میرنیوز

شکایت مجلس از دولت هیچ مبنایی ندارد/ مصوبه‌ای درباره سند۲۰۳۰ نداشته‌ایم

شکایت مجلس از دولت هیچ مبنایی ندارد/ مصوبه‌ای درباره سند۲۰۳۰ نداشته‌ایم 2021-06-09T13:58:20+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: پیش بینی ما با روی کار آمدن دولت «بایدن» این بود که تحریم برداشته می شود چراکه هیچ راهی غیر از این نیست. اگر ترامپ هم دوباره رای می آورد با مقاومتی که مردم کردند چاره ای نداشت که تحریم‌ها را بردارد.

وی افزود: با رفع تحریم ها، ما بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت می توانیم صادر کنیم.  با توجه به مذاکرات وین آنچه که مربوط به بخش اقتصادی است، پیشرفت های خوبی داشته بنابراین محدودیت ها در فروش نفت وجود دارد و تحریم ها هنوز باقی است اما آنچه که در گذشته طراحی شده بوده برای یک سال بوده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص ارجاع پرونده شکایت مجلس از رئیس جمهور به قوه قضائیه برای اجرای سند ۲۰۳۰ گفت: باید مجلس با دولت در رابطه با این موضوع صحبت می‌کرد. دولت هیچ موضعی در رابطه با ۲۰۳۰ ندارد و هیچ مصوبه‌ای هم نداشته و اقدامی هم نکرده است. برای خود ما هم عجیب بود که این موضوع چه چیزی است. این مجلس موضوعات مختلفی پیدا کرده است و یکی پس از دیگری، پرونده‌ قضایی تشکیل می دهد و در قالب ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی اعمال می‌کند.

واعظی گفت: این پرونده ها هیچ مبنایی ندارد چرا که دولت یازدهم و دوازدهم، دقت‌های لازم را بر اساس نظر مقام معظم رهبری کرده است تا اهداف مدنظر ایشان تامین شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر تدوین طرحی برای جلوگیری از آمارسازی‌های دولت در ایام انتخابات و همچنین اظهارات برخی نامزدها در مناظره‌ها، گفت: گویا در مناظرات انتخاباتی، هدف اصلی زدن دولت و تخریب آن بود. البته اکثریت این افراد با تفکراتی که دارند، کار جدیدی نکرده اند بلکه در ۸ سال گذشته همواره دولت را تخریب کردند و توفیقات دولت را ندیدند.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: مردم در مناظره‌ منتظر هستند، آنها برنامه‌های خود را بدهند و توانایی‌های خود را عرضه کنند اما کارشان شده اینکه شعار بدهند و آرمان‌های خود را بیان کنند.

واعظی گفت: آقای روحانی یک دهم نامزدهای امروز انتخابات وعده و شعار نداد اما این نامزدها می گویند او بدهکار است. آیا فکر نمی کنند چطور می‌خواهند این حجم از وعده‌ها و قول هایی که داده اند را پاسخ دهند؟ این نامزدها هدفی برای ۴ سال آینده ندارند، بلکه هدفشان تنها در روز ۲۸ خرداد است.  

وی گفت: دولت فقط رئیس جمهور و اعضایی که دور میز دولت می‌نشینند نیست، دولت به معنای بیش از یک میلیون افرادی است که در سراسر کشور طی ۸ سال گذشته زحمت کشیدند و کار کردند. این طور که این نامزدها صحبت می کنند، گویی دولت هیچ توفیقی نداشته است. برخی حتی از این دولت هم فراتر رفتند و درباره چهل سال گذشته صحبت می کنند. گویی خودشان اصلاً در این کشور نبودند و مسئولیت هم نداشتند و در زمان انتخابات از خارج وارد شدند و می خواهند کشور را درست کنن. ؛ این مساله جای تاسف است.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: خوشبختانه در نظرسنجی های مربوط به مناظرات می‌بینیم که مردم اصلاً خریدار این نوع حرف زدن‌ها و برخوردها نیستند.

واعظی گفت: در رابطه با مسئله آمارسازی های دولت باید بگویم افراد نمی‌توانند آمار دهند، بلکه مراکزی هستند که ربطی به دولت ها ندارند و در همه دولتها هستند. آنها بر اساس یک چارچوب علمی بررسی‌هایی می‌کنند و ماهانه آمار خود را می‌گویند. مشکل ما این است که آقایانی که به مناظره می‌روند و آمارهایی را ارائه می‌دهند باید بگویند از کجا این آمارها را می آورند.

وی گفت: طرح تحول سلامت یکی از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم و دوازدهم بود اما صدا و سیما سوال طرح کرده بود مبنی بر اینکه این طرح ناکارآمد است، یعنی سوالی را طرح کردند و پاسخ آن را هم داخلش گذاشتند.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: رئیس‌جمهور و کادر درمان دو سال در رابطه با کرونا زحمت کشیدند، سپس برخی می‌آیند می‌گویند ما سه ماهه موضوع کرونا را حل خواهیم کرد. امروز تمام کشورهای دنیا با این مسئله مواجه هستند، شما چطور می خواهید این مسئله را که تخصص آن را هم ندارید، حل کنید.

واعظی با بیان اینکه باید سیاه نمایی و تخریب دولت ‌و اینگونه کارهای پوپولیستی برچیده شود، تاکید کرد:آنها باید برنامه خود را بگویند اما مرتب شعار می‌دهند و می‌گویند ما انجام می‌دهیم، می‌گویند شعار ما «ما می توانیم» است. خُب چگونه می‌توانید؟ کدام دولت در دنیا وجود دارد که برای توفیقات خود و مردمش تلاش نکند؟ قطعا موانعی در مسیر همه وجود دارد.  

وی گفت: برخی نامزدها در مناظره های انتخاباتی و سخنرانی ها آمدند تا ظلم ترامپ به ملت ایران را تطهیر کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: خود آمریکایی ها می گویند سخت ترین و بیشترین فشارها را در سه سال گذشته علیه ایران اعمال کردیم اما این مسئله نه در سوال های صدا و سیما بود و نه در پاسخ هایی که آقایان دادند وجود داشت. نامزدها یک کلام علیه ترامپ، تحریم ها و کرونا نگفتند. اینطور که نمی‌شود عوام‌فریبی کرد.  

واعظی در پاسخ به سوالی در خصوص برجام، گفت: ما اصل برجام را قبول کردیم و در چهارچوب آن گفتیم همه به تعهدات خودشان بازگردند. منظور از لغو تحریم‌ها همان‌هایی است که در گذشته مذاکره کردیم و باید برگردد.  

وی گفت: ما درباره بخشی از تحریم ها که مربوط به اقتصاد و هسته‌ای بود را مذاکره کردیم و از طرفی هم اجازه نداشتیم که در رابطه با مسئله موشکی، تروریستی و حقوق بشر مذاکره کنیم. ما وقتی در عرصه ای مذاکره نکردیم طبیعی است که تحریم های مربوط به آن نیز لغو نشود.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: اینکه هنوز به انجام تعهدات متقابل در مذاکرات نرسیده‌ایم درست است. ما تفاهماتی را روی کاغذ با هم انجام دادیم اما گفتیم تمام خواسته هایمان باید انجام شود تا ما امضا کنیم. هنوز همه خواسته‌های ما محقق نشده و وقتی چیزی نهایی نشده است، اجرا هم نمی شود.  

واعظی ادامه داد: سیاست ما این بوده است که اگر یک ساعت زودتر بتوانیم تحریم را برداریم، به شرطی که اصول و تمام خواسته هایمان محقق شود و از موضع عزت باشد، درنگ نمی کنیم و از طرفی برای ما فرقی نمی‌کند که این دولت یا دولت بعدی این کار را انجام دهد. آنچه برای ما اهمیت دارد اینکه مردم مقاومتی که انجام دادند به ثمر بنشیند و نتیجه اش را دریافت کنند و گشایش‌های اقتصادی را ببینند.

وی با بیان اینکه این دولت تا پایان کار خود سه کار مهم و اصلی را انجام می‌دهد، گفت: اول اینکه برای دولت بعد تحریم را بردارد، البته نه با هر هزینه ای، دوم اینکه ما مسئله واکسن و کرونا را به جایی برسانیم که فوتی‌های ما به حداقل برسد و سوم آنکه تمام پروژه هایی که بالای ۹۰ درصد هستند به اتمام برسد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: آخرین خبری که درباره واکسن به ما دادند این است که دوشنبه هفته آینده واکسن خواهد رسید. در آن زمان به کسانی تزریق می‌کنیم که نوبت واکسن دومشان است، ضمن آنکه از نظر علمی و فنی کسانی که دوز اول را زده باشند، اگر نوبت دوم شان به عقب هم بیفتد هیچ مشکلی به وجود نمی آید. مهم این است که نوبت اولی که تزریق می کنید درصدی از مصونیت و آمادگی بدن شما برای آنکه به کرونا مبتلا نشوید بالا می‌رود و دوز بعدی، آن را کامل می‌کند.

واعظی افزود: برخی از کشورها می‌گویند سه ماه بعد از تزریق نوبت اول واکسن بیایید. اینطور نیست که اگر ۳ هفته‌ی شما، ۴ هفته شد مشکلی پیش بیاید.

وی با بیان اینکه خبر خوب این است که تولید واکسن داخلی خیلی خوب پیش می رود و در همین خرداد بیش از یک و نیم میلیون دوز آماده تزریق خواهد بود، گفت: در تیرماه نیز این یک و نیم میلیون به ۳ میلیون دوز افزایش پیدا خواهد کرد. ما در مسیری پیش می رویم که هم واکسن داخلی و هم خریدهای خارجی مان می تواند بخش قابل توجهی از برنامه ستاد ملی برای کرونا را پوشش بدهد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)