میرنیوز

قاضی موحد: برای فعال کردن پیامک به بانک رفتم، بعد آقایان آشنابازی می‌کنند

قاضی موحد: برای فعال کردن پیامک به بانک رفتم، بعد آقایان آشنابازی می‌کنند 2020-01-27T12:44:54+03:30

به گزارش ایسنا، قاضی موحد در ابتدای جلسه ضمن اعلام رسمیت دادگاه، گفت: حمیدرضا مرادی، محمد نائینی تهرانی، امیرخسرو علایی، سعید علی زاده، مرتضی فلاح اشتری، علی اصغر علیزاده، پویا کریمی، علی اکبر سلطان علیان، رکسانا سپهری زاده، شیوا شاهین فر، شرکت تضامنی لیلا میرزایی با نمایندگی لیلا میرزایی و شرکت میعاد سازان با نمایندگی سید هادی حسینی متهمان این پرونده هستند.

در ادامه جلسه دادگاه امیر حسین اعلایی آرایی نماینده دادستان با اشاره به متهمان پرونده گفت: حمیدرضا مرادی متهم ردیف اول، محمد نائینی تهرانی متهم ردیف دوم، امیرخسرو علایی متهم ردیف سوم و سعید علیزاده متهم ردیف چهارم همگی متهم به مشارکت در اخلال نظام ارزی به صورت عمده از طریق خرید و فروش ارز دولتی در بازار آزاد به میزان ۱۱ میلیون دلار و کسب منفعت به میزان بیش از ۶۱ میلیارد تومان هستند.

وی ادامه داد: مرتضی فلاح اشتری فرزند احمد به معاونت در اخلال نظام ارزی و تسهیل وقوع جرم و در اختیار قرار دادن حساب خود و جابجایی وجوه شرکت میعادسازان و مشارکت در اخلال نظام ارزی از طریق خرید و فروش غیر قانونی ارز به میزان ۲۳۸ میلیون دلار و کسب دو میلیارد تومان منفعت متهم است.

نماینده دادستان ادامه داد: علی اصغر علیزاده متهم ردیف ششم به معاونت در اخلال نظام ارزی از طریق تسهیل وقوع جرم و جابجایی وجوه و حساب سازی برای شرکت میعاد سازان مهر کیش متهم است. متهم ردیف هفتم پویا کریمی به معاونت در اخلال نظام ارزی و تسهیل وقوع جرم و فروش ارز دولتی و جابجایی وجوه فروش حاصل از ارز متهمان ردیف اول تا چهارم متهم است. متهم ردیف هفتم علی اکبر سلطان علیان که خود وکیل دادگستری است به معاونت در اخلال نظام ارزی و تهیه مقدمات جرم از طریق شناسایی بانک های عامل و معرفی متهمان به این بانک‌ها متهم است.

اعلایی آرایی ادامه داد: رکسانا سپهری زاده متهم ردیف هشتم پرونده به معاونت در اخلال عمده نظام ارزی و تهیه مقدمات جرم و ایجاد تغییرات در شرکت های صوری خریداری شده متهم است. همچنین متهم ردیف نهم شیوا شاهین فرد به معاونت در اخلال عمده نظام ارزی و تهیه مقدمات جرم و معرفی خود به عنوان مدیرعامل شرکت شهاب سپید و امضای دسته چک و تحویل آنها به متهمان در این پرونده متهم است.

نماینده دادستان بیان کرد: شرکت تضامنی لیلا میرزایی با نمایندگی لیلا میرزایی به اتهام مشارکت در اخلال نظام ارزی توسط متهم فلاح اشتری و شرکت میعاد سازان مهر کیش با نمایندگی هادی حسینی به اتهام مشارکت در اخلال نظام ارزی در این پرونده حضور دارند.

اعلایی آرایی نماینده دادستان اضافه کرد: با توجه به نوسان نرخ ارز در سال ۹۷ بسیاری از شرکت‌ها از جمله شرکت لیلا میرزایی و میعادسازان کیش با ادعای واردات ارز اخذ کرده‌اند، اما اهلیت کافی نداشته‌اند. مبلغ ۱۱ میلیون دلار در رابطه با شرکت میعادسازان دریافت کرده و از طریق شرکت‌های کاغذی، ارز را در بازار آزاد فروخته‌اند.

وی ادامه داد: نقش متهم اصلی پیدا کردن بانک‌های عامل بوده است. او با همکاری سعید علیزاده برای دریافت ارز دولتی یک شرکت فاقد فعالیت را پیدا می‌کند و اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و اساسنامه آن را تغییر می‌دهد و حساب‌سازی‌هایی برای این دو شرکت انجام می‌دهد تا آنها را فعال نشان دهد.

اعلایی آرایی خاطرنشان کرد: متهم ردیف دوم مدیرعامل اسمی شرکت میعادسازان بوده است. پس از دستگیری متهمین او مدت‌ها متواری بود و سپس بازداشت شد.

نماینده دادستان درباره متهم ردیف سوم بیان کرد: نقش او ثبت سفارش و اخذ ارز بوده است. متهم علیزاده در خارج از کشور خریدار ارز شرکت میعادسازان بود.

اعلایی آرایی افزود: متهم علی اکبر سلطان علیان وکیل دادگستری است و با تعدادی از بانک‌های سمنان آشنایی داشته است. متهمین بعد از مراجعه به شعب بانک در سمنان نام او را می‌بردند.

نماینده دادستان اظهار کرد: آنچه مسلم است آقای مرادی با تشکیل یک شبکه سازمان یافته از طریق خرید و فروش ارز دولتی در بازار آزاد و تغییر شرکت‌های صوری، پرداخت رشوه، حساب‌سازی و... به شبکه بانکی مراجعه کرده است. او مدعی تمایل به واردات کالا شده و وجوه ارزی دولت را به تاراج برده است و با مبلغ ۳۰ میلیون دلار موجب اخلال عمده گردیده است. زمان تامین ارز برای شرکت میعادسازان در اردیبهشت ۹۷ و به مبلغ ۴۹۵ هزار یورو بوده و قیمت ارز در بازار آزاد مبنای منفعت حاصله قرار گرفته است.

در ادامه نماینده دادستان گفت: به استحضار می‌رساند دستگاه قضا و دادسرای عمومی و انقلاب به منظور رعایت انصاف به شرحی که گذشت قیمت ارز در بازار آزاد را مشخص و در همان روز تامین ارز توسط متهمان، مبنای محاسبه قرار داد و با توجه به افزایش نرخ ارز در بازار آزاد طی روزهایی که ارز دریافت شده است و در صورت مشخص شدن روز فروش ارز در بازار آزاد، قطعاً مبلغ منفعت کسب شده بالاتر از مبلغ مذکور و بالاتر از ۹۰ میلیارد تومان می باشد که آن هم قابل محاسبه است اما دادسرا از آن صرف نظر کرده است.

اعلایی آرایی با اشاره به ادله‌های کشف آثار جرم گفت: نخستین ادله گزارش اولیه وزارت اطلاعات مبنی بر شناسایی شبکه دریافت و فروش غیرقانونی ارز بوده است. ادله دیگر گزارش وزارت اطلاعات در رابطه با میزان ارز دریافتی شرکت میعادسازان مهر کیش و سایر شرکت‌های وابسته بوده است.

وی گفت: گزارش دیگر گزارش پلیس آگاهی استان سمنان در ارتباط با گزارش وزارت اطلاعات پیرامون نحوه فعالیت های شرکت‌های مرادی و همچنین گزارش دیگر، گزارش وزارت اطلاعات مبنی بر تحقیقات انجام شده از تعداد متهمین و گزارشات مکشوفه از آنها بوده است.

نماینده دادستان با اشاره به گزارش وزارت اطلاعات در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ گفت: طبق این گزارش ردیابی مالی صورت گرفته نشان می‌دهد واریز کلان به شرکت میعاد سازان توسط برادر مرتضی فلاح اشتری صورت گرفته است و این واریز جهت تامین ارز ریالی توسط باند مرادی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ردیابی مالی صورت گرفته حجم واریزی ها به شرکت میعاد سازان و شهاب سپید خلیج فارس بابت آبان اینترنشنال بوده است و شرکت آبان اینترنشنال نیز متعلق به سعید علیزاده بوده است.

نماینده دادستان ادله دیگر کشف آثار جرم را اقرار آقای حمیدرضا مرادی در خصوص نحوه گردش حساب و ارز عنوان کرد.

در ادامه نماینده دادستان با اشاره به ادیت پروفرم‌ها اظهار کرد: خانم سمیه محمدی کارمند مرتضی فلاح اشتری درباره پروفرم‌ها می‌گوید که چندین مرتبه برای شرکت میعاد سازان فرم‌ها را ادیت کرده و اطلاعات شرکت های خارجی را پاک کرده و مهر و سربرگ را از مرتضی فلاح اشتری دریافت می‌کرده است.

وی با بیان اینکه حسب اظهارات خانم محمدی او بیشتر اطلاعات را از سعید علیزاده که در دبی بوده دریافت می‌کرده، افزود: مهر و سربرگ شرکت‌های خارجی را علیزاده برای محمدی می فرستاده و پیش فاکتورها باید توسط شرکت‌های خارجی تکمیل و در اختیار شرکتی که قصد واردات داشته قرار می‌گرفته است، اما این افراد فرم‌های خام شرکت‌های خارجی را در اختیار داشتند و خودشان اطلاعات داخل پروفرم‌ها را می‌نوشتند.

اعلایی آرایی تصریح کرد: مرتضی فلاح اشتری مدیر شرکت دی بی آی بوده و حواله ها را از آلمان دریافت می‌کرده و پیش فاکتورها را علیزاده به حساب میعاد سازان فرستاده است.

نماینده دادستان ادامه داد: علاوه بر پروفرم‌های تشکیل شده توسط خانم محمدی فرم‌های دیگری توسط این باند ایجاد شده و حسب اظهارات خانم سهرابی که کارمند شرکت بازرگانی خاتم بوده فرم های شرکت های خارجی از طریق ایمیل و واتساپ برای شرکت بازرگانی خاتم فرستاده می شده و طبق خواسته نایینی تنظیم شده‌اند.

وی با اشاره به شرکت ارژن پایه کیش اظهار کرد: شرکت ارژن پایه کیش یکی دیگر از شرکت‌های متهم بوده، آنها در حال انجام کار برای تاسیس آن بودند که توسط دستگاه قضا شناسایی شده‌اند و رضاعلی کرم داوودی را هم به عنوان مدیر این شرکت قرار دادند.

وی تصریح کرد: مرادی رئیس همه بود و همه از مرادی تبعیت می کردند. نائینی به مرادی حساب پس می‌داده و علایی هم از مرادی حرف شنوی داشته است.

به گزارش ایسنا، قاضی موحد گفت: آقایان مرادی، نائینی و علایی در جلسه علنی غیررسانه‌ای تفهیم اتهام شده‌ و دفاعیات آنها اخذ شده است. در این جلسه صحبت سه تن از مطلعین را اخذ می‌کنیم.

قاضی از مطلع پرونده (سیدهادی حسینی) خواست تا در جایگاه حاضر شود.

حسینی - مطلع پرونده گفت: من از مینودشت استان گلستان هستم. آبدارچی شرکت بودم و پیش آقای مرادی کار می‌کردم.

حسینی درباره چگونگی تاسیس شرکت‌ها بیان کرد: بیش از 4 سال با آقای مرادی همکار بودم، او رئیس من بود. قبل از تاسیس شرکت در فرمانیه املاک داشت. با آقای نائینی در کیش آشنا شدم و آقای علایی هم با مرادی در املاک همکاری می‌کردند.

مطلع پرونده درباره تاسیس شرکت میعادسازان توضیح داد: مرادی به من گفت می‌خواهیم شرکت تاسیس کنیم و به نفر احتیاج داریم. من ۴ نفر از اعضای خانواده‌ام را به این شرکت بردم. به من گفت اگر بخواهی به خارج از کشور بروی باید پول در حسابت باشد. می‌خواست من را به آلمان بفرستد تا پناهندگی بگیرم.

مطلع پرونده با بیان اینکه از شرکت خبر نداشتم، گفت: تمام کارهای مرادی تلفنی بود، من حتی یک نفر را در دفتر ندیدم. ایشان 3 - 4 تا شرکت در کیش داشتند و دفترها خالی و فقط برای تایید بانک‌ها بودند. به من پیشنهاد خروج از کشور را دادند تا من را رد کنند تا اگر خواستند کسی را بگیرند، جریانات را به گردن من بیندازند.

وی ادامه داد: مرادی در راس همه کارها بود. جلوی ماموران خودتان تهدید کرد که مرا به زندان می‌اندازد.

قاضی پرسید: پول هم گرفتید؟

حسینی پاسخ داد: پول نگرفتم. تنها مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان به من داد و گفت لازمت می‌شود. مرادی تا توانست از ما کپی برابر اصل گرفت.

قاضی موحد پرسید: چرا می‌خواست شما را از کشور خارج کند؟

مطلع پاسخ داد: به من پیشنهاد خروج از کشور را داد. می‌خواست من را فراری دهد که جرم‌هایش را گردن نگیرد و مسئولیت‌ها را گردن ما بیندازد.

حسینی ادامه داد: مرادی بیشتر کارهایش زیر نظر آقای نایینی بوده است. آقای علایی هم که در دفتر به من گفت این بود که من می خواهم تو را جایگزین خودم کنم، من به او گفتم که من نمی‌توانم زیرا سابقه زندانی دارم و چون بالاخره کسی که باید این کار را انجام دهد نباید سوء پیشینه داشته باشند من این موضوع را رد کردم و حتی در ارتباط با این موضوع با یکی از آشناهایم که کار نظامی انجام می‌داد نیز مشورت کردم و و گفت این کار را نکن.

وی افزود: آقای مرادی رئیس تمام کارها بود و خانواده‌اش هم خبر داشتند که من آبدارچی شرکت بودم و هر جا می‌رفت اکثراً من را با خودش می‌برد.

پس از اظهارات هادی حسینی، قاضی موحد از وحید بیداریان مطلع دوم خواست در جایگاه قرار بگیرد و خودش را معرفی کند.

وحید بیداریان پس از قرار گرفتن در جایگاه اظهار کرد: من وحید بیداریان متولد ۱۳۶۳ در تهران هستم و شغل آزاد دارم و در اسنپ کار می‌کنم، سابقه کیفری ندارم.

بیداریان افزود: برای آقای نایینی یک دفتر در میدان هروی تهیه کردم و کارمند شرکت شهاب سپید خلیج فارس شدم و کارهای اداریشان را انجام می‌دادم. من از آقای نایینی دستور می گرفتم. در شرکت دو بخش مالی و تهیه پروفرم ها وجود داشت، در بخش مالی سربرگ های امضاء شده را نامه می‌زدم و درخواست می‌دادم به بانک‌ها، چک نقد می کردم و حساب جابجا می کردم. بخش مالی را با آقای مرادی و بخش پروفرم‌ها را با آقای نایینی انجام می‌دادم.

قاضی موحد پرسید: در راس کار چه کسی بود؟

بیداریان پاسخ داد: آقای مرادی بخش مالی و آقای نایینی بخش پروفرم ها را انجام می‌دادند. حقوق من ماهی ۲ میلیون تومان بود و تا ۵ بعد از ظهر آنجا بودم و پرونده سه شرکت در دفتر ما بود.

بیداریان در پاسخ به سوال قاضی موحد که در ارتباط با این شرکت ها چه کاری انجام می دادید؟ گفت: من کار خاصی راجع به این شرکت‌ها انجام نمی‌دادم. سربرگ شرکت ها را پرینت رنگی می‌گرفتم به خانم شاهین‌فر می‌رساندم و آماده در شرکت می گذاشتم تا به ایشان برسانم.

وی افزود: دسته چک ها و سربرگ‌ها را تحویل آقای مرادی می دادم و آن‌ها همیشه در شرکت بود.

بیداریان در پاسخ به این سوال که تصمیم گیر اصلی سه شرکت چه کسانی بودند؟ گفت: تصمیم گیر اصلی شرکت آقای مرادی بود.

وی در ارتباط با بحث ۴۰۰ میلیون گفت: ۴۰۰ میلیون را قرار بود آقای مرادی به داوودی بدهد.

بیداریان درباره موضوع ماشین کیا نیز توضیح داد: ماشین کیا را آقای مرادی به آقای علایی داده است و گفته‌اند که این ماشین به عنوان حواله ارزی داده شده است.

قاضی موحد پرسید: تغییر نوع کالا را به دستور چه کسی انجام دادید؟
بیداریان پاسخ داد: نایینی.

قاضی موحد گفت: بحث خروج از کشور آقای نایینی و مرادی و علایی چه بوده است؟

بیداریان پاسخ داد: شنیده بودم مدیرعامل ها قرار بود که پولی بگیرند و بروند و چیزی هم به اسم‌شان باشند می خواستند شرکت را به نام فرد دیگری انتقال دهند و مدرکی به اسم‌شان نباشد.

در ادامه جلسه، رضا داوودی به عنوان یکی از مطلعین در جایگاه حاضر شد و گفت: پس از آنکه خدمت من تمام شد دنبال کار می‌گشتم و در باشگاه انقلاب با خانم محمدی آشنا شدم و از آنجایی که خانم محمدی می دانست که دنبال کار می‌گردم به من گفت که می توانی بیایی و به عنوان حسابدار در شرکتی که من کار می کنم مشغول به کار شوی.

وی ادامه داد: من در گذشته در تشریفات ریاست جمهوری کار می‌کردم و به عنوان روزمزدی فعالیت داشتم. پس از آنکه شرکت خانم محمدی رفتم و بعد از دوهفته نایینی را دیدم که گفت او مرا به عنوان کارمند در کیش معرفی می‌کند و من این موضوع را قبول کردم و سپس کلیه مدارک خود را در اختیار این افراد قرار دادم.

این مطلع با اشاره به کاری که انجام می داد، تصریح کرد: من دو ماه با آقایان کار کرده و من را به عنوان مدیر شرکت ارژن کیش قرار دادند، حقوق ماهیانه ۳ میلیون تومان به من می‌دادند و به آدرس بانک ملت کیش، بانک کشاورزی سمنان و بانک ملت ونک دست چک گرفتیم.

قاضی موحد پرسید: چرا بانک‌ها در شهرهای مختلف وجود داشت؟

این مطلع پاسخ  داد: به دلیل آنکه گفتند دراین بانک‌ها آشنا داریم و کار مرا را سریع تر انجام می دهند. من حتی وقتی به این بانک‌ها می‌رفتم مدیر بانک برای من آب پرتقال می آورد.

قاضی موحد پرسید: آیا شما را هم می خواستند برای خروج از کشور کمک کنند؟

این مطلع پاسخ  داد: من نمی دانستم که دکتر چه کسی است، اما آقایان همواره با شخصی به نام دکتر ارتباط  داشتند و مرادی به من گفت که از ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان به تو پول می‌دهیم تا بتوانی از کشور خارج شوی.

قاضی موحد پرسید چه کشوری؟

مطلع پاسخ داد: کانادا؛ اما با جعل اسناد و ایجاد حساب بانکی و اعتبار کاذب می‌خواستند مرا به خارج از کشور ببرند و با ازدواج صوری کارهای من را انجام دهند.

مستشار دادگاه پرسید که روزی چند چک امضا می‌کردید؟

مطلع پاسخ داد: به طور کلی سه دسته چک ده برگی را من امضا کردم.

مستشار پرسید: رئیس‌ کل شما چه کسی بود؟

این مطلع پاسخ داد: مرادی همه کاره بود.

در ادامه قاضی موحد از داودی پرسید: به این فکر نکردید که از مدارک شما سوءاستفاده می‌شود؟ شما مدارک هویتی‌تان را در اختیار افرادی که اعتبار ندارند قرار دادید. آیا در برابر مدارکتان رسید گرفتید؟

مطلع داوودی پاسخ داد: هیچ رسیدی به من ندادند. متاسفانه اشتباه کردم. من در شهرداری کارگری کرده‌ام اما تاکنون دزدی نکرده‌ام. کارهایی که برای آقای نائینی انجام دادم بر اساس نیازم بود و حقوق ماهیانه دریافت می‌کردم. من فقط سربرگ امضا کردم. به هیچکس وکالت ندادم.

نماینده دادستان از داودی پرسید: برای ثبت اسمتان به عنوان مدیرعامل گفته‌اید که به کیش رفتید، درباره خانم سپهرزاده بگویید.

مطلع داودی توضیح داد: ما در کیش برای کارهای ثبت پیش خانم سپهری‌زاده رفتیم. مدارکی را جلوی من گذاشتند تا امضا کنم. خانم سپهری‌زاده بدون حضور اعضای هیات مدیره جلسه تشکیل می‌دادند.

اعلایی آرایی نماینده دادستان خطاب به قاضی موحد گفت: خانم سپهری‌زاده تغییرات اعضای هیات مدیره را بدون حضور اعضا انجام می‌دادند.

قاضی خطاب به نائینی اظهار کرد: از جوانانی که نیاز به کار دارند سوءاستفاده می‌کنید. مدارک آنها را می‌گیرید و مسئولیت‌های قانونی سنگین بر گردن آنها می‌اندازید، آنها را گرفتار می‌کنید و بعد می‌خواهید خود را تبرئه کنید. اگر کارتان قانونی بود چرا دختر خودتان را وارد کار نکردید؟

مطلع حسینی بیان کرد: من خودم از آقای نائینی و مرادی جعل امضاء دیده‌ام. اس ام اس‌های میلیاردی به حساب من می‌آمد.

اما حساب را مسدود کرده بود تا فقط گردش مالی باشد. بعد هم بدون اینکه به بانک بروم اس ام اس‌ها قطع شد.

قاضی موحد گفت: من به عنوان قاضی نظام برای فعال کردن پیامک خودم به بانک رفتم، بعد آقایان در بانک‌ها آشنابازی می‌کنند.

در ادامه قاضی موحد از مرتضی فلاح اشتری خواست در جایگاه قرار بگیرد و اتهامات فلاح اشتری را به وی تفهیم کرد.

فلاح اشتری در پاسخ به سوال قاضی که آیا صرافی شما اکنون فعال است؟ گفت: فقط مشغول کارهای کارخانه هستم.

مستشار دادگاه از وی پرسید: شما با آقای مرادی چه نسبتی داشتید؟

متهم اشتری پاسخ داد: او پدرعروسم بود و پسرم خودشان با ایشان آشنا شدند.

مستشار پرسید: آقای مرادی از شما چه درخواستی کرد؟

متهم پاسخ داد: گفت برای من گردش های حساب ایجاد کنید. با آقای سعید علیزاده که در عقدکنان پسرم آشنا شدند و هماهنگ کردند تا این کار را برایشان انجام دهد. ایشان (مرادی) سه دسته چک ۵۰ برگی امضا شده را در اختیارم قرار دادند و من بعد از اینکه فهمیدم آنها ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفتن دسته چک را تحویل دادم و کار خاصی نکردم.

وی ادامه داد: من سال ۹۶ یک میلیارد مالیات پرداخت کردم،‌ اما در سال ۹۷ هیچ مالیاتی پرداخت نکردم؛ زیرا فعالیتی نداشتم.

مستشار پرسید: چند صرافی دارید؟

متهم پاسخ داد: ۲ صرافی.

مستشار پرسید: چرا صرافی‌های متعدد داشتید؟

متهم گفت: من می‌خواستم صرافی چابهار را هم تعطیل کنم چون کارخانه داشتم و در آنجا کار می‌کردم.

در ادامه قاضی موحد گفت: کارمندان و برادران متهم نیز باید برای جلسه بعد دعوت شوند و در دادگاه حضور داشته باشند.

قاضی موحد قسمتی از اظهارات حمیدرضا مرادی را قرائت کرد و گفت: حمیدرضا مرادی گفته است که من از آقای فلاح درخواست کردم این حساب ها را برای شرکت آقای علایی گردش دهند، اما ایشان گفتند گردشی ندارم بدهم اما علیزاده پذیرفت که گردش را ایجاد کند. چند روز بعد مرتضی با من تماس گرفت و گفت اگر می خواهید حواله بزنید به آقای علیزاده گفتم و ایشان قبول کردند و پذیرفتند که سرمایه گذاری کنند و مبلغ ۴ میلیون یورو از بانک سپه اراک و ۵ میلیون یورو از بانک رفاه مهدی‌شهر برای این کار اخذ شد.

کلا ۵.۴ میلیارد سهم سود شرکت بود، از این مبلغ ۵۰ درصد سود سهم علایی، ۲۰ درصد نایینی و ۲۰ درصد سهم من بود.

قاضی موحد گفت: در رابطه با اتهام اول که تسهیل وقوع جرم از طریق جابجایی وجوه هست، توضیح بیشتری دهید.

فلاح اشتری پاسخ داد: مبالغی که جابجا شده در بانک ملت بوده و مبالغی که گرفتن در بانک سپه و رفاه بوده است، پس جابجایی صورت نگرفته است.

متشار پرسید: چرا صرافی‌تان به نام خودتان نیست؟

فلاح اشتری گفت: ۵۱ درصدش به اسم خودم است، اما چون کارهای اداری زیادی داشت به اسم خانومم بوده؛ در اصل مال خودم است و ایشان مسئولیتی ندارند.

مستشار پرسید: فرم هایی که شما از طریق آقای سعید علیزاده گرفتی تحویل چه کسی دادید؟

فلاح اشتری پاسخ داد: من اصلا فرمی نگرفتم کار من به اندازه کافی در کارخانه زیاد است خود آقای نایینی و مرادی گرفتند و فقط به عنوان راهنمایی به خانم محمدی زنگ زدند و ایشان گفتند نباید آن را می‌گرفتیم و ایشان خودشان خودسر این حرف را زده‌اند.

قاضی موحد با اشاره به قرار وثیقه متهم مرتضی فلاح اشتری گفت: قرار تامین وثیقه فلاح اشتری نامناسب است و این قرار پس از پایان جلسه به قرار بازداشت تبدیل می‌شود و این متهم پس از این جلسه باید یه زندان برود.

بر اساس این گزارش،‌ با اعلام پایان نوبت صبح،‌ ادامه رسیدگی به نوبت عصر موکول شد.

ادامه دارد ...

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)