میرنیوز

گزارش تسنیم از عزل و نصب‌های شائبه‌برانگیز در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران

 گزارش تسنیم از عزل و نصب‌های شائبه‌برانگیز در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران 2021-02-22T16:11:16+03:30

گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم- دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به‌عنوان یکی از دانشکده‌های قدیمی کشور، در سال 1351 با ادغام دو مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی و تحقیقات تعاون تحت عنوان دانشکده علوم اجتماعی و تعاون تشکیل شد و در آن زمان به عنوان اولین دانشکده مستقل آموزش عالی علوم اجتماعی بشمار می‌رفت. 

حدود 5 دهه از فعالیت علمی این دانشکده می‌گذرد و شخصیت‌های برجسته‌ای در آن به تحصیل یا تدریس مشغول بوده‌اند. در حال حاضر هفت گروه علمی در این دانشکده وجود دارد که عبارت‌اند از: جامعه‌شناسی، جمعیت‌شناسی، مردم‌شناسی، برنامه‌ریزی اجتماعی، ارتباطات اجتماعی، مطالعات توسعه اجتماعی و علوم اجتماعی اسلامی.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

اما مدتی است که در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران اخباری مبنی بر برخی انتصاب‌های غیرشفاف با شائبه سیاسی به گوش می‌رسد که حساسیت اساتید این دانشکده و همچنین تشکل‌های دانشجویی را برانگیخته است.

اگرچه اصل ماجرای عزل‌ و نصب‌ها و عضویت‌های مسئله‌دار در این دانشکده به حدود 11 سال پیش بازمی‌گردد اما در سال‌های اخیر که مقدرات این دانشکده عمدتاً در اختیار برخی چهره‌های نزدیک به دولت قرار داشت، مواردی حاشیه‌ساز در حوزه جذب هیئت علمی با رویکردهای سیاسی و بعضاً خانوادگی اتفاق افتاده است که در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌شود. 

** انتقال پرحرف و حدیث معاون وزیر علوم از گروه برنامه‌ریزی اجتماعی به جامعه شناسی

یکی از این موارد در این دانشکده مربوط به نحوه تغییر گروه یکی از اساتید این دانشگاه به نام غلامرضا غفاری است. آقای غفاری که هم اکنون در سمت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم فعالیت می‌کند، مدتی قبل در حالی که  یکی از اعضای گروه برنامه‌ریزی اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران  بود، در دوره سیدمهدی اعتمادی فرد رئیس فعلی دانشکده و محمدرضا جوادی یگانه مدیر حال حاضر گروه جامعه شناسی، ظاهراً بدون طی مراحل قانونی گروه علمی خود را تغییر داده و هم‌اکنون عضو گروه جامعه شناسی این دانشکده است.

 مسئله‌ای که این تغییر گروه را با اما و اگر روبرو کرده این است که براساس آیین‌نامه قانونی، شرط انتقال یا جذب افراد به یک گروه علمی، ابتدا اعلام رسمی فراخوان و پس از آن اعلام نیاز  جذب یا انتقال توسط اعضای  آن گروه علمی و در مرحله بعد ارزیابی شرایط علمی درخواست‌ کننده یا درخواست کنندگان در نشست مشترک اعضای گروه علمی است.

دانشگاه تهران ,

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم

همچنین بنابر آنچه از نامه بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی خطاب به اعتمادی‌فرد برمی‌آید ظاهراً پروسه انتقال آقای غفاری، غیرمعمول و خلاف روال بوده است. در این نامه آمده است: «می‌گویند جلسه‌ای که در آن برای جذب ایشان (آقای غفاری)‌ به گروه رأی‌گیری شده، از قبل به اطلاع اساتید گروه نرسیده است. به عبارت دیگر، به‌طور اتفاقی (والبته از قبل برنامه‌ریزی‌شده) حضور ایشان به رأی گذاشته می‌شود. این در حالی است که روند و عرف معمول اقتضا می‌کند که رأی‌گیری و سایر مسائل مهمی که قرار است در گروه مطرح شود از قبل به اطلاع همۀ اساتید رسانده شود».

در بخش دیگری از این نامه آمده است: « مهم‌ترین دلیل برای جذب افراد به گروه‌های علمی، در هر دانشکده، به نیازهای علمی آن گروه و تخصص و توانایی فرد متقاضی در برآوردن آن نیاز است. مسئله‌ای که دربارۀ انتقال و جذب آقای دکتر غفاری به گروه جامعه‌شناسی شائبه ایجاد می‌کند این است:  با توجه به وضعیت کنونی این گروه، حیطۀ تخصصی ایشان دقیقاً کدام نیاز و کمبود را در گروه جامعه‌شناسی برآورده می‌کند و حضور ایشان در گروه چه توجیهی دارد؟»

**انتخاب معاونت فرهنگی شهرداری تهران به عنوان مدیرگروه جامعه شناسی

مورد دیگری که  در دو سال گذشته مشخصاً در گروه جامعه شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران رخ داده، مربوط به عدم رعایت قانون ممنوعیت بکارگیری دو شغله ها در ارتباط با آقای محمدرضا جوادی یگانه است. با توجه به اینکه آقای جوادی هم اکنون در سمت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران مشغول به کار است، قانوناً نمی‌تواند مسئولیت اجرایی دیگری داشته باشد؛ حال آنکه وی از سال 97 در قامت مدیر گروه رشته جامعه شناسی دانشکده علوم اجتماعی نیز در حال فعالیت است.

دانشگاه تهران ,

محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی و اجتماعی فعلی شهرداری تهران

**استفاده از ظرفیت رسانه رسمی دولت برای تخریب یکی از اساتید منتقد

فارغ از تخلف صورت گرفته در عدم رعایت قانون بکارگیری دو شغله‌ها، مدیر گروهی جوادی یگانه در دو سال اخیر حواشی دیگری نیز به همراه داشته است. یکی از این حواشی به  هشتم خرداد سال 98 و دیدار دانشگاهیان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها با رهبر انقلاب باز می‌گردد. در آن دیدار خانم دکتر سهیلا صادقی فسایی استاد باسابقه رشته جامعه شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، در سخنانی به موضوع «عدم شایسته سالاری» و نقش پررنگ «باندبازی‌های سیاسی» در عزل و نصب اساتید و اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها پرداخت.

وی در جریان اظهارات خود به رواج نوعی پوپولیسم و تعلقات باندی-جناحی در ارتقای علمی افراد در سیستم وزارت علوم و جامعه دانشگاهی اشاره کرد و هشدار داد که ادامه این روند در آینده نه چندان دور، بحران صلاحیت علمی را در دانشگاه‌ها به دنبال خواهد داشت.

به گفته صادقی «بخش عمده بودجه‌های پژوهشی به جای آن که بر اساس اولویت‌های علمی و نیازهای معرفتی و دانشی جامعه تخصیص یابد، بر اساس دوری و نزدیکی حزبی-سیاسی توزیع می شود و عمدتاً کسانی بهره‌ور اصلی این بودجه‌های کلان هستند که دارای «اتصالات خاص» با نهادهای دولتی و باند و جریان حاکم بر وزارت علوم هستند».

دانشگاه تهران ,

خانم سهیلا صادقی فسایی استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران در دیدار دانشگاهیان با رهبر انقلاب

این اظهارات صریح و به نوعی افشاگرانه خانم صادقی، با واکنش مسئولان وزارت علوم  بویژه منتسبان به دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران مواجه شد. به طوری که یک ماه بعد در تاریخ 4 تیر 98، خبرگزاری رسمی دولت که ریاست وقت آن را سیدضیا هاشمی (یکی دیگر از اعضای گروه جامعه شناسی دانشکده) بر عهده داشت، وارد میدان شد و کلیپی ویدیویی با عنوان «فضاحت علمی را متوقف کنید» درباره بحث تقلب علمی در دانشگاه‌های ایران منتشر کرد.

این کلیپ، در اقدامی تامل برانگیز پس از مرور چند نمونه کلاهبرداری و تقلب علمی آشکار و اثبات شده‌ی چهره‌های دانشگاهی در سال‌های اخیر، نام سهیلا صادقی فسایی را از زبان عباس عبدی(که به عنوان پژوهشگر اجتماعی و فعال سیاسی در کلیپ معرفی شده) تلویحاً به عنوان یک متقلب علمی ذکر می‌کند. عبدی در این کلیپ مدعی می شود که کتابی از  دکتر صادقی با عنوان «مطالعه ابعاد جنسیتی برنامه های سوم و چهارم توسعه و میزان تحقق اهداف جنسیتی در برنامه سوم توسعه»، در واقع تحقیق یک محقق دیگر بوده که «کارفرما» (که طبق ادعای عبدی، دکتر صادقی بوده) به نام خود و همکار خود (سمیرا کلهر) منتشر کرده است!  عبدی در ادامه ادعای خود می‌گوید که از این بابت حتی شکایت هم کرده است ولی "در نظامات دانشگاهی، چون اینقدر با این مسائل سر و کار دارند، به شکایت او ترتیب اثر ندادند".

انتشار این کلیپ با واکنش سهیلا صادقی همراه شد. وی در جوابیه‌ای خطاب به مسئولان خبرگزاری ایرنا، هشدار داد: «جناب آقای عباس عبدی در این کلیپ مدعیاتی غیرمربوط مطرح کرده‌اند که قبلاً مکرراً مردود اعلام شده و در یک مرجع حکمیت معتبر دانشگاهی که مورد تأیید ایشان هم بوده، مختومه گردیده است. ادعای ایشان واهی و نشر اکاذیب تلقی می‌گردد و طبعاً قابل پیگیری در مجامع قضایی است».

بعد از این جوابیه، علاوه بر اینکه ایرنا اقدام به حذف این کلیپ از صفحه خود کرد، ضیاء هاشمی نیز در واکنشی مدعی شد که در زمان انتشار این کلیپ در سفر روسیه بوده و در جریان این اقدام نبود است.  اما بنظر می‌رسید هدف از انتشار این کلیپ در واقع تخریب ذهن مخاطب نسبت به سابقه علمی خانم صادقی باشد.

اما فارغ از صحت سنجی ادعاها و حواشی که مسئولان دولتی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برای دکتر سهیلا صادقی به راه انداختند، مسئله‌‌ی محوری این است که با جستجوی کوتاهی از طریق مرورگرهای اینترنتی می‌توان به راحتی فرضیه رابطه تنگانگ و معنادار میان چینش اساتید و مسئولان اجرایی این دانشکده با روابط خانوادگی و باندبازی های علمی_ سیاسی را به اثبات رساند.

همانطور که در جریان این گزارش به آن اشاره شد، ریاست دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، هم اکنون در اختیار سیدمهدی اعتمادی فرد قرار دارد. او که متولد 1360 است، ظاهراً تنها چهار یا پنج سال بعد از اخذ مدرک دکتری خود و بدون دارا بودن برجستگی علمی خاص به ریاست این دانشکده رسیده است.

همچنین نکته جالب توجه این است که در صفحه «رزومه علمی» اعتمادی فرد در سایت دانشگاه تهران، برخلاف اساتید دیگر که سال و محل اخذ مدارک سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ذکر شده، در این مورد خاص صرفاً به «دکتری جامعه شناسی دانشگاه تهران» بسنده شده است.

البته مسئولیت‌های او در این دانشکده خیلی پیش از این شروع شده است. اعتمادی فرد که در آذر 96 به عنوان سرپرست دانشکده علوم اجتماعی منصوب شده بود، در تیرماه 97 به عنوان رئیس این دانشکده برگزیده شد و قبل از آن، سمت‌هایی چون معاونت دانشجویی و فرهنگی، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و سرپرستی دانشکده را بر عهده داشته است.

دانشگاه تهران ,

دانشگاه تهران ,

اما شاید تامل برانگیزترین بخش ماجرا رابطه خانوادگی اعتمادی فرد با یکی از مسئولان سابق دانشگاه تهران و مدیران دولت اصلاحات باشد. وی داماد ابوالحسن ریاضی است که از سال 93 تا 97، مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم بود و در سال 97 به سمت مدیرکلی دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران رسید. ریاضی همچنین در دولت اصلاحات و در حدفاصل سال‌های  76 تا 80 معاون امور فرهنگی وزارت علوم بوده است.

البته از این دست عزل و نصب‌های شائبه برانگیز در کنار جذب و انتقال حاشیه‌ساز و بعضاً غیرقانونی افراد در مقام هیئت علمی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به قدری گسترده است که بیان آن در قالب یک گزارش از حوصله مخاطبان خارج است.

فارغ از مطالبی که به آنها اشاره شد مسئله‌ای که اینجا باید مورد توجه قرار گیرد این است که راه پیشگیری از بروز چنین شائبه‌هایی درباره عزل و نصب‌ و عضویت‌ افراد در هیئت‌های علمی، حاکم شدن شفافیت در بستر سازوکارهای اداری و بروکراتیک است.

خبرگزاری تسنیم در روزهای آینده به نمونه‌های حاشیه‌ساز دیگری از این دست در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران خواهد پرداخت.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)