میرنیوز

شتاب در کمک مومنانه

شتاب در کمک مومنانه 2020-04-15T09:07:32+04:30

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز پنجشنبه ۲۱ فروردین در سخنانی که به صورت مستقیم از تلویزیون پخش می شد با اشاره به اتفاقاتی که پس از شیوع ویروس کرونا در کشور رخ داد، اظهار کردند: ملت ایران در آزمون بیماری اخیر خوش درخشید و رفتار و نظم عمومی آن در به‌کار بستن توصیه‌ها خوب است. البته زندگی برای برخی قشرهای ضعیف با سختی در حال گذران است که مسئولان باید برنامه‌های کمک به آنها را هر چه سریع‌تر و بهتر اجرا و مردم نیز ماه رمضان امسال را به رزمایش گسترده کمک به نیازمندان تبدیل کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نمونه‌هایی اقدامات خودجوش مردمی و کمک های جهادی فرمودند: همه این حرکت‌های ارزشمند نشان‌دهنده عمق و رسوخ فرهنگ اسلامی در مردم است و برخلاف خواسته برخی که در یکی دو دهه اخیر تلاش کردند فرهنگ اسلامی- ایرانی را تحقیر و مردم را متوجه سبک زندگی غربی کنند، این حرکتها نشان داد خوشبختانه احساس تفکر و فرهنگ اسلامی و زنجیره ارزشهای اسلامی در مردم ایران قوی و راسخ است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به علت تبعات ناشی از کرونا اشاره کردند و افزودند: افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند، به‌خصوص که در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، قرار داریم. خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم.

پس از این اظهارات بود که سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، صبح جمعه ۲۲ فروردین در نشست خبری خود با یادآوری بیانات روز گذشته رهبر انقلاب مبنی بر ضرورت ایجاد رزمایش گسترده مواسات در ماه مبارک رمضان برای یاری رساندن به افراد کم‌بضاعت، عنوان کرد: بسیج به‌عنوان تشکیلات مردمی گسترده که در سراسر کشور پایگاه دارد، در نظر دارد با محوریت ۵۴ هزار پایگاه در کل کشور، رزمایش سراسری کمک مومنانه را برگزار کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره نحوه گردآوری و توزیع کمک‌های مردمی در رزمایش سراسری کمک مومنانه گفت: کمک‌هایی که به صورت کالا خواهد بود در همان محل به افراد نیازمند اعطاء می‌شود و کمک‌های نقدی نیز به دست نیازمندان همان منطقه خواهد رسید و کمک‌ها در منطقه‌ای دیگر هزینه نخواهد شد.

فاز نخست این رزمایش از روز ۲۳ فروردین با رمز یا صاحب‌الزمان (عج) آغاز شد و مرحله اول این رزمایش تا پایان ماه رمضان خواهد بود و پس از آن، مراحل بعدی ادامه خواهد شد. این رزمایش پیوست‌های متنوعی دارد و در این طرح از ظرفیت خیرین، ائمه جمعه و جماعت و همکاری سایر دستگاه‌ها استفاده خواهد شد.

از طرفی روز شنبه ۲۳ فروردین جلسه ای در سپاه ولی عصر(عج) خوزستان برگزار شد و به گفته سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، این سپاه با همکاری نماینده ولی فقیه در استان اقدامات گسترده ای را برای کمک به اقشار کم درآمد، خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و اصناف آسیب دیده شروع کرده است.

در همین راستا رزمایش بزرگ بقیه الله الاعظم (عج) در خوزستان آغاز شد و به همت همه نهادها و کمک شرکت ها و خیرین مرحله دوم این رزمایش هم با رویکرد کمک مومنانه همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) در سطح ۲۷ پایگاه مقاومت بسیج در سطح شهرهای مختلف خوزستان آغاز شود. در مرحله اول این رزمایش و از ابتدای هفته بیش از ۲۰ هزار بسته غذایی بین خانواده های کم بضاعت استان خوزستان توزیع شده و خواهد شد.

از سوی دیگر در همان روز شنبه ۲۳ فروردین سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوالقاسم شریفی مسئول ایثارگران سپاه از توزیع بیش از ۱۰ هزار بسته بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا بین جانبازان و خانواده معظم شهدا در سراسر کشور خبر داد.

در همین راستا و با توجه به رسیدگی ویژه به جانبازان بستری در آسایشگاه ها برای جلوگیری از ابتلای آنها به ویروس کرونا، با همکاری بنیاد تعاون سپاه، ۵۰۰ بسته بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در آسایشگاه های امام خمینی(ره)، ثارالله و شهید بهشتی تهران توزیع شد و بیش از ۶ هزار بسته مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده بین جانبازان بسیجی و پاسدار بالای ۷۰ درصد در استان ها توسط سپاه های استانی توزیع خواهد شد. به گفته مسئول ایثارگران سپاه این بسته های بهداشتی شامل دستکش یکبار مصرف، ماسک، ژل و مایع ضدعفونی کننده است.

روز یکشنبه ۲۴ فروردین هم سردار پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه از تصمیم فرماندهان سپاه پاسداران برای اختصاص ۲۰ درصد از حقوق ماهیانه خود به افرادی که به دلیل شیوع بیماری کرونا شغل خود را از دست داده اند، خبر داد و گفت: فرماندهان در ستاد فرماندهی کل، حوزه مرکزی تا سپاه های استانی در این نهضت مومنانه مشارکت کرده اند و به فضل الهی تا پایان بحران کرونا با اختصاص ۲۰ درصد از حقوق ماهیانه خود بخشی از نیازهای این دسته از هموطنانی که تحت تأثیر بیماری کرونا شغل خود را از دست داده اند، را تامین خواهند کرد.

به گفته شریف، آحاد کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم آمادگی خود برای تخصیص بخشی از حقوق ماهیانه خود برای مشارکت در رزمایش کمک مومنانه را اعلام کرده‌اند که با هماهنگی کارگزینی رده مربوطه مورد اقدام قرار خواهد گرفت.

به دنبال اظهارات رهبر انقلاب، صبح دوشنبه ۲۵ فروردین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با قدردانی از رهبر انقلاب برای بسیج همگانی در کمک مومنانه به آحاد جامعه به ویژه نیازمندان و فقرا، از نهادهای انقلابی همچون بنیاد مستضعفان برای حرکت ارزشمند در این مسیر و توجه خاص به خانواده های زندانیان نیازمند تقدیر کرد و متذکر شد: در نخستین روزهای شیوع کرونا، کشور با کمبود اقلام بهداشتی همچون ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده مواجه شد اما با حضور مردم در صحنه، کارگاه های تولیدی در مساجد و مدارس برپا شد و خط تولید بسیاری از کارخانه ها تغییر کرد تا اقلام مورد نیاز کادر درمانی که در خط مقدم نبرد با بیماری بودند تأمین شود. ‎  

همچنین در این نشست و در پاسخ به تدبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مومنانه به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از بیماری کرونا، مسئولان عالی قضائی کشور، ۲۰ درصد از حقوق ماهانه خود را به مدت سه ماه به کمک وحمایت از نیازمندان و آسیب‌دیدگان این بیماری اختصاص دادند.

در روز ۲۶ فروردین هم به دعوت سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جلسه مسئولین نهادهای حمایتی به منظور هماهنگی، هم‌افزایی و مشارکت در این اقدام مومنانه و انسان دوستانه در محل ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

در این جلسه که با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)و سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد؛ مقرر گردید قرارگاهی با نام امام حسن مجتبی (ع) با ترکیبی از نهادهای حمایتی و وزارت صمت، اقدامات مربوط به سیاست گذاری، برنامه ریزی، سازماندهی و اجرای طرح‌ها و برنامه های کمک به نیازمندان و فقرا در جامعه را عهده دار شود.

فرمانده کل سپاه در نخستین جلسه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، این قرارگاه و قرارگاه‌های فرعی استانی با مشارکت بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، آستان قدس رضوی، سپاه، بسیج و نیز دولت را ظرفیتی قدرتمند و تعیین‌کننده برای کاهش بخشی از مشکلات جاری مردم توصیف و اظهار کرد: علاوه بر این نهادها، انتظار این است که آحاد مردم برخوردار به ویژه خیرین که همواره پیشتاز خیرات و یاری رسانی به اقشار آسیب دیده بوده اند در حد بضاعت حضور زیبای خود در این نهضت الهی را به نمایش بگذارند و به کمک هموطنان عزیز نیازمند بشتابند.

در این جلسه رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با اشاره به ظرفیت‌های کشور در عبور از شرایط جاری با وجود برخی از مشکلات، اهمیت اطلاع رسانی و تبیین وضعیت برای مردم و ارتقای حس همکاری و همراهی آنان را خاطر نشان ساخت.

همچنین پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اهمیت سطح بندی مشکلات کلان و خرد مردم و کشور در شرایط فعلی، از اقدامات اخیر بنیاد مستضعفان در کمک به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، زندانیان و نیز اقشار مردم خبر داد.

در این جلسه اعضاء، بسیج را مناسب ترین مرجع و متولی برای شناسایی افراد نیازمند با استفاده از ظرفیت های محله محور و توزیع بسته های حمایتی و کمک های مومنانه پیش بینی کننده دانستند و به عنوان گام اول مقرر شد که بسته های حمایتی نهادها برای سه و نیم میلیون خانوار در سراسر کشور در اسرع وقت آماده و با هدایت و نظارت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در تهران و مراکز استان‌ها از طریق شبکه توزیع بسیج با نام و برچسب نهاد مربوطه برای خانواده ها ارسال شود.

از سوی دیگر صبح سه شنبه ۲۶ فروردین، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش (نزاجا) در نشستی خبری به مناسبت بزرگداشت روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی با اشاره به اظهارات رهبر انقلاب درباره شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم کمک مومنانه، تاکید کرد: در موضوع کرونا ما اوامر مطاع فرماندهی کل قوا را مورد نظر قرار دادیم و رزمایشی را با عنوان لبیک یا خامنه‌ای اجرا کردیم که این رزمایش تا پایان ریشه کنی کرونا در کشور ادامه خواهد داشت؛ در این رزمایش دو هدف جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و هم افزایی قدرت و اقتدار ملی را در دستور کار خود قرار دادیم.

حیدری همچنین به برنامه‌های نیروی زمینی ارتش در روز ۲۹ فروردین اشاره کرد و گفت: ارتش همه سالها از مردم دعوت می‌کرد و در مقابل آنها رژه می‌رفت، اما امسال روز ۲۹ فروردین را به نام مدافعان وطن و یاوران سلامت نام گذاری کرده‌ایم؛ امسال رژه ما تبدیل به رژه خدمت شده است؛ این رژه از دو بخش تشکیل شده که بخش اول آن این است که بتوانیم توان مضاعفی را به توان کشور بیفزاییم؛ برای این منظور تجهیزات ویژه ای را پای کار آورده ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: بخش دوم رژه امسال ارتش رونمایی از تجهیزات و دستاوردهای جدیدی نیروی زمینی است. در حوزه مقابله با کرونا ۴ دستاورد بی نظیر داریم که ۲۷ فروردین رونمایی خواهد شد؛ این دستاوردها در حوزه تشخیص و تهاجم به ویروس کرونا و یک ابر ‌پروژه است که برای ضد عفونی کردن شهرها مورد استفاده قرار می گیرد. 

حیدری با تاکید بر اینکه در حوزه مقابله با کرونا تلاش کرده‌ایم اقدامات مردمیاری نیروی زمینی ارتش تداخلی با توان رزم این نیرو نداشته باشد، اظهار کرد: در نیروی زمینی ارتش یگان هایی با نام یگان های جنگ‌ نوین از پیش در اختیار داشتیم و توانستیم آنها را در اختیار  ریشه کنی کرونا قرار دهیم.

فرمانده نزاجا همچنین تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی از رصد تهدید کرونا غافل نبود و اولین دستورالعمل ما برای مقابله با کرونا در ۱۱ بهمن صادر شد؛ ما بلافاصله به تهیه مواد ضدعفونی و تجهیزات مورد نیاز  پرداختیم.

از طرفی سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی روز دوشنبه ۲۵ فروردین در اولین همایش ویدئوکنفرانسی ائمه جمعه سراسر این استان با بیان این‌که رزمایش مواسات با فرماندهی ائمه جمعه شهرها در استان در حال برگزاری است، گفت: رزمایش مواسات از عید نیمه شعبان تا عید فطر دوام و قوام خواهد داشت. در رزمایش مواسات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب باید ائمه در میدان باشند و این برای ائمه جمعه یک فرصت است.

وی با اشاره به این‌که قبل از فرمان رهبری و آغاز رزمایش مواسات، کارهای خداپسندانه برای دست گیری از آسیب دیدگان از کرونا در حال انجام بوده است، گفت: ۲۵روز قبل ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت در تبریز تشکیل شد تا با کمک‌های مومنانه در بین خانواده‌های بی‌بضاعت و نیازمند و آسیب دیده از ویروس کرونا، توزیع شود.

همچنین آل هاشم روز سه شنبه ۲۶ فروردین در حاشیه رزمایش بخشش ایرانیان که از سوی مراکز نیکوکاری کمیته امداد آذربایجان شرقی ایجاد شده، اظهار کرد: بحران کرونا معیشت قشر محروم جامعه را تحت تاثیر قرار داده و نباید از آن‌ها غافل شد. فعالیت جهادی مراکز نیکوکاری و جوانان مسجدی برای دستگیری از خانوارهای آسیب پذیر ستودنی است.

از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در کشور شاهد بودیم که مردم و خیرین به میدان آمده و در سراسر کشور ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده تهیه کرده و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دادند حتی برخی از منازل به کارگاه تولید ماسک تبدیل شد. بسیاری از مردم و گروه های جهادی به صورت خودجوش به ضدغفونی اماکن عمومی، کمک برای نیازمندان، خرید برای کسانی که در خانه مانده اند و اقدامات نوع دوستانه پرداختند تا بتوانند برای مقابله با کرونا کمکی کرده باشند.

این اقدامات تنها بخشی از رزمایش کمک به نیازمندان در دوران شیوع بیماری کرونا در کشور به حساب می آید که با استقبال مردم و مسئولین مواجه شده است. البته نباید این موضوع را فراموش کرد که درست است مردم و برخی نهادهای غیردولتی برای کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا به میدان آمده اند اما به هر حال دولت وظیفه اصلی را برای مقابله با تبعات گسترش ویروس کرونا در کشور و حمایت از اقشار آسیب دیده از این موضوع بر عهده دارد و حمایت های مردمی و پویش هایی مثل کمک مومنانه یا رزمایش کمک به نیازمندان می تواند به عنوان اقداماتی خیرخواهانه در کنار کمک های دولت باعث شود تا مردم و مسئولان، همه با هم و در کنار یکدیگر برای عبور از شرایط فعلی و غلبه بر کرونا همکاری داشته باشند.

در همین زمینه حمیدرضا جلائی‌پور استاد دانشگاه و از چهره های اصلاح طلب، روز ۲۳ فروردین در یادداشتی عنوان کرد: تجربه‌های یاری‌رسانی مردمی در گفتار رهبری نمونه‌های خوبی است و اجرای آن به بودجه دولت نیاز ندارد و البته رافع مسئولیت بیشتر دولت هم نیست. در یک ماه گذشته شاهد موارد متعددی از این تجربه‌های ناب یاری‌رسانی در تهران بودم. تجربه‌هایی که کمتر به چشم بعضی از دوستان اصلاح‌جو می‌آید. تجربه‌هایی که رهبری به آن اشاره کرد اتفاقا تجربه‌های یاری‌رسانی جامعه مدنی سنتی ما است که شایسته است مورد حمایت اصلاح‌جویان قرار گیرد. عده‌ای فکر می‌کنند این یاری‌گری‌ها همان مناسک هسته قدرت است. اما این یاری‌گری‌ها فقط مناسک حکومتی نیست. ایرانیان پرشمار شریفی در این یاری‌رسانی‌ها با نیت پاک انسانی مشارکت داوطلبانه می‌کنند.

همچنین سید ابوالفضل موسوی نماینده مردم یزد و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی روز شنبه ۲۳ فروردین با بیان اینکه هر فردی از جامعه در جایگاه های مختلف در حد توان خود می تواند به هموطن خود کمک کند، تاکید کرد: کمک های دولت باید انجام شود اما قطعا حلال تمام مشکلات نخواهد بود. ان‌شاءلله در اجرای این رزمایش موفق باشیم. همدلی و کمک مردم و مسئولان با اقشار آسیب پذیر در این مقطع کنونی می تواند درسی برای همه ملت های دنیا باشد و به ملت ها نشان دهد که مردم چه شکلی با یکدیگر همراه بوده و برای حل مشکلات دست به دست هم می دهند.

از طرفی نحوه عملکرد چنین پویش های مردمی مورد اختلاف برخی از کارشناسان است. عده ای معتقدند که دولت نباید در اقدامات مردمی دخالت کند و باید اجازه دهد که این پویش ها مسیر خود را آنگونه که خود مردم می خواهند ادامه دهند.

در این راستا معصومه آقاپور نماینده مردم شبستر و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس روز دوشنبه ۲۵ فروردین، اظهار کرد: باید اجازه داده شود که در این رزمایش، مردم کار خودشان را انجام دهند و دخالتی را در این‌باره شاهد نباشیم، مردم آگاه هستند و خود می دانند که باید چه کنند. حضرت آقا فرمودند مردم آگاه هستند و می دانند باید چه کنند، پس بهتر است در کار مردم دخالت نشود و اجازه داده شود مردم کار خود را انجام دهند.

از سوی دیگر عده ای معتقدند که دولت می تواند در سازماندهی این کمک های مردمی نقش آفرینی و آنها را به مسیر درستی هدایت کند.

درباره این موضوع علی بختیار عضو فراکسیون امید مجلس و نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در هیچ کجای دنیا نمی بینیم که مردم با ایثار و به صورت جهادی در بحران ها با هم همدل شده و دست به دست هم دهند. باید قدر این حرکت را دانست و از پتانسیل مردمی استفاده کرد. مردم همواره در صحنه هستند اما دولت می تواند در این حوزه سیاست گذار باشد. دولت باید کار را ساماندهی کرده و بستر لازم را برای کمک خیرین و مردم فراهم کند و کمک های مردمی را مدیریت کند.

به هر روی انجام رزمایش کمک به نیازمندان با هر نام و عنوانی و توسط هر شخص یا نهادی، باعث ایجاد هم افزایی و همگرایی در سطح ملی خواهد شد که باید کمک رسانه ملی و نهادهای حاکمیتی و انقلابی مانند کمیته امداد، سازمان بهزیستی، آستان قدس رضوی و حضرت معصومه (س)، بنیادهای مردم نهاد مختلف و سایر نهادها را به دنبال داشته باشد تا با بهره گیری از توان همه این ظرفیت ها همه مردم در کنار یکدیگر قرار گیرند تا با این در کنار هم بودن و البته با همکاری با دولت که در این سالها با مشکلات متعددی مثل سیل، زلزله، تحریم ها، کاهش فروش نفت، دیگر مشکلات و اکنون شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم کرده است، کشور از وضعیت کنونی با کمترین هزینه و خسارت عبور کند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)