میرنیوز

نامه سازمان بسیج اساتید کشور درباره انتخابات به ملت ایران

نامه سازمان بسیج اساتید کشور درباره انتخابات به ملت ایران 2021-06-26T11:29:28+04:30

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج ( ناب)، با توجه به ضرورت جلوگیری از تحریف و وارونه نمایی حماسه ۲۸ خرداد ، بسیج استادان کشور در نامه ای تحلیلی به ملت بزرگ ایران به تبیین ابعاد گوناگون این انتخابات و دلایل اقبال ملی به منخب ایرانیان، آیت الله دکتر  سید ابراهیم رییسی مبادرت کرد.

متن نامه به شرح زیر است :

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
حضور ملّت بزرگ و شگفتی ساز  ایران اسلامی
سلام علیکم

با پایان‌ یافتن انتخابات ریاست‌جمهوری و مشخّص‌شدن سرنوشت آن، تحلیل و تفسیرهای گوناگونی دربارۀ آنچه که گذشت، مطرح گردید ؛  صاحب‌نظران و تحلیل گران  مختلف، هر یک از منظر و زوایه‌ای به این انتخابات و نتیجۀ آن نگریستند و دربارۀ آن داوری نمودند. نهضت استادی ایران  نیز که همواره دغدغۀ  خطّ اصیل انقلاب  و جامعه را داشته و دارد ، در ادامه دو نامه قبلی به ملت بزرگ ایران ،  خود را موظّف می‌داند که دراین‌باره، گزارشی را به پیشگاه ملت ارائه کرده  و نکته‌ها و برداشت‌هایی را هر چند به‌طور مختصر، با شما ملت بصیر و شگفتی ساز در میان بگذارد، به این امید که با حصول به ذهنیّت و ادراک ملی، ایران اسلامی هرچه بیشتر به شکوفایی  و بالندگی رهنمون شده و در راستای افق انقلابی و تمدّنی قرار بگیرد.
 
۱ . اکنون دو فرضیه دربارۀ علّت کاهش مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری وجود دارد: یک فرضیه که «شورای نگهبان قانون اساسی » را بر جایگاه متهم می‌نشاند و می‌گوید عدم احراز  صلاحیّت  برخی  کاندیداها از  جریان‌های سیاسی، موجب گردید که انتخابات از «فضای رقابتی» خارج و احساس شود  که انتخابات، مهندسی‌ و «از پیش‌ساخته‌ شده» است؛  فرضیۀ دیگر اما این‌ است که «کارنامۀ ناکام دولتِ موسوم به  اعتدال در طول سال‌های اخیر، مردم را بسیار آزرده‌خاطر و پریشان کرد و امید و اعتماد سیاسی شان را فرسود. امّا دربارۀ فرضیۀ نخست باید گفت مطابق تحلیل واقع بینانه ای  که رهبر انقلاب ارائه کردند، باید میان «گروه‌های خاص» و "عموم مردم،"  تمایز نهاد و الگوی رفتار سیاسی یکی را به آن دیگری تعمیم نداد. آری ! گروه‌های خاص، با «انگیزه‌های سیاسی و جناحی» در انتخابات شرکت کرده و این‌که کسانی در جریان سیاسی آنها در انتخابات حضور داشته باشند، برای‌شان اهمّیّت فراوان دارد؛ تا آنجاکه حتّی ممکن است در صورت راه نیافتن برخی علاقمندان شان به چرخه کاندیداتوری ها در روند انتخابات، مشارکت نکنند. در مقابل اما توده‌ها و عموم مردم، از این الگو تبعیّت نمی‌کنند، بلکه به صحنۀ انتخابات به عنوان یک واقعیت ایرانی و نوعی راه حل برای بهبود در  امور خویش می‌نگرند تا دریابند  که آیا کسی در این میان هست که بتواند به‌راستی، گره از «مشکلات»‌شان گشوده  و عاقلانه و عالمانه، «معیشت» و «اقتصاد» را  تدبیر نماید قهرا اگر نسبت به شخصی، چنین درک و احساسی در آنها شکل گیرد ، بی‌اعتنا به این‌که او به کدام جریان و جناح سیاسی، تعلّق دارد، در انتخابات شرکت کرده  و به وی رأی می‌دهند؛ یعنی  نوعی اجتهاد میهنی و ملی که در طول سال های پس از انقلاب اسلامی به دفعات تکرار شده است؛  بنابراین، الگوی رفتار سیاسیِ «مردم» با پیش فرض ها، قالب‌ها و چهارچوب‌های «گروه‌های خاص»، تطابق ندارد و نمی‌توان ادّعا کرد که نبودن برخی چهره‌های مشهور از بعضی  جریان‌های سیاسی در انتخابات، عامل اصلی کاهش مشارکت مردم در انتخابات بوده است.

بر مبنای فرضیۀ دوّم اما  باید به تلخی‌ها و خسارت‌هایی که دولت یازدهم و دوازدهم  بر «معیشت و زندگی روزمرۀ مردم» تحمیل کرده استناد جُست و وضع ناگوار معیشتیِ مردم را ریشۀ اصلیِ کاهش مشارکت قلمداد نمود. نظرسنجی‌هایی که از مراکز گوناگون علمی و پژوهشی  دربارۀ دغدغه‌های مردم در ماه‌های ماقبل انتخابات  انجام شده‌اند نیز  به‌روشنی نشان می‌دهد که عامّۀ مردم، در درجۀ نخست و بیش از هر چیز، گرفتار «نگرانی‌های اقتصادی» بوده و اعتراضی جدی  نسبت به «وضع معیشتی»‌ خود  داشتند.  این اعتراض به حدّی بود که انگیزۀ حضور در انتخابات را نیز از آنها ستانده بود. به‌ عبارت‌ دیگر، نوعی «دلسردی» و «دلزدگی» در طبقۀ ضعیف و حتّی متوسط جامعه شکل گرفته بود که به دلیل استمرار چند ساله، آنها را «خسته» و «فرسوده» کرده بود. بر این‌ اساس، مشارکت سیاسی کاهش یافته و نمی‌توان مدّعی شد که تنها شهرهای بزرگ، این وضع را تجربه کردند. در واقع، یک حس مشترک دربارۀ «ناگواری‌ها و ناخرسندی‌های معیشتی» ، انگیزه‌ها و امیدهای عموم مردم را فارغ از هر گرایش سیاسی، دچار «فرسایش» کرده و میل به مشارکت را در آنها رقیق نمود. از این‌ رو، پُر واضح است که قوی‌ترین و جدّی‌ترین عامل در زمینۀ کاهش مشارکت مردم، ناتوانی و ضعفِ بی‌سابقه و آشکار دولت دوازدهم در تدبیر و بسامان‌کردن «معیشت مردم» بوده است؛ این وضع به گونه ای بغرنج شد که آگاهان و خبرگان سیاسی معتقدند زخمی دیگر از سوی این دولت بر پیکر انقلاب نشست  که ترمیم آن به مدتی مدید نیازمند است؛ گو این که بر اساس شواهد موجود ،  دولت مردمی سیزدهم ویرانه ای را در بخش های مختلف از کارگزاران دولت دوازدهم تحویل خواهد گرفت.

 
۲ . از سویی دیگر، نیروها و جریان‌های غیرانقلابی گرداننده و همسوی دولت مستقر کنونی تلاش می‌کنند کامیابی آیت الله دکتر سید ابراهیم  رئیسی را با انگاره های ذهنی و پیش فرض های خود تحلیل و با وارونگی  در  بیان نوع نارضایتی های شما مردم صبور ایران ، طعم شیرین انتخاب  رییس جمهور صمیمی و  مردمی را زدوده تا «تلخی شکستِ خود»  را جبران کنند؛ در حالی که هر کس در هر سطحی  با حضور در هر کوی و برزن این کشور  و  گفت و گو با آحاد مردم به خوبی در می یابد که دولت مستقر پس از گذشت ۸ سال از حاکمیت بر مهمترین  مصادر و مناصب کشور و امور  مردم از حیث اعتبار در پایین ترین سطح خود نسبت به دولت های دیگر  در ۴۲ سال گذشته قرار دارد ؛ گو این که دولت مستقر در مدت مسوولیت خود از حیث مبانی نظری و ویژگی های اجرایی و بخصوص ضرورت اتخاذ صداقت و راستی  با مردم ، معمولا با ضعف های بزرگی در میان ایرانیان مواجه بوده  است؛  با این مولفه ها و مستندات است که باید گفت معادلۀ انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در عین حال که بسیار مهم است، اما روشن  است: از یک‌ سو، جریان‌های موسوم به  اعتدال و اصلاحات در مرداب «کارنامۀ مصیبت‌بار و بی‌حاصل» خویش، غرق شده ، دست‌وپا زده  و قصد  داشته و دارند  با «فرافکنی» و «مسئولیّت‌گریزی»، افکار عمومی را وادار به دروغ‌خواری کنند؛ اما  ازسوی‌ دیگر، منتخب ملت  بر یک کارنامۀ قوی ، مردم‌پسند و بی‌حاشیه تکیه زده بود که مردم، طراوات و نشاط را در آن احساس کرده و دریافتند که او با کمک و مشارکت نخبگان و ملت و مهم تر از همه با باور و توجه ذاتی به خدای قادر متعال و قدرت الهی ملت، می‌تواند از عهدۀ علاج دردها و زخم‌های اقتصاد برآمده  و این قافله را به سلامت به مقصد برساند. اگر دیگران از «برنامه» و «حرف» و «وعده» سخن می‌گفتند، او  به «عمل عینیِ خویش» اشاره کرد و با ارجاع به آن نشان می‌داد که اهل «بازی سیاسی» و «وعده‌پراکنی» و «عوام‌فریبی» نیست، بلکه «صداقت» داشته  و «مرد میدان» است.

جریان های تکنوکرات - لیبرال بخواهند یا نخواهند منتخب ایرانیان  توانست این حس دلنشین و درک دلپسند را در مردم ایجاد کند و چنین تصویری از خود بیافریند؛ تصویری که از «صفحه‌های کارنامه‌اش» برمی‌خاست و ریشه در گذشتۀ مدیریّتی‌او داشت این در حالی بود که برخی از نامزدها در «حال» قرار داشته و دربارۀ «آینده» سخن می‌گفتند، امّا اغلب قادر نبودند که به «گذشته» ارجاع دهند و به‌جای «وعده‌ها» از «واقعیّت‌ها» حکایت کنند. نه‌ فقط دو نامزدی که از جریان‌های «اعتدال» و «اصلاحات» در انتخابات شرکت کردند، بلکه هر فرد دیگری نیز که شرکت می‌کرد، «کارنامۀ پُربار و حاصل‌خیز»ی همانند سید ابراهیم رییسی  نداشت و در نهایت، نمی‌توانست مردم را با «عمل و اقدامِ واقعی خویش»،  متقاعد سازد؛ بنابراین، مسألۀ اصلی برای این جریان‌های مدّعی و زیاده‌خواه، فقر «کارنامه» و «کارآمدی» و «توانمندی» بود، درحالی‌که سرنوشت انتخابات را همین عنصر تعیین می‌کرد. جریان های  تکنوکرات - لیبرال  برای آن‌که «سستی» و «ضعف» خود را آشکار نکنند و  پرده از «بی‌تدبیری‌ها» و «ندانم‌کاری‌ها»ی مدیریّتی خود برندارند، «قانون‌مداریِ» شورای نگهبان در عدم احراز صلاحیت  برخی چهره‌های سیاسی را دستاویز قرار می‌دهند و  برای توجیه ناتوانی خویش وارونه‌نمایی می‌کنند. اینان همواره نشان داده‌اند که «بلوغ سیاسی» نداشته  و فاقد راهبرد  سیاست‌ورزی عاقلانه برای توانمند سازی ایران هستند، بلکه به بازی‌های کودکانه و صنعت دیوسازی و دلبر نمایی علاقه دارند؛ چنان‌که اگر شورای نگهبان بر اساس «قانون»، نامزد آنها را تأیید نکند، متهم به «مهندسی» انتخابات خواهد شد و اگر تأیید کند، انتخابات «سالم» است؛ یا اگر نتیجۀ انتخابات، پیروزی رقیب باشد، مدّعی می‌شوند که «جمهوریّت» تضعیف شده و اگر خودشان پیروز شوند، «جمهویّت» تقویّت شده است؛ اگر رقیب «مردمی» باشد، او را «عوام‌فریب» معرفی کرده و اگر خودشان از مردم سخن بگویند، «مردم‌سالار» خواهند بود؛ اگر رقیب‌شان زبان به «صراحت» گشوده  و «واقعیّت‌های ناگفته» را بیان کند، «بی‌اخلاق» و «هتاک» است، اما  اگر خودشان «پرده‌دری» و «فضیلت‌سوزی» نموده  و در مقابل دیدگان ملت  «دروغ‌پراکنی» کنند، در چهارچوب «آزادی بیان» عمل کرده‌اند؛ و ... . !
 
٣ . رهبر حکیم انقلاب در توصیف انتخابات، از واژه‌های «حماسه» و «شورانگیز» استفاده کردند. آری!  با وجود کاهش مشاکت نسبت به دوره‌های پیشین، باید حضور مردم در این انتخابات را بخصوص ستایش کرد و قدردان ملت بزرگ ایران بود. ازیک‌سو، «حجم انبوه‌ توطئه‌های رسانه‌ای دشمنان» در ماه‌های اخیر، با هدف «تحریم انتخابات» در نوع خود در دنیا بی سابقه  بوده و از هر زمینه و استدلالی برای توجیه خرابکاری های روانی و ضد انتخاباتی خویش  بهره می‌بردند، امّا بسیاری از مردم، بی‌اعتنا به این جوّسازی‌ها و تخریب‌ های  بی‌سابقه، به میدان آمده ، حصر صندوق ها را شکسته و با گذار از هزاران موانع کارگذاشته شده در مسیر نهایتا به صندوق ها رسیده و  رأی دادند. از سوی‌دیگر، چندین سال است که اغلب مردم، گرفتار دشواری‌ها و چالش‌های اقتصادیِ بی شمار  هستند و به‌سختی، زندگی می‌گذارند، امّا با این‌حال، میان «عملکرد ضعیف نیروهای تکنوکرات و لیبرال» و «اصل انقلاب و نظام اسلامی»، تمایز نهاده  و خطای یکی را به پای دیگری ننوشتند.

چنین درک و فهمی، نشان‌گر «عمق‌نگری» ، «قدرت تجزیه‌وتحلیل سیاسیِ» توده‌های مردم و دریک کلام اجتهاد ملی و میهنی است و از «بسط آگاهی‌های سیاسی» در فرهنگ سیاسی ایرانیان حکایت می‌کند؛ ضمن این که چنین بلوغ و اجتهاد میهنی و ملی از نتایج تکاپوهای رهبری حکیم و مردم سالاری است که چنین تمهیداتی را در ایران بزرگ اتخاذ نموده اند ؛ اما در سویی دیگر گمانه‌زنی‌های جریان‌ها و نیروهای معارض و غیرانقلابی از حضور مردم در انتخابات، این‌گونه نبود ؛ زیرا  آنها تصوّر می‌کردند که این‌بار، جغرافیای انقلاب دچار «بی‌رونقی و کسادیِ چشمگیر انتخابات» خواهد شد و مردم از رأی‌دادن، خواهند گریخت، در حالی‌که با وجود همۀ «شرایط منفی و بازدارنده»، بخش‌های مهمّی از مردم به میدان آمده و از «اعتبار و حیثیّتِ سیاسیِ انقلاب و نظام»، صیانت کردند. این وضع به‌معنی غلبۀ بسیاری از مردم بر موقعیّت ناخوشایند و تفوّق ارادۀ تاریخی و معنوی آنها بر شرایط دشوار است؛ در واقع می توان گفت این بار نیز  شکوفایی رابطه ارگانیک رهبر انقلاب و مردم ایران فرمول غلبه بر محاصره صندوق های رآی به عنوان نماد مردم سالاری دینی شد .
 
۴. اینک آزمونی بسیار تعیین‌کننده و حسّاس، پیش روی سید ابراهیم رئیسی قرار دارد؛ چنان‌که دولت او می‌تواند گشاینده و هموارکنندۀ مسیر آیندۀ انقلاب بوده و ظرفیّت‌های  فراوانی را به‌وجود آوَرَد.  اگرچه همانطور که گفته شد او ویرانه ای را در  اموراجرایی کشور از دولت های یازدهم و دوازدهم  تحویل خواهد گرفت اما  چشم‌های دوست و دشمن، به کارآمدی و توانمندی دولت ایشان دوخته شده  و همه در انتظار هستند تا ببیند وی با «سرمایۀ سیاسی و اجتماعیِ پدید آمده»، چه خواهد کرد. آری!  نباید توقع «معجزه» داشت و گمان کرد که می‌توان در کوتاه‌مدّت، وضع را به حال عادی بازگرداند و نقص‌ها و کاستی‌های ریز و درشت را برطرف کرد، امّا مسأله این است که مطالبۀ رهبر انقلاب، حرکت در امتداد ایجاد «تحوّل» است و ایشان معتقدند که «مشکلات و بیماری‌های مزمن» را نمی‌توان با «تحرّکات معمولی  و روزمره»، برطرف کرد، بلکه باید به «تحوّل» رو آورد و با «تلاش‌های جهادی »، اتّفاق‌های بزرگی را رقم زد.

اکنون پیش روی دولت مردمی و جویای ایران قوی ، دو راه وجود دارد: یکی راه مبتنی بر «دیوان‌سالاری» و «روزمرّه‌اندیشی» و «کوته‌نگری» که جزو زیسته جریان های تکنوکرات - لیبرال در ایران است  و دیگری راه مبتنی بر «تحوّل‌خواهی» و «استفاده از مسیرهای میان‌بر و جهش‌ساز». اگر دولت مردمی  سیزدهم بخواهد بر مقبولیّت اجتماعی خویش بیفزاید و کام مردم را شیرین کند، چاره‌ای ندارد جز این‌که: به «میدان» وارد شود و در کنار «مردم» باشد و تا آخر بر همین عهد خویش استوار  بماند؛ بر «نسخه‌های ایرانی - اسلامی » تکیه کند و اقتصاد ملّی را به «اراده‌های غیرملّی»، مشروط نسازد؛ «فسادستیزی» و «اشرافی‌گری» را از درون قوه مجریه  و با قاطعیّت آغاز کرده و به عملیاتی کردن راهبرد اولویت  مبارزه با فساد و ساختارهای فسادزا بجای تمرکز بر حرکت پسینی،  یعنی مبارزه با مفسد (که البته در جای خود ضروری است) مبادرت نماید؛ «جوانان شایسته و کارآمد» را به عرصۀ مدیریّت‌های مهمّ راه دهد؛ «ظرفیّت‌های درونی» و «قابلیّت‌ها و مزیت های » ایران بزرگ را در سطوح محلی، استانی، ملی و بین المللی شناخته  و به کار گیرد؛ و ... .؛ زیرا  کوتاهی در هر یک از این زمینه‌ها، صدمه‌ها و لطمه‌های سخت به انقلاب و جبهۀ انقلاب وارد خواهد کرد و ما را به عقب باز خواهد گرداند. ازاین‌رو، همه باید «همدلانه» و «هم‌افزایانه» به دولت مردمی بنگریم و فتوحات و توفیقاتش را تقویّت کرده  و آن را از وقوع خطاها و لغزش‌ها، بازداریم. زمانۀ «اشتباه» به سر آمده است و اینک باید با «حسّاسیّت‌» و «دقّت‌هایی  باریک‌تر از مو»، از دولت جوان حزب‌اللهی مراقبت کنیم. از خدای متعال  متضرعانه درخواست داریم که این دولت منتخب مردمی را  دولت کریمه‌ای قرار دهد که نشاط و رونق را به ارکان و اجزای این کشور بزرگ و بخصوص به «سفره و معیشت مردم» بازگردانده  و بیش از پیش، محرّک ایران به‌سوی مسیر «تمدّن‌پردازی اسلامی» باشد. إنشالله.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
پنجم تیرماه ۱۴۰۰
شورای مرکزی نهضت استادی بسیج در دانشگاهها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی ایران

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)