میرنیوز

دانشگاه‌ها باید ماموریت محور باشند/ برای رمز ارزها برنامه دارم

دانشگاه‌ها باید ماموریت محور باشند/ برای رمز ارزها برنامه دارم 2021-06-10T12:31:39+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز (پنج‌شنبه) در نشست با جوانان که در کافه عمارت شمسا برگزار شد، گفت: خیلی از مفاهیم وجود دارد که بسیار خوب و ارزشمند است اما چه چیز، آن را پایدار می کند؟ چه چیز آن را منتقل می‌کند؟ «هنر»

وی افزود: خیلی از چیزهایی که از هزار سال پیش به ما رسیده است، مرهون هنری است که در آن به کار برده شده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه موسیقی یک عرصه از هنر است، اظهار داشت: می‌تواند یک پیام را دلنشین کند. یک پیام را ماندگار کند و وقتی آن پیام را منتقل می کند، مخاطب با آن ارتباط برقرار کند.

جلیلی تصریح کرد: وقتی در ابتدای انقلاب که امام وارد فرودگاه شد، سرود (خمینی ای امام) خوانده شد همچنان در ذهن ما است و شاید افراد دیگر صحبت هایی نیز داشتند، اما در ذهن ما نمانده است.

وی افزود: اصل هنر، یک ضرورت است و باید به آن توجه جدی شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بعضی‌ها اصل هنر را فهم نکردند، تاکید کرد: کسی که وزیر ارشاد می‌شود باید هنر را فهم کند. به همین جهت باید خود او اهل فرهنگ و هنر باشد نه اینکه از بیرون بیاید.

جلیلی اظهار داشت: مشکل ما این است، افرادی که در حوزه هنر و فرهنگ نظر می دهند، نه تنها از اهالی فرهنگ و هنر نبوده‌اند حتی مصرف کننده آن نیز نبوده‌اند. فرد باید در این عرصه اراده و باور نیز داشته باشد. در عرصه هنر نباید تعارف داشته باشیم.

وی تصریح کرد: هنر و عرصه‌های هنر یک ضرورت است. اگر کسی بخواهد پیامش منتقل شود، هر چقدر این پیام با هنر آمیخته باشد، این پیام عمیق تر منتقل می‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: قدرت ما در عرصه جهانی، قدرت نرم و فرهنگ است. تا به امروز یک نفر در مورد فرهنگ با من صحبت نکرده است. تا حالا چندین بار نیز به صدا و سیما رفته ام.

جلیلی گفت: ملت ایران و ملت افغانستان سوابق فرهنگی و تاریخی مشترکی با یکدیگر دارند. وقتی من در دهه ۷۰ در یکی از کوچه‌های کابل راه می‌رفتم، احساس می‌کردم در خیابان‌های ایران هستم.

وی در واکنش به سوال یکی از حضار در خصوص وجود برخی محدودیت‌ها برای اتباع افغانستانی، گفت: طبیعتاً وقتی شما وارد عرصه حقوق و قانون می‌شوید، این موضوع در داخل و برای اتباع ما و مردم ما نیز وجود دارد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حقوق، لطافت‌های شعر و ادبیات را ندارد، گفت: اما هنر حکمرانان باید این باشد که تا جایی که می توانند آن را در قانون و حقوق حاکم کنند، چه در عرصه تقنین و چه در عرصه اجرا!

جلیلی تصریح کرد: در عرصه‌های مختلف خون‌های این دو ملت برای اهدافی ریخته شده است. از افغانستان آمدند و داوطلبانه در دفاع مقدس شهید شدند و این کار آنها مقدس است.

وی افزود: متقابلاً زمانی که شوروی، افغانستان را اشغال کرده بود نیز بچه‌های ما در افغانستان شهید شدند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: همانطور که در مناظره گفتند، شما رفتید با فلانی عکس گرفتید و پشت موتور او نشسته‌اید، بله- من با او عکس گرفتم و پیشانی اش را نیز بوسیده‌ام. سعید قاسمی بعد از زلزله سرپل ذهاب با همه ظرفیتش به آنجا رفت و هنوز که هنوز است در آنجا حضور دارد و شبانه روز کار می‌کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: موضوعی که الان مطرح می‌شود این است که برای حل مشکلات در عرصه اجتماعی، قرار است با چه رویکردی وارد شویم. برخی‌ها این دغدغه را دارند ممکن است دوباره محدودیت‌ها برقرار شود.

وی تصریح کرد: باور من این است که اگر ما مدعی هستیم فرهنگ ما یک فرهنگ قوی است، باید به گونه‌ای در این فرهنگ فعالیت داشته باشیم که مثل آب دریا باشد.

جلیلی ادامه داد: آب دریا آنقدر پر و فراگیر است که با اندک آلودگی در آن، نگرانی ایجاد نمی‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسانی که در عرصه فرهنگ کار کرده‌اند، آدم این کار نبودند و قد کوتاه بودند. فرهنگ عرصه ایجاب است.

جلیلی تصریح کرد: در فضای مجازی به جای اینکه داشته هایمان را ارائه بدهیم، بیشتر نگران آن طرف هستیم.

وی افزود: امروز در فضای مجازی چه کسانی سانسور می‌کنند. شما یک قهرمان ملی مثل حاج قاسم دارید. عکس آن را به صراحت سانسور می‌کنند. باید مدل را عوض کنیم و این مدل به اصطلاح منفعل و خیلی معطل را تبدیل به یک عرصه فعال کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: موفقیت تیم ملی والیبال ایران را تبریک عرض می کنم.

وی ادامه داد: ورزش قهرمانی شما وقتی می تواند موفق باشد که این ورزش مبتنی بر یک ورزش پرورشی باشد و این ورزش پرورشی نیز از قبل از ۵ یا ۶ سالگی شروع می شود.

جلیلی گفت: چند درصد از فیلم‌های ساخته شده‌ی ما برای نوجوانان است؟ در ۱۰ سال اخیر چند فیلم برای نوجوانان ساخته شده است؟

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از مسائل مهم کشور که باید در دولت آینده در آنجا که تمرکز شود، دانشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: وقتی کسی برای تحصیل علم سرمایه‌گذاری می‌کنید در حقیقت بخشی از عمرش را به آن تقدیم کرده است. آن هم گل عمرش را!

وی ادامه داد: اما اگر بعد از ۲۸ سالگی احساس کرد که درس خوانده ام اما کار ندارم یا متناسب با آن درسی که خوانده ام کار نیست، این فرد احساس خسران می کند که بهترین وقت عمرش را گذاشته‌است.

جلیلی افزود: آن چیزی که ما خیلی سخاوتمندانه با آن برخورد می‌کنیم عمر و زمان است.

وی تصریح کرد: هرچقدر دانشگاه شما موفق باشد، می‌تواند کشور را جلو ببرد. اگر کشورهای غربی موفقیتی دارند، حاصل این است که یک علم و فناوری را زودتر به آن دسترسی پیدا کرده اند و از آن قدرتی که به دست آورده اند در دنیا قلدری می‌کنند. دانشگاه هم باید ماموریت محور باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دانشگاه‌های ما در ظاهر به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند. عضویت در هیئت امنا باید یک کار تمام وقت باشد. اما الان در دانشگاه‌ها تبدیل به زینت المجالس شده است که هر چند وقت یکبار جلسه بگذارند و فقط حرف بزنند.

جلیلی تصریح کرد: با نمایش نمی‌شود کشور را اداره کرد، نمی پذیرم که با نمایش و کارهای چند ثانیه ای کشور را اداره کنیم.

وی گفت: یکی از اشکالات دولت‌ها این است که اگر قانونی را که موافق نگاهشان نباشد را عمل نمی‌کنند. اعتقاد من این است که اگر شما مبنا را قانون قرار ندهید سنگ روی سنگ، بند نمی‌شود.  

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه یکی از فرصت‌هایی که کشورمان می‌تواند در شرایط تحریم از آن استفاده کند، رمزارزها است، اظهار داشت: نظام برای اینکه بتواند از این فرصت، علاوه بر استفاده‌هایی که سایرین دارند به عنوان یک ابزار مقابله با تحریم استفاده کند، باید تصمیمات اجرایی بگیرد.  

جلیلی افزود: در سند استراتژی امنیت ملی امریکا که ترامپ منتشر کرده بود، یکی از نگرانی‌های آمریکا در مورد ایران این بود که کشورمان بتواند از این رمزارزها استفاده کند و فشار حداکثری آن‌ها را خنثی کند، از این رو من به عنوان یک فرصت به آن نگاه می کنم. حتماً بر همین مبنا، برنامه‌های جدی خواهم داشت.

وی در واکنش به اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص اظهار نظر نامزدهای ریاست جمهوری در خصوص خدمت وظیفه سربازی، گفت: ستاد کل نیروهای مسلح گفته است در حیطه وظایف و اختیارات رئیس جمهور در مورد سربازی صحبت شود. مثلاً افراد نگویند که من سربازی را کم می کنم زیرا این در حیطه اختیارات رئیس‌جمهور نیست.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اما برخی از مسائل در حیطه اختیارات رئیس جمهور است. مثلا بر اساس قانون، حقوق سربازان تعریف شده است، اما الان یک سوم از آن پرداخت می‌شود و می‌گویند بودجه نداریم.

وی ادامه داد: این جا، جزو کوتاهی‌های رئیس جمهور است که باید انجام دهد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)