میرنیوز

دنبال قبیله‌گرایی در کابینه‌ام نیستم/دولت کارشناسان تشکیل می‌دهم

دنبال قبیله‌گرایی در کابینه‌ام نیستم/دولت کارشناسان تشکیل می‌دهم 2021-06-02T22:42:01+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفتگویی با شبکه خبر صدا و سیما گفت: در دوره دفاع مقدس بنده ۶۲ ماه با سن کم و از ۱۵ سالگی شرکت کردم و ۶۲ ماه در جبهه بودم و فعالیت‌ها و مسئولیت‌های مختلفی هم داشتم.

زاکانی گفت: در دانشگاه که وارد شدم همزمان با تلاش‌های دانشجویی و در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی بودم و مسئولیت بزرگ‌ترین تشکل دانشجویی کشور را با ۲ هزار و ۲۰۰ دفتر در کشور به دست گرفتم. در سال ۸۲ که به عرصه انتخابات، مجلس وارد شدم، همان سال اول عضو هیئت رئیسه مجلس و هیئت رئیسه کمیسیون آموزش بودم. بعد خودم با پای خودم آمدم پایین، با اینکه رئیس مجلس پشت تریبون اصلی اصرار کرد چرا ثبت نام نمی‌کنی؟ریاست کمیسیون برجام را برعهده داشتم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: احساسم این است که کشور دچار مشکلات جدی است و تناقضی بین دارایی‌ها و وضعیت فعلی کشور وجود دارد، نیاز به تحول جدی داریم و به لطف خدا آماده هستیم که به کمک نخبگان و مردم این تحول را مدیریت کنیم.

نگاهم برای انتخاب کابینه قبیله گرایی نیست، به دنبال شایسته سالاری هستم

زاکانی در مورد معرفی کابینه اش تاکید کرد: معرفی کابینه در این زمان کار غلطی است و دوستانی هم که این کار را می‌کنند حتما اشکال دارد و کاری که بنده می‌کنم این است که ده‌ها نفر را به عنوان عناصر اصلی و ستون فقرات دولتم معرفی می‌کنم، اما اگر امروز من یک معاون اول گذاشتم بعد از انتخابات هم باید بتوانم از افراد قوی‌تر استفاده کنم.نگاه من برای انتخاب کابینه قبیله گرایی نیست، نظام شایسته سالاری ایجاد خواهم کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سئوالی در مورد نرخ تورم اظهار داشت: متاسفانه ۵۰ سال است که تورم ما دو رقمی است و از استثناهای جهانی هستیم یعنی تنها کشوری که تورمش دو رقمی بوده ایران است.میانگین تورم در جهان ۲ و نیم درصد است و این فاجعه است برای ما که جزو ۵ کشوری هستیم که تورم بالای ۲۵ درصد داریم، برای کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت نیز برنامه‌های مدونی داریم.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس در مورد کنترل قیمت ها نیز تصریح کرد: اراده من برای نظارت و دقت است، دولت مثل یک هواپیمایی است که خود را در حالت اتو پایلوت گذاشته، خلبان وقتی به بالا می‌رود و جهت را پیدا می‌کند، تنظیم می‌کند، دست نمی‌زند، خود هواپیما هدایت می‌شود، اما هواپیما سیستم‌های کنترلی و نظارتی الکترونیک دارد، دولت احساس کرده که راحت در هواپیمایی نشسته که جهت را پیدا کرده و در مسیر درست حرکت می کند، دولت، کشور را به حال خودش رها کرده، مفسدان اقتصادی، رانت خوارها از یک سو و بی قیدی و بی کنترلی دولت از سوی دیگر باعث شده که فشار سنگینی بر مردم وارد شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت:دقت، نظارت و جلوگیری از رانت و اعمال شفافیت از برنامه های دولت کارشناسان است، که در آن عاملان و عالمان و خادمان مسئولیت را به عهده خواهند گرفت.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: دولت بازار را به حال خودش رها کرده و ستاد تنظیم بازار هیچ نقش پذیری دقیق و منظمی ندارد. برخی مشکلات از قبل قابل پیش بینی است، می توان برخی کالاها را ذخیره سازی کرد،اما دولت رها کرده و فقط به فکر گذران روزمره خودش است. این نوع تفکر موجب شده است که چنین بلایی بر سر مردم بیاید.

زاکانی در خصوص راهکار های حل مشکل بیکاری اظهار داشت: نرخ بیکاری ۱۳ درصد است، در مرکز پژوهش‌ها گزارشی را در این خصوص تهیه کردیم ، طبق این گزارش بسیاری از کسانی که جویای کار هستند ثبت نام کردند، خسته شدند و پیگیری برای یافتن شغل را رها کردند لذا این افراد از دایره و گردونه جویندگان کار و افراد بیکار خارج شدند، کارگران فصلی و زنان سرپرست خانوار هم در این معادله و محاسبه وارد نشده اند بنابراین نرخ بیکاری بیش از اینهاست.

وی تصریح کرد: بافوریت برای اصلاح حوزه اقتصاد و مدیریت، در راستای جهش تولید برنامه ریزی می‌کنیم. در دولت کارشناسان به ریشه ها و عوارض توجه می کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما یک درصد جمعیت دنیا را داریم و بالغ بر ۶ درصد امکانات دنیا در کشور ما وجود دارد، اگر کسی سواحل مکران را داشت، صنایع دریایی را فعال می‌کرد.

زاکانی با اشاره به زنجیره نفت و گاز و پتروشیمی اظهار داشت: برای تولید هر یک میلیون تن مواد پلیمری ۲۰۰ هزار شغل مستقیم و ۱۵۰ هزار شغل غیر مستقیم ایجاد می‌شود و ما ۱۲ میلیون تن ظرفیت ثبت شده داریم و ۳.۹ میلیون تن تولید امسال مان است یعنی ۸.۱ میلیون تن ظرفیت خالی داریم، این حکایت از این می‌کند ما مشکل نداریم، مشکل ما عدم مدیریت است، مشکل ما بی ارادگی است، مشکل ما اراده کشور با روش غیر علمی است.

دولت سر به هوا حرکت می کند/ کشور را رها کرده اند

نامزد انتخابات ریاست جمهور در مورد بازار مسکن گفت: بازار مسکن به یک شرایط حادی رسیده است، در شهرستان اگر فردی بخواهد یک مسکن ۷۵ متری بخرد، ۲۸ سال طول می‌کشد. خرید همان مسکن در تهران ۵۸ سال طول می‌کشد.

نامزد ریاست جمهوری گفت: اصل ۳۱ قانون اساسی می‌گوید هر خانوار ایرانی یک مسکن در خور و شایسته باید داشته باشد. مشکل ما این است که به قانون اساسی عمل نکردیم، مشکل ما این است که سر به هوا حرکت می‌کنیم. مشکل ما این است که خودمان اشرافی و کاخ نشین شدیم و کوخ نشینان را فراموش کردیم.

زاکانی افزود: ۲۸ درصد از سبد هزینه یک خانوار در شهرستان‌ و ۵۸ درصد هزینه خانوار در تهران صرف پرداخت اجاره می شود، این ظلم بزرگی است.

پشت مافیای واردات، اراده دولت است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مورد مافیای واردات گفت: پشت مافیای واردات اراده دولت و دست های مسئولان خائنی است که دنیا و قدرت برایشان مهمتر از مردم است. پشت مافیا آدم های بزرگی هستند. دو دهه با مسئولانی مفسدی مواجه شدم که آبروی مسئولان پاک دست را می بردند. ریشه مافیا، رانت و فساد در درون دولت است و باید خشک شود.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: از مال دنیا چیزی در بانک ها و بورس ندارم، در ۴ دوره نمایندگی مجلس یک ماشین و خانه از مجلس نگرفتم به همین دلیل توانستم مقابل برادران رئیس جمهور، وزرای گردن کلفت و معاونان رئیس جمهور بیاستم. حتی یک لکه خاکستری در پرونده من وجود ندارد. مثل مردم زندگی می کنم.

زاکانی افزود: به شدت احتیاط می‌کنم به خاطر اینکه قصد مبارزه با فساد را دارم. هیچ کدام از دخترانم در مشاغل دولتی فعالیت نمی کنند.

مثل مردم زندگی می کنم

وی در خصوص برنامه هایش برای رونق تولید گفت: حدود ۶۰ هزار قانون داریم، تا ۶ ماه قوانین را سه دسته خواهم کرد، قوانینی که مانع تولید هستند را مقررات زدایی خواهم کرد به گونه ای که راه برای تولید گنندگان باز شود. دولت کارشناسان، نوکری تولید را خواهد کرد.

نماینده مردم قم گفت: حل مشکلات اشتغال، ازدواج و مسکن را به جوانان تعهد می دهم، جوانان و فرهیختگان ستون فقرات و موتور محرک دولت من هستند وهیچ چیز مانع تحول در کشور نخواهد شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: عجیب بنده را تخریب می کنند و من فقط پاسخ منطقی می دهم، وارد حاشیه سازی نمی شوم، دولت من جز ایجاد مشارکت برای تحول مسیری را طی نخواهد کرد.

زاکانی با بیان اینکه از نزدیک شاهد کاهش شیب رشد علمی کشور هستم گفت: به واسطه مشکلات، رشد علمی در وضعیت مناسبی نیست. باید دانش را محور تحول در کشور قرار دهیم، دانشگاه و حوزه محور تحول در کشور خواهند بود.

وی تاکید کرد: کشور انسداد ندارد در سال اول دولت بنده تحول را با تمام وجود حس خواهید کرد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)