میرنیوز

هیچ جای قانون اعلام نشده است که ظرفیت آزمون وکالت برداشته شود

هیچ جای قانون اعلام نشده است که ظرفیت آزمون وکالت برداشته شود 2021-03-15T13:49:55+03:30

به گزارش ایسنا، جعفر کوشا در نشست خبری خود با خبرنگاران در ارتباط با موضوعات روز نهاد وکالت گفت: در ابتدای سالی که گذشت سختی‌های زیادی داشتیم که با تدبیر صنفی تاحدودی مسائل برطرف شد و بخصوص با قوه قضائیه تعامل بیشتری انجام شد و در ارتباط با آیین‌نامه استقلال کانون‌های وکلای دادگستری، ابهامات و ایرادات قوه قضائیه را بررسی کردیم و مجددا به معاونت حقوقی ارجاع دادیم.

 وی ادامه داد: در ارتباط با مجلس شورای اسلامی و طرح‌ها گلایه‌مند هستیم و گلایه ما درمورد طرح‌های مجلس دو دسته است یکی این‌که اقتصاددانان در امور وکالت دخالت می‌کنند و سوال این است که آیا اقتصاددانان برای اشتغال‌زایی فقط وکلا را می‌شناسند؟ اقتصاددانان سعی دارند به منظور اشتغالزایی نهاد وکالت را از فصل سوم به فصل چهارم قانون اساسی ببرند و سوال این است که چرا انقدر با وکلا بی‌مهری می‌شود و چرا این همه هجمه علیه وکالت برای اشتغال‌زایی انجام می‌شود؟

کوشا با طرح این پرسش که مگر فارغ‌التحصیلان حقوق فقط بایستی به کانون‌های وکلا جذب شوند؟ گفت: هرروز به بهانه این‌که کسب‌وکار و اشتغال در کشور رونق پیدا کند نمایندگان باهم مسابقه می‌دهند که نتیجه‌اش چیزی جز تشویش اذهان نیست و ایجاد تشویش در افکار باعث سوءاستفاده دشمنان می‌شود.

وی با بیان این‌که ما براساس قوانین موضوعه و بخصوص قوانین جمهوری اسلامی مکلف هستیم فرزندان این کشور را که داوطلب آزمون وکالت هستند هرساله جذب کنیم گفت: هیئتی سه نفره مکلف هستند ظرفیت‌های استانی را بررسی کنند و تعداد افرادی که هرساله باید جذب شوند را مشخص کنند این هیئت دو نفر را از حاکمیت در خود دارد پس حاکمیت می‌تواند از طریق همین هیئت ظرفیت‌ها را مشخص کند پس چرا این همه هجمه و حمله صورت می‌گیرد؟ در اینجا نهاد وکالت می‌پرسد آیا مسئولیت جذب تعداد کثیر فارغ‌التحصیلان حقوق برعهده کانون‌های وکلا است؟

رئیس اسکودا خاطرنشان کرد: همه دانشگاه‌ها و موسسات درصدد جذب دانشجویان حقوق هستند و بدیهی است فارغ‌التحصیلان حقوق به دلیل بی‌رویه بودن جذب به صورت بیکار درآیند اما ما از مجلس انتظار داریم با بصیرت و درایت و مدیریت طرح‌هایی را مطرح کنند که ضمن آن‌که جوانان به اشتغال درمی‌آیند، قوانین موضوعه نیز رعایت شود. بالاترین بصیرت حاکمیت قانون است که مقام معظم رهبری همواره به رعایت قانون تاکید و توصیه کردند پس چرا ما به قوانین موضوعه بی‌اعتنایی می‌کنیم؟

کوشا تصریح کرد: از رسانه‌ها بخصوص رسانه ملی انتظار داریم در برنامه‌های خود با رعایت انصاف و عدالت از نهاد وکالت دعوت به عمل آورد تا ضمن شفاف‌سازی از مواضع نهاد وکالت نیز مطلع شوند. در برنامه‌های صداوسیما این‌گونه تصور می‌شود که یک‌سویه و یک‌طرفه به سمت موضوعات اجتماعی حرکت می‌شود و ما از تمام رسانه‌ها انتظار داریم ضمن شفاف‌سازی مسائل را عادلانه و منصفانه مطرح کنند و ما ضمن پذیرش نقد عادلانه اشکالات را می‌پذیریم اما این به این معنا نیست که انتقاد تخریب‌گرانه را قبول کنیم.

وی با بیان این‌که ما در ارتباط با مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که آینده‌نگری را مدنظر قرار دهند گفت: از اقتصاددانان انتظار داریم به امور تخصصی خود بپردازند، وضعیت معیشت مردم را ببینند آن‌گاه در نهاد وکالت دخالت کنند. خروجی کار اقتصاددانان در وضعیت معیشت مردم مشخص است. ما به عنوان نهاد وکالت در ورودی ۱۴۰۰ آمادگی کامل خود را برای به کارگیری ظرفیت خود برای انجام امور مملکتی به کار می‌بریم اما اجازه نمی‌دهیم حاکمیت قانون و استقلال نهاد وکالت و قوانین موضوعه که طی چندین سال آرامشی را ایجاد کرده است به بهانه اشتغال به هم بزنند.

کوشا در مورد آزمون وکالت گفت: طبق قانون ما مکلف هستیم حداقل سالی یک‌بار آزمون وکالت را طبق ظرفیت‌های اعلام شده توسط هیئت سه نفره برگزار کنیم، امسال قرار بود ۲۸ آذر آزمون را برگزار کنیم منتها شرایط کرونا بسیار شدید شده بود و داوطلبان از ما خواستند و آزمون به ۲۲ اسفند موکول شد و ما تمامی شرایط را بررسی کردیم و تمامی مسائل را به سازمان سنجش به عنوان مجری واگذار کردیم.

وی افزود: در نهایت چند روز پیش از آزمون سازمان سنجش کارت آزمون را توزیع می‌کند اما در یک مکالمه تلفنی مسئولی در ستاد کرونا اعلام می‌کند که این آزمون را به دلیل شرایط کرونایی برگزار نشود و این مسئول این حرف را دوشنبه پیش از آزمون مطرح می‌کند و کتبی درخواست خود را به رئیس سازمان سنجش اعلام می‌کند که سه‌شنبه صبح اعلام وصول می‌شود و دلیل لغو آن هم کم بودن تعداد مرکز آزمون اعلام می‌شود و صبح سه‌شنبه سنجش اعلام می‌کند که آزمون به تعویق افتاده است.

رئیس اسکودا ادامه داد: وقتی با رئیس سازمان سنجش صحبت کردیم آن‌ها گفتند ماهم تلاش کردیم آزمون برگزار شود اما ستاد ملی مقابله با کرونا گفته برگزار نشود. ما به آن‌ها حتی گفتیم جمعه هفته بعد آزمون برگزار شود اما قبول نکردند و در نتیجه متوجه شدیم سومدیریتی وجود دارد زیرا سازمان سنجش لیست تمامی آزمون‌ها را به ستاد مقابله با کرونا اعلام کرده است و کمیته انتظامی ستاد با برگزاری آزمون استخدامی و دکتری با تعداد شرکت‌کنندگان بیشتر از آزمون وکالت و حتی آزمون وکالت موافقت کرده است پس ستاد مقابله با کرونا می‌توانسته تعداد مراکز برگزاری آزمون را افزایش دهد نه این‌که چهار روز قبل و بعد از توزیع کارت آزمون را به تعویق بندازد.

کوشا با طرح این پرسش که آزمون وکالت با آزمون دکتری و استخدامی چه فرقی دارد؟ گفت: ما چون نهاد خصوصی هستیم به سازمان سنجش برگزاری آزمون را واگذار کردیم اگر فکر می‌کردند تعداد مراکز آزمون کافی نبوده است می‌توانسته تعداد را افزایش دهد. در نهایت ما به دنبال این هستیم که حتما ۲۰ فروردین آزمون را برگزار کنیم.

وی در ارتباط با آزمون سال ۱۴۰۰ و تداخل کارآموزی کارآموزان وکالت گفت: ما گفتیم در پایان شهریور یا هفته اول مهرماه آزمون ۱۴۰۰ را برگزار کنیم اما هنوز تاریخ را فیکس نکردیم زیرا هنوز ظرفیت‌ها به ما اعلام نشده است و ما به دنبال این هستیم که آزمون را زودتر از آذر برگزار کنیم تا مجددا با مشکلاتی که امسال مواجه بودیم، روبرو نشویم.

وی در ارتباط با کسب‌وکار تلقی شدن وکالت و پیامدهای این موضوع برای مردم گفت: ما اعتقاد داریم این اتفاق نباید بیوفتد و کانون‌های وکلا از زمره قانونی که قرار است تصویب شود خروج موضوعی دارد. آن‌ها می‌خواهند به بهانه اشتغال‌زایی حاکمیت قانون را نقض کنند، یکی از پیامدهای آن این است که کانون وکلای دادگستری بین‌المللی ما را از زمره خود به بهانه نقض استقلال خارج می‌کند، قرار دادن وکالت در زمره کسی‌وکار چیزی جز افکار پوپولیستی نیست.

نایب رئیس اسکودا نیز در توضیحی گفت: در هیچ قانون و طرحی اعلام نشده است که آزمون وکالت قرار است حذف شود. حتی اگر وکالت کسب‌وکار تلقی شود نیز بازهم آزمون وکالت برگزار می‌شود و در هیچ جای قانون اعلام نشده است که ظرفیت آزمون برداشته شود و کانون آزمون برگزار نکند. تا قانون اخذ کیفیت پروانه وکالت هست ما تابع این قانون هستیم و عجیب این است که با وجود این‌که این قانون هم‌چنان پابرجاست، مجلس شورای اسلامی و نماینده مجلس صحبت از حذف کمیسیون ۳ نفره تعیین آزمون وکالت می‌کند و عجیب‌تر این است که مجلس در ارتباط با چیزی که حق قوه قضائیه یعنی تعیین ظرفیت آزمون وکالت است دخالت می‌کند.

وی افزود: ما اعتراض خود را به کمیسیون جهش تولید اعلام می‌کنیم که به جای آن‌که به جهش تولید بپردازند می‌خواهند نظام حقوقی کشور را به هم بریزند و سوال این است که اصلا چرا به جای کمیسیون اقتصادی در کمیسیون حقوقی راجع به این موضوع صحبت نمی‌شود.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)