میرنیوز
«داوود احمدی» امروز یکشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اهمیت موضوع برندسازی در کسب و کارها و غفلت کسب و کارهای یزدی از این حوزه، تصریح کرد: یزد تا چند سال قبل با توجه به ارزشهایی که از گذشته کسب کرده است، یک برند ملی محسوب میشد ولی پس از جهانی شدن بافت تاریخیاش، به یک برند جهانی تبدیل شده است.
وی با بیان این که برند یزدی و یزدی بودن یک یادگار ارزشمند باقیمانده از گذشتگان ما در این دیار است، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز بسیاری از صنایع بیش از این که به این اعتبار بیافزایند، از ان استفاده میکنند و بعضاً نیز به دلیل بیتعهدی به این برند، گاهاً به آن خدشه نیز وارد میکنند.
احمدی اظهار کرد: قطعاً برند خوشنامی یزدیها تنها با تشریفات و تظاهر به دست نیامده بلکه نتیجهی سختکوشی و انسانهای ارزشمند این دیار است به عبارتی دنیای برند، یک دنیای ارزش محور است و برندسازی با اقدامات فرمایشی و سطحی شکل نمیگیرد.
وی با تاکید بر این که اگر بخواهیم یک برند را به جامعه هدف بشناسانیم حتماً باید با احترام و علاقه و براساس ارزشها انجام شود، گفت: متاسفانه بسیاری از صنایع یزد تنها به فکر زندهماندن و سودآوری سالانه هستند و آیندهنگری لازم را ندارند یا گاهاً خود را کوچکتر از عملکرد و ظرفیتهایشان معرفی میکنند که اینها آفتهای کسب و کار در یزد محسوب میشوند.
احمدی افزود: دنیای برند معتقد است که باید مشتریان وفادار را برای سالها با خود همراه کرد و بر همین اساس نیز صرفاً منافع زودبازده را مدنظر ندارد.
وی با بیان این که انتخاب برندی از سوی مخاطبان تنها براساس هویت و کیفیت مداوم کالاها اتفاق میافتد، گفت: قطعاً شرایط محیطی مانند بیثباتی بازار و کمبود مواد اولیه مسائلی است که صنایع را دچار مشکلات عدیده ای میکند ولی باید از آنچه که تحت کنترل خودمان داریم به بهترین نحو بهره ببریم.
این فعال حوزه برندسازی به غفلت بسیاری از صنایع به موضوع برند سازی و برندینگ اشاره کرد و گفت: در حالی این غفلت را نه تنها در کسب و کارها بلکه در بین دولتمردان نیز شاهد هستیم که بسیاری برندهای جدید با بهره گرفتن از تکنیکها، ابزارها و آگاهی بیشتر توانستهاند راه چند ده سالهی برندهای با قدمت امروز را در بازار خیلی سریعتر و با هزینههایی کمتر بپیمایند.
وی با تاکید بر لزوم تلاش مداوم برای تقویت برندهای موجود در بازار، گفت: متاسفانه بیتوجهی در این زمینه حداقل در مورد برخی برندهای یزد مانند فرش و طلا باعث شده که این برندها امروز در اختیار استانهایی دیگر در کشورمان قرار گیرد.
احمدی در مورد آینده صنایع یزد در عرصههای ملی و بین المللی در صورت تداوم این غفلت و بیتوجهی، گفت: متاسفانه صنایع ما در حالی از بازارهای جهانی عقب مانده است که برای سبقت از آنها نیز اکنون هیچ حرکتی ندارد و بازهرای جهانی هر لحظه در تلاش برای سرعت گرفتن بیشتر در بین رقبای اصلیشان هستند.
وی گفت: به همین دلیل نیز دغدغهی اصلی کنونی این موسسه فرهنگی که در زمینه مشاوره، تاموزش و اجرا در بخشهای برندسازی، بازاریابی و فروش فعالیت دارد، معرفی واقعیتهای برندسازی و اهمیت آن است و معتقدیم در صورت آشنایی صنایع و کسب و کارها، مدیران خود وارد عمل خواهند شد.
مدیر عامل موسسه اقیانوس آبی در همین رابطه به فرآیند برندپلاس در این موسسه اشاره و عنوان کرد: در این فرآیند گام به گام برای خلق و هویت دادن به یک برند آموزش داده میشود و در قالب کار عملی براساس فرمها و مستندات، کتاب برند توسط خود افراد تدوین و نوشته میشود که کتاب قانون فعالیت آنها خواهد بود.
وی در مورد تاثیر فضای مجازی بر برندسازی کسب و کارها گفت: قطعاً فضای فیزیکی و فضای مجازی دو شیوه ارتباط با مخاطبان است و بیتوجهی به فضای دیجیتال بخشی از ارتباط با مخاطبان را مختل خواهد کرد ولی باید توجه داشت که برخی نیز به دلیل نداشتن شناخت از هویت واقعی خود به خوبی از این فضای مجازی استفاده نکرده و بیشتر به جلب توجه در این فضا پرداختهاند تا معرفی هویت و ارزشهای کسب و کار خود.
احمدی در پایان نیز یاداور شد: موسسه فرهنگی اقیانوس آبی تاکنون ۶۰۰ کسب و کار را در حوزه آموزش و ۲۰۰ کسب و کار را در حوزه مشاوره همراهی کرده است و تلاش دارد به کسب و کارها برای رها شدن از بازار رقابتی مشوش و پیوستن آنها به بازاری مطمئن کمک کند.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
دیدار رئیسی و علیاف آغاز شد + تصاویر
بهرهبرداری از بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور
هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران
اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعهسی" برای ایران و آذربایجان
۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام میشوند
دستگیری فرد مرتبط با شبکههای معاند در اصفهان
روند نزولی جمعیت متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم
افتتاح سد قیزقلعهسی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران
سانحه برای بالگرد رئیسجمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل
جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه بالگرد رئیسی
علیاف: دخالت بیگانگان را برنمیتابیم/ از ایران حمایت میکنیم
امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد دادهاند
رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد
وحیدی: هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیدهایم
محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت
اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
تداوم دستاندازیها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستانگذران به مازندران
حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
انتقام ایران پاسخی به خباثتهای رژیم صهیونیستی بود
دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
جزئیات رقابتهای جهانی تکواندو در کیش
تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
پیشبینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان