میرنیوز

همه به گزارش دیوان محاسبات پاسخ ارایه کنند/در نظارت بر بودجه خودی و غیر خودی نداریم

همه به  گزارش دیوان محاسبات پاسخ ارایه کنند/در نظارت بر بودجه خودی و غیر خودی نداریم 2020-04-15T12:27:35+04:30

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی  در جلسه امروز هیئت وزیران با اشاره به درگیری کشور با بیماری کرونا اظهار کرد: در شرایط امروز مهمترین دغدغه مردم ما سلامت و معیشت است و ما باید کاری کنیم که همزمان با بیماری و بیکاری مبارزه کنیم و اگر بتوانیم این دیدگاه جامع را به خوبی اجرایی کنیم، ان‌شاءالله گام به گام میتوانیم شرایط کشور را به سمتی هدایت کنیم که برای مردم ما مطلوب باشد.
وی خاطر نشان کرد: در مساله ویروس کرونا که تبدیل به معضلی برای همه کشورهای جهان شده است و همه دنیا تحت تاثیر این ویروس و شرایط جدید قرار گرفته، برای اولین بار است که  نام یک بیماری به یک معیار تاریخی برای محاسبات تبدیل شده است؛ دوران کرونا و دوران پسا کرونا.

رئیس جمهوری تاکید کرد: در این امر مهم موفقیت ما در صورتی است که مردم، دولت، همه قوا و ارکان کشور در کنار هم باشند؛ دولت، بخش های مختلف حاکمیت و مردم وظایفی بر عهده دارند؛ وظیفه دولت در ایامی که با کرونا سر وکار داریم تلاش برای شناسایی افراد مبتلا به بیماری و جدا کردن آنها از جامعه و هدایت کردن به سمت بیمارستان ها و نقاهتگاه ها برای درمان است. وظیفه دیگر دولت مراقبت از کسانی است که به تخت بیمارستانی و مراقبت های ویژه نیاز دارند؛ در هر دو بخش وزارت بهداشت تلاش بسیار خوبی را انجام داده و کادر پزشکی ما از پایان بهمن سال گذشته تا امروز بخشی سرافراز در برابر مردم هستند.
روحانی با تقدیر از تلاش‌های بخش درمان کشور به دلیل مجاهدت در مقابله با کرونا و درمان بیماران، گفت: در تاریخ بسیار سرافرازهستیم؛ چراکه از روز نخست تا کنون بیماری نبوده که برای درمان به بیمارستانی مراجعه کند و با درهای بسته بیمارستان ها و وجود نداشتن تخت های خالی روبه رو شود؛ این از افتخارات بخش درمان ما است.
وی افزود: در کشورهایی بوده که بیمار به بیمارستان مراجعه کرده و تخت وجود داشته اما یا پرستار نبوده یا بخش مراقبت ویژه نتوانسته آن بیمار را پذیرش کند؛ اما در کشور ما طی ماه های اخیر هیچ موردی نداشتیم که کسی به بیمارستانها مراجعه کند و با درهای بسته مواجه شوند یا اینکه به دلیل فقر مالی نتواند بستری شود. همه هزینه های بیماران با بیمه پرداخت شده و از کسانی هم که از اقشار ضعیف هستند، چیزی دریافت نشده است.حتی الامکان درمان بیماری اتباع خارجی که بصورت قانونی در کشور ما حضور دارند نیز بصورت مجانی انجام می‌شود.

رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: کار سومی که دولت باید انجام میداد، تهیه لوازمی اعم از کیت تشخیص، وسایل مربوط به تنفس مصنوعی، دستکش، ماسک و مواد ضد عفونی کننده بود که برای بهداشت عمومی مردم و تجهیز بخش درمانی ضرورت داشت؛ در زمینه تامین این تجهیزات تلاشی همه جانبه آغاز شد و همه به میدان آمدند. خوشبختانه امروز در زمینه تامین ماسک های N۹۵ ، ماسک های جراحی یا دارو همه نیازها بصورت روزانه تامین می‌شوند. بخش اعظمی از نیازهای مردم در این زمینه تامین شده و سایر نیازها نیز طی روزهای آتی تامین خواهد شد؛ شرایط کشور ما در این زمینه با کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست و کار بزرگی انجام شده است.

روحانی اظهار کرد: چهارمین وظیفه دولت تامین مایحتاج ضروری مردم است؛ در طول این مدت نشده که مردم به فروشگاهی مراجعه کنند و با قفسه های خالی مواجه شوند؛ موضوعی که بسیاری از کشورها دست به گریبان آن بودند. در این زمینه از بانک مرکزی و بخش های حمل و نقل و گمرک تشکر می کنم؛ چراکه در این مدت تردد ها در کشور به دلیل دستورات بهاشتی کاهش یافته، اما در زمینه حمل کالا و بار در ماه های اسفند و فروردین تردد کامیون ها بیشتر از سالهای قبل بوده که این نشان می‌دهد که همه به صحنه آمدند و جهادی عمومی و همگانی را شاهد بودیم و مردم در نیازهای ضروری و عمومی خود دچار مشکل نشدند.
وی با تاکید بر اینکه امسال در بخش کشاورزی شرایط ما از سال‌های قبل بهتر است، گفت: در زمینه تولیدات زراعی پیش بینی می‌شود بین ۳.۵ تا ۴ درصد افزایش تولید داشته باشیم. در زمینه گندم نیز تولید ۱۴ میلیون تن پیش بینی شده است. در سایر زمینه ها نیز آمار و ارقامی که  وزارت کشاورزی می‌دهد، شرایط مناسبی داریم؛ در زمینه تولید برنج پیش بینی ما این است که محصول ما ۲.۶ میلیون تن باشد که رقمی قابل ملاحظه ای است. همچنین پیش بینی ما این است که در زمینه تولید شکر امسال با تولید ۱.۷ میلون تن مواجه باشیم که بخش اعظم نیاز ما را تامین خواهد کرد. در بخش دام و آبزیان نیز شرایط ما بهتر از سال قبل است و امسال رشد محصولات و تولید خواهیم داشت.

رئیس جمهوری ادامه داد: طرح ۴۶ هزار هکتار در سیستان و بلوچستان فعال شده و ۲۹۵ هزار هکتار خوزستان و ایلام نیز آماده  شده و کشاورزان مشغول فعالیت هستند و ان‌شاءالله هم به دلیل کارهایی که انجام شده و هم به دلیل رحمت الهی که امسال هم شامل حال ما شده است، امسال محصول بیشتر و بهتری خواهیم.
روحانی همچنین با اشاره به وضعیت تالابهای کشور و همچنین دریاچه ارومیه خاطر نشان کرد: به لطف خدا سال بسیار خوبی را پیش رو داریم و حدود ۵۰ تالاب در کشور آبگیری شده و وضعیت دریاجه ارومیه به ۱۰ سال قبل بازگشته است. طرح های بزرگی در زمینه آب و خاک خواهیم داشت که در تابستان و پاییز افتتاح خواهد شد. امیدواریم کل طرح گرمسیری که سالهاست در دست انجام است و دولت های مختلف نیز برای تحقق آن گام برداشته اند، به بهره برداری برسد.
وی با تاکید بر اینکه امسال شرایط کشور در وضعیت خوبی است، تصریح کرد: دشمنان ما تبلیغ نکنند که پارسال وضع دولت خیلی بد بود و امسال خیلی بدتر است؛ خیر، اینگونه نیست؛  پارسال وضع رشد اقتصاد بدون نفت ما مثبت بوه و امسال همه پبیش بینی ها به ما میگوید که این رشد مثبت است. همچنین بر اساس گزارش بانک مرکزی این بانک هم رشد اقتصادی را مثبت پیش بینی کرده وهم اینکه برای سال ۹۹ شرایط تورم را از دو سال گذشته بهتر پیش بینی کرده است و اینگونه نیست که رسانه های خارجی تبلیغ می‌کنند که مردم گرفتارند.
رئیس جمهوری گفت: امسال سال خوبی خواهد بود گرچه ما مشکلات تحریم و کرونا را داریم اما آن شرایط سیاهی که آنها ترسیم می‌کنند و می‌خواهند دل مردم را خالی کنند کاملا دروغ و بی اساس است؛ ما همه با پشتیبامی یکدیگر و تلاش کردن و حضور مردم در صحنه شرایطی خواهیم داشت که آنچنان که دشمنان ترسیم می‌کنند نخواهد بود و شرایط ما با وجود همه مشکلات نسبتا قابل قبول و مطلوب برای مردم خواهدبود.

روحانی با بیان اینکه «دولت به فکر کل سال هست»، اظهار کرد: از ۴ میلیون تن کالایی که در گمرکات داشتیم ۱ میلیون تن ترخیص شده و بانک مرکزی توانسته ارز مورد نیاز را تامین کند. بانک مرکزی طی روزهای ابتدای فروردین با وجود همه مشکلات یک میلیارد دلار برای کالاهای اساسی مورد نیاز پرداخت کرده است. طبق برنامه ای که برای تامین مایحتاج مردم پیش بینی کردیم پیش خواهیم رفت و امیدواریم خداوند عنایت خود را نسبت به مردم و کشور ما ارزانی بدارد و ما بتوانیم از این مشکلات عبور کنیم.
وی کمک به آسیب دیدگان اقتصادی را وظیفه پنجم دولت در ایام درگیری کشور بار کرونا عنوان کرد و گفت: امروز پروازها خوابیده و تلاش‌هایی که در زمینه گردشگری می‌شده، الان تقریبا متوقف است و خیلی از بخش های اقتصادی تحت تاثیر قرار گرفته است. همچنین وضعیت نفت با وجود اینکه اخیرا تولید آن کاهش یافته است، تحت تاثیر وضعیت کرونا قرار گرفته است. امسال همه بخش های اقتصاد و جامعه تحت تاثیر این بیماری است و ما باید برای آن برنامه ریزی کنیم؛ بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مردم می‌توانند مطمئن باشند که نیازهای اساسی آنها مرتفع خواهد شد.
رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: درباره کسب و کارهای آسیب دیده در این مدت دو تصمیم اتخاذ کردیم؛ اولین تصمیمی که گرفتیم این است در بخش بهداشت و درمان و صندوق بیکاری این نیازمندی ها را تامین کنیم در این زمینه  ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته ایم. برای تسهیلات برای مردم ۷۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفتیم که ۲۵ هزار میلیارد تومان بانک مرکزی با بهره صفر بانک مرکزی در اختیار گذاشته و ۵۰ هزار نمیلیارد تومان نیز بانک‌ها ارائه می‌کنند؛ این اعتبارات با سود ۱۲ درصد در اختیار کسب و کارهایی که دچار مشکل شدند قرار می‌گیرد.
روحانی ادامه داد: در جلسه دیروز شورای اقتصادی تقریبا برای ۵۲ هزار میلیارد از این ۷۵ هزار میلیارد که مربوط به کسب و کارها می‌شد تصمیم گیری کردیم و ان‌شاءالله با برنامه ریزی هایی که انجام شده بخش های مختلف می‌تواند از اواخر اردیبهشت این تسهیلات را دریافت کنند. همچنین ۲۳ هزار میلیارد تومان را برای ۲۳ میلیون خانواده یارانه بگیر در نظر گرفتیم؛ در جلسه دیروز نیز دولت پرداخت سود این تسهیلات را بر عهده گرفت و این موضوع باید در جلسه یکشنبه ستاد کرونا مطرح و تصویب شود؛ تلاش ما این است که این مبلغ تا پیش از ماه رمضان پرداخت شود. برای ۳ میلیون نفر از افراد خیلی نیازمند از ابتدا برنامه ریزی شد تا در ۴ نوبت به آنها بسته معیشتی ارائه شود که دیروز تصویب شد یک بسته معیشتی دیگر برای ماه رمضان ارائه شود. برای ۴ میلیون خانوار هم تسهیلات ویژه یک الی دو میلیون تومانی در نظر گرفته ایم که مصوبات آن انجام شده است.

وی  در ادامه خاطر نشان کرد: در زمینه کمک به اقشار آسیب دیده نهادهای دیگری هم هستند که بودجه ای در اختیارشان قرار می‌گیرد، میخواهند مشارکت داشته باشند؛ در این زمینه به معاون اول دستور داده ام که جلسه ای در این زمینه بگذارد و هماهنگی در این خصوص شکل بگیرد؛ در این زمینه یا باید اعلام کنیم که هر نهادی هر میزان که می‌خواهد کمک کند را اعلام کند که دولت درصدی از بودجه آن نهاد را برداشت کند و در جایی تجمیع هزینه کند یا اینکه خودشان کمک ها را انجام دهند اما باید یک هماهنگی صورت بگیرد تا بگونه ای نباشد که فردی مستحق  از دو جا کمک دریافت کند و خدای ناکرده فرد مستحق دیگری از هیچ جا کمکی دریافت نکند.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به عرضه سهام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در بورس گفت: امروز بزرگترین عرضه سهام اولیه را در بورس داریم که نشان از حرکتی است که در دولت دوازدهم به مردم قول داده بودیم؛ از روز اولی که می‌خواستم در زمینه انتخاب وزرا با رهبری مشورت کنم، در مشهد خدمت ایشان رسیدم؛ ایشان نکات و نصایحی در آن جلسه فرمودند؛ یکی از نکاتی که ایشان در آن جلسه تاکید کرند، فرمودند کاری کنید که تصدی گری دولت در دوره دوازدهم پایان یابد و سهام عرضه شده و در اختیار مردم قرار بگیرد. رهبری در همان جلسه فرمودند که من نسبت به نیروهای مسلح هم همین دستور را می‌دهم؛ بعد از آن نیز ایشان چندین مرتبه بر این موضوع تاکید کردند.
روحانی افزود: حتی نسبت به مساله تامین اجتماعی و شستا که فردی نامه ای خدمت ایشان نوشته بود و گفته بود که شستا مربوط به دولت نیست، ایشان فرمودند که این هم مربوط به دولت است و باید سهام آن را عرضه کند و این سهام در اختیار مردم قرار بگیرد و تامین اجتماعی هم دست از تصدی گری بردارد.
وی اظهار کرد: در تاریخ بورس ایران اولین بار است که چنین عرضه بزرگی انجام می‌شود و کل شرکت های شستا که حدود 160 بنگاه و شرکت است، همه با هم عرضه میشوند. مسئولان وزارت کار، اقدام بزرگی کردند که شستا را پشت شیشه آوردند. وقتی بودجه 98 را به مجلس تقدیم می‌کردم، اعلام کردم که در سال 98 عرضه بزرگی را در بوس خواهیم داشت؛ امروز این کار انجام شد و 10 درصد سهام این شرکت بزرگ عرضه می‌شود و 2 میلیون نفری که در بورس حضور دارند می‌تواند این سهام را خریداری کنند؛ چراکه حدود 8 میلیارد سهم امروز عرضه می‌شود.

رئیس جمهوری همچنین با اشاره به وضعیت بورس کشور گفت: دیروز دیدم برخی از  افرادی که معمولا معاند با ما هستند و حرف های خیلی عجیب و غریب می‌نویسند، نوشتند که وضع اقتصاد ایران خیلی خراب است اما جای تعجب است که بورس آن خوب است؛ یعنی ناچار شدند به این موضوع اعتراف کنند که وضعیت بورس ایران فوق العاده است. کاری که امروز انجام می‌شود(عرضه سهام شستا) برای مبارزه با فساد است؛ جای اصلی فساد ستیزی اینجاست که شفاف کنیم و فضا را رقابتی کنیم و مردم به صحنه بیایند.
روحانی گفت: از سایر بخش های دولت می‌خواهم که این مدل را پیروی کنند؛ یعنی سهام بخش های بزرگی مثل ایدرو، ایمیدرو، صندوق های بزرگ متعلق به بخش های نفت و دفاعی می‌توانتد از این مدل تبعیت کنند و کل سهام خود را به شیوه های مختلف واگذار کنند.
به گزارش ایسنا، رئیس جمهوری در بخش دیگری از صحبت های خود در واکنش به انتشار گزارش تفریغ بودجه سال 1397 از سوی دیوان محاسبات کشور اظهار کرد: نظارت کار بسیار خوبی است و در قانون اساسی ما پیش بینی شده و دستگاه های نظارتی اعم از وزارت اطلاعت، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات حتما باید کار خود را طبق قانون و بدون ملاحظه انجام دهند؛ اما این دستگاه نظارتی دیوان محاسبات برای همه آنهایی است که از بودجه دولت استفاده می‌کنند.
وی گفت: دولت دو وظیفه دارد؛ یکی اداره اجرائیات است و دیگری اداره کل کشور است. بودجه و سامان اداری و استخدامی که مربوط به همه دستگا ها است در اختیار رئیس جمهور است؛ اینجا دیوان محاسبات برای نظارت و محاسبه اینکه این پولها چگونه خرج شده است، باید هر که از بودجه استفاده میکند را بررسی کند؛ دولت، قوه قضادیه و قوه مقننه و همچنین نهادهای نظامی و انقلابی و فرهنگی از بودجه استفاده می‌کنند و بودجه کشور در یک جا مصرف نمی‌شود؛  نظارت ما باید نظارت عام باشد نه اینکه همه نظارت را روی یک دستگاه بگذاریم و سایرین را فراموش کنیم.
روحانی افزود: نظارت انجام شود، اما بصورت عام؛ چراکه  اینجا خودی و غیر خودی نداریم؛ بلکه همه خودی هستیم  و هر که از بودجه استفاده می‌کند خودی است.

رئیس جمهوری همچنین با انتقاد از نحوه اعلام گزارش تفریغ بودجه سال 1397 از سوی دیوان محاسبات کشور  خاطر نشان کرد: یک سازمان نظارتی قبل از تهیه یک گزارش مگر با مسئولان دولتی قهر است؟ این گزارش را که خود مسئولان دولتی به او دادند؛ این سازمان باید با مسئولان دولتی صحبت کند و بگوید که می‌خواهم چنین گزارشی را منتشر کنم.
روحانی با اشاره به توضیحات رئیس کل بانک مرکزی درباره گزارش منتشر شده از سوی دیوان محاسبات کشور خاطر نشان کرد: چون من بخشی گزارش را شنیدم و دیدم که اشکالاتی وجود دارد، همه دستگاه ها باید پاسخ دهند؛ این به معنای آن نیست که دولت از نظارت بدش می آید؛ خیر، بلکه ما خیلی از نظارت خوشمان می‌آید و از آن استقبال می‌کیم اما می‌گوییم نصفه و نیمه کار نکنیم و اینگونه نباشد که سر سفره ای سالاد بگذاریم و غذا را فراموش کنیم، یا اینکه بر سر سفره ای غذا را بگذاریم و سالاد را فراموش کنیم و بگوییم که دفعه بعد هر دو را با هم می آوریم؛ یک سفره همه چیزش با هم است.
وی تاکید کرد: هر کس از بودجه استفاده می‌کند باید مورد نظارت باشد و دیوان محاسبات راجع به آنها مواردی را که لازم است، بیان کند. از دوستان خواهش می‌کنم بیانشان به گونه ای نباشد که مردم را دچار شبهه کند؛ من بخشی از گزارش را که راجع به ارز بود شنیدم؛ آن بخش که من شنیدم صددرصد غلط بود؛ کاملا بی اطلاعی محض از مقررات و قوانین کشور مشاهده می شود و برای ما خیلی بد است که یک دستگاه نظارتی حرفی بزند و از قوانین و مقررات کشور آگاه نباشد.
رئیس جمهوری اظهار کرد: از همه بخش ها می خواهم که پاسخ لازم به این گزارش را ارائه کنند و این پاسخ نیز نه بخاطر دفاع از دولت، بلکه به جهت دفاع از حق و واقعیت است و اینکه دستگاه ها مراقبت کنند و بدانند که هر چیزی را نمی‌توانند بدون اعلام  بیان کنند، بلکه باید دقت لازم را داشته باشند.

این خبر تکمیل می‌شود.

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...

نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟

 نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟
2024-02-26T06:00:52+03:30
پشتوانه مردمی ناشی از مشارکت زیاد در انتخابات، باعث می‌شود تا دشمن خارجی، هم در سطح عملیاتی از اقدامات ضد امنیتی خود بکاهد و هم در سطح سیاسی و اقتصادی روابط...

رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید

 رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید
2024-02-26T06:00:51+03:30
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آنچه که باعث پایداری و پیشرفت نظام اسلامی و غلبه آن بر بسیاری از موانع و توطئه‌ها شد، جمع بین «...

فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم

 فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم
2024-02-26T06:00:51+03:30
نشست خبری علی مطهری سرلیست فهرست انتخاباتی«صدای ملت» صبح فردا در خبرگزاری تسنیم برگزار می شود.

وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد

 وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد
2024-02-26T06:00:51+03:30
فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: وزارت بهداشت عاقل‌تر از این است که تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی بگیرد چون خودش دچار مشکل می...

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:00:50+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند

 مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند
2024-02-26T06:00:50+03:30
سخنگوی ستاد انتخابات کشور عنوان کرد:ما سامانه‌ای به نام «انتخاب ایران» طراحی کردیم که به معرفی نامزدها در فضای مجازی می‌پردازد و مردم می‌توانند زن...

لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول

 لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول
2024-02-26T06:00:49+03:30
حزب ندای ایرانیان با انتشار بیانیه‌ای ضمن بیان دلایل حضور فعالانه در انتخابات، کاندیداهای مورد حمایت خود در سراسر کشور را معرفی کرد.

قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند

 قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند
2024-02-26T06:00:49+03:30
متقی فر تاکید کرد : لیست واحد شورای ائتلاف و جبهه پایداری ۲ سرلیست مشترک دارد که یکی آقای آقاتهرانی و دیگری آقای قالیباف است.

رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست

 رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست
2024-02-26T06:00:48+03:30
آیت الله رییسی در دیدار مردم بیرجند گفت: در کشور ما، هم اصل نظام اسلامی با رای مردم «تشکیل» شد، هم نوع حکومت با رای مردم انتخاب شد هم نهادهای ادار...

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی

 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی
2024-02-26T06:00:48+03:30
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی را تسلیت گفتند.

لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی

 لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی
2024-02-26T06:00:48+03:30
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب لیست نهایی "ایران سربلند، مجلس انقلابی" را اعلام کرد.

لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد

 لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد
2024-02-24T08:27:44+03:30
اعضای هیات انتخاب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) فهرست مشترک این ائتلاف و جبهه پایداری را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)

 عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)
2024-02-23T16:01:04+03:30
معاون اول رئیس جمهور در آستانه نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) از یکی از جانبازان پیشتاز دفاع مقدس، جبهه مقاومت و عرصه امنیت عیادت کرد.

منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است

 منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است
2024-02-23T16:01:02+03:30
معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از کمپ تیم‌های ملی کشتی گفت: در رشته کشتی همه حلقه‌های زنجیره‌ موفقیت را داریم و مجموعه دولت پشتیبان و وزارت ورزش پای‌کار ...

حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:54:16+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:27:26+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری

 تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری
2024-02-23T12:20:50+03:30
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت روحانی سالک‌الی‌الله حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری را تسلیت گفتند.

حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان

 حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان
2024-02-23T11:40:42+03:30
جبهه پایداری طی بیانیه‌ای از کاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سراسر کشور حمایت کرد.

الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی

 الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی
2024-02-23T11:40:41+03:30
در انتخابات امسال، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق‌های رأی هستند.

فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی

 فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی
2024-02-23T09:54:09+03:30
ستاد انتخابات کشور فهرست نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ملجس شورای اسلامی را به تفکیک استان‌ها منتشر کرد.

وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند

 وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند
2024-02-23T09:40:51+03:30
حجت الاسلام خطیب گفت: مقوله امنیت در ایران اسلامی «مردم‌پایه» می‌باشد و به همین دلیل همه‌ی ما، امنیت را مدیون مردم عزیزمان هستیم. لذا مردم با مشار...

مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است

 مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است
2024-02-23T09:40:50+03:30
کارشناس مسائل راهبردی گفت: انتخابات با مشارکت بالا بدون شک موجب افزایش انسجام ملی می‌شود و متعاقب آن به‌طور طبیعی امنیت ملی افزایش می‌یابد و دندان طمع دشمن ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)