میرنیوز

بیانیه وزارت دفاع به مناسبت پایان تحریم‌‌های موشکی ایران در قطعنامه ۲۲۳۱

 بیانیه وزارت دفاع به مناسبت پایان تحریم‌‌های موشکی ایران در قطعنامه ۲۲۳۱ 2023-10-18T09:15:29+03:30

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به‌مناسبت پایان تحریم‌های موشکی شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورمان، بیانیه‌ای صادر کرد.

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«ولینصرن الله من ینصره ان الله لقوی عزیز» (الحج-آیه 40)

حمد و سپاس بیکران خداوند متعال را که با تحقق وعده نورانی مبنی بر نصرت یاری‌کنندگان دین خویش، توفیق پیشرفت و کسب دستاورد‌های درخشان در عرصه‌های گوناگون علمی، فناورانه، سیاسی، امنیتی و دفاعی را نصیب ملت شریف ایران اسلامی نمود تا در مسیر رسیدن به قله سعادت به الگوی موحدان و آزادگان عالم مبدل شود؛ الگویی که باعث گردید مستکبران و زورگویان عالم، ناباورانه این توفیقات را به نظاره نشسته و کینه‌توزانه تلاش نمایند با تشدید تهاجم ترکیبی، اتهام‌پراکنی و طرح‌ریزی‌های فتنه‌گرانه، به زعم خویش حرکت ایران اسلامی در مسیر پیشرفت را متوقف سازند.

امروز به موجب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، محدودیت هشت ساله این شورا درخصوص فعالیت‌های موشک بالستیک ایران و نیز عرضه، فروش و انتقال مواد، تجهیزات، فناوری و اقلام و کالا‌های مرتبط با توسعه توانمندی موشکی ایران به پایان می‌رسد و همان‌طور که جمهوری اسلامی ایران در تجربه نشان داده است، این مقطع زمانی را فرصتی می‌داند تا از آن در جهت اثبات اقتدار و حقانیت خود و همچنین تقویت توانمندی‌های دفاعی بهره‌گیری نماید؛ حتی اگر برخی کشور‌ها در ادامه رفتار‌های متناقض خود حاضر به اجرای تعهدات‌شان ذیل قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل نباشند.

جمهوری اسلامی ایران مانند هر کشور دیگری، بر اساس حقوق بین‌الملل محق به انتخاب ابزار دفاعی خود است. تقویت قابلیت‌های موشکی ایران نیز در راستای رفع نیازمندی‌های دفاعی مشروع و زمینه‌سازی برای اجرای «دفاع از خود» مطابق با ماده 51 منشور ملل متحد است. در این راستا، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در چارچوب مأموریت‌های ذاتی خود، مصمم به پیگیری تقویت قابلیت‌های موشکی و تسلیحاتی براساس الزامات دکترین امنیت ملی کشور می‌باشد.

از سوی دیگر، وقوع تحولات جدید در صحنه نظام بین‌الملل از جمله حوادث اخیر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را باید به مثابه خط بطلانی بر تمامی ادعا‌های صلح‌طلبانه کشور‌های غربی دانست؛ چراکه در این حوادث ثابت شد نظام لیبرال‌دموکراسی غربی نه‌تنها با شعار‌های دروغین آزادی و حقوق بشری طی دهه‌های گذشته به دنبال سیاست‌های سلطه‌طلبی و استثمار نوین ملت‌های دیگر بوده است، بلکه اکنون این ملت‌های مظلوم در برخی نقاط جهان هستند که باید هزینه سیاست‌های توسعه‌طلبانه غربی‌ها و متحدان منطقه‌ای آن‌ها را بپردازند.

امروز شاهد اوج وحشی‌گری رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه فلسطین هستیم که صرفاً در چارچوب دفاع از حقوق مشروع خود از جمله اصل حق تعیین سرنوشت و منطبق با اصول حقوق بین‌الملل در مقابل اشغالگرانی که حق حیات و کرامت انسانی آنان را سال‌ها لگدمال نموده‌اند، به دفاع برخاسته‌اند؛ لکن حامیان این رژیم سفاک با صراحت از این جنایت‌ها حمایت نموده و با به‌کارگیری استاندارد‌های دوگانه نه‌تنها جای ظالم و مظلوم را جابجا نموده، بلکه آشکارا اصول مسلم حقوق بین‌الملل و سازمان‌های بین‌المللی که مدعی آن هستند را بی اعتبار ساخته‌اند و اکنون این رژیم کودک‌کش با حمله به بیمارستان المعمدانی غزه و به شهادت رساندن بی‌گناهان، در میان بهت و ناباوری جهانیان جنایتی تاریخی را رقم زده و سند بی ارزش شمردن التزام به قوانین بین‌المللی در سایه حمایت حامیان غربی را بیش از پیش نمایان ساخته و وقیحانه دیگران را مقصر و متهم این واقعه معرفی می‌نمایند.

نمایی دیگر از این بهره‌برداری ابزاری و اتهام‌زنی‌های بی اساس را ائتلاف نظامی ناتو چندی پیش (20 تیرماه 1402) در نشست سران در ویلنیوس لیتوانی به نمایش گذاشت که ناظر بر دو واقعیت ضعف و ناتوانی در جلوگیری از پیشرفت روزافزون و اقتدار ملت ایران و همچنین تلاش برای پنهان نمودن ضعف‌های اساسی نظام سیاسی غرب و فرافکنی بحران‌ها و چالش‌های خود، اتهامات بی پایه و اساسی را در موضوعات مختلف متوجه ایران اسلامی نمود تا زمینه‌ساز خلف وعده و عدم وفای به عهد سیاستمداران خود در عرصه‌ای دیگر باشند.

در این مقطع، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر هوشیاری در مقابل هرگونه توطئه‌سازی غرب و ناتو و اهداف آن‌ها در اتهام زنی‌های بی اساس برای فرار از شکست و ناکامی‌ها، بر محور‌های زیر تأکید می‌نماید:

1. در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران، احترام به حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال کشور‌ها و همچنین پایبندی عادلانه به معاهدات بین المللی مورد تأکید می‌باشد.

2. تجربه چهار دهه گذشته، ملت ایران را در دستیابی به مولفه‌های قدرت ملی متکی بر منابع مادی و معنوی مصمم‌تر ساخته است و اکنون جمهوری اسلامی ایران به اقتدار دفاعی و امنیتی قابل ملاحظه‌ای دست یافته که موجب دگرگون شدن پیش فرض‌ها و معادلات غرب و ناتو گردیده و اتهامات جدید علیه کشورمان صرفاً برای احیای سیاست بازدارندگی غربی صورت می‌گیرد.

3. جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اتهامات در خصوص دخالت در جنگ اوکراین مبتنی بر اطلاعات ساختگی است که صرفاً با اهداف مغرضانه مطرح می‌شود. منازعه‌ای که ریشه آن را باید در زیاده‌خواهی ناتو به‌ویژه آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی جستجو کرد که پس از وقوع نیز به جای تلاش برای پایان بخشی به آن، خود مشوق استفاده از سلاح‌های مختلف از جمله تسلیحات ممنوعه در این جنگ هستند.

4. وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد، اقدامات و تحرکات برخی کشور‌های عضو ناتو در حمایت از تروریسم، تجزیه‌طلبی و افراط‌گرایی که هزینه‌های زیادی را متوجه ملت‌های منطقه و ایران نموده، پایان یابد و ناتو از تجربیات شکست در منطقه به ویژه در عراق، سوریه و افغانستان درس عبرت بگیرد.

5. جمهوری اسلامی ایران در قبال همه اتهامات غرب، در جایگاه مدعی قرار دارد. ایران در عین حال که بزرگ‌ترین قربانی تروریسم در منطقه است، پر افتخارترین کشور در خط مقدم مبارزه با تروریسم می‌باشد و در این مسیر، بزرگترین اسطوره‌های ضد تروریسم را تقدیم آرمان‌های والای الهی و انسانی نموده است. این در حالی است که برخی کشور‌های عضو ناتو تبدیل به میزبان و پناهگاه امن برای تروریست‌ها شده‌اند که خود آشکار کننده اجرای استاندارد دوگانه در حمایت تروریسم است و بازمهندسی آن را در منطقه و جهان به طور جدی در دستور کار قرار داده اند.

اکنون با پایان یافتن همه محدودیت‌های تسلیحاتی اعمال شده در قطعنامه 2231، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با ایجاد و تقویت همکاری‌های دفاعی دوجانبه و چندجانبه، به پیگیری برنامه‌های خود برای تقویت تجارت قانونی تسلیحات و همچنین رفع نیازمندی‌های مرتبط با امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ادامه داده و مصمم‌تر از گذشته بر نقش‌آفرینی در محیط بین‌المللی خواهد پرداخت و بدخواهان نیز بدانند ایستادگی و پایبندی ملت ایران نسبت به آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی در مقابل آماج اتهامات و دروغ‌پردازی‌های دشمنان متوقف نخواهد شد. در این راستا، این وزارتخانه همگام با همه ارکان نیرو‌های مسلح کشور تحت هدایت‌ها و تدابیر ابلاغی ضمن تأکید بر آمادگی در دفاع همه‌جانبه از منافع ملت و دستاورد‌های انقلاب اسلامی، گام‌های محکم تری را در مسیر ارتقای اقتدار ملی و دفاعی از طریق امیدآفرینی، امنیت‌سازی و مدیریت جهادی همراه با علم و معنویت برخواهد داشت.

والسلام علیکم و رحمت ا... برکاته

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)