میرنیوز

کار ویروس تمام است

کار ویروس تمام است 2021-06-15T09:38:26+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، وطن امروز نوشت: «واکسن کوو ایران برکت مجوز مصرف گرفت»؛ این جمله کوتاه خبر بسیار خوشحال‌کننده‌ای است که وزیر بهداشت دیروز آن را با ذوق اعلام کرد وگفت: محموله‌های آماده شده این واکسن امروز تحویل وزارت بهداشت می‌شود تا از هفته آینده به مجموعه واکسیناسیون کشوری اضافه شود. به گزارش «وطن‌امروز»، ورود واکسن داخلی «کوو ایران برکت» ساخت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به سبد واکسیناسیون عمومی، امید به زندگی و ایمنی در برابر ویروس کرونا را دوچندان کرده است طوری که وزیر بهداشت این واکسن را کم‌عارضه‌ترین و موثرترین واکسن معرفی می‌کند؛ واکسنی که حاصل تلاش شبانه‌روزی و مجاهدت نخبگان ایرانی است و با تولید انبوه آن نیاز کشور به این واکسن را مرتفع می‌کند.

افتخار به توانمندی‌های ایران در ساخت واکسن داخلی تا جایی است که وزیر بهداشت دیروز در بیست‌ونهمین آیین پویش «ره سلامت» در استان مرکزی گفت: شب‌های زیادی نخوابیدم که اکثر شب‌ها از اضطراب بود ولی دیشب از ذوق این نخوابیدم که خدا این مرحمت را کرد قول‌هایی که درباره خوداتکایی برای تولید واکسن کرونای داخلی داده بودیم عملی شد و از این پس براحتی می‌توان واکسن برکت را در اختیار جامعه هدف قرار داد.

سعید نمکی در این مراسم از صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن ایرانی کرونا، «کوو ایران برکت» خبر داد. وی گفت: درباره واکسن تولید مشترک پاستور و کوبا نیز قرار شد پاستور مدارک را آماده کند تا در هفته آینده اقدام کنیم، بنابراین واکسن برکت به مجموعه واکسیناسیون ما می‌پیوندد و پاستور هفته آینده خواهد پیوست.

وی افزود: اجازه مصرف واکسن ایرانی دیروز صادر شد و خدا را شکر می‌کنم قولی که دادیم عملی شد. ما چند قول به مردم دادیم؛ اول آنکه قول دادیم نمی‌گذاریم در هیچ شرایطی بیماری پشت در بیمارستان‌ها سرگردان شود. قول دادیم در اوج تحریم نخواهیم گذاشت داروی اساسی به دست مردم نرسد؛ البته بعضی وقت‌ها نوساناتی داشتیم اما ۴۷۵۰ قلم دارو را در شرایط سخت تحریم تامین کردیم. وی افزود: از کشورها خواستیم برای ساخت واکسن با ما کار کنند، ذره‌ ذره با آنها پیش رفتیم و وقتی به فاز تحقیقات رسیدند، خواستند در ایران تست کنند که گفتیم ما زیر بار نمی‌رویم. کشورهای منطقه که می‌گویند واکسن زدند، در کلینیکال ترایال واکسن سایر کشورها بودند و ما قبول نکردیم مردم ما تحت آزمایش واکسنی قرار گیرند. گفتیم به یک شرط حاضر به همکاری هستیم که بیایید و با هم واکسن بسازیم و تنها کشوری که در انتقال دانش فنی با ما کنار آمد کوبا بود که تازه آن هم فازهای یک و ۲ در کشور خودشان طی شد و فاز سوم را در ایران انجام دادیم.

بعضی‌ها واکسن را بر ما قطع کردند

نمکی در ادامه تاکید کرد: حرکت بزرگ واکسیناسیون در کشور راه افتاد و ناگهان بعضی‌ها واکسن را بر ما قطع کردند؛ دوستان بر ما قطع کردند، دشمنان که جای خود دارند. به این دوستان گفتیم چرا قطع کردید؟ گفتند به دلیل شیوع بیماری در کشور خودمان قرار است که روزی ۱۵ میلیون واکسیناسیون انجام دهیم و حتی حاضر نشدند از این تعداد در عالم رفاقت، ۵۰ هزار واکسن برای ما بفرستند. چه کسی باید این مطلب را جبران کند جز تولید داخلی؟

وی افزود: ما مسیر قرارداد با بیرونی‌ها را طی کردیم و پیش‌پرداخت هم دادیم. مسیر قرارداد با کوواکس را طی کردیم و پیش‌پرداخت هم دادیم؛ سازوکار کوواکس بسیار ضعیف‌تر از آن بود که بتواند به ۸ کشور دنیا بگوید ۸۵ درصد واکسن دنیا مال شما نیست و بقیه دنیا هم آدم هستند. تا امروز از ۱۶میلیون و ۸۰۰ هزار دوزی که قرارداد بسته‌ایم تنها مقدار اندکی ارسال شده است.

ما از هند واکسن خریدیم، آقای دادستان هند در فرودگاه دستور توقف داد. ۶۰ میلیون دوز واکسن با روس‌ها قرارداد بستیم که تا امروز هنوز یک میلیون هم به ما نداده‌اند. البته پول ندادیم و گذاشتیم پول را زمان حمل بدهیم. ۲۰ میلیون دوز واکسن از چین قرار بود برسد که حدود ۴ یا ۵ میلیون از آن رسیده است. نمکی تاکید کرد: همزمان به تولید داخل فکر کردیم و در یک سال گذشته دل به دریا زدیم و بر روی تمام پلتفرم‌های دنیا کار کردیم و خوشبختانه راهی را در این یک سال رفتیم که باید ۲۰ ساله طی می‌شد؛ با افتخار می‌گویم واکسنی که در ایران ساخته می‌شود کم‌عارضه‌ترین، موثرترین و بی‌خطرترین واکسنی است که می‌توان نام برد. یک روزی نه در کسوت وزیر بهداشت، بلکه در کسوت معلم دانشگاه می‌روم تلویزیون و می‌گویم که این واکسن ایرانی چیست و چه کارها برای آن شد.

توزیع دوزهای آماده واکسن برکت از هفته آینده

وی در ادامه افزود: دیروز قرار بود واکسن پاستور و واکسن مجموعه برکت مجوز مصرف اضطراری بگیرند که واکسن پاستور یکی - دو تا از سندهای کتبی‌اش کامل نبود و ما هم هیچ فشاری بر کمیته‌های ناظر نگذاشتیم. خدا شاهد است که بشدت آزادانه و کارشناسانه اقدام کردیم. واکسن پاستور هم قرار شد مدارک را کامل کند و هفته آینده اجازه مصرف اضطراری بگیرد. از هفته آینده دستور توزیع دوزهای آماده را داده‌ایم. واکسن برکت به مجموعه واکسیناسیون ما می‌پیوندد و مجموعه پاستور هم هفته آینده می‌پیوندد و واکسن‌های رازی و فخرا هم در آینده نزدیک خواهند پیوست.

آمادگی برای صادرات واکسن ایرانی از زمستان

نمکی ادامه داد: عزیزانی می‌آیند می‌گویند ما چند ماهه فلان کار را می‌کنیم؛ هر کس بیاید می‌تواند چند ماهه این کارها را انجام دهد چون ما زیرساخت‌ها را آماده کردیم و با بود و نبود ما شرایط تولید واکسن فرقی نخواهد کرد. تمام جمعیت هدف ایران تا آخر پاییز می‌توانند واکسینه شوند. ظرفیت تولید داخل در این ماه و ماه آینده حدود ۵ یا ۶ میلیون دوز خواهد بود و در ماه‌های بعد تصاعدی تا ۵۰ یا ۶۰ میلیون دوز هم بالا می‌رود. ما در زمستان آماده صادرات واکسن «کووید - 19» به کشورهایی هستیم که از الان آمده‌اند و برای پیش‌خرید با ما صحبت می‌کنند. از بیرون هم هر چه توانمندی داشته باشیم استفاده می‌کنیم. وی گفت: تا پایان دولت ان‌شاءالله گروه‌های آسیب‌پذیری که قول دادیم شامل جمعیت بالای ۶۰ سال، بیماران خاص و گروه‌های پرریسک را واکسینه می‌کنیم.

تا پایان تیرماه اکثر آن ۱۵ میلیون را واکسینه می‌کنیم و تا نیمه مرداد با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و مجموعه واکسن داخلی و خارجی کار واکسیناسیون را انجام خواهیم داد. وی همچنین در این مراسم افزود: برای تجهیز بیمارستان خمین همه را مکلف کردم کار این بیمارستان تا پایان تیرماه باید تمام شود و من دلیل نمی‌شناسم. این خبر بسیار خوش که تخت‌های ویژه این استان ۲ برابر شد را برای تمام کشور داشتیم و این دستاورد بزرگ ملی است. نمکی تاکید کرد: در رابطه با داروهای بیماران خاص هم هر جا نقصانی است من تا فردا (امروز) برطرف می‌کنم اما متوجه باشید که به تله سودجویانی که تبلیغ برندها را می‌کنند، نیفتید. داروهایی که تولید داخل دارد اجازه ورود نخواهند داشت. نمکی در پایان بیان کرد: کار واکسیناسیون از این هفته تسریع می‌شود و واکسن خارجی هم در راه است و از هفته آینده مشکل واکسیناسیون نخواهیم داشت.

ایران به جرگه تولیدکنندگان واکسن کرونا در دنیا پیوست

هر چند تاکنون فقط ۵ کشور روسیه، بریتانیا، آمریکا، چین و هند در تولید و صادرات واکسن کرونا فعال بوده‌اند اما با صدور مجوز واکسن ایرانی «کوو ایران برکت» ایران نیز به جرگه کشورهای تولیدکننده واکسن کرونا در دنیا پیوست و آنگونه که وزیر بهداشت اعلام کرده است، خیلی از کشورهای جهان هم‌اکنون خواستار خرید این نوع واکسن از ایران هستند.

پایان دغدغه کمبود واکسن

رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم گفت: با ورود واکسن ایرانی «کوو ایران برکت» سرعت واکسیناسیون در کشور افزایش یافته و دغدغه کمبود این دارو از خارج نیز کم می‌شود. دکتر شروین شکوهی در گفت‌وگو با «‌وطن‌امروز» با بیان اینکه همزمان با صدور مجوز تزریق واکسن «کوو ایران برکت»، پایگاه‌ها و سایت‌های تزریقات این دارو به جامعه هدف باید در سطح کشور افزایش یابد، افزود: همان‌گونه که اعلام شد، کارخانه تولید واکسن ایرانی «کوو ایران برکت» در حال تولید انبوه این نوع واکسن است و تا ماه‌های آینده چندین میلیون واکسن را در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهد، بنابراین میزان عرضه واکسن کرونا در کشور از همین حالا افزایش یافته و کادر پزشکی برای واکسیناسیون عمومی در سطح وسیع باید خود را آماده کند.

شکوهی تصریح کرد: همه کشورهای سازنده واکسن کرونا در دنیا ابتدا واکسیناسیون جمعیت کشور خود را در اولویت قرار می‌دهند و پس از آن نیاز متقاضیان به این دارو را تامین می‌کنند، بنابراین تولید داخلی واکسن ایرانی «کوو ایران برکت» افتخاری برای ایران است، چرا که از وابستگی به این دارو در دنیا بی‌نیاز خواهیم شد. رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم با اشاره به این‌که تاکنون بیش از یک میلیون دوز واکسن برکت آماده تحویل به وزارت بهداشت شده است افزود: علاوه بر تولید و صدور مجوز واکسن «کوو ایران برکت» (ستاد اجرایی حضرت امام)، شرکت‌های واکسن‌ساز دیگر در کشور در آستانه مراحل تکمیلی برای دریافت مجوز فعالیت هستند که با ورود به وزارت بهداشت نیاز به این کالا در دنیا بشدت کاهش می‌یابد.

۱۱۹ نفر دیگر از هموطنان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند

آمار جان‌باختگان ویروس کرونا در کشور همچنان سه‌رقمی است. وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰هزار و ۷۱۵ بیمار «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۱۱۹ بیمار نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند.

از ظهر روز یکشنبه تا ظهر دیروز ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۷۱۵ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۴۶ نفر از آنها بستری شدند.

متاسفانه در طول این مدت ۱۱۹ بیمار «کووید-۱۹» نیز جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۸۲ هزار و ۲۱۷ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ۲ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۶۰۱ نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

3 هزار و ۴۱۶ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» هم در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۱۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۲۷ شهر در وضعیت زرد بیماری کرونا قرار دارند.

همچنین بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۴ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۴۴۵ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۸۵۱ هزار و ۲۰۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۵ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۶۵۲ دوز رسید.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار مجازی

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!
2023-09-07T17:16:53+03:30
«هر چه داریم از امام حسین(ع) داریم. زندگی‌مان مال امام حسین(ع) است. این کار هم بساط هر سال است، این مغازه پدرمان است که خادم و عاشق امام حسین (ع) بود. ما هم ...

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!
2023-09-04T15:36:59+03:30
فیلتر کردن بسترهای مختلف فضای مجازی در سطح جهان مسئله تازه‌ای نیست؛ از جنوب غرب آسیا که شدت فیلترینگ در آن بیشتر است گرفته تا چند قاره آن طرف‌تر در کشور کانادا.

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!
2023-09-03T13:30:14+03:30
هنگام تماشای اعزام زائران افغانستانی اشک می‌ریختند؛ گویا دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند و انگار بدرقه اربعینی‌ها، به مناسک جاماندگان تبدیل شده باشد، جاماندگ...

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون
2023-08-26T10:01:16+03:30
«مشکل زائران افغانستانی ارتباط چندانی به ایران ندارد؛ مربوط به دولت افغانستان است که اربعین برایش در اولویت نیست و متولی دولتی برای زیارت اربعین ندارد، بنابر...

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»
2023-08-15T14:21:28+03:30
حبیب‌الله حاجی‌زاده، سال‌ها است بدون اینکه کسی از او بخواهد یا حقوقی دریافت کند از جنگل‌ها مراقبت می‌کند: «ما نه می‌گذاریم آتش به جان جنگل بیفتد، نه می‌گذاری...

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!
2023-08-14T13:07:53+03:30
شبکه‌های اجتماعی این روزها چالش‌هایی را رواج می‌دهند که مبنای علمی ندارند، دنبال جذب مخاطب هستند و سعی دارند القا کنند: «شما تنها با شرکت در چالش‌ها، به یک ا...

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!
2023-08-12T13:01:13+03:30
همسایگان زندان «رجایی شهر» بعد از تخلیه از این ندامتگاه، بیش از آنکه از سال‌ها همجواری با آن شکایت کنند، به فکر آینده بودند: «ما از مسئولان پارک و هتل نمی‌خو...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی
2023-08-07T20:23:55+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!
2023-08-07T15:57:38+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر
2023-08-01T14:43:59+03:30
روزنامه «جوان» در گزارشی به ماجرای جر و بحث اخیر نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با کاربران توئیتری پرداخت.

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-29T00:24:02+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-26T10:37:22+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»
2023-07-26T09:43:56+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید که نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!
2023-07-23T11:03:54+03:30
«مجید دستانی» از 12سال ماشین‌نویسی در محرم می‌گوید که با رفقایش، خودروها را با خط خوش مزین به نام اباعبدالله(ع) می‌کنند،خودروهایی که تا مدت‌ها مثل بیلبوردهای...

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!
2023-07-20T12:18:55+03:30
روزنامه «همشهری» در گزارشی به تبلیغات اخیر برخی شرکت‌ها برای اعطای وام بدون ضامن پرداخت و ابعاد غیرقانونی بودن آن را شفاف کرد، این گزارش همچنین توضیحاتی دربا...

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 
2023-07-20T11:38:56+03:30
خودرو را پارک کردم و به محل گودبرداری برگشتم و پرسیدم اینجا قبلاً پمپ بنزین نبود؟ جوابشان حافظه تصویری‌ام را تأیید کرد: «پمپ بنزین بود! دیگر نیست؛ حالا قرار ...

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!
2023-07-19T13:19:04+03:30
می‌گویند نوشیدن چای داغ در لیوان‌های پلاستیکی احتمال ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد؛ اعتراضی نیست! فقط ای کاش طعم چای بعد از روضه را عوض نکند. کافی است چای...

بازندگان کنکور!

بازندگان کنکور!
2023-07-16T13:07:00+03:30
روزنامه «جام جم» در گزارشی به تاثیر شرایط جغرافیایی و شکاف طبقات اجتماعی بر قبولی رشته‌های دانشگاهی در دهک‌های مختلف جامعه پرداخته و از دهک‌های ضعیف به عنوان...

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش
2023-07-16T13:06:59+03:30
پیر و جوان ندارد، تقریباً همه باندی به چشم دارند و دستی به در و دیوار! اینجا همه درد چشم دارند؛ درد بینایی! و ضیا با تخصص خود به چشم‌ها نور روشنایی می‌بخشد، ...

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟
2023-07-16T10:54:01+03:30
روزنامه «همشهری» به سراغ یکی از محله‌های تهران رفت که در آن دختران دهه هشتادی با برگزاری مراسم عروسی از آغاز سنین نوجوانی باعث و بانی امر خیر می‌شوند. ​​​​​​​

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است
2023-07-11T14:22:15+03:30
تاجیک، تمام روز لحظه‌ای استراحت نکرده و در مسیر شلوغ «مهمونی ۱۰ کیلومتری» خدمت کرده اما در دل حسرت می‌خورد که کاش تمام شیعیان دنیا می‌توانستند در جشن بزرگ ام...

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!
2023-07-07T14:28:52+03:30
حرف آخر را یکی از خادمان می‌زند: «یادتان نرود؛ قرار است یکی از بزرگ‌ترین کارهای دنیا را انجام بدهیم. تا صبح شنبه کسی حرف از خواب و خوراک نزند، بعد از مراسم ه...

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!
2023-07-06T12:22:13+03:30
حسن صلواتی چند سالی است که با همراهی دوستان عکاس و هنرمندش یک حرکت جذاب را شروع کرده است؛ فروش عکس‌ها به نفع بچه‌های محروم! امسال هم سفره پیتزای آنها به عشق ...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T14:22:10+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T09:42:14+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران
2023-06-28T08:48:35+03:30
اواخر خرداد هر سال با پایان مهلت کارت‌های آمایش، حساب‌ بانکی مهاجران افغانستانی برای مدتی نامعلوم مسدود می‌شود؛ اقدامی که بیش از یک دستورالعمل مدیریتی، اعمال...

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!
2023-06-27T01:41:38+03:30
سال‌های زیادی از زمانی که به اسماعیل‌نژاد می‌گفتند «قدت کوتاه است، به درد دویدن نمی‌خوری» می‌گذرد اما او امروز رکورددار دوی سرعت در ایران است و رویای کسب مدا...

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا
2023-06-11T12:21:13+03:30
«عکاس خبری دشمن کسی نیست! باید به این آگاهی برسیم که عکاس، ثبت‌کننده تاریخ است و قرار نیست نگاه پررنگ سیاسی داشته باشد، دغدغه جدی عکاسان این است که در هر شرا...

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان  با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم
2023-06-11T00:00:47+03:30
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت غنی‌سازی‌های با خلوص بالا برای این صورت گرفته تا تحریم‌ها لغو شوند، هدف قانونگذار هم همین بوده که اقدام راهبردی برای ل...

چرا راه آهن رشت - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟

چرا راه آهن رشت  - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟
2023-05-18T11:13:51+03:30
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفق...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)