میرنیوز

برخی سیاست‌های کلی نظام مغفول مانده است/ فعلا درباره مصوبه انتخاباتی مجلس نظر نمی‌دهیم

برخی سیاست‌های کلی نظام مغفول مانده است/ فعلا درباره مصوبه انتخاباتی مجلس نظر نمی‌دهیم 2020-12-27T10:37:04+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله آملی لاریجانی در دیدار جمعی از نمایندگان فراکسیون "گام دوم" مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن سخنان نمایندگان، با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه و اعلام آمادگی نسبت به افزایش این دیدارها و تعامل بیشتر میان نمایندگان مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه به محرومان و قشرهای آسیب پذیر، التفات به مسائل و مشکلات فرهنگی، اعتنا به امور نظری مربوط به زیربناهای فکری و تحولی در حوزه حکمرانی بر اساس اندیشه های الهی و قرآنی ،پرهیز از روزمرگی در امور جاری کشور و توجه دائمی به خودسازی و خودشناسی و تزکیه نفس را مورد تاکید قرار داد.

آملی لاریجانی خواستار توجه جدی و بیش از پیش به سیاست های کلی نظام در روند تقنینی و اجرایی کشور شد و گفت: متاسفانه در روند اجرایی سیاست های کلی نظام و مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی دستگاه های مختلف،گاهی قوانینی مغایر یا با کمترین میزان انطباق با سیاست های کلی دیده می شود که چندان مطلوب نیست و باید نسبت به افزایش ضمانت های اجرایی سیاست های کلی نظام اقدامات موثر تری صورت گیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای سخنان خود در پاسخ به سخن یکی از نمایندگان در خصوص لزوم توجه به مباحث نظری و تئوریک در گام دوم انقلاب گفت: متاسفانه در اثر روزمره شدن بسیاری از فعالیت های بخش ها و بسیاری از امور در طول سالهای متمادی از بحث های مبنایی و زیر بنایی غلفت کرده ایم و این موضوع باید از سوی همه ارکان نظام و افرادی که در مسند امور هستند مورد توجه قرار گیرد تا در گام دوم انقلاب شناخت بهتر و بیشتری نسبت به زیربناهای فکری و نظری نظام جمهوری اسلامی ایران و تفاوت های ماهوی آن با نگاه غربی به انسان،حکومت و مسائلی از این دست صورت گرفته و این امور به خوبی با همکاری نظریه پردازان و اندیشمندان دلسوز و متعهد تبیین و تدوین شود.

آملی لاریجانی در ادامه افزود: پرسش اینجاست که در نظام اسلامی و با گذشت سالها از استقرار این نظام بی بدیل و بنای جدیدی که در دنیا پی ریزی کرده ایم، باید به هر میزان که بتوانیم در ماهیت و چیستی حکومت و نظام اسلامی و تقابل های فکری و نظری دیدگاه اسلامی و غربی کار علمی کنیم و پژوهش های بنیادی انجام دهیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با پرهیز دادن افراد و گروه های مختلف نسبت به شعار گرایی و اکتفا به اصطلاح سازی صرف در مباحث اندیشه ای و نظری در مقابل اندیشه ها و دیدگاه های غربی گفت:در کنار تمام امور روزمره و البته لازم و ضروری کشور، باید نیم نگاهی جدی هم به مباحث نظری داشته باشیم و بدانیم که دنیای غرب تنها محدود به سیاستمداران غربی و ترامپ و ماکرون و امثال آنها نیست، بلکه باید مبانی فکری آنها را نیز به خوبی شناخت و بررسی کرد که، تقابل دیدگاهی آنها با نگاه اسلامی و دینی چیست.

آیت الله لاریجانی تصریح کرد: بخش نظری (تئوریک) مدل حکمرانی اسلامی و دینی در کنار بخش اجرایی آن بسیار مهم است و البته این بحث ها شاید در حوصله جامعه و مردم نباشد اما منافاتی ندارد با اینکه نمایندگان محترم مجلس و دیگرانی که مسئولیتی در نظام اسلامی دارند بنیان و بستر بررسی های نظری این چنین را با کمک اندیشمندان خارج از امور اجرایی فراهم آورند تا در گام دوم انقلاب تحول انقلابی که برازنده نظام جمهوری اسلامی است به تصویر کشیده شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه درباره ضرورت تضمین اجرای سیاست های کلی نظام و آنچه در مجمع تشخیص بررسی،تصویب و ابلاغ می شود اظهار کرد: اجرای سیاست های کلی نظام در برخی موارد مغفول مانده و همین غفلت ها موجب اختلال در روند امور و بروز مشکلات شده است.

وی در ادامه و در پاسخ به اظهار نظر نمایندگان در خصوص طرح اصلاح قانون ریاست جمهوری در مقام عضویت در شورای نگهبان تصریح کرد: شورای نگهبان به عنوان یک نهاد مهم نظام جمهوری اسلامی، گرچه همواره در خصوص اصلاح قانون انتخابات دغدغه داشته است ولکن طبق قانون اساسی قبل از مصوبه مجلس هیچ گونه اظهار نظری نخواهد داشت و تا کنون نیز اقدام پیشینی خارج از وظیفه قانونی خود در این خصوص انجام نداده است و اینجانب نیز بنوبه خود با عنوان عضوی از اعضای شورای نگهبان همواره تاکید کرده ام که وظیفه شورای نگهبان رسیدگی به انطباق مصوبات مجلس با موازین شرع و قانون اساسی است و این یعنی رسیدگی پسینی؛ اینکار هم با شأن شورای نگهبان سازگارتر است و هم با شأن مجلس.

آیت الله لاریجانی افزود: همه نهادهای نظام جمهوری اسلامی باید در چارچوب قانونی خودشان کار کنند چرا که به نفع همه است و غیر از آن می تواند موجب بروز مشکلات جبران ناپذیری گردد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ظرفیت های قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در همه ساحت‌ها، از حقوق شهروندان گرفته تا رعایت حال محرومان و ساختارهای قانونی بسیار فوق العاده است منتها باید این ظرفیت ها به خوبی تبیین شده و مورد سنجش های دقیق قرار گیرد.

وی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن مجدد لوایح اف ای تی اف در مجمع تشخیص پس از ارجاع مقام معظم رهبری گفت: همانطور که در جلسه اخیر مجمع مطرح کردم،همگان باید فارغ از هرگونه جو سازی و فضاسازی های مخرب و البته بی تاثیر بر اراده اعضای مجمع، اجازه دهند که مجمع در این زمینه بررسی های خود را انجام دهد و البته در این راه حتما از نظرات و سخنان کلیه دلسوزان و کارشناسان متعهد استقبال خواهد شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع FATF را بسیار پیچیده دانست و افزود: متاسفانه عده ای با جو سازی در تلاشند توجه افکار عمومی را با موضوعاتی مانند تامین دارو و واکسن کرونا و امثال آن به سمت و سوی دیگری معطوف سازند.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر لزوم شناخت و افزایش معرفت نسبت به نگاه توحیدی و تزکیه نفس در ابعاد فردی و اجتماعی گفت:اینکه حضرت امام فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند تنها یک شعار نبود بلکه دیدگاهی بر گرفته از نگاه توحیدی و اعتقاد قلبی و عمیق برخاسته از قرآن است که همه ما باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم و به هوش باشیم چرا که عده ای همواره سعی دارند مبتنی بر نگاه غربی چنین القا کنند که نگاه دینی و اسلامی با عقل گرایی منافات دارد. نگاه توحیدی عین عقل گرایی است، البته نه عقل ابزاری مدرنیته. اولوالالباب در قرآن از ناحیه حق متعال اینگونه توصیف شده اند: الذین یذکرون الله قیاما وقعودا وعلی جنوبهم ویتفکرون فی خلق السماوات والأرض ربنا ما خلقت هذا باطلاً "​

رئیس مجمع تشخیص توجه جدی به محرومان و قشرهای آسیب پذیر و توجه به امور فرهنگی و مشکلات آن را از پیوست های اصلی کار نمایندگان برشمرد و تاکید کرد: در ریل گذاری قوانین کشور باید به مشکلات محرومان توجه خاص شود و بویژه نگاه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی متوجه رفع مشکلات فرهنگی و آموزشی محرومان نیز باشد. اینکه بعضا شنیده می شود در این شرایط سخت کرونایی عده ای دانش آموز قادر به تهیه تبلت و مویایل برای تحصیل خود نیستند بسیار دردناک است.

وی بر لزوم خودشناسی و دستیابی به معرفت الهی تاکید کرد و افزود: توصیه اخلاقی همیشگی اینجانب ابتدا به خودم و سپس به شما که در مسیر جوانی و حرکت رو به آینده هستید این است که ببینید برای قرار گرفتن در مسیر بی نهایت انسان که خارج از جسم و بدن و در عوالم روحانی است چه اقدامی کرده ایم و چه میزان از این ظرفیت عظیمی که در اختیارمان قرار گرفته بهره برده ایم.

آیت الله لاریجانی در پایان با اشاره به بخش هایی از دعای شعبانیه افزود: روح، خلق عظیم الهی است که توجه به آن موجب تعالی و غفلت از آن موجب حسرت و پشیمانی می گردد و هر چه انسان در مراقبه و تزکیه نفس خود بیشتر بکوشد در زندگی و عمر خود می تواند تصمیمات بهتر و نورانی تری بگیرد و در مناصب دنیایی خود نیز اثر گذار باشد.

در ابتدای این جلسه نمایندگان عضو فراکسیون گام دوم انقلاب هر کدام در سخنانی به تبیین نظرات خود پرداختند.

تعامل بیشتر میان مجمع تشخیص و مجلس شورای اسلامی و توجه بیشتر به سیاست های کلی نظام در طرح ها و لوایح پیشنهادی ،توجه به امور فکری و زیر بنایی و تحول متناسب با آن در روند حکمرانی بویژه در گام دوم انقلاب،لزوم صیانت از سیاست ها و حرکت های کلی نظام، تقویت سرمایه های اجتماعی در بحث سیاست های کلی نظام و برخی طرح ها و لوایح در دست بررسی نمایندگان و سیاست های کلی مطرح در مجمع از جمله مهمترین محورهای سخنان نمایندگان مجلس در این دیدار بود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)