میرنیوز

مراقب کرونای انگلیسی باشیم/ مراعات نکنیم درگیر موج جدید می‌شویم

مراقب کرونای انگلیسی باشیم/ مراعات نکنیم درگیر موج جدید می‌شویم 2021-01-02T11:10:01+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تشکر از مردم برای رعایت پروتکل‌ها بهداشتی ایام عزاداری حضرت صدیقه کبری (س) همانند تجمعات برای سوگواری و عزاداری ماه رمضان و ماه محرم، اظهار داشت: در ایام سالگرد شهید سردار سلیمانی مردم علاقمند بودند که برای این عزیز مراسم باشکوه‌تری را در تهران برگزار کنند و من تشکر می‌کنم از مردم که ضمن ابراز احساسات پاکشان نسبت به این شهید بزرگوار، پروتکل‌های بهداشتی را در همه رده‌ها مراعات کردند که جای سپاسگزاری و تشکر دارد.

وی عنوان کرد: موضوع کرونا یک بیماری عادی یا یک اپیدمی معمولی نبود بلکه یک پاندمی بود که تقریباً سراسر جهان را در بر گرفت و همه کشورها درگیر شدند. این یک آزمایش تاریخی بود هم برای ملت‌ها و هم رهبرهای کشورها. برخی از کشورها بودند که وقتی این اپیدمی شیوع پیدا کرده بود فقط به فکر مسائل اقتصادی کشور خود بودند و می‌گفتند به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم در اقتصاد محدودیت ایجاد شود وخودشان، مردم‌شان و در نهایت اقتصاد خودشان را بیشتر گرفتار کردند. کشورهایی را می‌دیدیم که در آغاز این پاندمی که هنوز به منطقه آنها نرسیده بود، با یک لحنی کشورهای گرفتار و شیوه‌هایی که برای مقابله با آن به کار می‌گرفتند را تمسخر می‌کردند که بعد از مدتی خودشان گرفتار شدند.

رئیس‌جمهور افزود: کشورهایی را دیدیم که فکر می‌کردند فقط با شرایط پلیسی و قرنطینه‌های بسیار سختگیرانه در یک مدت کوتاه می‌توانند کلاً این ویروس را در کشورشان ریشه کن کنند، اما بعد دیدند که مثمر ثمر واقع نشد. اولاً آن شرایط قرنطینه سخت را نمی‌توانستند برای مدت طولانی ادامه دهند، بعد هم وقتی قرنطینه را کنار گذاشتند، ویروس در آن کشورها مجدد فعال شد.

روحانی بیان کرد: برخی از رهبران کشورها هم بودند که اساساً پروتکل‌هایی که اعلام می‌شد را به سخره می‌گرفتند. از فاصله گذاری تا ماسک، همه را به باد مسخره می‌گرفتند. در میان همه این کشورها دیدیم کشورهایی که مردم‌شان در صحنه همکاری بیشتری کردند و اعتماد بیشتری به رهبران‌شان داشتند و رهبران آن کشورها نسبت به این بیماری توجه بیشتری کردند، ضمن اینکه به مسائل اجتماعی و اقتصادی هم فکر می‌کردند، موفق‌تر بودند.

وی با تاکید بر اینکه الحمدلله در این مدت در موج اول و دوم کرونا در ایران موفقیت خوبی داشتیم، خاطرنشان کرد: اخیراً در موج سوم با فعالیت همه ارگان‌هایی که به صحنه آمدند و فعال شدند، سریع‌تر از آنچه که دیگران پیش‌بینی و فکر می‌کردند، توانستیم آن را مهار کنیم و امروز می‌بینیم به جز چهار شهرستان اغلب کشور زرد و نارنجی هستند و شرایط نسبتاً مناسب و مساعد است که امروز با آن مواجه هستیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در موفقیت این کار نقش رهبری را باید همیشه مدنظر قرار دهیم، گفت: رهبر معظم انقلاب همیشه از آغاز هم بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید داشتند و هم شرعا و قانونا همه را به مراقبت تکلیف کردند. شخص ایشان بیشتر از همه مراعات کردند و دیدیم مجلس عزایی تشکیل می‌دادند که خودشان و شخص مداح یا سخنران بود. این الگویی برای کشور و همه ما بود که بسیار تأثیرگذار بود. با تشکیل ستاد ملی کرونا و اقداماتی که این ستاد تا امروز انجام داد، قرارگاه و کمیته‌های مختلف همه دست به دست هم دادند و الحمدلله امروز شاهد شرایط مناسبی هستیم.

روحانی افزود: در همین موجی که ما گرفتار بودیم، اروپا و آمریکا هم گرفتار بودند و آنها همچنان در مسیر تصاعد این ویروس هستند و به کنترل و مهار نرسیدند و این به دلیل آن است که مردم ما در صحنه مسئولیت پذیر بودند و همکاری کردند. کادر درمان با تمام قدرت به صحنه آمدند و مخصوصاً اینکه تست‌ها افزایش پیدا کرد. این در کنترل و مهار شرایط بسیار تأثیرگذار بود.

وی تصریح کرد: منتهی باید توجه کرد رسیدن به روند کاهشی در جایی که بیماری اوج می‌گیرد بسیار سخت و گاهی بسیار برای اقتصاد، فرهنگ، روابط اجتماعی جامعه و کشور پرهزینه است. وقتی با یک پیک مواجه می‌شویم، تا نزول پیدا کند برای همه از جمله کادر درمان از یک سمت، فعالان کشور برای نظارت و کمک از سمت دیگر و آنهایی که خسارت اقتصادی می‌بینند از سوی دیگر بسیار پر هزینه و سخت است و بالعکس. اگر این شرایط مناسب در یک مدت کوتاهی به دلیل عدم مراعات و برگزاری مناسبت‌های خانوادگی، طایفه‌ای، ملی و مذهبی بخواهد به هم بریزد، به محض اینکه آرامش پیدا کنیم، توقعات این است که شرایط عادی خواهد شد و وقتی عادی شد، مجدداً به قبل بر می‌گردیم و این بار جبرانش بسیار سخت می‌شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه وزیر بهداشت، معاونین و سخنگوی محترم در هفته‌های اخیر بارها تذکر دادند که اگر همچنان همه مردم با پایداری، مراعات نکنند احتمال دارد با موج دیگری در بهمن و اسفند مواجه شویم، گفت: به این نکته توجه کنیم که هزینه در اواخر بهمن و اسفند از لحاظ اقتصادی بسیار سنگین است زیرا عده‌ای از کسب و کارها، همه کاسبی‌شان در ماه بهمن و اسفند است بنابراین باید این بیماری را مهار و کنترل کنیم و شرایطی را به وجود بیاوریم که وقتی ماه دی پایان می‌یابد و وارد بهمن می‌شویم، شرایط مناسب‌تری داشته باشیم تا کسبه و فعالان اقتصادی بتوانند از این فرصت استفاده کنند و شب عید خوب و مناسبی داشته باشیم تا مردم بتوانند در ایام عید به سفر بروند.

روحانی اضافه کرد: این در صورتی امکان پذیر است که از امروز که ۱۳ دی ماه است تا اوایل ماه بهمن خیلی مراعات کنیم تا شرایط بهمن و اسفند ما مناسب باشد. لذا عادی انگاری معضل بزرگی برای ماه‌های عادی ما خواهد بود. عادی انگاری مردم در رفت و آمدهای خانوادگی و شب نشینی‌ها و هم در وسایل حمل و نقل باید بیشتر مراقبت شود.

وی تاکید کرد: بسیاری از سرایت‌ها یا در وسایل حمل و نقل است یا در محل‌هایی است که مردم برای خرید یا امور دیگر تجمع می‌کنند یا در دورهمی‌های خانوادگی است. اکنون دو، سه خطر پیش روی ماست و مردم هم نگران هستند. البته این خطر خیلی ما را تهدید نکرده است. یکی از خطرها ویروس جهش یافته یا ویروس انگلیسی است. اگر مراعات نکنیم و دروازه‌ها را محکم نگیریم با مشکل بزرگی مواجه می‌شویم که کنترل مجدد آن بسیار سخت است بنابراین خیلی باید مراقبت کنیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: مسأله دوم، مسأله فصل سرما است‌. به هر حال اکنون ایام سرد فصل زمستانی است و از آنفولانزا که بگذریم خود به خود درها بسته می‌شود و بخاطر سرما خانواده‌ها کنار هم قرار می‌گیرند و در اینجا خطر بیشتر است. از طرف دیگر با آلودگی هوا مواجهیم، هوا آلوده است و وقتی باد و باران نیست با این مشکل روبرو هستیم.

روحانی در پایان اظهار داشت: از مردم عزیز و بزرگوار و همه آنهایی که مسئولیت نظارت و مراقبت دارند خواهش می‌کنم با مراقبت و توجه بیشتر بتوانیم این ایام را بگذرانیم تا اسفند و فروردین خوبی در انتظار ما باشد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)