میرنیوز
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمدعلی زلفیگل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در ارتباط آنلاین با آئین افتتاحیه پنجاه و دومین کنفرانس ریاضی ایران که توسط دانشکده ریاضی و کامپیوتر دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، گفت: نتیجه زحمات دانشمندان علم ریاضی باعث افتخار هر ایرانی است و باید قدردان تلاشهای ارزشمند و افتخارآفرینی آنان باشیم.
زلفیگل ادامه داد: براساس آمار موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری در رشته ریاضی 63 هزار و 776 مستند علمی در سطح جهان منتشر شده است که تعداد قابل توجهی از آن ارجاعات دانشمندان ایرانی است. همچنین تعداد مقالات با کیفیت دانشگاههای ایران در مجلات معتبر دنیا قابل توجه بوده است که دانشگاههای امیرکبیر، آزاد، صنعتی شریف، تهران، علم و صنعت به ترتیب در این زمینه افتخارآفرینی کردهاند که تلاشهای آنان را ارج مینهیم.
وی افزود: نکته ارزشمند در کار ریاضیدانان کشورمان این است که دارای دیپلماسی علمی هستند و این مهم باید به عنوان سرلوحه علمی سایر علوم نیز قرار گیرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: مشارکت گستردهای در دانش ریاضی از کشورهای مختلف انجام شده است که نکته مهم این تعامل، متوازن بودن آن است.
زلفیگل با بیان اینکه دانشمندان غرورآفرین در سطح بینالملل را باید قدر دانست و بر صدر نشاند، گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در رشته ریاضی رتبههای خوبی دارد. در ریاضی کاربردی رتبه 16 و در محاسبات ریاضی حائز رتبه 12 هستیم.
سال آینده سال علوم پایه است
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه، سال آینده سال علوم پایه است، اظهار کرد: از انجمن ریاضی ایران که به عنوان نگین علم ایران است، انتظار میرود در سپهر علمی جهان همچنان بدرخشد و برنامههای مفصلی برای ارائه پیشبینی کنند. ما هم در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به سهم خود تلاش خواهیم کرد تمام حمایت خود را از این موضوع انجام دهیم.
زلفیگل، عدم توزیع متوازن استعدادها در کشور و کاهش تمایل ورود به علوم پایه، را دو مورد از مشکلات عمده آموزش عالی کشور دانست و گفت: حتماً باید با این موضوع فکر اساسی کرد. تقویت علوم پایه نیاز به برنامهریزی فرابخشی دارد و بنده نیز در برنامههایم برای این مهم ایدههای خوبی دارم که لازم است با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کار اساسی در این زمینه انجام شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم باید قدر علوم بنیادی و پایه را در کشورمان بیشتر بدانیم و برای حل مشکلات آنان تلاش کنیم. چرا که این علوم فراتر از زمین و زمان است و نخبهترین افراد باید در علوم پایه تحصیل کنند. ان شاءالله در سالهای آتی زمینه ورود داوطلبان دانشگاهی به علوم پایه افزایش یابد.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه میشود
جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس میشوند
نامه به آملی لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
اصابت دهها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمینهای اشغالی
ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلافاصله تنبیه میشود
حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سختتر خواهد بود
رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگینتر خواهد داشت
عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکدههای علوم و فناوریهای راهبردی
دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاحطلب است
داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار میگیرند
تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقهای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
وعدههای نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد میکند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفتوگو با محسن ردادی