میرنیوز

فریدون عباسی: به انتخاب "اسلامی" برای ریاست سازمان انرژی اتمی خوشبینم

فریدون عباسی: به انتخاب "اسلامی" برای ریاست سازمان انرژی اتمی خوشبینم 2021-09-04T07:38:41+04:30

فریدون عباسی، رییس پیشین سازمان انرژی اتمی و نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتخاب محمد اسلامی به ریاست سازمان انرژی اتمی گفت: خیلی‌ها انتظار انتخاب آقای اسلامی را نداشتند. اسم ایشان در میان اسامی که در فضای مجازی یا در گمانه‌زنی‌ها مطرح بود، شنیده نشده بود. مطرح بود که ایشان در وزارت راه و شهرسازی می‌ماند و از جمله وزیرانی است که از دولت قبل در این دولت باقی می ماند. اما چون دنبال می شد که مهندس قاسمی وزیر نفت شود و در نهایت به سمت آقای اوجی این مساله رفت، جایی که مناسب سابقه اجرایی و فنی آقای قاسمی بود وزارت راه و شهرسازی بود. از این رو آقای اسلامی جای مناسبی نداشتند و تنها دستگاهی که ارتباطات بیرونی و صبغه صنعتی دارد و فردی آشنا به مقررات بین‌المللی و آشنا به کارهای تحقیقاتی و آموزشی است به عنوان رییس سازمان انرژی اتمی انتخاب شدند.

وی درباره تعجب افکار عمومی، نخبگان و کارشناسان حوزه هسته‌ای از انتخاب ایشان با بیان این‌که "در جامعه به غلط مرسوم شده است که صنعت هسته‌ای یک تخصص خاص است در حالی که بیش از ۹۰ درصد فرایندهای صنعت هسته‌ای مشابه صنایع نفت، پتروشمی، گاز و غیره است" گفت: فقط اینجا ماده اصلی پرتوزا است و این مواد درجه هسته‌ای دارند، یعنی احتمال وقوع واکنش در مواد هسته‌ای را باید در نظر گرفت.

عباسی ادامه داد: یکی از بخش‌های مهم صنعت هسته‌ای ساخت راکتور است و قسمت اصلی قلب راکتور است. آنجا مکانیک، انتقال حرارت و دما، فشار و تولید بخار داریم و این مسایل در هر صنعتی وجود دارد. مثل نیروگاه های دیگر که توربین دارند فقط اینجا توربین خاص خودش را دارد. پس اگر کسی کار صنعتی انجام داده باشد بخش زیادی از فرایند را می داند. آقای اسلامی فردی است که مدیریت اجرایی کرده ، کارخانه اداره کرده، هدایت علمی تحقیقاتی صنایع بزرگ را انجام داده و منابع انسانی بزرگی را نیز تربیت و هدایت کرده است و از طرفی در کارنامه خود تجربه استانداری هم دارد که با زندگی مردم سر و کار دارد. معتقدم نباید فقط روی رادیواکتیویته و مهندسی هسته‌ای در بحث مدیریت صنعت هسته ای تکیه کنیم. می تواند برای این بخش یک معاون هم کار را انجام دهد یا در رابطه با مسایل حقوقی و بین‌المللی کارشناس و متخصص خاص خودش را در نظر گرفت. آقای آقازاده دوازده سال سازمان انرژی اتمی را اداره کرد، ولی چون دیسیپلین های نفتی را فراگرفته بود و اوپک را می شناخت و مذاکرات بین المللی را می دانست با ورود به این صنعت تجاربش را وارد کرد و حتی پرسنل نفت و استانداردهای نفت را آورد و موجب جهش صنعت هسته‌ای شد.

این نماینده مجلس گفت: این درحالی بود که قبل از مدیریت آقای آقازاده دیدگاه فیزیکی و سیاسی بر سازمان انرژی اتمی حاکم بود اما در دوره آقای آقازاده دیدگاه مهندسی حاکم شد و همزمان در شرکت‌های تابعه کارهای پژوهشی خوبی هم انجام شد.

رییس پیشین سازمان انرژی اتمی درباره معیارها و شاخص های انتخاب آقای اسلامی با بیان اینکه باید این مساله را از رییس جمهور به طور مشخص پرسید تصریح کرد: حتما در انتخاب ایشان بررسی های لازم انجام شده است. افراد متفاوت با تجارب متفاوت تاکنون به سازمان وارد شده اند. اما مشکلی که در انرژی اتمی وجود داشته و دارد این است که متاسفانه نتوانستیم به طور مستمر و پایدار در کنار متخصصان، مدیر تربیت کنیم، یعنی یک روند و فرایند ثابت در این رابطه را شاهد نبودیم. در حالی که باید برای هر پست سازمانی، ۱۰ فرد را تربیت و پیش بینی کرد. بنده شخصا در دوره کوتاه مدیریتم در سازمان تلاش بسیاری برای این مساله انجام دادم تا از جنبه های مختلف مدیران رشد کنند و برای سطوح بالاتر آماده شوند. اگر این روند ادامه پیدا می کرد حتما امروز در تخصص‌های مختلف نیروی مدیریتی داشتیم. به نظرم در هشت سال گذشته تلاشی برای این کار انجام نشد و دایره مدیران و چرخش مدیریت‌ها محدود بوده است.

عباسی درباره ویژگی های محمد اسلامی گفت: آقای اسلامی رییس موسسه آموزش و تحقیقات صنایع دفاع کشور بوده است. معمولا نظامی ها در مرزهای دانش باید حرکت کنند و وزارت دفاع که می خواهد با ساخت ابزار از کشور دفاع کند، باید دانش دانشگاهی اش در سطح بالا باشد. فردی که آن موسسه را اداره کند هم مراکز علمی پژوهشی وزارت دفاع را راهبری می کند هم با سایر دانشگاه ها ارتباط برقرار می کند. آقای اسلامی در دوره ای که مسئولیت این موسسه را داشته با همه دانشگاه های کشور در حوزه فنی و مهندسی ارتباط داشته است و با اکثر مجموعه دفاعی کشور هم آشناست. به علاوه همان طور که در بالا گفتم تجربیات ایشان در حوزه راه و شهرسازی، استانداری و غیره حایز اهمیت است.

وی در پاسخ به این که ممکن است تجارب وی در حوزه دفاعی باعث شود تا به او فشار آورند؟ گفت: خیر. این مساله به هیچ وجه نقطه ضعف نیست. حوزه دفاعی یعنی سطح بالای علمی و فنی کشور. بهترین نیروهایی که در دانشگاه ها تربیت می کنیم در حوزه دفاعی فعال می شوند. در این حوزه دفاعی تلویزیون و کامپیوتر هم ساخته می شود، این طور نیست که همه این بخش را به بخش های دفاعی گره بزنیم. رشد علمی و فنی کشورهای دنیا بعضا از بخش های نظامی شروع شده است. راکتور یک سیستم انرژی است که بسیاری از علوم را در خود دارد و ربطی به مسایل دفاعی هم ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما بهترین استاد مهندسی هسته‌ای هم در راس سازمان انرژی اتمی قرار دهیم تا وقتی او تجربه مدیریتی در این حوزه و حوزه های فنی و صنعتی نداشته باشد کارآیی ندارد.

عباسی در پاسخ به این که اولویت هایی که از نظر شما آقای اسلامی باید در دوره مدیریت شان به آنها بپردازد چیست؟ گفت: آقای اسلامی باید به چند چیز توامان فکر کند؛ اول این که موضوع هسته‌ای چالشی است که ادامه دارد و در این چارچوب برای حل مسایل کشور باید مذاکرات را ادامه دهیم. باید از تیم مذاکره کننده پشتیبانی فنی و حقوقی کند. این کاری است که زمان ما انجام می شد و تا الان هم انجام شده و از این به بعد هم باید ادامه یابد. دوم، در حوزه تولید انرژی است. ما یک راکتور در حال کار داریم که باید پشتیبانی فنی، تامین قطعات و ابزار آن در اولویت باشد و به طور کلی سرپا نگه داشتن‌ آن مساله بسیار مهمی است. ۱۰ سال است که واحد یکم نیروگاه بوشهر فعال است و از مسایل در اولویت کشور است، از این رو باید بدهی‌ها پرداخت شود و تامین سوختش در اولویت باشد. هم چنین دو راکتور دیگر در حال ساخت داریم که از زمان‌بندی تعیین شده برای ساخت و راه اندازی اش عقب هستند؛ باید در ۱۴۰۰ به مدار می آمدند که تا الان میسر نشده است، بنابراین ایشان باید کاری کند که ۴ سال دیگر این دو راکتور تکمیل شود. دولت هم در این رابطه باید کمک کند تا به موقع به مدار بیایند، همچنین مطابق سفارش وزارت نیرو در تامین برق هسته‌ای برنامه‌ریزی شود تا به آن اندازه که وزارت نیرو می گوید قراردادهای بیشتر برای ساخت راکتور منعقد شود. علاوه بر این باید به راکتورهای کوچک و شتابدهنده‌ها نیز پرداخته شود.

وی ادامه داد: حوزه دیگر، کاربرد پرتوها در زندگی مردم است. کاربرد پرتوها فقط در پزشکی نیست بلکه در صنعت، کشاورزی و زمین شناسی و شناخت جهان موثر است و این می تواند فیزیک و علوم پایه کشور را رشد دهد. این حوزه وسیعی است که گردش مالی و سرمایه اش حتی از حوزه برق هسته‌ای بیشتر است و ما ظرفیت خوبی هم در کشور داریم.

این نماینده مجلس در پاسخ به این که این‌ کارها با وجود تحریم‌ها و محدودیت های سیاسی و هسته‌ای شدنی است؟ گفت: ما هشت سال پیش داشتیم این کار را با توان داخلی انجام می دادیم. سه راکتور کوچک را با اتکا به بهبود امکانات در شیراز، تبریز و مشهد پیش می بردیم و در مراحل اولیه کار بودیم.

عباسی افزود: ما در حوزه گداخت خیلی صحبت می کنیم، اما چطور باید در این حوزه جهش کرد؟ معتقدم پشتوانه فنی مهندسی که در سانتریفیوژ و لیزر داریم را باید مدیریت کرده و آن را پشتوانه مسایل نظری در مسایل گداخت قرار دهیم. ما حتما باید از فرار به جلو در دانش و توسعه سانتریفیوژ جلوگیری کنیم. نباید دائم به دنبال سو SWU بالاتر برویم. البته بد نیست که سو ۱۰۰۰ هم تولید کنیم اما اگر می توانیم یک سو پایدار مثلا سو ۱۰ داشته باشیم، خوب است و دیگر باید به سمت صنعتی سازی آن ماشین حرکت کنیم و سر ریز تکنولوژی را به زمینه‌های دیگر از جمله گداخت ببریم تا با کشورهای دیگر بتوانیم در این حوزه برابری کنیم و در پروژه های جهانی در حوزه گداخت نیز مشارکت کنیم. در این حوزه ساخت شتابدهنده‌های ذرات هم بسیار مهم است.

وی تاکید کرد که مقدمات همه موارد فوق در کشور انجام شده است، فقط انسجام لازم برای توسعه آنها نداریم که امیدواریم آقای اسلامی در دوره مسئولیت‌شان این انسجام را ایجاد کنند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...

نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟

 نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟
2024-02-26T06:00:52+03:30
پشتوانه مردمی ناشی از مشارکت زیاد در انتخابات، باعث می‌شود تا دشمن خارجی، هم در سطح عملیاتی از اقدامات ضد امنیتی خود بکاهد و هم در سطح سیاسی و اقتصادی روابط...

رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید

 رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید
2024-02-26T06:00:51+03:30
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آنچه که باعث پایداری و پیشرفت نظام اسلامی و غلبه آن بر بسیاری از موانع و توطئه‌ها شد، جمع بین «...

فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم

 فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم
2024-02-26T06:00:51+03:30
نشست خبری علی مطهری سرلیست فهرست انتخاباتی«صدای ملت» صبح فردا در خبرگزاری تسنیم برگزار می شود.

وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد

 وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد
2024-02-26T06:00:51+03:30
فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: وزارت بهداشت عاقل‌تر از این است که تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی بگیرد چون خودش دچار مشکل می...

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:00:50+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند

 مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند
2024-02-26T06:00:50+03:30
سخنگوی ستاد انتخابات کشور عنوان کرد:ما سامانه‌ای به نام «انتخاب ایران» طراحی کردیم که به معرفی نامزدها در فضای مجازی می‌پردازد و مردم می‌توانند زن...

لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول

 لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول
2024-02-26T06:00:49+03:30
حزب ندای ایرانیان با انتشار بیانیه‌ای ضمن بیان دلایل حضور فعالانه در انتخابات، کاندیداهای مورد حمایت خود در سراسر کشور را معرفی کرد.

قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند

 قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند
2024-02-26T06:00:49+03:30
متقی فر تاکید کرد : لیست واحد شورای ائتلاف و جبهه پایداری ۲ سرلیست مشترک دارد که یکی آقای آقاتهرانی و دیگری آقای قالیباف است.

رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست

 رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست
2024-02-26T06:00:48+03:30
آیت الله رییسی در دیدار مردم بیرجند گفت: در کشور ما، هم اصل نظام اسلامی با رای مردم «تشکیل» شد، هم نوع حکومت با رای مردم انتخاب شد هم نهادهای ادار...

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی

 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی
2024-02-26T06:00:48+03:30
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی را تسلیت گفتند.

لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی

 لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی
2024-02-26T06:00:48+03:30
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب لیست نهایی "ایران سربلند، مجلس انقلابی" را اعلام کرد.

لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد

 لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد
2024-02-24T08:27:44+03:30
اعضای هیات انتخاب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) فهرست مشترک این ائتلاف و جبهه پایداری را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)

 عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)
2024-02-23T16:01:04+03:30
معاون اول رئیس جمهور در آستانه نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) از یکی از جانبازان پیشتاز دفاع مقدس، جبهه مقاومت و عرصه امنیت عیادت کرد.

منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است

 منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است
2024-02-23T16:01:02+03:30
معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از کمپ تیم‌های ملی کشتی گفت: در رشته کشتی همه حلقه‌های زنجیره‌ موفقیت را داریم و مجموعه دولت پشتیبان و وزارت ورزش پای‌کار ...

حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:54:16+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:27:26+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری

 تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری
2024-02-23T12:20:50+03:30
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت روحانی سالک‌الی‌الله حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری را تسلیت گفتند.

حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان

 حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان
2024-02-23T11:40:42+03:30
جبهه پایداری طی بیانیه‌ای از کاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سراسر کشور حمایت کرد.

الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی

 الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی
2024-02-23T11:40:41+03:30
در انتخابات امسال، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق‌های رأی هستند.

فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی

 فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی
2024-02-23T09:54:09+03:30
ستاد انتخابات کشور فهرست نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ملجس شورای اسلامی را به تفکیک استان‌ها منتشر کرد.

وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند

 وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند
2024-02-23T09:40:51+03:30
حجت الاسلام خطیب گفت: مقوله امنیت در ایران اسلامی «مردم‌پایه» می‌باشد و به همین دلیل همه‌ی ما، امنیت را مدیون مردم عزیزمان هستیم. لذا مردم با مشار...

مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است

 مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است
2024-02-23T09:40:50+03:30
کارشناس مسائل راهبردی گفت: انتخابات با مشارکت بالا بدون شک موجب افزایش انسجام ملی می‌شود و متعاقب آن به‌طور طبیعی امنیت ملی افزایش می‌یابد و دندان طمع دشمن ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)