میرنیوز

فرصتی برای اتحاد فعالان رسانه‌ای مستقل در مقابل استکبار جهانی

فرصتی برای اتحاد فعالان رسانه‌ای مستقل در مقابل استکبار جهانی 2021-07-11T09:21:33+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، کیهان نوشت: افزایش فشار آمریکا بر شبکه‌های تلویزیونی جبهه مقاومت، نشان‌دهنده اهمیت این رسانه‌ها و نقش موثرشان در خنثی ‌سازی سیاست‌های رسانه‌ای غرب است. اینکه آمریکا حتی وب‌سایت‌های شبکه‌های جریان مقاومت در غرب آسیا را مسدود کرده و مانع از نشر حقایق توسط آنها شده، گویای آن است که باید کار با این شبکه‌ها را از قبل جدی‌تر گرفت.
امروز منبع خبری مردم در جهان فقط آسوشیتدپرس و سی ان ان و بی‌بی سی و... نیستند. پرس تی وی، العالم، المنار، المسیره و... نیز بخشی از اطلاعات سانسور شده توسط غرب را دراختیار مردم جهان قرار می‌دهند.


به همین دلیل هم هست که «مکس بلومنتال» نویسنده، فیلم‌ساز و سردبیر پایگاه خبری The Grayzone News چندی قبل درباره یک شبکه ایرانی توئیت زده بود: « شبکه پرس‌تی‌وی تنها شبکه بین‌المللی انگلیسی‌زبان است که به‌طور گسترده اعتراضات و اقدامات جهانی علیه حملات اسرائیل به غزه- از نیویورک و رم گرفته تا اسلام‌آباد- را پوشش می‌دهد و به معترضان وقت کافی را برای ابراز نظرشان می‌دهد.» قطعا نمی‌توان اقدامات آمریکا برای خاموش کردن صدای رسانه‌های مقاومت که تریبون مستقل‌های جهان هستند را بی‌پاسخ گذاشت. شاید بهترین واکنش، تقویت و گسترش چنین شبکه‌هایی باشد.


در شرایط فعلی، هم‌افزایی و اتحاد رسانه‌های جبهه مقاومت، راهکاری برای ارتقاء جایگاه و عملکرد آنهاست.
سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی فقط دغدغه دفاع نظامی نداشت، بلکه در حوزه فرهنگی هم پی‌گیر اتحاد در میان هنرمندان و رسانه‌های جبهه مقاومت بود. مسئله اتحاد کارگردانان سینمای جهان اسلام برای حاج قاسم خیلی مهم بود و پیشنهاد داده بود که مجمع بین‌المللی کارگردانان جهان اسلام را شکل بدهیم. او از کارگردانان شاخص سینمای ایران دعوت کرده بود که آنها شروع‌کننده این حرکت بشوند.
قطعا این مسئله درباره همه رسانه‌های جبهه مقاومت که فعالیت آنها معطوف به موضوعات بین‌المللی است، صدق می‌کند.


چتری برای همه مستقل‌ها
یکی از اقدامات مورد انتظار از رسانه‌های جبهه مقاومت، تلاش برای جذب هنرمندان و فعالان رسانه‌ای در اقصی نقاط جهان برای کار در این رسانه‌هاست. نمونه این افراد «مرضیه ‌هاشمی» است. حضور و فعالیت وی به عنوان یک آمریکایی در شبکه پرس تی وی، برای رژیم حاکم بر آمریکا سنگین تمام شده است. طوری که وی سه سال قبل وقتی به آمریکا سفر کرد، بدون هیچ اتهامی بازداشت شد و تحت آزار و اذیت و شکنجه قرار گرفت!


مرضیه ‌هاشمی قبلا در گفت وگو با روزنامه کیهان درباره این مسئله گفته بود: «اگر همکار پرس تی‌وی نبودم اما از مستضعفین دفاع می‌کردم، چنین رفتاری حتما انجام می‌شد، با این تفاوت که دیگر حمایت رسانه‌ای را پشت خود نداشتم و طبعا بیشتر اذیت می‌شدم. این اولین مرتبه نبود که حکومت آمریکا مرا مورد آزار و اذیت قرار می‌داد، برای مثال در گذشته که در آمریکا زندگی می‌کردم و در مسجد و دانشگاه شهر درباره فعالیت نظامی آمریکا در جهان و جنایاتی که در کشورهی اسلام مرتکب می‌شود و از دیگر سو، مشروعیت حرکت‌های مقاومت صحبت می‌کردم یک روز ساعت 7 صبح بیش از 15 مامور امنیتی مسلح به منزل ما یورش آوردند و بعد از کلی سؤال و جواب، همه کتاب‌ها و... که در خانه داشتیم را با خود بردند.


البته الان چون در تریبون بزرگ تری فعالیت دارم ریسک و خطر بسیار بیشتری برای من وجود دارد. واقعیت این است که در آمریکا از مستضعفین نمی توان دفاع کرد. پرس تی وی هم تا زمانی که وظیفه‌اش را درست انجام دهد و به عنوان یک شبکه خبری بین‌المللی انگلیسی زبان در جایگاه خط مقدم مقاومت و حامی مظلومان جهان باشد به یقین مورد دشمنی آمریکا قرار خواهد داشت. »


وی افزود: « حتی کسانی که برای تحصیل به ایران آمده باشند، در بازگشت به کشورشان بازجویی یا حتی زندانی شده‌اند. آمریکا به شدت از ایران می ترسد و خود را در جنگ شدید با ایران تصور می‌کند. به صورت کلی هر شخصی که از استعمار و مقاومت صحبت کند و حرفش به‌اندازه کافی موثر باشد، چه در آمریکا و چه در کشورهایی که زیر نفوذ آمریکا هستند، حتما دستگیر یا ترور می‌شود. ترور فقط کشتن نیست و در بسیاری از موارد مفهوم آن ترور شخصیت است مانند اتهامات دروغ یا بزرگنمایی مشکلات، به سخره گرفتن و غیره تا دیگر کسی به حرف آن آدم گوش نکند. برای ترور شخصیت هم هیچ بهانه‌ای نیاز ندارند. فرقی هم ندارد که این آدم ایرانی یا مسلمان باشد.


همین که دست استعمار را افشا کند کافی است مانند جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس که خیلی از جنایات آمریکا و بعضی سازمان‌های بین‌المللی را افشا کرد. به همین خاطر وی را به اتهامی دروغ آن هم بدون هیچ سند و مدرکی، زندانی کردند و 7 سال است که آزاد نشده است.»


راهکارهای ارتقاء و هم‌افزایی
رسانه‌های جبهه مقاومت یکی از راهبردهای جبهه مقاومت در هر بزنگاه و در مقابل هر چالشی، تبدیل تهدید به فرصت بوده است. امروز هم مسدود شدن ده‌ها رسانه مقاومت توسط آمریکا، علاوه‌بر اینکه گویای جایگاه معتبر این رسانه‌ها و قدرت تأثیرگذاری و دروغین بودن ادعاهای آمریکا درباره آزادی بیان است، می‌تواند نقطه عزمی برای اعتلا و ارتقاء این رسانه‌ها نیز باشد.


دکتر علیرضا داوودی، کارشناس رسانه در این باره به گزارشگر کیهان می‌گوید: «موضوع ارتقاء رسانه‌های جریان مقاومت در سه حوزه فردافزاری، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قابل بررسی است؛ در حوزه فردافزاری باید بهره‌گیری از متخصصینی که روحیه جهادی در فضای رسانه‌ای دارند سرلوحه کار قرار بگیرد و دانش رسانه و پایش رسانه کنار هم باشد. این اتفاق هر زمان افتاده ما جهش داشته ایم. در حوزه نرم‌افزاری، به روزرسانی تکنولوژی مسئله اصلی است. تکنولوژی مورد استفاده در این رسانه‌ها لزوما وارداتی نیست و بسیاری‌اش ساخته و پرداخته درون جریانی است. این دستاورد، نوعی همگرایی نرم‌افزاری در مواجهه با نرم‌افزارها یا پلتفرم‌های مختلف را ایجاد می‌کند. در حوزه سخت‌افزاری هم باید بومی ‌سازی تجهیزاتی که کلید یا مبانی اش در انحصار نظام سلطه بوده است رخ بدهد. هر زمان خودمان به ساخت سخت‌افزارها مبادرت ورزیده‌ایم موفق‌تر بوده‌ایم.»


وی تصریح می‌کند: «اما علاوه‌ بر اینها آن چیزی که ما را نهایتا دچار هم افزایی خواهد کرد این است: اعتقاد راسخ غیر قابل خدشه به هدف واحد جبهه مقاومت؛ یعنی عبور از منیت‌ها، فارغ شدن از ادعاهای بی‌مبنا و وفاداری صرف و مطلق وخالصانه واندیشمندانه به آرمان‌ها. هدف ما نیز در جریان مقاومت به طور کامل مشخص است.»


در جست وجوی مخاطبی فراتر از منطقه
اگرچه هدف اصلی رسانه‌های جبهه مقاومت، آگاه‌سازی مردم در کشورهای منتسب به این جبهه است. چون از نظر رسانه‌ای و خبری، اغلب کشورهای منطقه به ویژه در کشورهای عربی، تحت سیطره رسانه‌های غربی هستند.


دکتر ‌هادی البرزی، کارشناس رسانه درباره تقویت رسانه‌های جبهه مقاومت به گزارشگر کیهان می‌گوید: «منطقه ما منطقه جوانی است و استفاده از اینترنت و فضای مجازی هم بالاست؛ ما باید در این منطقه پیام و محتوای تازه و به روز داشته باشیم، یعنی اگر محتوای خوبی وجود داشته باشد با بستن و مسدود کردن پیام‌ها بازهم می‌توان بازخورد خوبی در جهان یافت.
اما نیاز به تولید محتوا و مستند قوی داریم. به‌نظر می‌رسد برای مثال اگر ما مستند با محتوای خوب بسازیم خود کاربرهای مجازی آن را دست به دست می‌کنند و نشر می‌دهند. اگر آثار و محتواهایی به‌طور خودجوش تولید شود و اینکه چقدر مردم اعتقاد به استقلال دارند را روایت کند، غرب دیگر جایی بین مردم این منطقه نخواهد داشت. تولید محتوای خوب در رسانه‌های جبهه مقاومت، حتی از منطقه هم فراتر خواهد رفت و نیروهای مستقل و آزادی‌خواهان جهان را هم مجذوب خودش خواهد کرد.»

این مدرس دانشگاه در پایان تأکید می‌کند: «همان طور که در حوزه جنگ سخت هیچ‌گاه ناامید نمی‌شویم و ندای آزادی‌خواهی و حق‌طلبی سر می‌دهیم، در حوزه جنگ نرم نیز نباید و نمی‌توانیم فقط با مسدود شدن چند وب سایت ناامید شویم، ضمن اینکه چنین اتفاقاتی نشان می‌دهد ما موثر هستیم. اما این نکته را هم در نظر داشته باشیم که باید با خلاقیت جلو برویم؛ همان طور که جبهه مقاومت در میدان دفاع نظامی به یک قدرت و قطب جهانی تبدیل شده است در عرصه رسانه نیز باید از هر روزنه‌ای برای جریان‌سازی رسانه‌ای استفاده کند و مسیر پیروزی و رو به موفقیت را طی کند.»


رسانه‌های مقاومت و چالش با دولت بایدن
آمریکای امروز دیگر توان استفاده از قدرت سخت و یورش نظامی را ندارد؛ اما دستگاه پروپاگاندای آن با قدرت به کار خود ادامه می دهد و پادزهر آن فقط افشاگری شبکه‌های برون مرزی ایران است.
محمدپارسا نجفی، کارشناس امور فرهنگی و رسانه در این باره به گزارشگر کیهان می‌گوید: «بحمدالله با وجود رسانه‌های جبهه مقاومت و به ویژه رادیو و تلویزیون‌های برون مرزی صداوسیما این امکان برای ایران و محور مقاومت پدید آمده است که فریب رسانه‌ای غرب به رهبری آمریکا را اثبات کنند. آنها در گام اول نشان می‌دهند که سیاست خارجی آمریکا همواره یکسان بوده و دولت‌ها همان اقداماتی را انجام می دهند که ابرثروتمندان ایالات متحده می خواهند؛ از جمله استمرار فشار به ایران و کشورهای مظلوم مانند یمن، لبنان و... در گام دوم، جهان از طریق شبکه‌های برون‌مرزی ایران می تواند به این واقعیت دست یابد که سیاست‌های آمریکا درخصوص تداوم ستمگری بر ملت‌های مظلوم، کمترین تغییری نخواهد کرد.

پرس‌تی وی در سطح جهان، هیسپان‌تی وی در آمریکای لاتین و العالم و الکوثر در غرب آسیا صدای رسای ایران برای بیان حقیقت و جلوگیری از تحقق دسیسه جدید آمریکا هستند. همه آنچه گفته شد در مورد کشورهای غیراسلامی اما مظلوم که آماج مداخلات امپریالیستی هستند نیز صدق می‌کند؛ کشورهایی مانند ونزوئلا و بولیوی نمونه‌هایی از سیاست خارجی متجاوزانه و تغییرناپذیر آمریکا را در بیست سال گذشته از زمان جرج بوش تا اوباما و ترامپ تجربه کرده‌اند.»


وی می‌افزاید: «رسانه‌های محور مقاومت به ویژه شبکه‌های برون‌مرزی ایران باید به شکل قاطع بر این حقیقت پافشاری کنند که سیاست خارجی دوران بایدن تنها از نظر تبلیغاتی با دوران ترامپ تفاوت دارد. در اصل قیافه خشمگین ترامپ به چهره خندان بایدن تغییر کرده؛ اما اهداف و راهبردهای آمریکا در جهان مانند گذشته استکباری بوده و خواهد بود. طبعا رسانه‌های برون‌مرزی ایران بهترین ابزار برای افشای ماهیت تبلیغات فریبنده آمریکا هستند و این در حالیست که ایران برای دیپلماسی عمومی درخصوص مسائل هسته‌ای به چنین ابزاری برای تاثیرگذاری بر قوه شناخت مردم جهان نیازی جدی دارد. بدیهی است باید از این ابزار حمایت کرده و آن را هر روز تقویت کرد. در غیر این صورت جبهه اول حمله غرب را که مدیریت افکار عمومی جهان است، به دشمن خواهیم باخت.»

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار مجازی

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!
2023-09-07T17:16:53+03:30
«هر چه داریم از امام حسین(ع) داریم. زندگی‌مان مال امام حسین(ع) است. این کار هم بساط هر سال است، این مغازه پدرمان است که خادم و عاشق امام حسین (ع) بود. ما هم ...

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!
2023-09-04T15:36:59+03:30
فیلتر کردن بسترهای مختلف فضای مجازی در سطح جهان مسئله تازه‌ای نیست؛ از جنوب غرب آسیا که شدت فیلترینگ در آن بیشتر است گرفته تا چند قاره آن طرف‌تر در کشور کانادا.

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!
2023-09-03T13:30:14+03:30
هنگام تماشای اعزام زائران افغانستانی اشک می‌ریختند؛ گویا دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند و انگار بدرقه اربعینی‌ها، به مناسک جاماندگان تبدیل شده باشد، جاماندگ...

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون
2023-08-26T10:01:16+03:30
«مشکل زائران افغانستانی ارتباط چندانی به ایران ندارد؛ مربوط به دولت افغانستان است که اربعین برایش در اولویت نیست و متولی دولتی برای زیارت اربعین ندارد، بنابر...

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»
2023-08-15T14:21:28+03:30
حبیب‌الله حاجی‌زاده، سال‌ها است بدون اینکه کسی از او بخواهد یا حقوقی دریافت کند از جنگل‌ها مراقبت می‌کند: «ما نه می‌گذاریم آتش به جان جنگل بیفتد، نه می‌گذاری...

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!
2023-08-14T13:07:53+03:30
شبکه‌های اجتماعی این روزها چالش‌هایی را رواج می‌دهند که مبنای علمی ندارند، دنبال جذب مخاطب هستند و سعی دارند القا کنند: «شما تنها با شرکت در چالش‌ها، به یک ا...

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!
2023-08-12T13:01:13+03:30
همسایگان زندان «رجایی شهر» بعد از تخلیه از این ندامتگاه، بیش از آنکه از سال‌ها همجواری با آن شکایت کنند، به فکر آینده بودند: «ما از مسئولان پارک و هتل نمی‌خو...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی
2023-08-07T20:23:55+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!
2023-08-07T15:57:38+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر
2023-08-01T14:43:59+03:30
روزنامه «جوان» در گزارشی به ماجرای جر و بحث اخیر نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با کاربران توئیتری پرداخت.

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-29T00:24:02+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-26T10:37:22+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»
2023-07-26T09:43:56+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید که نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!
2023-07-23T11:03:54+03:30
«مجید دستانی» از 12سال ماشین‌نویسی در محرم می‌گوید که با رفقایش، خودروها را با خط خوش مزین به نام اباعبدالله(ع) می‌کنند،خودروهایی که تا مدت‌ها مثل بیلبوردهای...

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!
2023-07-20T12:18:55+03:30
روزنامه «همشهری» در گزارشی به تبلیغات اخیر برخی شرکت‌ها برای اعطای وام بدون ضامن پرداخت و ابعاد غیرقانونی بودن آن را شفاف کرد، این گزارش همچنین توضیحاتی دربا...

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 
2023-07-20T11:38:56+03:30
خودرو را پارک کردم و به محل گودبرداری برگشتم و پرسیدم اینجا قبلاً پمپ بنزین نبود؟ جوابشان حافظه تصویری‌ام را تأیید کرد: «پمپ بنزین بود! دیگر نیست؛ حالا قرار ...

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!
2023-07-19T13:19:04+03:30
می‌گویند نوشیدن چای داغ در لیوان‌های پلاستیکی احتمال ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد؛ اعتراضی نیست! فقط ای کاش طعم چای بعد از روضه را عوض نکند. کافی است چای...

بازندگان کنکور!

بازندگان کنکور!
2023-07-16T13:07:00+03:30
روزنامه «جام جم» در گزارشی به تاثیر شرایط جغرافیایی و شکاف طبقات اجتماعی بر قبولی رشته‌های دانشگاهی در دهک‌های مختلف جامعه پرداخته و از دهک‌های ضعیف به عنوان...

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش
2023-07-16T13:06:59+03:30
پیر و جوان ندارد، تقریباً همه باندی به چشم دارند و دستی به در و دیوار! اینجا همه درد چشم دارند؛ درد بینایی! و ضیا با تخصص خود به چشم‌ها نور روشنایی می‌بخشد، ...

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟
2023-07-16T10:54:01+03:30
روزنامه «همشهری» به سراغ یکی از محله‌های تهران رفت که در آن دختران دهه هشتادی با برگزاری مراسم عروسی از آغاز سنین نوجوانی باعث و بانی امر خیر می‌شوند. ​​​​​​​

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است
2023-07-11T14:22:15+03:30
تاجیک، تمام روز لحظه‌ای استراحت نکرده و در مسیر شلوغ «مهمونی ۱۰ کیلومتری» خدمت کرده اما در دل حسرت می‌خورد که کاش تمام شیعیان دنیا می‌توانستند در جشن بزرگ ام...

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!
2023-07-07T14:28:52+03:30
حرف آخر را یکی از خادمان می‌زند: «یادتان نرود؛ قرار است یکی از بزرگ‌ترین کارهای دنیا را انجام بدهیم. تا صبح شنبه کسی حرف از خواب و خوراک نزند، بعد از مراسم ه...

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!
2023-07-06T12:22:13+03:30
حسن صلواتی چند سالی است که با همراهی دوستان عکاس و هنرمندش یک حرکت جذاب را شروع کرده است؛ فروش عکس‌ها به نفع بچه‌های محروم! امسال هم سفره پیتزای آنها به عشق ...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T14:22:10+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T09:42:14+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران
2023-06-28T08:48:35+03:30
اواخر خرداد هر سال با پایان مهلت کارت‌های آمایش، حساب‌ بانکی مهاجران افغانستانی برای مدتی نامعلوم مسدود می‌شود؛ اقدامی که بیش از یک دستورالعمل مدیریتی، اعمال...

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!
2023-06-27T01:41:38+03:30
سال‌های زیادی از زمانی که به اسماعیل‌نژاد می‌گفتند «قدت کوتاه است، به درد دویدن نمی‌خوری» می‌گذرد اما او امروز رکورددار دوی سرعت در ایران است و رویای کسب مدا...

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا
2023-06-11T12:21:13+03:30
«عکاس خبری دشمن کسی نیست! باید به این آگاهی برسیم که عکاس، ثبت‌کننده تاریخ است و قرار نیست نگاه پررنگ سیاسی داشته باشد، دغدغه جدی عکاسان این است که در هر شرا...

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان  با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم
2023-06-11T00:00:47+03:30
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت غنی‌سازی‌های با خلوص بالا برای این صورت گرفته تا تحریم‌ها لغو شوند، هدف قانونگذار هم همین بوده که اقدام راهبردی برای ل...

چرا راه آهن رشت - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟

چرا راه آهن رشت  - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟
2023-05-18T11:13:51+03:30
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفق...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)