت شناختن، شاه کلید مشکلات کنونی افغانستان نیست؟

بهادر امینیان: شرایط کنونی نتیجه رفتار آمریکا است. دو سال پیش بحثی را که در دوحه شروع کردند و ما اسمش را «مذاکرات صلح» نمی گذاشتیم و «معامله آمریکا» می گفتیم، نتیجه مطلوب نداد و ما از اول احساس می کردیم که آمریکا می خواهد در آنجا معامله کند. از این جهت ما هیچگاه حضور پیدا نکردیم و می‌دانستیم که به خیر مردم افغانستان نیست و شخص خلیلزاد مرتکب اشتباه دیگری می شود.

وضعیت اسفبار کنونی که در افغانستان دیده می شود نتیجه سیاست های آمریکا است و به همین دلیل با روند مذاکرات دوحه مخالفت کردیم و معتقدیم که امروز هم آمریکا تلاش می کند با فشار بر افغانستان بازهم بیاید و خواسته خودش را محقق کند و با ابزاری که در دستش است تلاش می کند که بر مقامات فعلی فشار بیاورد و (آنان را) مجبور کند که خواست آمریکا را قبول کنند و ما احساس می کنیم که آمریکا هنوز هم در منطقه حضور دارد و می خواهد برگردد و با فشارهای اقتصادی بر افغانستان می خواهند به یک شکل دیگر بیایند، و این بازی کثیفی است که آمریکایی ها مجدداً راه انداخته اند و متاسفانه هزینه اش را مردم افغانستان می پردازند و ما با این قطعاً مخالف هستیم و معتقدیم که به جایی نخواهد رسید.

آوا: با توجه به هجوم شهروندان افغانستان به سوی مرزهای جمهوری اسلامی ایران، به خصوص به صورت غیرقانونی، رویکرد جمهوری اسلامی ایران برای پذیرش و رسیدگی به این مهاجرین چیست؟ دیده می شود که کسی جلودار این سیل مهاجرت نیست؟

بهادر امینیان: در حال حاضر چهار میلیون مهاجر افغانستان در ایران هستند در حالی که شرایط خود ایران نیز شرایط سختی است، اقتصاد کشور تحت تحریم ها و تعزیرات بین المللی است و ما بیشتر از این برای پذیرش مهاجرین ظرفیت نداریم. کل اتحادیه اروپا که می خواستند چند هزار مهاجر را بپذیرند؛ اما باز هم مشکلات برای شان خلق کردند و گفتند ما امکان پذیرش مهاجر بیشتر را نداریم و متاسفانه جامعه بین الملل هم چشم را روی هم گذاشته و هیچ کمکی برای مردم افغانستان نمی کند و ایران واقعاً در شرایط سختی است. البته در طول چند ماه گذشته تسهیلات زیادی برای مردم افغانستان به وجود آوردیم و روزانه از چهار تا پنج هزار را ویزا می دادیم، البته در یک هفته اخیر به دلیل ویروس کرونا به همه کشورهای خارجی مرزهای مان را بسته کردیم که شرایط سخت کرونایی در همه دنیا است و این محدودیت ها نیز طبیعی است.

 ما همیشه از مردم افغانستان خواستیم که اگر می خواهید ایران بروید قانونی سفر کنید، اما متاسفانه باندهای قاچاق انسان و کمیشن‌کاری تلاش می‌کردند که با فریب، مردم را به صورت غیرقانونی به ایران منتقل کنند، در حالی که هیچ کشوری قبول نمی کند که کسی به صورت غیرقانونی وارد خاک شان شود.

آوا: به دنبال شیوع نوع جدید ویروس کرونا، مرزهای جمهوری اسلامی ایران به مدت ۱۵ روز به روی شهروندان افغانستان بسته شده و ما شاهد تجمع گسترده مردم در مرز  اسلام قلعه ـ دوغارون هستیم. چطور می شود این مشکل را حل کرد؟ برنامه شما چیست؟

بهادر امینیان: ایران نه تنها مرز دوغارون و اسلام قلعه؛ بلکه تمام مرزهای خود را به روی ۱۵ کشور همسایه بست و حتی مرزهای هوایی را روی چهار کشور اروپایی و هشت کشور آفریقایی نیز بست این در حالی است که مرز هوایی به افغانستان بسته نیست و این سیاست تنها در قبال افغانستان استثنایی است و بعد هم تمام کشورهای دنیا با بیماری به نام کرونا روبرو هستند و ما در گشته تا ۵۰۰ نفر روزانه حداقل به خاطر کرونا تلفات داشتیم، بنابراین باید شرایطی را فراهم کنیم که دوباره این اتفاق نیفتد و مردم افغانستان هم نمی خواهند که مردم ایران از ناحیه کرونا تلفات داشته باشند. افزون بر آن مردم ایران از ما توقع دارند تا سیاست هایی را دنبال کنیم که دوباره آن حادثه گذشته اتفاق نیفتد. خوشبختانه در حال حاضر توانستیم کرونا را در ایران کنترل کنیم و یکی از موفق ترین کشورها در این زمنیه بودیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)