میرنیوز

از معرفی قدیمی‌ترین بوستان‌ تهران تا ۱۰ بوستان برتر پایتخت

  از معرفی قدیمی‌ترین بوستان‌ تهران تا ۱۰ بوستان برتر پایتخت 2022-04-02T19:16:00+04:30

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، به نقل از ایسنا، روز طبیعت فرصتی برای گرد هم جمع شدن خانواده‌ها و آشتی و دوستی با طبیعت است تا از فضای سبز و کنار هم بودن لذت ببریم. فرصتی که ظرف دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا ویروس از خانواده ها گرفته شد، به شکلی که در سیزده بدر سال 1399 به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران، ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا طی اطلاعیه‌ای هر گونه حضور شهروندان در اماکن عمومی و تفرجگاه‌ها را ممنوع کرد. اتفاقی که در 13 فروردین 1400 نیز تکرار شد؛ اما به حمدالله در 13 فروردین 1401 با کنترل شیوع کرونا ویروس تاحد زیادی این امکان فراهم شده تا با رعایت پروتکل های بهداشتی خانواده‌ها بار دیگر در کنار هم جمع شوند و از بودن در دل طبیعت و فضای سبز استفاده کنند.

اما انتخاب مکان مناسب در این روز برای بهره از طبیعت به ویژه در شهرها با توجه به وجود بوستان های مختلف و همچنین جنگل کاری ها و فضای سبز اطراف شهرها شاید کمی سخت به نظر برسد؛ اما در این گزارش کمک خواهیم کرد برخی از بوستان ها و فضای سبز اطراف شهر تهران بهتر شناسایی و با سهولت بهتری از طبیعت در کنار خانواده در این روز بهره مند شویم.

تهران در مجموع دو هزار و 277 باب بوستان دارد که مساحت آن‌ها در حالت کلی به پنج هزار و 949 هکتار می‌رسد. همچنین مساحت فضای سبز معابر شهری در تهران هشت هزار و 253 هکتار بوده و کمربند سبز پیرامون شهر هم 42 هزار و 852 هکتار مساحت دارد. مجموع مساحت فضای سبز درون شهری و برون شهری تهران 56 هزار و 784 هکتار است که از این رقم سرانه فضای سبز درون شهری تهران 16.33 مترمربع و سرانه فضای سبز برون شهری تهران 50.24 مترمربع است.

سبزترین مناطق تهران

پیشینهٔ تاریخی باغداری در تهران

تهران پرجمعیت‌ترین شهر و پایتخت ایران، مرکز استان تهران و شهرستان تهران است. از دید ناهمواری‌های طبیعی، تهران به دو ناحیهٔ دشتی و کوهپایه‌ایِ البرز تقسیم می‌شود و دارای اقلیم نیمه‌خشک است. تهران به دلیل داشتن آب‌وهوای مناسب و فراوانی آب، معمولاً منطقهٔ سرسبزی بوده و در منابع جغرافیایی قدیم از درختان انبوه و باغ‌های تهران یاد شده‌است. با وجود پیشینهٔ طولانی و تاریخی باغداری در تهران، نخستین باغ‌های معروف تهران، در دوران صفوی و پس از آن در دوران قاجار، در دورهٔ فتحعلی‌شاه پدید آمدند. در دوران ناصرالدین‌شاه قاجار نیز دگرگونی‌های مهمی در شیوهٔ باغداری پایتخت ایجاد شد و باغداری نوین، پس از روبرو شدن با سبک اروپایی آن و استخدام باغبان های خارجی، وارد تهران شد. ضمن اینکه تهران برای چنارهایش هم مشهور بوده‌ است.

ارزیابی سرانهٔ فضای سبز یکی از مهمترین معیارها برای سنجش میزان فضای سبز استاندارد در هر شهر و برای هر فردی است. بنابراین تلاش‌ها برای رسیدن تهران به استانداردهای جهانی ادامه دارد و در برنامه‌های شهرداری به آن اشاره شده‌ است. ایجاد بوستان‌های جدید، ایجاد فضای سبز در حاشیهٔ بزرگراه‌ها، ایجاد و گسترش فضای سبز عمودی و گسترش کمربند سبز تهران از برنامه‌هایی هستند که توسط سازمان‌های مسئول دنبال می‌شوند.

سبزترین مناطق پایتخت

براساس آخرین آمارهای منتشر شده درباره فضای سبز مناطق مختلف شهر تهران می‌توان گفت که مناطق 21 و 22 سبزترین مناطق پایتخت هستند و مناطق 10 و 17 نیز دارای کمترین سرانه فضای سبز در تهران هستند. منطقه 22 با سرانه ای حدود 60 متر مربع سبز ترین منطقه تهران و پس از آن منطقه 21 و 1 در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

آیا تهران شهر سبزی است؟

با مقایسه میزان سرانه فضای سبز شهر تهران با سایر شهرها و کلانشهرهای دنیا نشان می دهد تهران را نمی‌توان جزو کلانشهرهای سبز دنیا دسته بندی کرد. بی تردید بالا بودن سرانه فضای سبز در شهر فواید زیادی دارد مخصوصا در مناطقی از شهر که ساختمان های بزرگ و برج های چندین طبقه شبیه به جنگل بتونی ساخته شده اند. فضای سبز نه تنها برای حفظ اکوسیستم طبیعت نیاز است؛ بلکه نیازهای روانی ساکنین شهرها را نیز برطرف خواهد کرد.

شهرداری شهرهای بزرگ تلاش دارد از خراب شدن فضای سبز اطراف شهرها ممانعت کرده و پارک ها و فضای سبز داخل شهر را با مبلمان شهری مناسب تجهیز نماید. مبلمان شهری همچون گلدان شهری، نیمکت شهری، زمین بازی برای کودکان و لوازم ورزشی و پارکی برای بزرگترها به تجهیز شدن پارک ها و فضای سیز در شهر کمک کرده و آسایش شهروندان را فراهم می آورد.

سرانه فضای سبز شهرهای بزرگ از استانداردهای سازمان ملل متحد پیروی می کند. این سازمان سرانه فضای سبز برای هر نفر را بین 20 تا 25 متر مربع در نظر گرفته است. این سرانه در ایران برای هر فرد 7 تا 12 متر مربع است که این میزان، از استانداردهای جهانی بسیار کمتر است و شهرداری ها برای احیای فضای سبز و تجهیز آن تلاش بیشتری باید انجام دهند.

سرانه فضای سبز شهر تهران 16.30 متر مربع است و همین باعث شده که تهران در میان کلانشهرهای سبز دسته بندی نشود.

بزرگترین بوستان تهران

«پارک جنگلی لویزان» بزرگترین پارک تهران که مساحتی معادل 11 میلیون متر مربع دارد. این پارک در قسمت شمال شرقی و در منطقه4 تهران واقع شده و در سال 1346 احداث شده است. این بوستان از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از غرب به شهرک امید و از شرق به ده لویزان منتهی می شود. پوشش گیاهی عمده این بوستان جنگلی درختان کاج، سرو خمره ای، چنار، اقاقیا، توت، عرعر و گز است. از ویژگی‌های این بوستان می‌توان به دید وسیع آن اشاره کرد که وقتی به بالای این بوستان برسید شهر بزرگ تهران زیر پایتان خواهد بود؛ مکانی مناسب برای فرار از همه دغدغه ها و زندگی ماشینی.

قدیمی‌ترین بوستان تهران

بوستانی در منطقه 12 در مرکز تهران و در محدوده خیابان‌های خیام و شهید فیاض‌بخش در 25 اسفند 1329 در زمینی که پیش از این با تخریب بخشی از محله سنگلج چندین سال خالی مانده بود، احداث شد.

مساحت این بوستان تقریباً 25 هکتار با 8 در ورودی است و درون آن موزه صلح تهران، آکواریم، استخر، ورزشگاه، کتابخانه و سایت پرنده نگری وجود دارد. این بوستان از جنوب به خیابان بهشت، از شمال به خیابان فیاض بخش، از خاور به خیابان خیام (تهران) و از باختر به وحدت اسلامی(شاپور) محدود می‌شود. این بوستان قدیمی ترین بوستان پایتخت همان «پارک شهر» است؛ یکی از مکانهای دیدنی که فضای بسیار مناسبی برای گذراندن یک روز مفرح و شاد به همراه خانواده است.

بوستان های جنگلی پایتخت

بوستان‌های جنگلی استان تهران به دو دسته طبیعی و دست‌کاشت تقسیم می‌شوند.

جنگل‌های طبیعی در سطح استان تهران پراکنده‌اند و در آن‌ها گونه‌های گیاهی مانند زالزالک، گوجه وحشی، زرشک، انجیر، شیر خشت، پسته، بادام کوهی، داغداغان، سنجد، تنگرس، گز، ارزن، سماق، سیاه‌دلیک و ... به چشم می‌خورد. در حوزه بوستان‌های جنگلی دست‌کاشت استان تهران می توان به بوستان هایی همچون لویزان، وردآورد، چیتگر، غزال، سرخه حصار، پردیسان، توسکا، سوهانک، خجیر، کوهسار و طالقانی اشاره کرد که در مجموع مساحتی بیش از 59 میلیون متر مربع را به خود اختصاص داده اند.

معرفی 10 بوستان برتر تهران که حتما باید از آنها بازدید کرد

1- پارک آب و آتش

بوستان آب و آتش یکی از بهترین پارک های تهران است که در خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین واقع شده است. از ویژگی های منحصر به فردی که این پارک دارد چهار برج آتشی است که در میان فواره های رقصان آب قد علم کرده و جلوه ای تماشایی را به وجود آورده اند.این پارک با مساحتی در حدود 24 هزار مترمربع در منطقه 4 تهران از طریق یک پل بسیار قابل توجه برای شهروندان به نام پل طبیعت تهران به پارک طالقانی که در آن سوی اتوبان مدرس واقع شده، متصل گشته است. در واقع شهروندان با رفتن به پارک آب و آتش می توانند از دو پارک دیگر تهران نیز دیدن کنند.

2-بوستان پردیسان

بوستان پردیسان تهران با وسعت حدودیِ 275 هکتار در بزرگراه حکیم غرب، بعد از بزرگراه شیخ فضل الله نوری واقع شده است. این پارک شامل دو بخش حیات وحش طبیعی و حیات وحش در حال اسارت است که علاقه مندان می توانند از آن ها بازدید به عمل آورند. نزدیکی این پارک به برج میلاد تهران چشم اندازی خیره کننده از آن را به نمایش گذاشته است.

3-بوستان جمشیدیه

یکی از زیباترین پارکهای تهران که در خیابان شهید باهنر، خیابان شهید امیدوار واقع شده است. این بوستان مرتفع ترین پارک تهران است که می توانید در آن چشم اندازی تماشایی از شهر تهران را مشاهده کنید. وجود تندیس هایی با مفاهیم گوناگون، مسیرهای سنگ فرش شده، آبنماهای متعدد و فضاهای کوهستانی از جذابیت های این پارک به شمار می رود.

4-بوستان پرواز

یکی از تفریحگاه های پرطرفدار تهران "پارک پرواز" می باشد که در سعادت آباد، بلوار پیام، میدان بهرود واقع شده است. این بوستان به دلیل قرارگیری در ارتفاعات، در زمینی به مساحت 13 هکتار چشم اندازی 360 درجه از پایتخت را به نمایش گذاشته است.

5-بوستان نهج البلاغه

پارک نهج البلاغه را می توان یک دهکده توریستی دانست که در بزرگراه همت، اشرفی اصفهانی، خیابان گلستان، خیابان پارک، خیابان استاد نظری واقع شده است. وسعت این پارک بیش از 35 هکتار است که از این میان 9 هزار مترمربع به مسیر دوچرخه سواری و 1800 مترمربع به فضای ورزش های همگانی اختصاص پیدا کرده است. وجود یک رودخانه در میانه پارک، آن را به دو قسمت مجزا تقسیم نموده که این قسمت از طریق پل های متعدد به یکدیگر متصل می شوند.

6- بوستان المهدی

این بوستان در ضلع جنوب شرقی میدان آزادی واقع شده است.

7- بوستان جنگلی لویزان

بزرگترین فضای سبز پایتخت با 1400 هکتار مساحت در شمیرانات، خیابان هنگام، بالاتر از چهارراه استقلال به نام‌ بوستان جنگلی لویزان واقع شده است.

8-بوستان دانشجو

یکی از پارک های معروف شهر تهران است که در خیابان انقلاب اسلامی، حوالی چهارراه ولیعصر واقع شده است.

9-بوستان جوانمردان

منطقه 22 تهران، قطب گردشگری پایتخت محسوب می شود که پارک های فراوانی را در خود جای داده است. یکی از پارک های تازه تاسیس این منطقه "پارک جوانمردان" می باشد که در اتوبان همت غرب، جنوب دهکده المپیک واقع شده است.

10-بوستان جنگلی چیتگر

یکی از قدیمی ترین و بزرگترین پارک های جنگلی تهران، پارک جنگلی چیتگر نام دارد که در اتوبان تهران – کرج، خروجی پیکانشهر و آزاد شهر واقع شده است.

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار رسانه

تحویل خودرو بعد از تحویل سال

 تحویل خودرو بعد از تحویل سال
2024-02-21T11:07:41+03:30
با گذشت یک سال از زمان ثبت نام متقاضیان خرید خودرو در قالب سامانه یکپارچه، خودروسازان به مشتریان اعلام می‌کنند که به جای خودروی ثبت‌نامی، خودروی دیگری تحویل...

تقریظ رهبری کتابم را نجات داد

 تقریظ رهبری کتابم را نجات داد
2024-02-21T11:07:40+03:30
گلعلی بابایی به‌عنوان یکی از پرکارترین و موثرترین چهره‌های ادبیات پایداری و مقاومت شناخته می‌شود. او و رفیق ــ همکارش حسین بهزاد،پدیدآورندگان مجموعه ۱۰جلدی ...

بابک زنجانی و درس‌های ۱۰ گانه تحریم

 بابک زنجانی و درس‌های ۱۰ گانه تحریم
2024-02-21T11:07:40+03:30
یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های مفاسد اقتصادی در ایران به روزهای پایانی خود رسیده و طبق اطلاعیه قوه قضائیه محموله‌ای معادل بدهی‌های ارزی بابک زنجانی در چند مرحل...

روزگار پررونق خـــــرافه!

 روزگار پررونق خـــــرافه!
2024-02-20T15:54:51+03:30
آخرین آمار وزارت بهداشت مربوط به سال ۹۳ است که نشان می‌دهد، حدود ۱۰ درصد از جمعیت کشور یعنی هشت میلیون نفر، دست‌کم سالانه یک‌بار سراغ خرافاتی مثل فالگیری و ...

جراحم و دلم جای دیگر است!

 جراحم و دلم جای دیگر است!
2024-02-20T15:54:51+03:30
برخی چشم‌پزشکان، متقاضیان را به‌صورت گروهی به اتاق عمل می‌برند و آنها را به‌دست تکنیسین‌هایی که اطلاعات و تجربه کافی در زمینه عمل جراحی ندارند، می‌سپارند که...

قاضی جوان: متهم را به اجاره‌خانه برای نیازمندان محکوم کردم

 قاضی جوان: متهم را به اجاره‌خانه برای نیازمندان محکوم کردم
2024-02-20T15:54:50+03:30
میثم حسین‌پور، قاضی جوانی که به دلیل صدور احکام نوآورانه جایگزین حبس شناخته شده است معتقد است در پرونده‌هایی که جرائم کم‌اهمیت صورت گرفته، می‌توان به جای حب...

سلبریتی‌زدگی آگهی‌های‌تلویزیونی

 سلبریتی‌زدگی آگهی‌های‌تلویزیونی
2024-02-20T15:54:49+03:30
دنیای تبلیغات یعنی دنیای فروش و طبیعتا تولیدکننده برای نمایش بهتر و فروش محصولاتش از هر روشی استفاده می‌کند. یکی از این روش‌های نمایش محصولات و تبلیغات استف...

وکلای سریال‌های نمایش خانگی مجرم‌اند!

 وکلای سریال‌های نمایش خانگی مجرم‌اند!
2024-02-20T15:54:47+03:30
در جامعه‌ای که شأن وکیل از سوی برنامه‌سازان که مخاطب آن‌ها عموم مردم یک جامعه هستند، رعایت نشود، باعث می‌شود افکار عمومی و اذهان جامعه، نسبت به «نهاد و...

۴۰ هزار نفر هم کارمند دولت، هم فعال بخش خصوصی

 ۴۰ هزار نفر هم کارمند دولت، هم فعال بخش خصوصی
2024-02-20T15:54:47+03:30
براساس داده‌های استخراج‌شده از سامانه اتاق اصناف، نزدیک به ۴۰ هزار نفر از کارمندان دولتی صاحب پروانه کسب‌وکار فعال هستند. مشاوره املاک، خرده‌فروشی خواروبار،...

نماهنگ | انتخابات؛ راه درست

 نماهنگ | انتخابات؛ راه درست
2024-02-20T15:54:46+03:30
بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره انتخابات ۱۴۰۲ از توصیه به همه مردم برای مشارکت تا برطرف شدن مشکلات با انتخابات را در ویدئوی پیش‌رو مشاهده کنید.

سیاه‌نمایی، بازی در پازل دشمن

 سیاه‌نمایی، بازی در پازل دشمن
2024-02-20T12:21:22+03:30
سیاه‌نمایی، بزرگ‌نمایی مشکلات، تخریب دستاوردهای انقلاب اسلامی و موفقیت‌های دولت‌ها، توطئه‌های تفرقه‌افکنانه، تبعیضات قومی و منطقه‌ای، افتادن در جنگ قدرت، تخ...

انتخابات و عزت بین‌المللی

 انتخابات و عزت بین‌المللی
2024-02-20T12:21:22+03:30
مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب همبستگی ملی، قدرت و استحکام ایران به‌خصوص در عرصه سیاست خارجی شده و اتکای نظام به آرا و حمایت مردم با حضور در انتخابات،...

«هر نفر یک رأی» از تهران تا واشنگتن

 «هر نفر یک رأی» از تهران تا واشنگتن
2024-02-20T12:21:21+03:30
جمهوری اسلامی ایران از جمله الگوهای برتر برگزاری «انتخابات آزاد» در جهان است. به همین سبب هست که در آستانه هر انتخابات، آماج حملات دشمن قرار می‌گی...

سناریوی معاندان پس از حذف «من و تو»

 سناریوی معاندان پس از حذف «من و تو»
2024-02-20T12:21:21+03:30
تعطیلی شبکه من و تو را نباید به معنای واقعی پایان فعالیت رسانه‌ای این معاندان فرض کرد، بلکه آن‌ها به خوبی دریافته‌اند که ابزار‌ها و رویکرد‌های سنتی و تکراری...

درس های مهم یک پرونده فساد

 درس های مهم یک پرونده فساد
2024-02-20T12:21:21+03:30
وقوع فساد، فارغ از فرجام آن و حتی کشف و بازگشت کامل اموال خارج شده از بیت المال، ضربه ای اساسی به اعتماد عمومی می زند که ممکن است ترمیم آن به طور کامل محقق ...

مخالفان جمهوری، کدام طیف هستند؟

 مخالفان جمهوری، کدام طیف هستند؟
2024-02-20T12:21:20+03:30
راه تحول و تغییر در هر کشوری، صندوق رأی و انتخابات است که مردم به نامزدهای مورد نظر خود رأی می‌دهند و جریان خاصی را روی کار می‌آورند تا سیاست‌های آنان در تص...

اعتراض شرق به اصلاح‌طلبان به‌خاطر مأیوس کردن مردم از انتخابات

 اعتراض شرق به اصلاح‌طلبان به‌خاطر مأیوس کردن مردم از انتخابات
2024-02-19T16:28:08+03:30
روزنامه شرق معتقد است اصلاح‌طلبان چندین نوبت در قبال انتخابات دچار اشتباهات اساسی شده و مردم را هم دلزده کرده‌اند.

دشمن و آدرس رأی ندادن!

 دشمن و آدرس رأی ندادن!
2024-02-19T09:47:58+03:30
پروژه فعلی دشمن در روزهای منتهی به انتخابات، کد رأی ندادن است! چرا؟ چون دشمن بشدت از رأی دادن مردم می‌ترسد و می‌داند که انتخابات در ایران، واقعی است.

مافیای مسکن علیه انبوه‌سازی

 مافیای مسکن علیه انبوه‌سازی
2024-02-19T09:47:58+03:30
بازار مسکن در سال ۱۴۰۲ شاهد رکود در معاملات و در نتیجه کاهش اندک قیمت مسکن ناشی از این رکود بود؛ کنترل قیمت مسکن از سوی دولت گرچه امیدبخش است اما در حا...

ترمز وام بانک‌های ناتراز کشیده شد

 ترمز وام بانک‌های ناتراز کشیده شد
2024-02-19T09:47:57+03:30
کارشناسان اقتصادی اجرای سفت و سخت سیاست کنترل ترازنامه از سوی بانک مرکزی را مهم‌ترین سیاست دولت برای مهار رشد نقدینگی از طریق محدود کردن بانک‌ها و به ویژه ب...

ستاد ضد انتخابات از کجا مدیریت می‌شود؟

 ستاد ضد انتخابات از کجا مدیریت می‌شود؟
2024-02-19T09:47:57+03:30
اگر انتخابات در ایران، آن گونه که انبوه رسانه‌های دشمن و حنجره‌های همسو وانمود می‌کنند، بی‌اهمیت و تزئینی و تشریفاتی است، پس چرا به شکل پر حجم، انتخابات را ...

دانش‌آموزسالاری به جای مدرسه‌سالاری!

 دانش‌آموزسالاری به جای مدرسه‌سالاری!
2024-02-19T09:47:57+03:30
افت تحصیلی دانش‌آموزان در سال‌های گذشته و به‌خصوص یک سال اخیر آن‌قدر نگران‌کننده شده که تحلیل نتایج آزمون نهایی خرداد۱۴۰۲نشان می‌دهد میانگین نمرات امسال دان...

عبور از پاتولوژی اصلاحات

 عبور از پاتولوژی اصلاحات
2024-02-19T09:47:57+03:30
تجربه سال‌های سپری شده از ۲ خرداد ۱۳۷۶ تاکنون به وضوح نشان می‌دهد جریان تندرو اصلاحات، همان ضد انقلاب بالفعل (و حتی نه بالقوه) هستند که در بسترها و بزنگاه‌ه...

ماجرای همسایه‌های کثیف کلانشهرها / چرا صنایع آلاینده از شهرها خارج نمی‌شوند؟

 ماجرای همسایه‌های کثیف کلانشهرها / چرا صنایع آلاینده از شهرها خارج نمی‌شوند؟
2024-02-18T17:41:40+03:30
کارخانه‌ها از منابع آلاینده در شهرها هستند و در قانون هم ذکر شده که استقرار هر گونه واحد صنعتی و تولیدی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری کلانشهرها ممنوع است اما به نظر ...

سامانه پدافند هوایی «آرمان» بُعدپنجم جنگ

 سامانه پدافند هوایی «آرمان» بُعدپنجم جنگ
2024-02-18T17:41:39+03:30
مقارن با ولادت‌های ماه شعبان سامانه‌های پدافند هوایی «آرمان» و «آذرخش»، ساخت متخصصان عرصه هوافضا و صنایع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای م...

پروژه‌ تخریب شخصیت‌های مؤثر در انتخابات

 پروژه‌ تخریب شخصیت‌های مؤثر در انتخابات
2024-02-18T11:54:59+03:30
اگر دشمن بتواند توده‌ مردم را در خصوص چهره‌های شناخته شده به تردید بکشاند، جایی برای اعتماد مردم به افراد کمتر شناخته شده و جوان باقی نمی‌ماند. بنابراین حاص...

رقابت اخلاقی به جای تخریب

 رقابت اخلاقی به جای تخریب
2024-02-18T11:54:59+03:30
تخریب مجلس در ماه‌های گذشته شرایطی را فراهم آورده تا دستاوردهای آن دیده نشود و بازنده این تحرکات تنها بخشی از جریان انقلابی نخواهد بود و تمام این جریان از ا...

مهندسی تقنین

 مهندسی تقنین
2024-02-18T11:54:58+03:30
هدف مهندسی انتخابات، مهندسی «تقنین» است. دشمن نمی‌خواهد مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات مردم و «نظام مسائل» کشور ورود کند. منتخبین را ب...

تقوای سیاسی حلقه فراموش شده انتخابات

 تقوای سیاسی حلقه فراموش شده انتخابات
2024-02-18T11:54:58+03:30
اخلاق محوری و رعایت تقوای سیاسی همواره یکی از شاخصه‌های مهم مورد تأکید مقام معظم رهبری در انتخابات است و تحقق «سلامت رقابت‌های انتخاباتی» در گرو ر...

مسئولیم؛ پس خواب بر ما حرام است!

 مسئولیم؛ پس خواب بر ما حرام است!
2024-02-18T11:54:57+03:30
صوتی از سردار شهید شوشتری مربوط به عملیات والفجر ۸ وجود دارد که در آن ایشان احساس مسئولیت را مانعی در برابر خواب راحت برای خود و همرزمان‌شان معرفی می‌کنند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)