میرنیوز

لیست شورای ائتلاف حاصل اتاق‌های دربسته نیست

لیست شورای ائتلاف حاصل اتاق‌های دربسته نیست 2021-06-13T14:18:25+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در نشست خبری ظهر امروز (یکشنبه) که با حضور برخی نامزدهای انتخابات شورای شهر تهران برگزار شد، به توضیح درباره عملکرد این شورا در انتخابات پیش‌رو پرداخت و گفت: شورای ائتلاف تجربه‌ای برآمده از ۴۲ سال کار سیاسی و انتخاباتی بخصوص در دهه اخیر را دارد که ابتدا به صورت جبهه مردمی نیروهای انقلاب یعنی جمنا اعلام فعالیت کرده و سپس جمنا به عنوان شورای ائتلاف تکامل پیدا کرده است.

وی افزود: شورای ائتلاف توانست در انتخابات اسفند ۹۸ مجلس یازدهم را تشکیل دهد که مقام معظم رهبری از آن به عنوان مجلس انقلابی یاد کرده است. امروز هم می‌خواهیم در این شورا به وظیفه اسلامی، انقلابی و ملی خود در عرصه انتخابات پیش‌رو عمل کنیم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اظهار کرد: همانطور که می‌دانید جامعه از نظر قوه مجریه در نقطه عطفی قرار گرفته و عموم مردم با تجربه تلخی که از هشت سال پیش پیدا کرده‌اند، خواهان تغییر و تحول هستند که این خواسته‌ها در مناظره‌ها، تبلیغات و فضای انتخاباتی دیده می‌شود.

حداد عادل عنوان کرد: حتی کسانی که به جریان فعلی تعلق دارند و مسئول این وضع هستند، امروز از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و اعلام برائت می‌کنند به اصطلاح «آش آنقدر شور شده که آشپز هم فهمیده است».

وی ادامه داد: به هر حال امیدواریم روز جمعه ۲۸ خرداد آغاز نویی در جامعه به واسطه حضور مردم در عرصه انتخابات پیش‌رو باشیم.

لیست شورای ائتلاف حاصل اتاق های دربسته نیست

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: شورای ائتلاف چه در انتخابات مجلس و چه در انتخابات شورای شهر و روستا بنا دارد فهرستی که به مردم عرضه می‌کند، حاصل اتاق‌های در بسته نباشد. این شیوه از انتخاب در اتاق‌های در بسته اگر کارایی داشت، متعلق به دهه‌های ۶۰ و ۷۰ بوده است.

حداد عادل تأکید کرد: امروز پس از ۴۲ سال از انقلاب اسلامی، باید روش‌های جدیدی اتخاذ شود بنابراین در سال‌های اخیر تلاشمان بر این بوده اگر افرادی را برای رأی‌گیری معرفی می‌کنیم، نظرات مردم را هم درباره آنها کسب کنیم؛ این همان تفاوت اساسی ما با روندهای گذشته و تشکل‌های مشابهی است که لیست ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط کرونا، تشکیل اجتماعات در این مدت ممکن نبود اما با ثبت‌نام گسترده از افراد نظرات را دریافت کردیم و ۳۱۳ نفر را به معرض رأی بیش از ۲۰هزار نفر از مردم تهران گذاشتیم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: از این رأی‌گیری ۸۴ نفر را به مصاحبه دعوت کردیم و این مصاحبه‌ها در دو روز انجام شد. پس از آن یک لیست ۲۷ نفره عرضه کردیم که ۲۱ نفر از این جمع توسط هیئت انتخاب مشخص شدند.

حداد عادل درباره هیئت انتخاب توضیح داد و گفت: این هیئت متشکل است از اعضای شورای ائتلاف بدون حضور نامزدها، به همراه ۱۰ نفر از کسانی که توسط مردم در سامانه ثبت‌نام فضای مجازی انتخاب شده بودند، تشکیل شد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهم تصویری کلی از ۲۱ نفر فهرست شورای شهر تهران تعیین کنم، باید بگویم از این لیست ۹۵ درصد سابقه کار اجرایی، ۵۰ درصد تحصیلات فنی و مهندسی، ۵۰ درصد تحصیلات علوم انسانی، ۶۵ درصد تحصیلات در سطح دکتری، ۳۵ درصد کارشناسی ارشد دارند.

فهرست شوراها مصداق جوانگرایی است

حداد عادل اضافه کرد: از میان این ۲۱ نفر، ۶۲ درصد زیر ۴۵ سال هستند که این مصداق آشکار جوانگرایی است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشتند و چهار نفر زیر ۴۰ سال دارند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از افراد این فهرست سابقه مدیریت شهری داشتند و در این حوزه مسئول بوده‌اند. همچنین پنج نفر مدیرعامل سازمان‌های مهم شهری، سه نفر عضو سابق شورا، یک نماینده مجلس، چهار نفر از بانوان و ۱۰ نفر از خانواده شهدا در این لیست حضور دارند.

شورای ائتلاف به حمایت از آیت الله رئیسی افتخار می کند

حداد عادل عنوان کرد: امروز در این نشست نامزدهای مورد نظر خود را در چهار انتخابات پیش‌رو معرفی و اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. همانطور که قبلاً اعلام کرده‌ایم نامزد ما برای ریاست‌جمهوری، آیت‌الله رئیسی است و به این حمایت افتخار می‌کنیم. امیدواریم با پیروزی سید ابراهیم رئیسی، ملت روحیه نشاط، همبستگی و امید بیشتری پیدا کنند.

وی در خصوص انتخابات مجلس خبرگان گفت: افراد معرفی شده از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نامزدهای شورای ائتلاف هستند. کار انتخاب نامزدها در این عرصه را به اهلش واگذار کرده‌ایم و معتقدیم در تشخیص خبرگان، جامعه مدرسین صلاحیت دارند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: آقایان آیت‌الله اعرافی، سعدی و مؤمن که از سوی جامعه مدرسین معرفی شده‌اند، نامزدهای شورای ائتلاف در انتخابات مجلس خبرگان هستند.

حداد عادل درباره انتخابات میان‌دوره‌ای گفت: شورای ائتلاف سردار محمد کوثری را به عنوان نامزد برای ورود به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌کند.

مشارکت بالا در انتخابات به اندازه پیروزی نامزد مورد نظرمان ارزش دارد

وی اظهار کرد: همانطور که بارها گفته‌ایم برای ما مشارکت بالا در انتخابات به اندازه پیروزی نامزد مورد نظرمان ارزش دارد بنابراین تلاش رسانه‌ها را برای افزایش مشارکت انتخاباتی تشویق می‌کنیم. اگرچه بعضی دلسردی‌ها را ناشی از عملکرد هشت ساله اخیر می‌دانیم، اما از هیچ اقدامی برای افزایش مشارکت کوتاهی نمی‌کنیم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی عنوان کرد: یکی از نکاتی که در روزهای اخیر در فضای مجازی اذهان عمومی را به خود جلب کرد و نیازمند توضیح است، حضور نرجس سلیمانی دختر شهید حاج قاسم سلیمانی در لیست شورای ائتلاف برای انتخابات شورای شهر است.

حداد عادل گفت: برخی افراد درباره حضور نرجس سلیمانی با زبان تند یا نرم به انتقادات پرداختند اما پیش از آنکه توضیحات ما را گوش دهند. واقعیت آن است که نرجس سلیمانی خودش مستقلاً برای نامزدی شورای شهر تهران تصمیم گرفته بود.

وی تأکید کرد: ما نه از نرجس سلیمانی درخواست و نه از حضور او اطلاعی داشتیم. چند روز پیش بود که مطلع شدیم ثبت‌نام کرده است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: درک و دریافت نرجس سلیمانی از وصیتنامه پدرش این بوده که منعی برای حضور در این عرصه برایش وجود ندارد؛ گرچه ممکن است برداشت سایر افراد خانواده متفاوت باشد.

حداد عادل ادامه داد: نرجس سلیمانی تصمیمش این بود که به صورت منفرد شرکت کند اما ما احتمال دادیم که اطلاع‌رسانی به درستی انجام نشود و او رأی نیاورد که در پی این رأی نیاوردن، رسانه‌های معاند و خارجی از این موضوع سوء استفاده کرده و آن را به عدم اقبال مردم از حاج قاسم سلیمانی بازتاب دهند.

وی افزود: با چنین ادراکی برای کمک به نرجس سلیمانی تصمیم گرفتیم ظرفیت خود را در اختیار او قرار دهیم و این پیشنهاد را به او دهیم که مورد استقبالش قرار گرفت و در دو رأی‌گیری شورا رأی لازم برای حضور در لیست را کسب کرد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: به علت برخی نگرانی‌ها درباره انتقادات احتمالی، پیشنهاد انصراف را به دختر حاج قاسم سلیمانی دادیم اما وقتی دیدیم در این تصمیم مصمم است، تصمیم گرفتیم برای کمک به او از امکانات و ظرفیت استفاده کنیم.

ادامه دارد...

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)