میرنیوز

گفت و گویی متفاوت با مدرس کنفدراسیون آسیا

گفت و گویی متفاوت با مدرس کنفدراسیون آسیا 2020-11-02T04:43:01+03:30

ایسنا به مناسبت۳۰ اکتبر که در تقویم جهانی به نام مربیان ثبت شده است، با "وقری" که سال هاست مدرس کنفدراسیون آسیا است گفت وگو گرفته است که در زیر می خوانید.

برای مربیگری چه شاخصه هایی لازم است تا یک فرد به این سمت و شغل کشیده شود ؟

عشق و علاقه حرف اول را می زند، بعد از آن دیدن آموزش‌های لازم و دوره‌های متعدد که بنظرم کمک کننده و تکمیل کننده عشق و علاقه، است.

برای یک مربی موفقیت در پیروزی تعریف می شود یا در مسائلی به جز کسب نتیجه ؟

موفقیت و پیروزی دو مقوله مجزا هستند ولی در کنار هم، مربیان برای موفقیت تلاش می کنند و ممکن است که در بعضی موارد مربی موفق باشد ولی تیم نتیجه برد را بدست نیاورد و برعکس این هم صادق است یعنی شما نتیجه برد را بدست آورید ولی موفقیت در آن نباشد .

فقط برنده شدن و کسب امتیاز مسابقه نیست که مربی را موفق می کند . مربیان با تیم سازی، بازیکن سازی، تربیت بازیکنان با اصول درست اخلاقی و فوتبالی به موفقیت می رسند.

وقتی صحبت از دانش مربیگری می کنیم دقیقا از چه چیزی صحبت می کنیم و اینکه لزوما تمامی مربیان با دانش مربیان موفقی هستند ؟

دقیقا از دانشی که به روز باشد. یک مربی برای رسیدن به موفقیت باید همیشه دنبال این باشد که از بقیه مربیان و فوتبال روز عقب نماند .

دانش قدرت می آورد. مربی بی دانش یک مربی ترسو می شود که هیچ وقت نمی تواند بازیکنان را تغییر و سطح آنها را ارتقا دهد و به فوتبال کمک کند .

در مربیگری داشتن دانش به تنهایی کافی نیست بلکه باید قدرت انتقال دانش را از طریق کارهای عملی به بازیکنان را هم داشت و بتوان آنها را مدیریت کرد. پس یک مربی باید یک فوتبالیست خوب هم بوده باشد البته برعکس این مسئله را هم داریم که لزوما فوتبالیست‌های خوب نتوانستند مربیان خوبی هم باشند.

گفت و گویی متفاوت با مدرس کنفدراسیون آسیا

بخواهیم مقایسه‌ای بین مربیگری بین دهه های گذشته و امروز داشته باشیم، مربیگری دچار چه تغییراتی شده است و به نظر شما به کدام سمت می رود ؟

مربیگری هر روز تغییر می کند و نسبت به گذشته پیشرفت می کند و علمی می شود. در دهه های گذشته هرسال به زور یک کلاس مربیگری فوتبال برگزار می شد ولی الان چند سالی است که فقط برای مربیان کلاس های متعددی از قبیل کلاس های مدیریت فوتبال، روانشناسی فوتبال، تغذیه، آسیب شناسی و ... برگزار می کنند علاوه بر این‌ها امکاناتی چون سالن های تخصصی، سالن های تمرینی مناسب و ...که الان در اختیار مربیان قرار دارد خیلی بیشتر از دهه های گذشته است .

عده ای معتقدند مربیان امروزی برای اینکه ماندگاری بیشتری در یک تیم  داشته باشند بیشتر به فکر  نتیجه گرفتن هستند تا یک بازی زیبا،  این  صحبت ها را  چقدر قبول دارید؟

درست است که نتیجه تعیین کننده است و متاسفانه مربیان را با نتیجه می سنجند ولی مربیانی داریم که در  دسته های مربیان بازیکن گرا، مربیان نتیجه گرا، مربیان بازیکن گرا و نتیجه گرا قرار می گیرند. با همه این اوصاف متاسفانه درست است بعضی از مربیان همه چیز را قربانی نتیجه گرفتن می کنند.

تفاوت مربیان ایرانی را در مقایسه با مربیان خارجی در چه می بینید ؟

اجازه دهید برای نتیجه گرفتن در این بحث، اول نگاهی به تفاوت فوتبال ایران و اروپا ( کشورهای خارجی ) بیندازیم .

در اروپا ابتدا بازیکن را از نظر روانی آماده می کنند، بعد به تکنیک و تاکتیک می پردازند و بعد آن دو، روی  آمادگی جسمانی بازیکن کار می کنند. ولی در ایران این روند کاملا برعکس است بدین صورت که ابتدا روی آمادگی جسمانی تاکید می کنند، سپس به تکنیک و تاکتیک می پردازند و در آخر اگر فرصتی باشد بازیکن را به آمادگی روانی می رسانند آن هم نه از طریق علمی، بلکه بصورت عامیانه و ابتدایی .

تفاوت مربیان ایرانی و خارجی هم مثل همین است . آنها ابتدا مربی را آموزش می دهند بعد  فرصت های مربیگری را بوجود می آورند  در حالیکه در ایران اول مربی شده و تیم می گیرند بعد آموزش ها شروع می شود. همانند مدیرانمان که اول مدیر می شوند بعد دوره های مدیریتی را طی می کنند .

گفت و گویی متفاوت با مدرس کنفدراسیون آسیا

چرا در میان مربیان برخلاف بازیکنان لژیونر نمی بینیم ؟

بخاطر همان مسائل که در پاسخ سؤال بالا عرض کردم . سطح ما و  آموزش هایی که دیده ایم برای مربیگری در خارج از ایران کافی نیست .

گاهی شنیده می شود عوامل و دست های پشت پرده (دلالان ) در موفقیت ها و یا جابجایی و عدم موفقیت های مربیان دخیل هستند اینگونه صحبت ها چقدر می تواند صحت داشته باشد؟

به قول شما عوامل و دست هایی پشت پرده هست . وقتی در هر شرایطی و هر کاری پرده وجود داشته باشد و کارها شفاف نباشد احتمال هرکاری در پشت پرده وجود دارد .

به نظر شما مربیان شهرستانی به حق شان در فوتبال ایران رسیدند و اگر نرسیدن دلیلش چی می تواند باشد ؟

به نظر من مربیان شهرستانی  به حق خود رسیده اند. مربیگری الان طوری شده که دیگر بومی و غیر بومی نداریم. برای همه فرصت کار در همه جای ایران وجود دارد .

من خودم در تهران، تبریز، کرمان، خراسان جنوبی، گیلان و چند جای دیگر مربیگری کرده ام و یا آقای خلیلی نسب از مربیان اردبیلی در ارومیه و تبریز فعالیت کرده اند و الان هم در تیم  ماشین سازی مشغول هستند .

ورود بازیکنانی که بلافاصله بعداز تمام شدنشان وارد مربیگری در تیم های بزرگ می شوند به نظر شما می تواند بر کیفیت فوتبال از طریق مربیگری آنها شود یا باعث سرمایه سوزی است ؟

عرض کردم، در فوتبال ما ابتدا باید آموزش ببینند بعد مربی و مربیگری کنند آنهم قدم به قدم از تیم های پایین تر همانند گواردیولا و زیدان و ... که از تیم های دوم و یا پایه کار را شروع کرده اند.  اما کار ما در وارد ساختن بازیکنان به یکباره به عرصه مربیگری باعث سرمایه سوزی می شود. ممکن است استثنایی هم وجود داشته باشد مثل جواد نکونام که الان یک مربی موفق است البته نکونام هم از لیگ یک کار خود را شروع کردند و به لیگ برتر رسیدند که بنظرم در آینده توانایی سرمربیگری تیم ملی را نیز خواهند داشت .

برگردیم به اردبیل، وضعیت و جایگاه مربیان اردبیلی را در فوتبال و بین مربیان کشوری چطور می بینید ؟

ما در اردبیل چون به لحاظ باشگاهی فوتبال قوی نداریم مربیان خیلی قوی هم نمی توانیم داشته باشیم. باید فوتبالی باشد تا مربی هم ساخته شود. ولی در فوتبال پایه بخاطر وجود تیم های پایه خوب، مدارس فوتبال متعدد، مربیان خوب و کاربلد در این رده ها داریم که قابل قیاس با مربیان دیگر استان ها هستند .

گفت و گویی متفاوت با مدرس کنفدراسیون آسیا

فوتبال اردبیل بجز دهه ۶۰ شمسی که در جام فلق با مربیان اردبیلی در کشور عنواین قهرمانی و نایب قهرمانی را کسب کرد دیگر هیچ وقت با مربیان اردبیلی موفق نبوده است اما شاهد بودیم در چند سال گذشته با حضور یک مربی غیر بومی تا آستانه صعود به لیگ برتر پیش رفت دلیل این امر را در چی میدانید ؟

این سؤال جای صحبت خیلی زیادی ردارد و خود یک بحث مجزا و مفصلی است که نمی توان در یک سؤال به آن پاسخ داد. ولی یک مطلب را عرض کنم اینکه فوتبال اردبیل با مربیان غیر بومی تا آستانه صعود به لیگ برتر رفت درست ولی همین تیم اردبیل با مربیان غیربومی هم  به دسته های پایین تر سقوط کرد.

هستند کسانی که اعتقاد دارند عده ای ۱۳_۱۴ نفره پدر خوانده فوتبال اردبیل هستند و نمی گذارند فوتبال  اردبیل طعم موفقیت با مربی اردبیلی را بچشد نظر شما در این خصوص چیست ؟

در این مورد و تعدادی که گفتین اطلاعی ندارم ولی شهری که فوتبالش فقط در رده سنی پایه فعال است فکر نکنم زیاد پدرخوانده داشته باشد.

برای یک مربی، لحظه لحظه بازی ها حساس و سرنوشت ساز است، تا حالا پیش آمده افسوس و حسرت لحظه ای را بخورید که می توانست در سرنوشت حرفه ای شما تاثیر گذار باشد ؟

بله، وقتی در تهران مشغول مربیگری بودم جهت مربیگری به تبریز آمدم و بعد مدتی نیز از تبریز به کرمان رفتم در حالی که باشگاه‌ام در تبریز خواهانم بود این دو مورد به نظرم لحظه هایی بودن که حسرت آنرا می خورم.

تلخ ترین و شیرین ترین تجربه‌ای که از مربیگری داشته اید مربوط به کدام بازی ها ست ؟

لحظات و خاطرات شیرین زیادی داشتم که می توانم بگویم ،تجربه قهرمانی در مسابقات جوانان در کشور هندوستان و قهرمانی با تیم مقطع دبیرستان در ایران و صعود با تیم ملی جوانان به مسابقات نهایی بازی های آسیایی جوانان بود

تلخ ترین خاطره من هم مربوط می شود به مسابقات پلی آف با تیم فجر تهران ، که در صورت برد به لیگ یک صعود می کردیم اما متاسفانه با باخت از صعود باز ماندیم.

اگر برگردید به گذشته، مسیر مربیگری را چطور ادامه می دادید تا بهتر و موفق تر از حالا ظاهر شوید ؟

اگر به عقب برگردم همین مسیر را ادامه می دهم ولی اینبار به تهران که رسیدم دیگر اشتباهی که کردم و جهت مربیگری از تهران خارج شدنم را تکرار نمی کنم.

چه توصیه ای برای مربیان جوان و آنهایی که در ابتدای راه هستند دارید ؟

عاشقانه کار کنند، دانش مربیگری را به روز کنند و سطح خود را بالا ببرند . صادقانه به بازیکنان کمک کنند تا پیشرفت کنند، هرچه قدر می توانند به همکاران خود کمک کنند تا کمکی از طرف دیگر همکاران برایشان برسد.

گفت و گویی متفاوت با مدرس کنفدراسیون آسیا

گفت و گو: عقیل صدیق

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر

 ‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر
2024-05-20T00:18:59+03:30
دیدار مهم و تاریخی روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه مرزی دو کشور در حاشیه رود ‌ارس آغاز شد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور

 بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور
2024-05-20T00:18:58+03:30
با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تولیت آستان قدس رضوی، بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با عنوان «بشری» در بیمارستان رضوی مشهد به به...

هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران

 هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران
2024-05-20T00:18:58+03:30
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امسال هدفگذاری رشد اقتصادی در بخش صنعت ۸ درصد، معدن ۱۳ درصد و تجارت ۲۳ درصد است.

اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان

 اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان
2024-05-20T00:18:58+03:30
وزیر نیرو با تشریح اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان گفت: سد قیزقلعه‌سی ‌نمادی از دوستی و مودت بین مردم دو کشور ایران و آذربا...

۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند

 ۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند
2024-05-20T00:18:58+03:30
معاون قوه قضائیه، گفت: در قانون جدید شوراهای حل اختلاف ۱۰ هزار نفر با اولویت اعضای شوراهای حل اختلاف به استخدام قوه قضائیه در خواهند آمد.

دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان

 دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سازمان اطلاعات فراجا از دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان خبر داد.

روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم

 روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم
2024-05-20T00:18:57+03:30
وزیر بهداشت جلوگیری از سقط جنین را یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حال پیگیری است، عنوان ‌کرد و گفت: در این راستا گروه‌های مردمی نفس در تمامی استان‌ها راه‌ا...

افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان

 افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد و سد خداآفرین نیز همزمان با افتتاح این سد به بهره‌برداری نهایی رسید.

اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران

 اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران
2024-05-20T00:18:56+03:30
سخنگوی سپاه پاسداران گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ما و ۱۰ کشور دیگر به اسرائیل در وعده صادق کمک کردیم ولی با مشخص شدن ابعاد این عملیات، تعداد کشورها بیش...

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل

 سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل
2024-05-20T00:18:56+03:30
برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

 جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی
2024-05-20T00:05:54+03:30
پس سانحه برای بالگرد رئیس جمهور بلافاصله جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه و معاونین رئیس جمهور به منطقه سانحه آمدند.

علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

 علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم
2024-05-19T23:13:16+03:30
رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه در حوزه مسائل بین‌الملل نظرات‌ ایران و آذربایجان بسیار به هم نزدیک است، گفت: در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگ...

امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند

 امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند
2024-05-19T23:13:15+03:30
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ‌با بیان اینکه دشمن تغییر رویکرد داده و ما باید در جبهه دیگری آماده باشیم، گفت: در غزه هرشکلی از نقص حقوق بشر و جنایت جنگی ...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T23:13:15+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد

 همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد
2024-05-19T23:13:14+03:30
مشهد کم‌آب بود و سدهایش خشک؛ سازمان هواشناسی پیام نجات آورد و به مشهدی‌ها مژده بارش‌های چندروزه داد؛ مشهد اما به‌قدری بی‌آبی چشیده بود که کسی مژده هواشناسی ...

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:13:14+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

 محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی از شناسایی محل دقیق سانحه بالگرد خبر داد.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت

 فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند.

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)