میرنیوز
سیاوش محمودی در گفتوگو با ایسنا، در خصوص وضعیت پروژه متروی اهواز و روند خلع ید شرکت کیسون پیمانکار این پروژه اظهار کرد: قرارداد این پروژه به گونهای تنظیم شده که در صورت ایجاد اختلاف بین پیمانکار و کارفرما، مرجع خاصی باید به این اختلاف رسیدگی کند. هر چند فسخ قرارداد با شرکت کیسون در دوره مدیریت آقای شاعری شهردار سابق اهواز انجام شد اما خلع ید شرکت انجام نشد.
وی افزود: خلع ید زمانی محقق میشود که کارگاه از شرکت تحویل گرفته شود اما در حال حاضر همچنان ایستگاهها و کارگاههای پروژه قطار شهری اهواز در اختیار شرکت کیسون است. شورای عالی فنی نیز عنوان کرده است که این مساله به آنها مربوط نیست و در حوزه کاری آنها نیست.
رئیس شورای شهر اهواز گفت: در پی این ماجرا شرکت کیسون شکایت کرد که با توجه به این شرایط و فسخ قرارداد، ابتدا دادگاه قصد داشت حکم خلع ید را صادر کند اما ظاهرا موضوع به کارشناسی ارجاع داده شده که این کار در حال انجام است و ممکن است در آینده نزدیک مجددا دادگاه تشکیل و رای صادر شود.
وی افزود: تا زمانی که خلع ید پیمانکار انجام نشود نمیتوان برای پروژه مترو تصمیم گرفت.
محمودی گفت: متروی اهواز چهار خط دارد که کار در دو مسیر شروع شده بود؛ حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد کار ریلگذاری و احداث ایستگاهها در بخشی از خط اول یعنی از فرودگاه تا مصلی انجام شده و پیشبینی میشود در این دوره برای تکمیل این بخش یعنی فاز اول خط اول، به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز باشد.
وی با اشاره به اولویتبندی نیازهای شهری اهواز افزود: در شرایط کنونی آیا اولویت اهواز اجرای پروژه مترو است یا اقدامات دیگری مانند آسفالت؟ البته اگر اعتبار برای مترو تامین شود، خاص این پروژه است اما اگر شهرداری از محل درآمد خود پولی داشته باشد، اجرای کارهای دیگر مانند زیرساختهای شهری بیشتر در اولویت شهرداری است.
رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه وجود قطار شهری یکی از شاخصه های توسعه است، گفت: در دنیا گفته میشود که احداث مترو در شهرهای بالای ۴ میلیون نفر جمعیت ضرورت دارد؛ در کشور ما در دورهای فضایی ایجاد شد و اجرای این پروژه در اهواز نیز شروع شد و اکنون باید حداقل یک خط یا حتی فاز اول آن راهاندازی شود تا مردم بتوانند بگویند اتفاقی برای مترو افتاده است.
وی بیان کرد: اگر در روز اول آغاز پروژه، تنها یک فاز آن کلنگزنی شده بود شاید پنج سال پیش، از آن فاز بهرهبرداری شده بود.
محمودی با بیان اینکه برخی دلایل انجام نشدن تعهدات شرکت کیسون مربوط به اعمال تحریمها است، گفت: در دوره پنجم شورا تنها کاری که در زمینه متروی اهواز انجام شد فسخ قرارداد آن بود و حتی یک آجر روی آجر گذاشته نشد.
وی در خصوص فرسودگی ایستگاههای متروی اهواز به دلیل طولانی شدن زمان ساخت و تکمیل نشدن و به بهرهبرداری نرسیدن آن، تصریح کرد: بر اساس بازدید انجامشده ایستگاهها مشکلی ندارند و تخریبی نداشتهایم.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
دیدار رئیسی و علیاف آغاز شد + تصاویر
بهرهبرداری از بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور
هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران
اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعهسی" برای ایران و آذربایجان
۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام میشوند
دستگیری فرد مرتبط با شبکههای معاند در اصفهان
روند نزولی جمعیت متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم
افتتاح سد قیزقلعهسی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران
سانحه برای بالگرد رئیسجمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل
جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه بالگرد رئیسی
علیاف: دخالت بیگانگان را برنمیتابیم/ از ایران حمایت میکنیم
امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد دادهاند
رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد
وحیدی: هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیدهایم
محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت
اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
تداوم دستاندازیها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستانگذران به مازندران
حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
انتقام ایران پاسخی به خباثتهای رژیم صهیونیستی بود
دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
جزئیات رقابتهای جهانی تکواندو در کیش
تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
پیشبینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان