میرنیوز

گفتگوی اختصاصی با دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان: هیچ مذاکره‌ای با باکو برای تغییرمرزها نکردیم و نخواهیم کرد

 گفتگوی اختصاصی با دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان: هیچ مذاکره‌ای با باکو برای تغییرمرزها نکردیم و نخواهیم کرد 2021-10-13T14:00:07+03:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، موضوع قفقاز جنوبی و تحولات در این منطقه پس از جنگ 44 روزه قره باغ و توافقنامه صلحی که بین جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه در مسکو منعقد شد و همچنین اتفاقاتی که طی چند هفته گذشته در این منطقه در جریان است، در فضای سیاسی و رسانه ای ایران بازتاب فراوانی یافته است.

دیدگاه‌های مختلفی در این خصوص شکل گرفته و تحلیلهای زیادی از آینده تحولات و ژئوپلتیک منطقه قفقاز جنوبی وجود دارد. برای بررسی این تحولات گفتگویی داشتیم با آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان تا، ابهاماتی که در این خصوص شکل گرفته را از زبان بالاترین مقام امنیتی این کشور جویا شویم.

حاصل این گفتگو از نظر خوانندگان می‌گذرد.    

کشور "ارمنستان" , کشور جمهوری آذربایجان ,

تسنیم: تشکر می‌کنم از وقتی که در اختیار ما قرار دادید تا این که بتوانیم اتفاقاتی که در منطقه قفقاز در حال رخ دادن است را بررسی کنیم و برای ابهاماتی که در اینجا وجود دارد پاسخی بیابیم. همچنین درباره روابط دو کشور نیز چشم اندازی کسب کنیم. از زمانی که آقای نیکول پاشینیان از سال 2018 به قدرت رسیده اند. ما شاهد توسعه روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین دو کشور در این سالها بوده ایم که این بر خلاف شایعاتی است که درباره نگاه نخست وزیر ارمنستان وجود داشت. نگاه شما به روابط تهران- ایروان چیست؟

گریگوریان: برای فرصتی که ایجاد کردید، تشکر می‌کنم. درباره ابهاماتی که وجود داره باید بگویم که علیه حکومت پاشینیان تهمت های زیادی در حوزه‌های مختلف بوده، اما ما همواره اعلام کرده‌ایم که حکومت ما، ارمنستانگرا است و ما برای تامین منافع ارمنستان گام بر می‌داریم و در راستای این منافع کار می‌کنیم. در همین راستا، می توانم اشاره کنم که به نفع ارمنستان است که رابطه بین ایران و ارمنستان توسعه پیدا کند.

 

کشور "ارمنستان" , کشور جمهوری آذربایجان ,

فیلم کامل گفتگوی اختصاصی تسنیم با آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان


از سال 2018 به این سو حکومت ارمنستان تلاش کرده که روابط امنیتی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خود را با ایران توسعه دهد. پاشینیان پس از تشکیل حکومت جدید خود در سال 2020 اعلام کرد که ایروان آماده  است با ایران روابط راهبردی داشته باشد و در راستای این سیاست تلاش می کند. این تحولات مثبتی که در روابط ارمنستان و ایران رخ می دهد شاهدی بر این بیانیه و سیاست است.

مفاد این بیانیه در جریان دیدار آقایان رئیسی، رئیس جمهور ایران و پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان مطرح شده و دیدار آنها مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و درباره این سیاست مذاکره شد. در این مدت رهبران دو کشور دوبار با یکدیگر دیدار داشته اند؛ آنها اول در تهران و بعداً در دوشنبه (تاجیکستان) ملاقات کردند.

علاوه بر این، مقامات مختلف ایران و ارمنستان به طور مرتب با یکدیگر دیدار می کنند که این بیانگر تحولات مثبت روابط بین دو کشور است. توسعه روابط دو کشور نشان دهنده این امر است که آن اتهاماتی که درباره روابط دو کشور مطرح بوده، صحت ندارد.

تسنیم: آیا در حوزه سیاسی و اقتصادی هدفگذاری شده است؟

گریگوریان: بله، اول حوزه انرژی برای ارمنستان موضوع بسیار مهمی است و ما به آن اهمیت زیادی می‌دهیم. مخصوصاً درباره ساخت نیروگاه آبی- برقی ارمنستان-ایران واقع در مرز، مذاکراتی انجام شده است.

بغیر از این نیروگاه، درباره برخی زیرساخت ها در حوزه انرژی مذاکره می‌کنیم. پس از آن، حوزه اقتصادی برای ارمنستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مخصوصاً در دیدارهای آقایان رئیسی و پاشینیان درباره توسعه روابط اقتصادی مذاکره شده است.

بخصوص توافق شد که در این راستا گروه مشترک کاری تأسیس شود که این گروه مشترک وظیفه پیگیری اموری را برعهده خواهد داشت که بین دو کشور توافق شد. هدف ما این است که کمک کنیم تا روابط اقتصادی دو کشور تعمیق یابد و دو کشور به یکدیگر نزدیکتر شوند.

در مذاکرات ما هیچ اشاره ای به کریدور(زنگزور) نشده است

تسنیم: بخش دوم سئوالات ما درباره تحولات قفقاز است. حدود 2 هفته از سالگرد جنگ دوم قره باغ می گذرد که موجب تغییرات گسترده ای در منطقه شده و منطقه از آن ایام به این طرف دچار تنش و بحران هایی شده است. یکی از مواردی که باعث ایجاد تنش شده، توافقنامه آتش بسی است که بین دو طرف با حضور روسیه امضا شد و ابهاماتی داشت. یکی از موارد ابهام، بحث گذرگاه هایی است که قرار شده بین دو کشور و نقاط خودمختار شکل بگیرد؛ یعنی بین نخجوان- جمهوری آذربایجان(گذرگاه زنگزور) و قره باغ- ارمنستان(گذرگاه لاچین). با توجه به اینکه این موضوع یکی از نگرانی های اصلی جمهوری اسلامی ایران در حوزه قفقاز است؛ چه اتفاقی در آنجا در حال وقوع است؟

گریگوریان: بله شما درست اشاره کردید؛ پس از امضای بیانیه 3 جانبه درباره آتش بس، ابهامات مختلفی درباره موضوعات مختلف مطرح شده است. نه فقط این بیانیه بلکه خود این جنگ در منطقه تاثیر بزرگی داشته است. این جنگ راهی را برای حضور تروریست‌ها در منطقه باز کرد و فرصتی برای تروریست ها و نیروهای مسلح برخی کشور ایجاد نمود.

حضور این ها باعث ناامنی در منطقه ما شده است. ما همیشه درباره این نکات به دیگران هشدار داده ایم. اما این هشدارهایی که از طرف ارمنستان اعلام شده باعث نشد که آنها کمکی در راستای جلوگیری از ورود تروریست‌ها و افراد مسلح به منطقه نکردند.

اما در مورد رفع انسداد راه ها و مسیرهای اقتصادی در منطقه باید بگویم که این مورد، هم در بیانیه نوامبر و همچنین در ملاقات سه جانبه رهبران ارمنستان، روسیه و جمهوری آذربایجان که در 11 ژانویه در روسیه برگزار شد، مطرح و درباره آن تاکید شده است. می خواهم با اطمینان تاکید کنم که در هر دو بیانیه و یا در ملاقات‌ها، هیچ اشاره‌ای به کریدور نشده است.

برخلاف این امر، طرف آذربایجانی چندین بار اعلام کرده که موضوعی درباره این کریدور مطرح شده است. می خواهم تاکید کنم که ارمنستان هیچ وقت درباره کریدور چیزی مطرح نکرده، نمی‌‌کند و نخواهد کرد و نسبت به کریدور هیچ وقت مذاکره‌ای نکرده و نخواهد کرد.

در دیدار با همکاران و همتایان خود نیز ما درباره این موضع ارمنستان، سخن گفته و این امر را در رسانه‌ها اعلام کرده ایم.

تمام جاده های ارتباط بین ترکیه و جمهوری آذربایجان در کنترل ارمنستان خواهد بود

همچنین در زمان قبل از انتخابات و در جریان تبلیغاتی که در شهر قاپان انجام شد، آقای پاشینیان اعلام کردند که مسئله احداث کریدور مطرح نیست و نخواهد شد.

می دانید که در آخرین انتخابات، ما از حمایت اکثریت آرای مردم برخوردار بودیم. این امر نشان می‌دهد که موضع ما در جامعه ارمنستان مورد پذیرش و درک قرار گرفته که ما چه سیاستی داریم و از موضع ما حمایت می کنند. آنها هم متوجه این امر شده‌اند که موضوع کریدور مطرح نیست و این امر برای جامعه ما نیز قابل درک بوده است.

ارمنستان آمادگی این را دارد که جاده‌های موجود در کشور را برای حمل و نقل بین جمهوری آذربایجان و ترکیه باز کند، اما تمام این جاده‌ها تحت حاکمیت جمهوری ارمنستان است. ما درباره این امر هم در رسانه‌ها و هم در دیدارها با همکاران بطور آشکار صحبت کرده‌ایم.

کشور "ارمنستان" , کشور جمهوری آذربایجان ,

ارمنستان و روسیه دیدگاه مشترکی درباره مسیرهای مواصلاتی دارند

تسنیم: معاون نخست وزیر روسیه نیز اعلام کرد که در جریان مذاکرات 9 ماهه بین معاونان نخست وزیر 3 کشور(روسیه، آذربایجان و ارمنستان) درباره احداث کریدور در جنوب ارمنستان صحبتی نشده و فقط درباره جاده ها و مسیرهای مواصلاتی و اقتصادی گفتگو شده است. با این با وجود طی چندماه اخیر آقای الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان گفته‌اند که ما این گذرگاه را حتی اگر شده با جنگ و زور می‌گیریم. آیا این یک پیام تهدید است یا صرفاً یک بلوف سیاسی؟

گریگوریان: شما به موضوع خیلی خوبی از زبان معاون نخست وزیر روسیه مبنی بر اینکه موضوع احداث کریدور مطرح نیست، اشاره کردید. در طی این گروه مشترک و نشست‌های سه جانبه، موضوع کریدور مطرح نشده است. بار دیگر تاکید می‌کنم که این امر نشان می‌دهد که طرف ارمنستان و روسیه دیدگاه مشترکی دارند.

اظهارات علی اف کمکی به مذاکرات نمی کند

ما درباره اظهارات علی اف باید گفت که او سعی می‌کند حرف‌هایی بزند که خارج از چارچوب موضوع مذاکرات است. این امر هیچ وقت به توسعه مذاکرات کمکی نمی‌کند و تاثیر مثبتی نخواهد داشت.

درباره اظهارات علی اف هم باید بگویم که نیروهای مسلح ارمنستان آماده دفاع از تمامیت ارضی کشور و امنیت کشور هستند. ارمنستان اجازه نخواهد داد که در منطقه تغییرات مرزی انجام شود. در این مورد می توانیم بطور واضح بگویم که در این باره اجماع بین المللی وجود دارد.

تسنیم: جمهوری اسلامی ایران خط قرمز خودش را تغییرات مرزی و ژئوپلیتیکی در منطقه قفقاز اعلام کرده است، اما از طرف دیگر شایعات و اظهارات زیادی درباره امکان و احتمال توافق بر سر تبادل خاک بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان و یا ایجاد کریدور در شمال و یا جنوب ارمنستان برای آذربایجان مطرح است. این اظهارات و شایعات به قدری قوی و شدید است که بین دولت و ملت ایران این نگرانی را ایجاد کرده که شاید در پشت پرده توافقاتی صورت گرفته است. ما در این باره می خواهیم از طرف شما پیام واضح و آشکاری در جهت رفع این نگرانی ها داشته باشیم.

گریگوریان: شما درست اشاره کردید که این موارد شایعه ای بیش نیستند و شایعات ساختگی و جعلی هستند. اکنون فرصتی فراهم شده تا ازطریق رسانه با مردم ایران صحبت کرده و موضع مان را به حکومت ایران منتقل کنیم.

می‌خواهم یک بار دیگر بطور واضح تاکید کنم که حکومت جمهوری ارمنستان هیچ وقت درباره خاک و حق حاکمیت ارمنستان مذاکراتی انجام نداده است. ما درباره حق حاکمیت و خاک متعلق به ارمنستان هیچ مذاکراتی نداشته‌ایم و نخواهیم داشت.

شما خودتان نیز اشاره کردید که معاون نخست وزیر روسیه هم گفته که هیچ مذاکره‌ای درباره موضوع کریدور مطرح نیست.

ما خود نیز اعلام کردیم که هیچ مذاکراتی در این خصوص نداشته، نداریم و نخواهیم داشت. در ضمن، درباره موضوع کریدور می خواهم ارتباط  بدهم به کریدور لاچین که بین آذربایجان و ارمنستان است. همه می‌دانند که درباره کریدور لاچین در حاشیه نشست مینسک مذاکراتی بوده است. وقتی که آذربایجان درباره داشتن کریدوری شبیه به این کریدور لاچین در خاک ارمنستان(زنگزور) صحبت می‌کند و چنین آرزویی دارد، این برخلاف توافقاتی است که درباره کریدور لاچین انجام شده است.

نخجوان بخشی از خاک جمهوری آذربایجان است. اگر آذربایجان قصد دارد که این کریدور را مشابه هم قلمداد کند در واقع مثل این است که قره باغ را بخشی از خاک ارمنستان به رسمیت می شناسد. به این معنی که وقتی طرف آذربایجانی این دو کریدور را در یک سطح نگاه می‌کند به این معنی است که همانطور که ارمنستان نخجوان را به عنوان خاک آذربایجان به رسمیت می‌شناسد، آذربایجان نیز قره‌باغ را جزو خاک ارمنستان می‌داند.

یک بار دیگر درباره شایعاتی که درباره تبادل خاک و سرزمینی که در سوال به آن اشاره کردید، می‌خواهم تاکید کنم که هیچ مذاکراتی در این زمینه وجود ندارد و انجام نخواهد گرفت.

همانطور که پیشتر در این مصاحبه مطرح کردم، بار دیگر مطرح می‌کنم که درباره «گشودن راه ها و مسیرها» مذاکراتی در جریان است. موضوع باز کردن مسیرها هم در بیانیه 9 نوامبر درباره آتش‌بس وجود دارد و هم در سند مذاکرات سه جانبه مسکو در تاریخ ژانویه 2021 گنجانده شده است.

بر اساس این دو سند، ارمنستان هم می تواند از خاک آذربایجان جهت دسترسی به آسیای مرکزی و روسیه استفاده کند. یعنی ما می‌توانیم از امکانات و زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی آذربایجان جهت دسترسی و اتصال به آسیای مرکزی و روسیه استفاده کنیم. آذربایجان نیز می‌تواند از طریق خاک ارمنستان با نخجوان ارتباط داشته باشد.

بغیر از موضوع رفع انسداد مسیرها، موضوع دیگری که خارج از این وجود دارد، اتصال ارمنستان به جلفای ایران از طریق نخجوان است. بعد از جلفا هم دسترسی به خلیج فارس و بندر چابهار برای ما مطرح است. ایران نیز می تواند به تفلیس و کشورهای اروپایی وصل شود. دیدگاه ما درباره مسیر اینگونه است.

به دنبال اتصال به چابهار هستیم

تسنیم: موضوع دیگری که وجود دارد اختلالاتی است که در مسیر ارتباطی ایران به ارمنستان طی هفته های اخیر رخ داده که البته ارمنستان در این زمینه اقداماتی انجام داده و قرار است که جاده تاتو با مشارکت ایران تکمیل شود. در این زمینه هم توضیح می دهید.

گریگوریان: درست اشاره کردید، برخی مشکلاتی در مسیر تزانزیتی بین ایران و ارمنستان بوجود آمده است و حکومت ارمنستان به سرعت کار و تلاش می کند که تا آخر سال میلادی این جاده تکمیل شود و بنظر من این مشکل کوتاه مدت است.

اما یک موضوع مهم دیگر این است که در ماه سپتامبر دولت ارمنستان مصوبه ای داشت که سیسیان ارمنستان را به ایران وصل می کند. این پروژه بیش از یک میلیارد دلار هزینه دارد که کل زیر ساخت های منطقه را تغییر خواهد داد.

برنامه ما این است که پس از اجرای این پروژه، به بندر چابهار وصل شیم و جنوب ارمنستان به هاب ترانزیتی تبدیل شود. بعد از این پروژه، فرصت توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران فراهم خواهد شد. در حال حاضر حجم تبادلات تجاری در حد چند صد میلیون دلار است، اما ما انتظار داریم که این حجم از مرز یک میلیارد دلار عبور کند. دو کشور ظرفیت این را دارند که مبادلات تجاری خود را به چندین میلیارد دلار برسانند.

تسنیم: از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید و به سئوالات ما پاسخ دادید تشکر می کنیم.

گریگوریان:من هم، تشکر می کنم.

 

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...

نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟

 نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟
2024-02-26T06:00:52+03:30
پشتوانه مردمی ناشی از مشارکت زیاد در انتخابات، باعث می‌شود تا دشمن خارجی، هم در سطح عملیاتی از اقدامات ضد امنیتی خود بکاهد و هم در سطح سیاسی و اقتصادی روابط...

رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید

 رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید
2024-02-26T06:00:51+03:30
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آنچه که باعث پایداری و پیشرفت نظام اسلامی و غلبه آن بر بسیاری از موانع و توطئه‌ها شد، جمع بین «...

فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم

 فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم
2024-02-26T06:00:51+03:30
نشست خبری علی مطهری سرلیست فهرست انتخاباتی«صدای ملت» صبح فردا در خبرگزاری تسنیم برگزار می شود.

وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد

 وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد
2024-02-26T06:00:51+03:30
فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: وزارت بهداشت عاقل‌تر از این است که تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی بگیرد چون خودش دچار مشکل می...

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:00:50+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند

 مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند
2024-02-26T06:00:50+03:30
سخنگوی ستاد انتخابات کشور عنوان کرد:ما سامانه‌ای به نام «انتخاب ایران» طراحی کردیم که به معرفی نامزدها در فضای مجازی می‌پردازد و مردم می‌توانند زن...

لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول

 لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول
2024-02-26T06:00:49+03:30
حزب ندای ایرانیان با انتشار بیانیه‌ای ضمن بیان دلایل حضور فعالانه در انتخابات، کاندیداهای مورد حمایت خود در سراسر کشور را معرفی کرد.

قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند

 قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند
2024-02-26T06:00:49+03:30
متقی فر تاکید کرد : لیست واحد شورای ائتلاف و جبهه پایداری ۲ سرلیست مشترک دارد که یکی آقای آقاتهرانی و دیگری آقای قالیباف است.

رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست

 رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست
2024-02-26T06:00:48+03:30
آیت الله رییسی در دیدار مردم بیرجند گفت: در کشور ما، هم اصل نظام اسلامی با رای مردم «تشکیل» شد، هم نوع حکومت با رای مردم انتخاب شد هم نهادهای ادار...

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی

 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی
2024-02-26T06:00:48+03:30
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی را تسلیت گفتند.

لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی

 لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی
2024-02-26T06:00:48+03:30
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب لیست نهایی "ایران سربلند، مجلس انقلابی" را اعلام کرد.

لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد

 لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد
2024-02-24T08:27:44+03:30
اعضای هیات انتخاب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) فهرست مشترک این ائتلاف و جبهه پایداری را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)

 عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)
2024-02-23T16:01:04+03:30
معاون اول رئیس جمهور در آستانه نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) از یکی از جانبازان پیشتاز دفاع مقدس، جبهه مقاومت و عرصه امنیت عیادت کرد.

منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است

 منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است
2024-02-23T16:01:02+03:30
معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از کمپ تیم‌های ملی کشتی گفت: در رشته کشتی همه حلقه‌های زنجیره‌ موفقیت را داریم و مجموعه دولت پشتیبان و وزارت ورزش پای‌کار ...

حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:54:16+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:27:26+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری

 تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری
2024-02-23T12:20:50+03:30
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت روحانی سالک‌الی‌الله حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری را تسلیت گفتند.

حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان

 حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان
2024-02-23T11:40:42+03:30
جبهه پایداری طی بیانیه‌ای از کاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سراسر کشور حمایت کرد.

الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی

 الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی
2024-02-23T11:40:41+03:30
در انتخابات امسال، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق‌های رأی هستند.

فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی

 فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی
2024-02-23T09:54:09+03:30
ستاد انتخابات کشور فهرست نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ملجس شورای اسلامی را به تفکیک استان‌ها منتشر کرد.

وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند

 وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند
2024-02-23T09:40:51+03:30
حجت الاسلام خطیب گفت: مقوله امنیت در ایران اسلامی «مردم‌پایه» می‌باشد و به همین دلیل همه‌ی ما، امنیت را مدیون مردم عزیزمان هستیم. لذا مردم با مشار...

مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است

 مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است
2024-02-23T09:40:50+03:30
کارشناس مسائل راهبردی گفت: انتخابات با مشارکت بالا بدون شک موجب افزایش انسجام ملی می‌شود و متعاقب آن به‌طور طبیعی امنیت ملی افزایش می‌یابد و دندان طمع دشمن ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)