میرنیوز

طالبان به تعهداتش در چارچوب حقوق بین‌الملل پایبند باشد/ ورود ۲۰میلیون دوز واکسن در سپتامبر

طالبان به تعهداتش در چارچوب حقوق بین‌الملل پایبند باشد/ ورود ۲۰میلیون دوز واکسن در سپتامبر 2021-09-06T11:51:59+04:30

به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده در نشست خبری روز دوشنبه خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در مورد آخرین تحولات در منطقه پنجشیر و اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه برخی از رهبران مقاومت این منطقه توسط پهپادهای پاکستانی کشته شده اند و اینکه پاکستان شب گذشته به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حملات طالبان علیه مردم پنجشیر دخالت داشته است، گفت: اخباری که از پنجشیر می رسد اخبار نگران کننده ای است. حملات دیشب به اشد وجه محکوم است. شهادت رهبران افغانستان مایه تأسف است و دخالت خارجی که شما اشاره کردید باید بررسی شود و ما این موضوع را در دست بررسی داریم.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه تاریخ افغانستان نشان داده است که دخالت مستقیم و غیرمستقیم نیروهای خارجی در امور افغانستان جز شکست برای نیروهای متجاوز نتیجه دیگری نداشته است، تصریح کرد: مردم افغانستان مردم استقلال طلب و غیور هستند و هر گونه مداخله خارجی در امور افغانستان از نظر ما محکوم است.

سخنگوی وزارت خارجه با تأکید بر اینکه موضوع پنجشیر باید از طرف گفت وگو و با وساطت و حضور بزرگان افغانستان حل و فصل شود، ادامه داد: هیچ طرفی نباید اجازه دهد که این مسیر به برادرکشی ختم شود. طالبان باید به تعهدات خود در چارچوب حقوق بین الملل پایبند باشد. گرسنگی دادن به مردم پنجشیر، قطعی آب و برق آن ها و محاصره مردم پنجشیر مایه نگرانی و تأسف است. باید حقوق بشردوستانه ذیل حقوق بین الملل در این منطقه رعایت شود. ایران تمام مساعی خود را به کار می برد که به پایان آلام مردم افغانستان کمک کند.

خطیب زاده با تأکید بر اینکه باید دولتی فراگیر که بازتاب دهنده ترکیب جمعیتی و قومیتی مردم افغانستان است در این کشور حاکم شود، گفت: باید خواست و اراده مردم افغانستان در این کشور حاکم شود و نه دخالت خارجی و نه هیچ طرح و توطئه دیگری.

سخنگوی وزارت خارجه با تأکید بر اهمیت برگزاری گفت وگوهای اصیل بین الافغانی گفت: تذکر جدی می دهیم. باید تمامی خطوط قرمز در افغانستان رعایت شود. باید تعهدات ذیل حقوق بین الملل رعایت شود و ایران از نزدیک تحولات افغانستان را پیگیری می کند.

وی در ادامه پاسخ به سوال ایسنا گفت: من لازم می دانم که این نکته را عرض کنم که نهادهای بین المللی در کنار کشورهای منطقه وظیفه جدی دارند که صلح و آرامش در افغانستان را تضمین کنند و ما نیز انشاءالله تلاش خواهیم کرد که با کمک تمام گروه های افغانستانی روند تحول صلح و امنیت در این کشور را تسهیل کنیم.

وی ادامه داد: رفتار دولت آتی و گروهی که قدرت را در افغانستان دست می گیرد، نوع رفتار جمهوری اسلامی ایران و کشورهای بین الملل را مشخص می کند و هرچقدر این دولت مسئولانه تر رفتار کند پاسخ مناسب تری دریافت می کند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با سفر احتمالی رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین الملل انرژی اتمی به ایران در آستانه برگزاری نشست شورای حکام اظهار کرد: موضوعات فنی بین آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی باید توسط سخنگوی محترم سازمان انرژی اتمی گفته شود و من در اینجا به دو، سه نکته اشاره می کنم. اول اینکه اجلاس پیش روی شورای حکام، یک نشست عادی است. من پیش از این اشاره کردم و امروز هم تأکید می کنم که هیچ طرفی اشتباه محاسباتی نکند، به سمتی نرود که مذاکراتی که در وین است را تحت تأثیر قرار بدهد. استفاده سیاسی از بستر فنی آژانس پاسخ متفاوتی را از سوی ایران در پی خواهد داشت.

خطیب زاده با اشاره به نوع تعامل ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار کرد: روابط ایران و آژانس فنی و محترمانه است. مفاهمه درست و عمیقی بین دو طرف است و امیدواریم که بقیه دخالتی در این مفاهمه نکنند.

وی در مورد سفر گروسی به تهران نیز گفت: من نیز این را شنیده ام ولی مطمئن نیستم که این سفر برنامه ریزی شده است یا نه. باید در این زمینه از سازمان انرژی اتمی سوال کنید.

خطیب زاده تأکید کرد: روابط بین ایران و آژانس در سطوح خوبی در موضوعات فنی بین دو طرف ادامه دارد. به سوالات مطرح شده پاسخ داده شده است و به صورت منظم گفت وگوها ادامه دارد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در این نشست در پاسخ به سوالی در مورد بحث دیپلماسی اقتصادی و اینکه آیا وزارت خارجه در این زمینه دستورالعمل مشخصی را برای سفرای ایران در خارج از کشور ارسال کرده است، گفت: دیپلماسی اقتصادی دارای ابعاد مختلفی است و مفهوم ساده ای نیست.

وی با اشاره به تمرکز بیشتر وزارت خارجه در دوره جدید بر موضوع دیپلماسی اقتصادی گفت: همان طور که می دانید در برنامه های وزیر خارجه درصد قابل توجهی از برنامه های ایشان متمرکز بر دیپلماسی اقتصادی است.

خطیب زاده با اشاره به ابعاد مختلف دیپلماسی اقتصادی گفت: نقش برخی از نهادها در امر دیپلماسی اقتصادی مهم است. برخی از فرایندها و تسهیل کننده ها نقش مهمی در موضوع اجرای دیپلماسی اقتصادی دارند و همه باید در بدنه دولت برای تحقق این موضوع همکاری و همراهی کنند و به وظایف خود در این زمینه عمل کنند. یک اراده ملی می خواهیم که دیپلماسی اقتصادی را به عنوان یکی از محورهای اساسی روابط خارجی ایران مطرح و پیگیری کنیم و تمام مشکلات در این زمینه در وزارت خارجه احصا و بررسی شده است. وزارت خارجه تمرکز ویژه ای بر موضوع دیپلماسی اقتصادی دارد. آقای امیرعبداللهیان دستورالعمل مشخصی را در مورد دیپلماسی اقتصادی به نمایندگی های ایران در خارج از کشور ارسال کرده اند. البته این دستورالعمل اولیه است و طی روزهای آینده تکمیل می شود و همان طور که آقای وزیر مطرح کردند هر شش ماه یک بار نیز گزارشی از این موضوع ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات و ابتکارات وزارت خارجه برای تحقق موضوع دیپلماسی اقتصادی گفت: در همین چارچوب در قدم اول به زودی اجلاس سفرای ایران در کشورهای همسایه برگزار خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در ارتباط با موضوع واکسن و منابع مالی آن افزود: تحریم های ظالمانه آمریکا یکی از موانع مهمی بوده است که طی ماه های گذشته مانع خرید واکسن از سوی ایران بوده است. همین امروز که با شما صحبت می کنم منابع مالی ما در سیستم کواکس به دلیل تحریم های آمریکا دریافت نشده است و علیرغم اینکه چندین میلیون دوز از کواکس خرید کرده ایم بانکی که باید پول ها را انتقال دهد به خاطر تحریم ها این کار را انجام نداده است.

وی ادامه داد: البته این دلیلی نبوده، نیست و نخواهد بود که حاکمیت جمهوری اسلامی ایران از تمام مسیرها و ظرفیت های خود استفاده نکند که تحریم ها را شکست دهد و به عنوان حافظ جان و ناموس مردم در راستای تأمین حقوق آن ها تلاش نکند. با تلاش های صورت گرفته تاکنون چندین میلیون دوز واکسن وارد شده است.

خطیب زاده گفت: وزارت خارجه در موضوع کرونا از روز اول در کنار مردم بود. چه پیش از فراگیری آن با اعلام زودهنگام این موضوع به مقامات کشور و بعد از آن در تأمین واکسن کرونا. تاکنون چندین میلیون دوز واکسن با نقش مستقیم وزارت خارجه وارد کشور شده است و بر این اساس وزارت خارجه به عنوان تنها مرجع صلاحیت دار تأیید و مشخص کرده است که کدام واکسن وارد شود و کدام واکسن وارد نشود و ما بر این اساس حرکت کرده ایم.

وی با بیان اینکه واردات واکسن به کشور ادامه پیدا خواهد کرد و وزارت خارجه به نقش و وظایف خود در این زمینه عمل می کند، افزود: در کنار تلاش برای واردات واکسن، وزارت خارجه در کنار تولیدکنندگان داخلی واکسن نیز قرار دارد و در چارچوب وظایف خود از تولیدکنندگان واکسن در داخل کشور حمایت می کند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این که تاکنون در وزارت خارجه دو نشست در ارتباط با موضوع واکسن کرونا و تسهیل آن برگزار شده است و تلاش های وزارت خارجه در این زمینه تاکنون به چه نتیجه ای رسیده است، تأکید کرد: وزارت خارجه در مرحله جذب کمک ها، امکانات و منابع بین المللی برای مبارزه با کرونا و همچنین تسریع واردات واکسن کرونا نقش کلیدی و اساسی را داشته است.

وی با اشاره به تلاش وزارت خارجه و سفارتخانه های ایران در خارج از کشور برای تسهیل واردات واکسن کرونا به کشور، به واردات واکسن از کشورهای روسیه، هند، چین و سیستم کواکس به ایران اشاره کرد و گفت: با تلاش های صورت گرفته در مدت اخیر نزدیک به ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دوز از چین واردات واکسن داشته ایم و چندین میلیون دوز نیز از سبد کواکس وارد کشور شده است. این تلاش ها در هفته جاری تشدید خواهد شد.

وی ادامه داد: حداقل ۲۰ میلیون دوز تا سه هفته آینده در ماه جاری میلادی (سپتامبر)وارد کشور خواهد شد و این ها علاوه بر واکسن هایی است که به صورت مقطعی و ناگهانی که مذاکرات مربوط به آن ها به نتیجه می رسد، خواهد بود. در ماه آینده میلادی یعنی اکتبر نیز چند ده میلیون واکسن وارد کشور می شود.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به تحولات پنجشیر و افغانستان برخی معتقدند که ایران می توانست دیپلماسی فعال تری درمورد افغانستان به کار گیرد و به صورت مناسب تری  این زمینه عمل کند، اظهار کرد: ایران به صورت آشکارا وغیر آشکارا تحولات افغانستان را در سطوح مختلف پیگیری کرده و می کند. با گروه های مختلف افغانستانی در سطوح مختلف در کشور در تماس هستیم. نماینده ویژه ما در امور افغانستان به صورت مستمر با طرف های افغانستانی و نمایندگان دیگر کشورها در امور افغانستان در تماس و رایزنی است. شب گذشته نیز وزیر امور خارجه با آقای عبدالله عبدالله صحبت کردند و گفت وگوها در این زمینه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مذاکرات مربوط به طرح ایران برای تحقق گفت وگوهای فراگیر افغانستانی یک دور در تهران برگزار شد و آماده هستیم که دور دوم این گفت وگوها را با حضور گروه های مختلف افغانستانی برگزار کنیم تا به یک راه حل مرضی الطرفین برسیم، ادامه داد: سیاست اصولی ما این است تا خواست مردم افغانستان در این کشور اجرا شود و از برادرکشی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: کسانی که شاهد و ناظر تحولات افغانستان هستند به نقش موثر و کلیدی ایران در این زمینه اذعان دارند و می دانند که ایران چه کرده و می کند.

خطیب زاده افزود: ما در مورد موضوع پنجشیر به صراحت موضع گرفتیم. تأکید کردیم که تنها راه حل برای پنجشیر راه حل سیاسی است. محاصره پنجشیر به هیچ وجه من الوجوه از نظر حقوق بین الملل و اصول حقوق بشردوستانه قابل قبول نیست. گزارشات دریافت شده در مورد پنجشیر نگران کننده است. ما در کنار مردم افغانستان هستیم و می خواهیم برادرکشی در این منطقه متوقف شود و هر گونه دخالت خارجی در امور افغانستان را محکوم می کنیم و سعی می کنیم از خطای راهبردی دیگر کشورها جلوگیری کنیم و آن ها را متوجه این موضوع بکنیم که جغرافیای افغانستان جغرافیایی نیست که متجاوز را بپذیرد و در واقع جغرافیای افغانستان جغرافیایی است که مردم آن همواره برای استقلال خود تلاش کردند که نیروهای خارجی را از این کشور بیرون کنند و در این زمینه مبارزه انجام دادند.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این سوال که با توجه به قدرت گیری طالبان بر مناطق مختلف افغانستان تأثیر این موضوع بر مسئله حق‌آبه ایران از رودهای مرزی مشترک با افغانستان چگونه خواهد بود، گفت: اینکه در افغانستان چه کسی دولت را در دست بگیرد تأثیری در توافقات و تفاهمات دو کشور ندارد چرا که توافقات در حقوق بین الملل مسئولیت روشنی را متوجه هر کشوری می کند.

خطیب زاده گفت: ما منتظر می مانیم که دولت فراگیری در افغانستان شکل بگیرد و پیگیری موضوع حق‌آبه ایران همواره در دستور کار بوده و باز خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد افغانستان مبنی بر اینکه آیا ایران آماری از شهروندان افغانستانی که به شکل قانونی یا غیرقانونی وارد ایران شده است،دارد یا نه، گفت: آمار رسمی در این زمینه وجود دارد و آمار آن هایی که به صورت بی جا شده یا آن هایی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده اند نیز به صورت تحقیقی و تقریبی وجود دارد.  

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه ایران بیش از ۴۰ سال است که میزبان چندین میلیون از برادران و خواهران افغانی خود است، گفت: ما همواره تلاش کرده ایم که میزبان خوبی برای برادران و خواهران افغانستانی خود باشیم ولی مسئله این است که هیچ جا وطن آدم نمی شود و باید کاری کنیم که افغانستان به مکانی آرام و باثبات برای زندگی مردم افغانستان تبدیل شود.

خطیب زاده افزود: طی بحران اخیر درخواست های بسیار زیادی برای ویزای ایران بوده و تا آنجایی که سفارتخانه ها و نمایندگی های ما ظرفیت داشته اند و می توانستند این امر را تسهیل کنند در این چارچوب عمل کرده اند و این فضا در چارچوب قانونی خود ادامه دارد.

این خبر تکمیل می‌شود.

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...

نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟

 نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟
2024-02-26T06:00:52+03:30
پشتوانه مردمی ناشی از مشارکت زیاد در انتخابات، باعث می‌شود تا دشمن خارجی، هم در سطح عملیاتی از اقدامات ضد امنیتی خود بکاهد و هم در سطح سیاسی و اقتصادی روابط...

رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید

 رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید
2024-02-26T06:00:51+03:30
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آنچه که باعث پایداری و پیشرفت نظام اسلامی و غلبه آن بر بسیاری از موانع و توطئه‌ها شد، جمع بین «...

فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم

 فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم
2024-02-26T06:00:51+03:30
نشست خبری علی مطهری سرلیست فهرست انتخاباتی«صدای ملت» صبح فردا در خبرگزاری تسنیم برگزار می شود.

وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد

 وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد
2024-02-26T06:00:51+03:30
فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: وزارت بهداشت عاقل‌تر از این است که تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی بگیرد چون خودش دچار مشکل می...

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:00:50+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند

 مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند
2024-02-26T06:00:50+03:30
سخنگوی ستاد انتخابات کشور عنوان کرد:ما سامانه‌ای به نام «انتخاب ایران» طراحی کردیم که به معرفی نامزدها در فضای مجازی می‌پردازد و مردم می‌توانند زن...

لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول

 لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول
2024-02-26T06:00:49+03:30
حزب ندای ایرانیان با انتشار بیانیه‌ای ضمن بیان دلایل حضور فعالانه در انتخابات، کاندیداهای مورد حمایت خود در سراسر کشور را معرفی کرد.

قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند

 قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند
2024-02-26T06:00:49+03:30
متقی فر تاکید کرد : لیست واحد شورای ائتلاف و جبهه پایداری ۲ سرلیست مشترک دارد که یکی آقای آقاتهرانی و دیگری آقای قالیباف است.

رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست

 رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست
2024-02-26T06:00:48+03:30
آیت الله رییسی در دیدار مردم بیرجند گفت: در کشور ما، هم اصل نظام اسلامی با رای مردم «تشکیل» شد، هم نوع حکومت با رای مردم انتخاب شد هم نهادهای ادار...

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی

 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی
2024-02-26T06:00:48+03:30
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی را تسلیت گفتند.

لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی

 لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی
2024-02-26T06:00:48+03:30
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب لیست نهایی "ایران سربلند، مجلس انقلابی" را اعلام کرد.

لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد

 لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد
2024-02-24T08:27:44+03:30
اعضای هیات انتخاب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) فهرست مشترک این ائتلاف و جبهه پایداری را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)

 عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)
2024-02-23T16:01:04+03:30
معاون اول رئیس جمهور در آستانه نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) از یکی از جانبازان پیشتاز دفاع مقدس، جبهه مقاومت و عرصه امنیت عیادت کرد.

منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است

 منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است
2024-02-23T16:01:02+03:30
معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از کمپ تیم‌های ملی کشتی گفت: در رشته کشتی همه حلقه‌های زنجیره‌ موفقیت را داریم و مجموعه دولت پشتیبان و وزارت ورزش پای‌کار ...

حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:54:16+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:27:26+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری

 تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری
2024-02-23T12:20:50+03:30
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت روحانی سالک‌الی‌الله حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری را تسلیت گفتند.

حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان

 حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان
2024-02-23T11:40:42+03:30
جبهه پایداری طی بیانیه‌ای از کاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سراسر کشور حمایت کرد.

الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی

 الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی
2024-02-23T11:40:41+03:30
در انتخابات امسال، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق‌های رأی هستند.

فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی

 فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی
2024-02-23T09:54:09+03:30
ستاد انتخابات کشور فهرست نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ملجس شورای اسلامی را به تفکیک استان‌ها منتشر کرد.

وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند

 وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند
2024-02-23T09:40:51+03:30
حجت الاسلام خطیب گفت: مقوله امنیت در ایران اسلامی «مردم‌پایه» می‌باشد و به همین دلیل همه‌ی ما، امنیت را مدیون مردم عزیزمان هستیم. لذا مردم با مشار...

مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است

 مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است
2024-02-23T09:40:50+03:30
کارشناس مسائل راهبردی گفت: انتخابات با مشارکت بالا بدون شک موجب افزایش انسجام ملی می‌شود و متعاقب آن به‌طور طبیعی امنیت ملی افزایش می‌یابد و دندان طمع دشمن ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)