میرنیوز

نامه جهانگیری به رهبر انقلاب درباره نرخ ارز بود/ همکاری با آژانس متوقف نمی‌شود

نامه جهانگیری به رهبر انقلاب درباره نرخ ارز بود/ همکاری با آژانس متوقف نمی‌شود 2021-02-16T13:44:47+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی سخنگوی دولت صبح امروز(سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در ابتدا لازم می‌دانم از سوی دولت از حضور باشکوه مردم که همچنان با گذشت بیش از ۴ دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان با حضور خود و این بار متفاوت جشن پیروزی انقلاب شرکت کردند، تشکر کنم.

ربیعی گفت: ۲۲ بهمن فرصتی است برای تبیین آموزه های دوران ساز امام خمینی (ره). مراسم امسال اخرین مراسم برگزاری جشن پیروزی انقلاب در دولت دوازدهم و در آستانه قرن جدید و در پایان سقوط فشار حداکثری بود.

وی تاکید کرد: دولت یازدهم و دوازدهم با همه توان و تدبیر تمام تلاش خود را برای اجرایی ساختن آرمان‌های شناخته شده انقلاب اسلامی در خصوص استقلال و آزادی و جمهوریتی در پرتو آموزهای اسلامی و دو حق سرنوشت مهم، حق تعیین سرنوشت مردم در داخل و در عرصه های جهانی و بین المللی بکار برده است.

سخنگوی دولت گفت: دولت بر مبنای یک تفسیر اصیل برای تحقق معنای واقعی استقلال و اجتناب از مترادف گرفتن استقلال یا انزوا از وابسته شدن کشور و یا افزایش تاثیرگذاری خارجی ها و تسلیم شدن در مقابل یاغی گری مقاومت و  با برنامه ریزی های صحیح، منطقی و عقلانی در استقلال ایران پای فشاری داشتند.

حاشیه سازی های زیاد اجازه روایت مقاومت مردم را نداد

ربیعی افزود: امروز نه ما تحت تاثیر کشوری قرار گرفتیم و هم جهان ایران را دارای کشوری با منطق و صاحب حق می شناسد.

وی ادامه داد: ۳ شکست دولت پرقدرت یاغی آمریکا در شورای امنیت و دو شکست در دادگاه لاهه و یک شکست در آژانس بین المللی در دولت دوازدهم، بدون اینکه ذره ای از استقلال سیاسی ما در جهان مخدوش شود و نیز برای استقلال اقتصادی برغم تحریم ها و  جنگ اقتصادی ظالمانه به نوعی با  افزایش رشد و مقاومت در مقابل این فشارها هم دست یافتیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: هر چند حاشیه سازی های زیاد مجالی نداد تا داستان های مقاومت به درستی روایت شود. امروز دولت با وقوف به نگران نکردن و مشکلات زندگی مردم همه تلاش خود را برای کاهش مشکلات به کار بسته و معتقد است باید بتوانیم حقوق ملت ایران را از ناقضین آن بستاند و تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق به کار گیرد.

ربیعی افزود: دولت اعتدالی در مقابل دو جریان افراط و تفریط و دو تحریف از استقلال انزوا و وابستگی سیاسی حرکتی متعادل را سامان داد. دولت دوازدهم با مفهوم تعامل سازنده با جهان که انعکاسی از تفسیر اعتدالی از استقلال است با جهان ارتباط برقرار کرد و به این ترتیب همه کوششهای آمریکایی – صهیونیستی برای مشروعیت بخشی بین المللی به تحریم ظالمانه و ضد ایرانی را خنثی و بر ضد خود بدل کرد.

وی ادامه داد: دولت تا پایان کار خود ۳ امر تعامل سازنده با جهان در مقابل دو افراط و تفریط انزوا و وابستگی و تسلیم شدن، و در عرصه داخلی سیاست مشارکت حداکثری  در مقابل دو افراط و تفریط هرج و مرج طلب و عدم مشارکت را دنبال خواهد کرد.

سخنگوی دولت اظهار کرد: در زمینه اقتصاد دولت با یک آغاز خوب و برنامه توسعه ای و رشد اقتصادی مناسب شروع به کار کرد. و تا سال ۱۳۹۷ روند رشد و ثبات اقتصادی قابل قبول و تورم نزدیک به تک رقمی و توسعه زیرساختهای اثرگذار بر آبنده به کار خود ادامه داد.

ربیعی تاکید کرد: اما از خلاف آمد بد تحولات جهانی با یاغی ترین دولتی طرف شد که آنچنان عرصه را بر اقتصاد ایران تنگ کرد تا ایران را بر مبنای یک خیال واهی واردار به تسلیم و عدم استقلال و آزادی بکشاند، اما در این میان دولت با کاستن فشار تحریم بر زندگی مردم و افزایش زیرساختهای توسعه برای نسل آینده در مقابل بی عملی و عقب گرد اقتصادی و همراه با حفظ استقلال کشور کار خود را دنبال کرد.

وی افزود: در این میان دولت با یک صبر و سکوت از سر دلسوزی برای آرام نگهداشتن فضای جامعه و نگران کردن مردم و پرهیز از تلخی ذائقه مردم به دور به از حاشیه سازی ها به کار خود ادامه می دهد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: به تجربه مطمئنم ما در پایان دولت پس از عبور از سختی ها وضع بهتری از جنبه اقتصادی در پیش رو خواهیم داشت به امید و لطف الهی.

ربیعی با اشاره به مصوبات هیات دولت گفت: یکی از موضوعاتی که در جلسات متعدد دولت مورد بحث قرار می گرفت مسائل مختلف استان‌های مرزی و برخی استانها که مسایلی از قبل حل نشده متعددی دارند بوده است. استان خوزستان با توجه به مقاومت ۸ ساله مردم و نقش آنها در امنیت  و سرافرازی ایران همواره برای دولت پر اهمیت بوده است.

وی ادامه داد: به منظور حل مسئله فاضلاب در شهرهای استان خوزستان و کمک به طرح‌های آب رسانی روستایی تفاهم نامه ای بین وزارت نیرو و ۸ بانک برای ۸ شهر در استان خوزستان روز شنبه ۲۵ بهمن ماه امضا شد.

سخنگوی دولت گفت: براساس این تفاهم نامه ۱۹۴۰ میلیارد تومان برای فاضلاب و ۲۵۰ میلیارد تومان برای آبرسانی روستایی در مجموع ۲۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته شد.

ربعی خاطرنشان کرد: در ستاد اقتصادی دولت روز یکشنبه رییس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از جلسه ای که با جمعی از نمایندگان مجلس برگزار شده بود ارائه دادند و به همین منظور هیات دولت جهت تامین نظر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، بررسی و اصلاح آن را در دستور کار خود قرار داد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: بودجه در سقف کل  ۸۵۴.۶ هزار میلیارد تومان قرار گرفت که از ۲۶۲.۶ واگذاری دارایی های مالی و ۲۲۵.۱ واگذاری دارایی های سرمایه ای و ۳۶۶.۹ سایر درآمدها. و به اندازه ۴۰ هزار میلیارد تومان صرفه جویی لحاظ شد.

از همراهی نمایندگان مجلس با دولت در زمینه بودجه تشکر می‌کنیم

ربیعی گفت: تلاش شده است تا موارد مهم اختلافی به نحوی مورد توجه قرار گیرد و در یک تفاهم دو جانبه اصلاح شود. امیدواریم نمایندگان با درک محدودیت‌ها و شرایط کشور به کلیات آن رای مثبت دهند. از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حرکت با تفاهم و همراهی با دولت سپاسگزاری می کنم.

وی با بیان اینکه دولت روز یکشنبه آیین نامه سامانه تدارکات الکترونیکی را تصویب کرد، گفت:  براساس این مصوبه در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، ایجاد شفافیت مالی، مبارزه با فساد، برقراری محیط رقایت پذیر سالم و عدالت اقتصادی هست که برگزاری مناقصات و دیگر معامله کنندگان بخش عمومی و کلیه موسسات دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی باید در چارچوب سامانه تدارکات الکترونیکی دولت باشد.

سخنگوی دولت گفت: در بخشی از این مصوبه الزام و اجازه دادن آگهی های دولتی به مطبوعات نادیده گرفته شده بود. با توجه به اهمیت تقویت مطبوعات اندکی پس از جلسه این غفلت مورد توجه قرار گرفت و معاون اول محترم اصلاح مصوبه را در دستور کار روز چهارشنبه جلسه هیات دولت قرار دادند و قطعا مصوبه اصلاح خواهد شد.

ربیعی گفت: مصوبه دیگری به منظور شفاف سازی و سرعت بخشیدن در ایجاد برنامه های حوزه تولید مسکن و شرایط واگذاری به گروههای هدف تصویب شد، هیأت وزیران به منظور ایجاد بسترهای مورد نیاز تسریع در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های حوزه تولید مسکن (از جمله طرح اقدام ملی مسکن) و تسهیل شرایط برای گروه‌های هدف، آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را اصلاح کرد.

وی افزود: به موجب اصلاحیه مذکور، فاقدان مسکن به افراد سرپرست خانواری اطلاق می شود که خود و افراد تحت تکفل آنان فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: همچنین مطابق اصلاح آیین‌نامه فوق، سابقه سکونت برای مهاجران از کلان شهرها به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش می‌یابد.

محموله‌های بعدی واکسن از کواکس، روسیه، چین و هند می‌آید

ربیعی با اشاره به مسئله کرونا، گفت: ساعت ۱۲.۳۰ دقیقه ۳۰ بهمن سال ۹۸ بود که اولین مورد کرونا در شهرستان قم به طور قطع مورد شناسایی قرار گرفت. بیش از ۵۹ هزار نفر  از هموطنان را از دست داده ایم و ۲۶۰ نفر از کادر سلامت ما نیز به خیل شهدای خدمت به خلق پیوستند.

وی ادامه داد: کرونا جان مادران، پدران و فرزندان ما را گرفت. مرگ های کرونایی به توجه به ویژگی هایشان تلخ تر از مرگ های دیگر است. نوعی تلخی گزنده، تنهایی، غربت زدگی، بهت و ناباوری با مرگ های کرونایی در هم آمیخته شد است. به خانواده های این عزیزان تسلیت می گویم و گرامی می داریم یاد شهدای جبهه سلامت و آخرین شهید پرستار باردار فداکاری که فرصت مادری کردن نیافت. به خانواده داغدار خانم مهشید گودرز تسلیت می گویم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: ما در این یکسال در دوران سختی که با تحریم و جنگ اقتصادی همراه بود با کرونا مبارزه کردیم.

ربیعی گفت: در دوران کرونا علاوه بر جان انسان‌ها معیشت مردم با سختی زیادی روبرو شد. ما خوشبختانه توانستیم در حد قابل قبولی به نحوی بر این مسائل غلبه کنیم و در این یکسال یک جهش در خصوص تولیدات داخلی در حوزه سلامت رخ داد و در برخی موارد که به صادرکننده جهان تبدیل شدیم. مطمئنم که تولیدات واکسن ما در جهان موجب سرافرازی ما خواهد شد.

وی ادامه داد: ترزیق واکسن آغاز شده و محموله های بعدی از کواکس، روسیه، چین و هند در حال بررسی و اقدام هستند.  با اقدام به تولید داخلی ما قطعا در مورد واکسن با هیچ کاستی در آینده ای نزدیک روبرو نخواهیم بود.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: کرونا از آغاز پیدایش، به عنوان یک موضوع اصلی در دستور کار دولت به طور گسترده و مداوم قرار داشته است.

ربیعی گفت: ستاد ملی کرونا علاوه بر جلسات کمیته های رسانه و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و انتظامی ۵۷ جلسه با حضور رییس جمهور تشکیل داده است.

وی افزود: همکاران ما در ستاد ملی کرونا نگران مناسبت‌ها و مراسم های آتی که می تواند موحب تجمع شود هستند. لذا توصیه اکید می‌کنیم مردم عزیزمان در این ایام پروتکل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

سخنگوی دولت به روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی اشاره کرد و گفت: فردا چهارشنبه روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی است. یکی از تلاش های دولت در طول ۷ سال گذشته رفع موانع کارآفرینی و بطور ویژه ایجاد زمینه برای کارآفرینان کوچک و خرد بود است.

ربیعی گفت: موضوع بهبود محیط کسب و کار جزو اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید بوده است و به همین جهت در ابتدای دولت یازدهم، دفتر تخصصی این امر در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد که دو وظیفه ارتقا شاخص سهولت انجام کسب و کار بانک جهانی و دبیرخانه هیات مقررات زدایی را بر عهده دارد

وی ادامه داد: در همین راستا اقداماتی همچون راه اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در تهران و ۴ شهر اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز که زمان ثبت یک شرکت، دریافت کد اقتصادی، را از ۷۲ و نیم روز به کمتر از ۳ روز رسانده است جزو کارهای زیادی است که در این حوزه انجام شده است.

سخنگوی دولت گفت: از دیگر موارد می‌توان به تغیر رویه فرایند مالیات نقل و انتقال املاک، تصویب لایحه حمایت از سهامداران خرد، تلاش برای تاسیس دادگاه‌های ویژه دعاوی تجاری اشاره نمود

ربیعی خاطرنشان کرد: در وظیفه دوم نیز با راه اندازی درگاه ملی مجوز های کشور به عنوان نقطه ی ساماندهی نظام صدور مجوزها، حذف و اصلاح بسیاری از مقررات دست و پا گیر در حوزه های مالیاتی، گمرکی، تامین اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، صنایع کشاورزی و دامپروری‌ و بسیاری از موضوعات دیگر اشاره کرد.

وی تاکید کرد: در این حوزه علیرغم تلاش‌های فراوانی که شده است با توجه به تعدد قوانین که باعث پیچیدگی محیط کسب و کار شده است، دولت در حد مصوبات هیات وزیران و ابلاغ مقررات تسهیل کننده مانند مصوبات ارجاعی از کارگروه ویژه رفع موانع جهش تولید سعی در برطرف نمودن این دست اندازها نموده است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: اولویت دولت تدبیر و امید ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از برخورداری افراد شاغل از بیمه های اجتماعی بوده است. یکی از عرصه های کارآفرینی که ناشی از سیاستگذاری صحیح علمی و مبتنی بر حفظ مزیت زندگی در روستا و بهبود وضع روستاییان بوده است در عرصه کارآفرینی روستایی است.

ربیعی افزود: در همین مدت کارآفرینی روستایی با سیاستگذاری اشتغال مبتنی بر روستا باعث مهاجرت معکوس و افزایش سهم اشتغال روستایی از سبد اشتغال کشور از سه درصد به ۲۹درصد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در دولت دوازدهم بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای کارآفرینی روستایی هزینه شد. پرداخت یارانه دستمزد، معافیت بیمه کارفرمایان،مهارت آموزی در محیط کار و کارورزی،سیاست‌های فعال دولت برای حمایت از کارآفرینان و پایداری اشتغال است. توسعه مشاغل خانگی درصدد حمایت از کارآفرینان زن برآمده است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: در خصوص اقتصادی مقاومتی رویکرد دولت هم از طریق مقاوم کردن اقتصاد ملی در مقابل فشارهای تحریمی و نیز مقاوم کردن اقتصاد ملی در برابر تحریم شدن دنبال شده است.

ربیعی گفت: در این مدت، واردات بیش از دو هزار دو دویست قلم از کالاها ممنوع و تولید داخلی افزایش پیدا کرد ضمن اینکه به مسائل زیرساختی توجه ویژه ای شد. این در حالی است که زندگی مردم تحت شدیدترین و ظالمانه ترین فشارهای ناشی از جنگ اقتصادی دشمن بود که کمر همت به نابودی آن داشتند اما زندگی مردم به رغم همه سختی ها با کمک و مقاومت مردم مدیریت شد.

وی افزود: دولت با کمترین درآمد نفتی در طول چند دهه اخیر استقلال اقتصادی را حفظ کرده و امروز تحولات اقتصادی فصل دوم سال ۱۳۹۹ به همت همه فعالان اقتصادی و تدابیر اندیشیده شده حاکی از روند رو به بهبود اقتصاد کشور است.

سخنگوی دولت اظهار کرد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با برگزاری ۷۵ جلسه و ابلاغ بیش از ۳۰۰ مصوبه از زمان تشکیل تا کنون، اجرای سیاست‌های مزبور را از طرق مختلف پیگیری نموده است که الف) تصویب و ابلاغ پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سالانه در دو سطح ملی و استانی (در سطح ملی از سال ۹۵ تا ۹۹ تعداد ۷۴۳ پروژه و در سطح استانی از سال ۹۸ تا ۹۹ تعداد ۱۴۶۱ پروژه مصوب شده است)، ب) اجرای برنامه‌های رونق تولید و اشتغال، ج) فعال‌سازی کارگروه‌های رفع موانع و چالش‌های اقتصاد کشور، د) بررسی و سیاستگذاری پیرامون موضوعات مهم و موثر بر مقاوم‌سازی اقتصاد کشور در جلسات ستاد از مهمترین محورهای اصلی برنامه‌ها و اقدامات مستمر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی طی سال‌های ۱۳۹۵ تاکنون بوده است.

سخنگوی دولت در  پاسخ به سوالی در خصوص سررسیدن موعد قانون رفع تحریم‌ها  در ٢١ فوریه و رفع نشدن تحریم‌ها و تصمیم دولت در این خصوص، گفت: بر اساس بند ششم قانون مجلس شورای اسلامی، از آنجایی که تحریم ها تا امروز لغو نشده، دولت و سازمان انرژی اتمی مجبور به تعلیق اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است که موجب کاهش نظارت‌ها و بازرسی‌های فراپادمانی آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای خواهد شد.

ربیعی گفت: این مسئله امری زمان‌بر نیست و وقتی موعد آن برسد، اجرای داوطلبانه پروتکل می تواند به سرعت متوقف شود. ایران عضو پادمان است و بر اساس تعهدات پادمانی، بخش عمده ای از نظارت‌ها، یعنی نظارت‌هایی که در چارچوب پروتکل الحاقی نیستند، باقی خواهند ماند.

وی ادامه داد: بنابراین توقف اجرای داوطلبانه پروتکل به معنای قطع همکاری با آژانس نیست. این همکاری ادامه خواهد داشت و ایران قطعا طی نامه‌ای همه موارد را از قبل به اطلاع آژانس رسانده، کما اینکه روش ما تاکنون همکاری بوده است.

سخنگوی دولت اظهار کرد: روشن است که این اقدام برخلاف میل باطنی و به دلیل تعلل آمریکا در لغو تحریم‌ها و انجام تعهداتش بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام گرفته است. ما همچنان برجام را توافقی معتبر و بهترین توافق ممکن می‌دانیم و آماده‌ایم که در صورت بازگشت آمریکا و سایر طرف‌های توافق و برداشتن کامل تحریم‌های غیرقانونی تمامی گام‌های برداشته شده بر اساس پاراگراف ۳۶ برجام را به وضعیت اولیه در توافق برجام بازگردانیم.

ربیعی گفت: امیدواریم که سه کشور اروپایی و آمریکا از فرصت کوتاه باقی مانده استفاده کنند و اجازه ندهند که دستیابی به راه‌حل‌های دیپلماتیک در رسیدگی به این اختلاف غیرضروری بغرنج‌تر شود.

وی گفت: آن کسی که میز را از میز برخواست و آن کسی که برجام را در منظر همگان نشان داد و ابطال کرد، امروز در بازگشت از خطایی که دولت وقت خودشان صورت داد، تعلل می‌کنند. این تعلل اگر کاسته شود، بازگشت به مسیری که وجود داشت به سرعت قابل دستیابی است. ما براساس فرمایشات رهبر انقلاب و چارچوبی که برای ما مشخص کردند، عمل خواهیم کرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه اخیرا آقای جهانگیری از پاسخ رهبر انقلاب به نامه وی که خطاب به رئیس مجلس بوده، روایت کرده است و به نوعی این پاسخ را مربوط به کلیات لایحه بودجه عنوان کرده درحالی که برخی نمایندگان مجلس پاسخ رهبری به نامه جهانگیری را مربوط به بحث ارز ۴۲۰۰ تومانی دانستند. بفرمائید پاسخ رهبری به نامه آقای جهانگیری دقیقا اشاره به کدام بحث بودجه داشته است؟، گفت: من با معاون اول رئیس جمهور، صحبتی در این زمینه داشتم. طبق گفته وی، در این نامه به موضوعات مختلفی اشاره شده بود.

ربیعی گفت: آنچه در این نامه آمده، با اشاره به تغییرات کمیسیون تلفیق درخصوص لایحه بودجه ۱۴۰۰، تاکید شده که این تغییرات، به معیشت مردم لطمه می‌زند.

وی ادامه داد: در ضمن درباره نرخ ارز ایشان عرض کرده‌اند که موافق و معتقد به تک نرخی بودن ارز در این شرایط نیستند، زیرا کشور از نظر بین‌المللی و اقتصادی باید در شرایط عادی و ثبات قرار داشته باشد و با یک برنامه ریزی به سمت این تصمیم برویم.

سخنگوی دولت گفت: در نامه آقای جهانگیری قید شده که تک نرخی بودن ارز در شرایط فعلی، موجب کمبود کالا، تورم و گرانی می‌شود و تاثیر سریع بر افزایش سایر قیمت‌ها و خدمات نیز خواهد گذاشت.

ربیعی گفت: خوشبختانه پاسخی به نامه معاون اول رئیس‌جمهور[از سوی رهبر انقلاب] داده شد که باید توجه جدی به مضامین این نامه داده شود و زمینه همکاری‌های خوبی را با مجلس فراهم کرد.

سخنگوی دولت درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت در اصلاحیه بودجه در زمینه تعیین نرخ ارز چه تغییراتی صورت داده است و آیا در این زمینه با مجلس گفتگویی داشته‌اید؟، گفت: نمایندگانی از سوی مجلس، با سازمان برنامه و بودجه مذاکراتی را داشتند. آنچه که ما به مجلس در خصوص قیمت ارز فرستادیم، همان ۴۲۰۰ تومان و ۱۱۵۰۰ تومان منظور شده است.

ربیعی گفت: ما در بازار روغن خوراکی کم نداریم و امروز هم در این زمینه در ستاد اقتصادی دولت بحث شد، اما با برخی شایعات درخصوص تعدیل نرخ ارز، رفتارهایی را در سطح خرد شاهد بودیم که موجب کمبودهایی در بازار شد. براساس اصلاحیه‌ای که فرستادیم، به دولت اجازه داده شده است طی شش ماه ابتدای سال بتواند در خصوص تعدیل نرخ ارز تصمیم‌گیری کند.

وی تاکید کرد: در خصوص مالیات نیز  ۲۵ هزار میلیارد تومان منظور شده است. این عدد بیشتر از لایحه اولیه است و در عوض از میزان انتشار اوراق مالی اسلامی که مورد نقد نمایندگان بود، کاسته و به مالیات اضافه شده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: درآمد گمرک ۶.۵ هزار میلیارد تومان، سایر درآمد ۱۷.۸ هزار میلیارد تومان، واگذاری سرمایه ای تغییر نکرده ولی واگذاری دارایی مالی برای نفت ۳.۵ هزار میلیارد تومان کسر شده است. در مجموع ۱۳ هزار میلیارد تومان نسبت به لایحه اول افزایش داده‌ایم و نسبت به مصوبه تلفیق ۳۵۰ هزارمیلیارد تومان کاهش داشته‌ایم. البته موضوع مالیاتی با توجه به کشش مالیاتی و برای اینکه فشار به تولیدکنندگان و جامعه نیاید، با نظر وزارت اقتصاد تنظیم و تصمیم‌گیری شد تا عدد مالیاتی بیشتر از این نباشد.

ربیعی گفت: در خصوص فروش نفت نیز همان فروش ۲.۳ میلیون بشکه در روز و درآمد نفتی هم همان ۱۹۹ هزار میلیارد تومان را پیش‌بینی کردیم. اگر مازاد میزان فروش هم داشتیم، برای امور توسعه‌ای و برخی مسائل مثل کرونا هزینه خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که دولت برای اینکه سیاست ارز ترجیحی به سود مردم تمام شود و به جیب رانت‌خواران و عده‌ای خاص نرود چه تدبیری اندیشیده است؟ آیا رویه سال‌های قبل مبنی بر ارائه رانت به عده‌ای خاص ادامه خواهد یافت؟، گفت: این روزها از تریبون‌های مختلف بخصوص مجلس، درخصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی حرف‌های متعددی گفته شده است و لذا مایلم توضیحاتی برای همکاران رسانه‌ای‌ام داشته باشم.

سخنگوی دولت گفت: قبل از پاسخ به این سوال یک توصیه رسانه‌ای دارم. از پیش فرض سوال و واژگان بکار گرفته شده بسیار متعجب شدم. کار رسانه پرسش است نه قضاوت. اینکه در سوال گفتید «در عمل شاهد بودیم که ارز ۴۲۰۰ تومان نصیب یک عده رانت خوار شد». در پایان سوال هم اشاره کردید که «آیا رویه سال‌های قبل یعنی دادن رانت به عده‌ای خاص ادامه خواهد یافت؟»

ربیعی گفت: به نظرم شأن رسانه‌ای، تکرار حرف افراد سیاسی مخالف دولت نیست. اگر طراحان سوال به آنچه بیان کردند تا این حد قطعیت دارند، حتما مدارک و مستندات خود را به قوه قضاییه ارسال کنند.

وی ادامه داد: فارغ از نوع سوالِ سرشار از پیش‌داوری، باید به آثار مثبت و منفی هر تصمیمی، در دوره زمانی خودش واقف بشویم و سپس قضاوت کنیم و بگوییم این تصمیم درست بوده یا نه.

سخنگوی دولت گفت: ارز ترجیحی به تمامی افرادی که قصد واردات کالاهای اساسی را طبق ضوابط کشور داشته‌ باشند، تخصیص داده می‌شود. بنابراین، اطلاق عده‌ای خاص بی‌مفهوم است. شرایط زمانی را باید در نظر بگیریم. مثلا امروز وقتی در مورد کوپن صحبت می‌کنیم، خیلی ها ممکن است آن را تبدیل به یک انگ کنند اما باید دید در شرایط جنگ تحمیلی، سیاست کوپن را قضاوت کنیم. ارز ۴۲۰۰ تومان هم از همین مصداق تبعیت می‌کند.

ربیعی گفت: ما در در چهار و نیم سال قبل از آغاز جنگ اقتصادی، سیاست تعادل و ثبات نسبی در بازار ارز و حرکت به سمت یکسان‌سازی نرخ ارز را با هدف ریشه‌کنی فساد و رانت ارزی، دنبال کرد یم و به شهادت آمار، در ثبات نسبی نرخ ارز موفق بودیم که امکان برنامه‌ریزی فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری و تولید را فراهم می‌کرد. از ۲۵ میلیارد در یک مرحله به ۱۴ و سپس در یک مرحله به ۸ میلیارد دلار رسید.

وی ادامه داد: این سیاستی بود که به مرور با ثبات اقتصادی باید به سمت این ارز می‌رفتیم. خب در نکات منفی این تصمیم امکان رانت‌خواری هم وجود دارد. با آغاز جنگ اقتصادی و اعلام خروج آمریکا از برجام، کاخ سفید هدف بحران‌سازی و بالابردن انتظارات تورمی با ایجاد شوک در بازار ارز را دنبال کرد.

سخنگوی دولت گفت: در این شرایط، دیگر سیاست ارزی متناسب با شرایط عادی و ثبات، به  صلاح مردم نبود. نمی‌شد سفره مردم را تابع نوسانات و التهاب نرخ ارزی بکنیم که هر روز با عملیات روانی و اقدامات تحریمی دولت امریکا دچار نوسان می‌شد. باید بخشی از کالاهای اساسی را از افزایش نرخ ارز و تغییرات روزانه، مصون نگه می‌داشتیم.

ربیعی گفت: به این جهت علیرغم میل دولت، نرخ ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی، ‌اعلام و اِعمال شد. برنامه‌ریزی‌های تامین و توزیع بر این اساس نیز به اجرا درآمد. البته هر زمان که سیستم دو نرخی بشود و نرخ ارز ترجیحی داشته باشیم، ‌امکان رانت و سواستفاده پیش می‌آید که قطعا باید تدابیر لازم برای مقابله با این سواستفاده اتخاد شود.

وی ادامه داد: به همین علت، ما مقرر کردیم که لیست همه واردکنندگانی که ارز ترجیحی استفاده کردند در سایت بانک مرکزی، در معرض اطلاع عموم قرار بگیرد. این اقدامی برای شفافیت بود. وزارت صمت و جهاد کشاورزی نیز، نظارت‌های لازم را اعمال کردند و باید تقویت کنند. به همین دلیل بود که فشار آوردیم تا سامانه تجارت در دولت الکترونیک راه اندازی شود.

سخنگوی دولت گفت: هرکس هم از هر سواستفاده‌ای مطلع شود، وظیفه دارد دستگاه‌های نظارتی را مطلع کند و دستگاه قضایی نیز با افراد سواستفاده کننده، برخورد کند. بانک مرکزی هم تعدادی از کسانی که ارز گرفتند ولی اقدام مناسب نکردند، معرفی کرده است. امروز در ستاد اقتصادی دولت، برنامه‌ریزی برای تثبیت قیمت‌های شب عید و کالاهایی که در زندگی مردم است، مورد بحث قرار گرفت. یکی از این برنامه‌ریزی ها تعقیب کردن ارزهای واگذاری و سیاست تداوم آن تا وقتی که به تعادل برسیم، بود.

ربیعی گفت: البته در طول این سه سال، با توجه به محدودیت‌های ارزی و ملاحظات بازار، به تدریج برخی کالاها مثل چای، برنج و لاستیک از این لیست خارج کردیم که آثار آن در قیمت‌ها مشاهده شد اما با سیاست‌های تعرفه‌ای و تجاری سعی می‌کردیم، اگر قیمت ارز را در بازار آزاد می‌کنیم، باعث ایجاد شوک در بازار نشود.

وی تاکید کرد: امروز هم با محاسبات بانک مرکزی، اگر ارز ترجیحی برای روغن و خوراک دام برداریم، آثار فاحشی بر قیمت بسیاری از کالاها خواهد داشت و تورمی شدیدی را بر کالاها وارد خواهد کرد. برای همین، سیاست قطعی دولت این است که نرخ ارز کالاهای اساسی به یکباره و فعلا تغییر نکند و در دولت به هیچ وجه افزایش قیمت این کالاها و  تحمیل فشار بیشتر تورمی بر مردم را نخواهد پذیرفت.

سخنگوی دولت گفت: سیاست دولت، حذف تدریجی ارز همراه با تصمیمات و سیاستگذاری تجاری و گمرکی و تعرفه‌ای است تا از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کند. ما تا شش ماهه اول سال آینده را تمهید می‌کنیم. ارز ۴۲۰۰ تومان را خواهیم داشت و برای واردات برخی کالاها تخصیص داده خواهد شد. در این زمینه یک برنامه‌ریزی دقیق و منظم انجام می‌شود. این دیدگاه به مجلس محترم، منتقل شده است. جامعه تحت تاثیر کمبود کالاها و پنهان کاری‌هایی که عده‌ای انجام می‌دهند نباید قرار بگیریم. ما نظارت را شدید خواهیم کرد و هرکسی ارز را دریافت کرده باید وارد بازار کار کند.

ربیعی در پاسخ به سوالی درخصوص سر دادن شعار عده‌ای در اصفهان در روز ۲۲ بهمن علیه رئیس‌جمهور، گفت: خوشبختانه مردم ما برغم همه خواب و خیال‌هایی که می‌دیدند، نسلی و بین نسلی به مراسم ۲۲ بهمن آمدند. خیلی ها می‌گفتند این‌ها چهل سالگی انقلاب خود را جشن نمی‌گیرند. این مساله برای خیلی سال قبل نیست.

وی تاکید کرد: به سران اروپایی زنگ زدند و گفتند سه ما دست نگه دارید، این‌ها دیگر در ایران نیستند. ما امسال هم جشن انقلاب خود را گرفتیم. خب اتفاقاتی که در ۲۲ بهمن امسال با اینکه محدود بود و تنها در یک شهر بود و اساسا نمی‌توان آن را تعمیم داد و این عظمت بزرگ را با آن تفسیر کرد، اما مشاهده اینکه در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب، «وحدت شعاری» در برابر آمریکا و اسرائیلی که در سال‌های اخیر، نقش گسترده و تلاش زیادی برای ایجاد مشکلات متعدد در کشورمان داشته‌اند، جای خود را به انشقاق داد، شوک آور بود.

سخنگوی دولت گفت: عده‌ای اقلیت به جای اینکه علیه دشمنانی که با به راه انداختن جنگ تمام عیار اقتصادی علیه کشورمان به مدت سه سال و نیم، متهم اصلی هستند شعار دهند، علیه فرمانده میدان جنگ شعار سر می‌دهند و اهانت می‌کنند. به این ترتیب، متاسفانه امسال مراسم باشکوه همبستگی مردم با آرمان‌های امام خمینی و انقلاب و همچنین دفاع از جمهوریت و اسلامیت را، با حواشی تلخ مواجه کردند که خوراک رسانه‌های معاند و بدخواهان دیرین انقلاب شد.

ربیعی گفت: به اعتقاد من، باید از این مساله به عنوان اینکه چرا در سه سال و نیم و بیشتر چنین حرف‌هایی در تریبون‌ها زده می‌شود و سند تمام نارسایی‌ها را از دامن ترامپ بزدایند و با برخی اهداف سیاسی کوتاه مدت، این سند را به اسم دولت بزنند، نتیجه‌اش این اتفاقات خواهد بود و کسی نباید دنبال سازماندهی برود. گفتمانی که ساخته می‌شود، نتیجه‌اش این خواهد شد که عده‌ای کوچک این عظمت را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

وی تاکید کرد: این اتفاق، فقط توهین به رئیسجمهور نیست بلکه به تدابیر رهبر انقلاب حمله شده و اختلال ایجاد کرده است.

سخنگوی دولت گفت: من یک تجربه زیستی در انقلاب اسلامی دارم و به یاد می‌آورم که چگونه در ابتدای انقلاب تدارک گفتمانی در ضدیت با شهید بهشتی شکل گرفت. ابتدا مرگ بر آمریکا گفتند و توهین به شهید بهشتی را هم همراه آن کردند ولی در پایان دیدیم که چه شد. ما شاهد بودیم که آن زمان عده‌ای تئوری‌سازی‌هایی مثل دشمن بلافصل داشتند و می‌گفتند دشمن بلافصل خطرناک‌تر است.

ربیعی گفت: هدف ما ایجاد آرامش است، باید به سایه وحدت بیاییم و اهداف کوتاه مدت سیاسی را فدا نکنیم و فکر نکنیم آنچه می‌گوئیم، آثاری در میان افکار جامعه ندارد. البته قوه قضائیه در این زمینه کار خودش را دنبال خواهد کرد.

وی ادامه داد: افکار عمومی به این اتفاق واکنش خوبی نشان داد و مورد حمایت مردم نبود. همه باید طوری کنش سیاسی داشته باشند که همه احساس خوبی از وحدت در جامعه داشته باشند. ما در این زمینه صبر کردیم زیرا آرامش نیاز داریم.

سخنگوی دولت گفت: این اتفاقات ناشی از یک فرآیند جریان سازی فکری غلط است و تجریه تاریخی تلخی هم در این زمینه داریم. آقای روحانی یک شخص است و ممکن است چیزهای مختلفی علیه وی مطرح شود، اما این مهم نبود بلکه مهم علامت زشتی بود که شعارهای سنتی انقلاب را نداد و جایگزین آن مخالف بلافصل را نشان داد. این یک امر خطرناک در مناسبات سامان سیاسی داخل کشور است.  

ربیعی در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه بعد از اتفاقات ۲۲ بهمن اصفهان، آقای جهانگیری نامه ای به رئیس قوه قضائیه نوشت، آیا به این نامه پاسخی داده شد؟ اقدامات معاون حقوقی رئیس‌جمهور در این زمینه به کجا رسید؟، گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند این انقلاب بی نام و نشان امام خمینی در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست، انتظار ما این است که این نگاه بطور بسنده و سزاوار در مراسم ۲۲ بهمن آنچنان که باید، دیده شود.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه در رابطه با نامه معاون اول رئیس‌جمهور دستور رسیدگی داده‌اند و به آقای جهانگیری گفتند من در همان سفر خارجی که بودم، دستور پیگیری این مساله را دادم. معاونت حقوقی هم در رابطه با وقایع اصفهان به دادستانی اعلام شکایت کرده است.

سخنگوی دولت گفت: دادستان اصفهان هم اعلام کرده به جهت اینکه رئیس‌جمهور از ارکان نظام است و از جنبه عمومی حفظ نظم، رسیدگی را آغاز کردند.

ربیعی در پاسخ به این سوال که آیا سفر آقای مارتن گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور افغانستان با مجوز آمریکا بوده تا رضایت ایران برای همکاری در حل امور منطقه ای را جلب کند؟ و ایران چه کمکی در حل بحران یمن انجام خواهد داد؟ آیا ممکن است همکاری های ایران و آمریکا برای حل بحران های دیگر منطقه به این شکل غیر مستقیم بدون بازگشت آمریکا به تعهدات خود در برجام ادامه یابد؟، عنوان کرد: علی الاصول سازمان ملل متحد و نمایندگان آن در امور مختلف برای انجام وظایف سازمانی و قانونی خود نیازی به مجوز آمریکا و هیچ عضو دیگری ندارند.  

وی افزود: فراتر از این ما اطلاعی از هماهنگی‌های احتمالی ایشان با دولت های ثالث نداریم. با این حال امیدواریم که رویکرد جدید دولت آمریکا به خاتمه جنگ و تقویت صلح در یمن کمک کند. ما بر مبنای مسئولیت منطقه‌ای خود برای حفظ صلح، همیشه و بارها حمایت خود را از دیپلماسی در پایان دادن به جنگ یمن اعلام کردیم و همینطور بارها گفته ایم که بحران یمن راه حل نظامی ندارد. امروز این واقعیت بیش از هر زمان دیگری روشن و اثبات شده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: مسئولیت اصلی در پایان دادن به جنگ یمن با کسانی است که در سال‌های گذشته به بمباران یمن مشغول بودند و هنوز هم هستند. تعیین سرنوشت یمن نیز در نهایت باید در گفتگوهای یمنی- یمنی رقم بخورد. با این حال ما آماده ایم که مطابق با مسئولیت انسانی که همه کشورهای مسئولیت پذیر منطقه و عضو سازمان ملل متحد از آن برخوردارند، نقش خود را برای رسیدن به صلح ایفا کنیم.

ربیعی با بیان اینکه ما هرگز نقش آفرینی خود را مشروط به برجام نکردیم، گفت: امروز هم موضع جمهوری اسلامی ایران در همکاری های منطقه ای با سازمان ملل متحد و کشورهای همسایه، صرف نظر از موضع آمریکا در برجام پیش خواهد رفت.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه دولت به غیر از مصوبه مجلس چه تصمیمات دیگری برای تحت فشار گذاشتن آمریکا دارد؟ اظهار کرد: اساسا ما اعتقاد داریم  راه حل اختلافات جاری در مورد برجام باید به روش دیپلماتیک باشد. روش ترامپ برای تسلیم طرف دیگر اگر جوابگو بود، پاسخ خود را می‌داد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: ما انتظار داریم طرف های برجامی ما به خوبی متوجه پیامدهای خطیر تداوم بن بست کنونی در اجرای توافق باشند و برای برطرف کردن آن مسئولانه رفتار کنند. ما برخلاف آمریکا همواره به اصل مسئولیت پذیری در انجام تعهدات در چارچوبی متوازن متعهد بودیم. با این حال مسئولیت گریزی آمریکا برای ما چاره ای جز متوسل شدن به حقوق مندرج در برجام مطابق پاراگراف ۳۶ آن توافق نگذاشت.

ربیعی بیان کرد: در ادامه رفتارهای غیرقابل قبول آمریکا در اجرای تعهدات خود، امروز هم هر چند که ما ملاحظاتی درباره مفید و موثر بودن قانون مجلس موسوم به اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، داشتیم ولی دولت قانون را به طور کامل و دقیق اجرا خواهد کرد.

وی ادامه داد: هر نوع اقدام ضروری و مقتضی دیگر نیز ذیل تصمیمات کلان درخصوص برجام در شورای عالی امنیت ملی و با در نظر گرفتن همه ابعاد منافع و مصالح ملی اتخاذ خواهد شد و دولت آن را دنبال خواهد کرد. فکر می‌کنم پیام مقام معظم رهبری کاملا روشن بود. رفع کامل تحریم ها و بازگشت به تمام تعهدات برجامی حرف و سخن ما و همه مردم ایران است که چارچوب های ما را مشخص کرده است.

سخنگوی دولت در ادامه در رابطه با اینکه آیا با توجه به احتمال ورود به موج چهارم کرونا، قرنطینه سراسری در دستور کار دولت است؟ و آیا ممکن است در مراحل اولیه پیک چهارم بتوان آن را مهار و کنترل کرد؟ گفت: آنچه که گفته شد این بود که در صورت عدم مراعات و شکسته شدن پروتکل های زنجیره ای که به زحمت صورت گرفته است، منجر به موج چهارم خواهد شد. رفتن به موج چهارم اجتناب ناپذیر نیست و به عملکرد همه ما ایرانی‌ها بستگی دارد.

ربیعی افزود: پیش از این، اعمال محدودیت های هوشمند را در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب، ابلاغ و حتی اجرا کردیم. ما به تصمیم جدید نیاز نداریم. به طور خودکار با تغییر وضعیت هر شهر و طبیعتا براساس ارزیابی ریسک هر منطقه از کشور و رنگ بندی اعلام شده از طریق وزارت بهداشت، محدودیت های متناسب با وضعیت اعمال خواهد شد. این مقررات استاتیک نیست و پویا است.

وی تاکید کرد: قرنطینه های سراسری در قاموس اپیدمی خیلی موضوعیت ندارد.  اما اگر منظور اعمال محدودیت باشد، حسب مورد انجام خواهد شد و برای کل کشور نمی توان یک نسخه واحد همزمان پیچید. تلاش ما این بوده در این مدت بیشتر مرزها را رصد کرده و رصد کنیم و از ورود غیرقانونی به مرزها جلوگیری کنیم.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: از نیروی انتظامی و مرزداران و افرادی که در مرزهای زمینی، هوایی ما مستقر هستند تشکر می کنم. ابلاغیه های دیده‌بانی کرونا به طور مشخص برای آنها ارسال شده است. روش مبارزه با کرونای جهش یافته با کرونای قبلی فرقی ندارد و فقط تشدید مراقبت ها و رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی است‌. امیدوار هستیم با مراعات بیشتر، این ویروس جهش یافته را سریعتر رد کنیم. مدام بررسی می کنیم واکسن در مقدار کافی در اختیار قرار گیرد. گزارشات خوبی هم داریم که واکسن تزریقی و استنشاقی در انستیتو رازی بسیار موثر بوده است.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...

نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟

 نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟
2024-02-26T06:00:52+03:30
پشتوانه مردمی ناشی از مشارکت زیاد در انتخابات، باعث می‌شود تا دشمن خارجی، هم در سطح عملیاتی از اقدامات ضد امنیتی خود بکاهد و هم در سطح سیاسی و اقتصادی روابط...

رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید

 رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید
2024-02-26T06:00:51+03:30
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آنچه که باعث پایداری و پیشرفت نظام اسلامی و غلبه آن بر بسیاری از موانع و توطئه‌ها شد، جمع بین «...

فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم

 فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم
2024-02-26T06:00:51+03:30
نشست خبری علی مطهری سرلیست فهرست انتخاباتی«صدای ملت» صبح فردا در خبرگزاری تسنیم برگزار می شود.

وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد

 وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد
2024-02-26T06:00:51+03:30
فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: وزارت بهداشت عاقل‌تر از این است که تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی بگیرد چون خودش دچار مشکل می...

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:00:50+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند

 مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند
2024-02-26T06:00:50+03:30
سخنگوی ستاد انتخابات کشور عنوان کرد:ما سامانه‌ای به نام «انتخاب ایران» طراحی کردیم که به معرفی نامزدها در فضای مجازی می‌پردازد و مردم می‌توانند زن...

لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول

 لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول
2024-02-26T06:00:49+03:30
حزب ندای ایرانیان با انتشار بیانیه‌ای ضمن بیان دلایل حضور فعالانه در انتخابات، کاندیداهای مورد حمایت خود در سراسر کشور را معرفی کرد.

قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند

 قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند
2024-02-26T06:00:49+03:30
متقی فر تاکید کرد : لیست واحد شورای ائتلاف و جبهه پایداری ۲ سرلیست مشترک دارد که یکی آقای آقاتهرانی و دیگری آقای قالیباف است.

رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست

 رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست
2024-02-26T06:00:48+03:30
آیت الله رییسی در دیدار مردم بیرجند گفت: در کشور ما، هم اصل نظام اسلامی با رای مردم «تشکیل» شد، هم نوع حکومت با رای مردم انتخاب شد هم نهادهای ادار...

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی

 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی
2024-02-26T06:00:48+03:30
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی را تسلیت گفتند.

لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی

 لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی
2024-02-26T06:00:48+03:30
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب لیست نهایی "ایران سربلند، مجلس انقلابی" را اعلام کرد.

لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد

 لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد
2024-02-24T08:27:44+03:30
اعضای هیات انتخاب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) فهرست مشترک این ائتلاف و جبهه پایداری را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)

 عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)
2024-02-23T16:01:04+03:30
معاون اول رئیس جمهور در آستانه نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) از یکی از جانبازان پیشتاز دفاع مقدس، جبهه مقاومت و عرصه امنیت عیادت کرد.

منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است

 منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است
2024-02-23T16:01:02+03:30
معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از کمپ تیم‌های ملی کشتی گفت: در رشته کشتی همه حلقه‌های زنجیره‌ موفقیت را داریم و مجموعه دولت پشتیبان و وزارت ورزش پای‌کار ...

حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:54:16+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:27:26+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری

 تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری
2024-02-23T12:20:50+03:30
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت روحانی سالک‌الی‌الله حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری را تسلیت گفتند.

حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان

 حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان
2024-02-23T11:40:42+03:30
جبهه پایداری طی بیانیه‌ای از کاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سراسر کشور حمایت کرد.

الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی

 الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی
2024-02-23T11:40:41+03:30
در انتخابات امسال، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق‌های رأی هستند.

فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی

 فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی
2024-02-23T09:54:09+03:30
ستاد انتخابات کشور فهرست نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ملجس شورای اسلامی را به تفکیک استان‌ها منتشر کرد.

وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند

 وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند
2024-02-23T09:40:51+03:30
حجت الاسلام خطیب گفت: مقوله امنیت در ایران اسلامی «مردم‌پایه» می‌باشد و به همین دلیل همه‌ی ما، امنیت را مدیون مردم عزیزمان هستیم. لذا مردم با مشار...

مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است

 مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است
2024-02-23T09:40:50+03:30
کارشناس مسائل راهبردی گفت: انتخابات با مشارکت بالا بدون شک موجب افزایش انسجام ملی می‌شود و متعاقب آن به‌طور طبیعی امنیت ملی افزایش می‌یابد و دندان طمع دشمن ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)