میرنیوز

تصمیمی برای سهمیه ویژه بنزینی نگرفته‌ایم/ مکانیسم ماشه عملیاتی نمی‌شود

تصمیمی برای سهمیه ویژه بنزینی نگرفته‌ایم/ مکانیسم ماشه عملیاتی نمی‌شود 2020-02-05T11:37:57+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره سفر اخیر «جوزپ بررل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به کشورمان اظهار داشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه به تهران سفر کرد و با رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

وی با اشاره به اینکه این سفر به درخواست خود جوزپ بررل بود، ادامه داد: با توجه به تصمیم اخیر جمهوری اسلامی در برداشتن گام پنجم کاهش تعهدات برجامی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تقاضا داشت به ایران سفر کند و در این دیدارها مذاکرات بسیار خوبی انجام شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به مفاد برخی از مذاکرات مقامات کشورمان با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تصریح کرد: در وهله اول وی قبول کرد که پس از خروج آمریکا ازبرجام، اروپائی ها نتوانستند به تعهداتشان در برجام عمل کنند اما وی اعلام کرد که حتما اروپا می خواهد که با ایران در همه ابعاد روابط خوبی داشته باشد.

واعظی ادامه داد: همچنین وی گفت که در اتحادیه به سهم خودمان تلاش می کنیم که برجام بماند چرا که فعلاً هیچ موافقت نامه ای بهتر از برجام نداریم و از ما هم خواست که با هم همکاری کنیم.

وی با  اشاره به اینکه صحبت های مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نشان دهنده آن است که آنچه اروپایی ها درباره مکانیزم ماشه مطرح کردند، عملیاتی نمی شود، گفت: بنده در هفته های گذشته هم عرض کردم که اروپائی ها پس از آنکه ایران گام پنجم در کاهش تعهدات برجامی را برداشت، به دلیل آنکه خواستند برای افکار عمومی خودشان پاسخی دربرابر این اقدام ایران داشته باشند، بحث مکانیزم ماشه را مطرح کردند اما معنای حرف آنان این نبود که بخواهند تا جایی پیش روند که عملاً برجام به هم بخورد.

واعظی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این مسئول اروپایی پیشنهاد عملی هم در این جلسات ارائه داد؟ افزود: امکانات اقتصادی اروپا با توجه به فشارهای امریکا تا حدودی محدود است. اما آنان تلاش خودشان را انجام می دهند. جمهوری اسلامی هم کاملاً در چارچوب برجام اقدامات خود در راستای کاهش تعهدات را اتخاذ کرد و عملاً ما بدهکار نیستیم و این مسیر را دنبال می کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: الان دست برتر را ما داریم و از آنجایی که گام پنجم کاهش تعهدات برجامی را اتخاذ کرده ایم، آنها به دنبال آن هستند که با ما گفتگو کنند.

وی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه مردم معتقدند که به مطالباتشان در خصوص  حضور طیف های مختلف در انتخابات پاسخ داده نشده است، آیا دولت از ظرفیت قانونی رفراندوم در این باره استفاده می کند؟ گفت: رفراندوم مسیر خاص خودش را دارد و باید اجماعی درباره یک موضوع وجود داشته باشد تا رفراندومی در کشور به وجود آید.

واعظی با بیان اینکه نفس رفراندوم چیز بدی نیست، ادامه داد: رفراندوم در یکی از بندهای قانون اساسی وجود دارد و در گذشته هم به آن عمل شده است اما سیاست و موضع دولت درباره انتخابات کاملاً روشن است و ما همواره دنبال مشارکت حداکثری هستیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: با توجه به شرایطی که کشور در آن قرار دارد اگر انتخابات پرشور و مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشیم قطعاً می توانیم بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی کنیم و این مسئله اقتدار بیشتر نظام را نشان خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری سیاست دولت است، افزود: زمانی مشارکت حداکثری به وجود می‌آید که انتخابات رقابتی باشد و طی هفته های گذشته مسئولانی چون رئیس جمهور و وزیر کشور تأکید کرده اند که در حوزه های انتخابیه مختلف در سراسر کشور باید شرایط به گونه ای باشد که مردم قدرت انتخاب داشته باشند و اگر در این فرصت باقیمانده شورای نگهبان این فرصت را برای مردم به وجود آورد، قطعاً نتیجه بهتر خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: بر این اساس انتخابات مسیر خود و رفراندوم مسیر خودش را دارد.

واعظی ادامه داد: من مجبور شدم دیروز جلسه ای برگزار کنم و از متخصصان هواپیمایی کشوری و بقیه متخصصان در این جلسه دعوت کردم.

وی ادامه داد: در این جلسه اعلام شد هواپیمای متعلق به هواپیمامتعلق به شرکت آسمان  در کرج بوده و قصد داشته، در فرودگاه مهرآباد فرود بیاید، از آنجا نوری را می بیند و به برج اعلام می کند من نوری را می بینم، این نور چیست؟

واعظی گفت: برج مراقبت هم همان موقع از پدافند سئوال می کند، پدافند هم می گوید هیچ چیزی نیست، شلیکی صورت نگرفته است، لذا هواپیمای آسمان سئوال می کند که برگردم یا بنشینم که به این هواپیما اجازه می دهند در فرودگاه مهرآباد بنشیند.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: آقای عابدزاده نیز این خبر را اعلام کرده بود لذا موضوع جدیدی نبود، مسئولان ما خودشان این فایل را در اختیار اوکراینی ها قرار دادند و موضوع پنهانی نیست. خلبان ها معمولا هر چیزی را که می بینند با مرج مراقبت در میان می گذارند.

وی تصریح کرد: هیچ جای این فایل یک دقیقه ای نمی گوید که موشک زده شده است، فقط خلبان می گوید، که از کرج تهران را می بینم که یک نقطه نورانی در حال حرکت است و از برج مراقبت سئوال می کند که این نقطه چیست و برج مراقبت اعلام می کند، مشکلی نیست.

واعظی ادامه داد: رسانه های خارجی از قول رسانه های ایرانی اعلام می کنند که مسئولان مطلع بوده اند اما قطعا دولت مطلع نبوده است، آقای رئیس جمهور جمعه بعد از ظهر مطلع شد، اولین کسی که مطلع شده است، آقای عابدزاده بوده است.

وی افزود: اگر آقای عابدزاده زودتر مطلع شده بود برای حیثیت خودش هم بود روز پنجشنبه که حدود ۴۵ دقیقه با مردم صحبت کرد، به نوع دیگری صحبت می کرد. حتی در آن مصاحبه آقای عابدزاده گفت همزمان به ما شواهد و اطلاعاتی داده بودند که یک نوری دیده می شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور تأکید کرد: دولت با مردم صادق بوده است و ما معترض بودیم که چرا دولت مطلع نبوده است.

واعظی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه شنیده ایم سردار سلامی همان روز از این موضوع توسط سردار حاجی زاده اطلاع پیدا می کنند، گفت: سردار سلامی  در جلسه غیر علنی مجلس اعلام کرده است که بعدازظهر آن روز این خبر  به ایشان اعلام شده است.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در زمان اعلام خبر به سردار سلامی، موضوع برای سپاه قطعیت پیدا کرده بوده است، گفت: نمی دانم. ستاد مشترک و گروهی از نیروهای سپاه همان زمانی که مطلع شدند، تیمی را تشکیل دادند تا موضوع را مورد تحقیق و بررسی قرار دهند، این تیم حق نداشته است هیچ اطلاعی را به بیرون بدهد، مگر اینکه به جمع بندی برسد. حتی به دولت هم اطلاعاتی ندادند.

واعظی در پاسخ به سئوال دیگری در مورد سهمیه ویژه بنزین نوروزی گفت: هنوز این موضوع در دولت مورد بررسی قرار نگرفته است.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)