میرنیوز

ایران جلودار بیداری

ایران جلودار بیداری 2021-05-19T18:53:22+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، وطن امروز نوشت: انقلاب اسلامی ایران و گفتمان برآمده از آن را می‌توان به عنوان یک نمود هویتی از خیزش‌های سیاسی در سده گذشته به حساب آورد؛ انقلابی که فارغ از جابه‌جایی قدرت و تبدیل نظام سلطنتی شاهنشاهی به جمهوری اسلامی، حامل یک نظام معنایی جدید و خوانشی جدید از پیوند دین با باقی آموزه‌های فردی و اجتماعی به حساب می‌آمد. در این میان اما یکی از مهم‌ترین یادگارهای به جا مانده از انقلاب که نه گذشت زمان و نه مرزهای جغرافیایی توان تضعیف آن را نداشتند حمایت از آرمان فلسطین و تبدیل کردن آزادسازی قدس شریف از یک مطالبه سیاسی به یک گزاره هویتی بود.

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از نخستین روزهای پیروزی انقلاب بر لزوم اجماع مسلمانان در حمایت از حقوق تضییع شده و سرزمین اشغال شده فلسطینیان تاکید داشتند و در نهایت در این راستا با طرح ایده «روز قدس» تلاش کردند با مقرر شدن زمانی برای همصدایی و همدلی مسلمانان با فلسطین، مانع آن شوند که سرخوردگی کشورهای عربی در سایه شکست مقابل رژیم صهیونیستی و گذر زمان و توالی نسل‌ها به عادی‌سازی این اشغال منجر شود. البته گذر زمان نه‌تنها «روز قدس» را به دست فراموشی نسپرد که دامنه جهانی آن را نیز افزایش داد، تا جایی که اکنون بزرگداشت این روز حتی محدود به مسلمانان نیست و کشورهای غیرمسلمان و پیروان مذاهب دیگر نیز هرساله ضمن همصدایی در این روز، خیابان‌های جهان را تبدیل به مرکزی برای مانور جمعی در حمایت از حقوق فلسطینیان و دفاع از آرمان رهایی قدس می‌کنند. در همین زمینه می‌توان به وضعیت استثنایی ۲ سال گذشته در دوران اپیدمی کرونا و محدودیت‌های تجمع اشاره کرد به گونه‌ای که حتی در دورانی که برگزاری حضوری این راهپیمایی در کشور خودمان بنا به صلاحدید ستاد کرونا لغو شد اما مردم جهان با فعالیت‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی و حتی برگزاری اجتماع حضوری در بسیاری از کشورهای اروپایی بر امتداد این راه تاکید کردند. از همین جهت یکی از علل انکارناشدنی دشمنی دشمنان کشورمان با تفکر جمهوری اسلامی را می‌توان در همین صیانت از آرمان فلسطین و جهانی کردن مبارزه با رژیم صهیونیستی جست‌وجو کرد. صهیونیست‌ها که سالانه با خرج ارقام نجومی در بنگاه‌های متعدد خبری و دستگاه عریض و طویل رسانه‌ای جهان سعی می‌کنند با خلق روایت‌های متعدد موجودیت خود را مشروع جلوه دهند در مواجهه با این آرمان به مشکلات عدیده‌ای برخورده‌اند. امروز دیگر کمتر کشوری را می‌توان پیدا کرد که جنبش‌های اجتماعی و حتی خروش‌های خودجوش مردمی برای رهایی فلسطین در آن وجود نداشته باشد. این مساله یقینا نمی‌تواند به معنای تقلیل سوژه فلسطین به پیگیری‌های جمهوری اسلامی باشد اما به شکلی آشکار نشان از آن دارد که ایستادگی کشورمان در دفاع از حقوق فلسطینیان موجب خنثی شدن توطئه‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا برای به دست فراموشی سپردن این مساله شده است. در یک سال گذشته جهان شاهد آن بود که برخی دولت‌های ضعیف عربی چگونه به دستور آمریکا و با چراغ سبز عربستان سعودی ننگ به رسمیت شناختن این رژیم نامشروع را در مقابل دوربین‌های جهانی پذیرفتند. توطئه معامله قرن و عادی‌سازی موجودیت صهیونیست‌ها البته در زمانی که کمتر کسی فکر آن را می‌کرد با خروش انبوه فلسطینیانی که حتی به اردن و لبنان تبعید شده بودند و پاسخ دندان‌شکن نیروهای مقاومت همراه شد. در این فضا البته در روزهای اخیر شاهد شکل‌گیری راهپیمایی‌ها و کمپین‌های بی‌سابقه جهانی دیگری نیز بودیم که بر حیرت و ترس صهیونیست‌ها افزود. تک‌تک این مصادیق در کنار هم نشان از یک چیز داشت و آن هم فرامرزی، فرانسلی و فرامذهبی شدن آرمانی بود که جمهوری اسلامی قاطعانه در ۴ دهه گذشته مقابل هیچ باج و تهدیدی از آن عقب‌نشینی نکرده است.

پروژه تزویر؛ حمایت از فلسطین ضعیف

دشمنان ایران و حامیان صهیونیست‌ها البته در دهه‌های متمادی به اشکال مختلف برای جلوگیری از وضعیت کنونی تلاش کردند. از یک سو تهدیدات بر این استوار بود که دولت‌های اسلامی را از حمایت از فلسطین منصرف کنند و از سوی دیگر تلاش‌ها برای استحاله ماهیت دفاع از فلسطین به شکلی بود که مانع تقویت گروه‌های مقاومت شود. این شیوه مزورانه اساسا از حمایت از فلسطین و تکرار موضع مظلومیت مردم این کشور چندان پرهیز نمی‌کرد اما تلاش برای قدرتمند کردن فلسطین را امری مذموم می‌پنداشت. این رویکرد مزورانه اساسا حامی فلسطینی بود که شکست را پذیرفته و توانی برای مقاومت در برابر اشغالگری‌های صهیونیست‌ها نداشته باشد. این حمایت تسکین‌بخش به عنوان مهم‌ترین راهبرد کشورهای عربی در چند دهه اخیر شناخته می‌شد و پس از تجربه شکست اعراب در برابر صهیونیست‌ها مخالف هرگونه مقاومت در برابر این رژیم نامشروع بودند. در این پروژه باید شکست فلسطین را پذیرفت و در نهایت در رثای این شکست مرثیه‌سرایی کرد. طرح به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی چند دولت عربی نمود نهایی این تفکر رهبران جهان عرب به حساب می‌آمد که بیشترین همصدایی را نیز با صهیونیست‌ها برای جنگ با گروه‌های مقاومت دارند.

مقاومت مقتدرانه؛ نقشه راه ایران انقلابی

اما آنچه سنخ حمایت جمهوری اسلامی از فلسطین را از حمایت‌های مزورانه بسیاری از کشورهای دیگر متمایز می‌کرد رویکردی بود که رهایی فلسطین را به جای محکومیت‌های صوری در تقویت فلسطین و محور مقاومت جست‌وجو می‌کرد. تبدیل شدن انتفاضه ۲۰ سال پیش فلسطینیان که سنگ در برابر گلوله بود به دست برتری که در اوج محاصره غزه موشک را با موشک پاسخ می‌دهد و بازدارندگی نیروهای کودک‌کش و اشغالگر صهیونیستی را با ضعف آشکار مواجه می‌کند نشانی از نخستین ثمره‌های رویکرد انقلابی جمهوری اسلامی است. به بیان دیگر هر قدر که جمهوری اسلامی با پافشاری بر آرمان فلسطین و تبدیل کردن آن به هویتی انسانی مانع فراموشی این ظلم آشکار شد متقابلا با تقویت نیروهای مقاومت و مجهز کردن آنها به سلاح و ابزار ایستادگی، یکطرفه بودن آتش را شکست. بر همین اساس همراستا بودن خیزش جهانی در محکومیت صهیونیست‌ها و قاطعانه بودن پاسخ نیروهای مقاومت به اشغالگری این رژیم را می‌توان نمودی کامل از اعجاز انقلاب اسلامی ایران در سطح منطقه دانست.

اگر روزگاری «میشل فوکو» انقلاب اسلامی ایران را «روح یک جهان بی‌روح» توصیف کرده بود، اکنون می‌توان تجسم این روح را در احیای فطرت‌هایی که برای حمایت از آرمان فلسطین به خیابان‌های جهان روانه شده‌اند، مشاهده کرد.

مردم تهران در حمایت از فلسطین امروز در میدان امام حسین(ع) تجمع می‌کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: امروز جهانیان شاهدند که مردم مظلوم فلسطین در برابر یورش وحشیانه رژیم اشغالگر قدس جانانه ایستاده‌اند و مظلومانه قتل‌عام می‌شوند، این اتفاقات به طور قطع بشارت آزادی قدس شریف را می‌دهد. وی افزود: مردم مظلوم و قهرمان فلسطین، با تمام وجود در برابر رژیم غاصب صهیونیست ایستاده‌اند و با قامت استوار از قدس شریف، قبله اول مسلمین دفاع می‌کنند. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: فلسطین و فرزندان مقاوم این دیار، پرورش‌یافتگان مکتب حاج‌قاسم‌ سلیمانی مصمم هستند تا تومار ننگین رژیم صهیونیستی را در هم بپیچند. وی تصریح کرد: اگر چه سردمداران استکبار در برابر وحشیگری رژیم اشغالگر قدس سکوت اختیار کرده‌اند ولی ملت‌های آزاده دنیا بیش از هر زمانی این جنایات را محکوم کرده و تنفر خویش را از این رژیم کودک‌کش ابراز می‌دارند. محمودی اظهار داشت: مردم انقلابی تهران همگام با سایر ملت‌های آزاده جهان، روز چهارشنبه از ساعت ۱۷ در میدان امام‌حسین(ع) از ام‌القرای جهان اسلام با فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل انزجار خویش را از جنایات رژیم صهیونیستی ابراز داشته و اعلام خواهند کرد فلسطین تنها نیست. وی از مردم فهیم و انقلابی تهران درخواست کرد با رعایت دقیق مسائل بهداشتی، با پرچم فلسطین، دست‌نوشته و جلوه‌های تبلیغی مناسب در این مراسم شرکت کرده و پیام حمایت خود از فلسطین را به دنیا مخابره کنند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در نهمین روز بمباران غزه طی ۳۰ دقیقه ۱۱۰ بمب بر سر مردم ۶۵ منطقه مسکونی ریختند

گروه بین‌الملل: در نهمین روز نبرد مقاومت با رژیم صهیونیستی با وجود بیش از ۶۰ مورد بمباران مناطق مسکونی در غزه به وسیله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت ۳۰ نفر دیگر از ساکنان غزه شد، گردان‌های «سرایا القدس» و «شهید عزالدین قسام» با هدف قرار دادن مناطق حساس و راهبردی در فلسطین اشغالی و شهرهایی نظیر عسقلان، اشدود و بئر السبع ضربات سنگینی به این رژیم وارد آوردند.

بمباران غزه با ۶۲ جنگنده و ۱۱۰ بمب

در ادامه بمباران جنایتکارانه روزهای گذشته در غزه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد دیروز در کمتر از نیم ساعت ۱۱۰ بمب روی سر مردم غزه فرو ریختند. «هیدای زیلبرمن» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی دیروز در یک کنفرانس خبری مقابل خبرنگاران گفت ۶۲ جنگنده با شلیک ۱۱۰ موشک ۶۵ هدف را در غزه بمباران کردند. رژیم صهیونیستی اعلام کرد در پی این حملات ۱۱ باب منزل در نوار غزه هدف قرار گرفته است. منابع فلسطینی اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی در این حمله بیش از ۷۰ مرتبه مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کرده است. خبرگزاری فلسطینی شهاب گزارش داد در این حمله مناطق تل‌الزعتر، مسعود، الخزندار و التوام هدف قرار گرفتند. همچنین برخی منابع خبری از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به محله النصر در نوار غزه خبر دادند. به نوشته وبگاه معا، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد این میزان حمله در عرض نیم ساعت رخ داده و این حملات عمدتا در محله الرمال در غرب شهر غزه رخ داده است. صبح دیروز همچنین رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی از در اختیار قرار دادن طرح عملیات‌هایی برای ۲۴ ساعت آینده به این ستاد خبر داد. او افزود: «ارتش اسرائیل روی ادامه حملات متمرکز است». در همین حال عده‌ زیادی از صهیونیست‌ها شامگاه دوشنبه با تجمع مقابل اقامتگاه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم خواستار تداوم حملات جنایتکارانه به نوار غزه و کشتار مردم فلسطین شدند. نیروهای رژیم صهیونیستی برای نهمین روز متوالی همچنان به تجاوزهای وحشیانه خود علیه نوار غزه ادامه داده و تأسیسات غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند؛‌ طبق آخرین آمار ۲۱۸ نفر در غزه به شهادت رسیده‌اند که ۶۱ نفر از آنها کودک هستند. ۵۶۰۴ نفر نیز مجروح شده‌اند. به گفته منابع فلسطینی، بیش از ۱۰۰ باب ساختمان هم در حملات رژیم صهیونیستی کاملا تخریب شده است.

عفو بین‌الملل: بی‌اعتنایی اسرائیل به شهروندان فلسطین جنایت جنگی است

سازمان عفو بین‌الملل ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کرد این اقدامات ممکن است در حد جنایت‌ جنگی باشد. عفو بین‌الملل اعلام کرد رژیم اسرائیل به الگویی از حملات مرگبار علیه منازل مسکونی رو آورده که راهی برای فرار زنان، مردان و کودکان بی‌گناه فراهم نمی‌آورد. در بیانیه این سازمان حقوق بشری تصریح شده این حملات را که نشان‌دهنده «بی‌اعتنایی شوک‌آور» اسرائیل به شهروندان فلسطینی هستند، ممکن است بتوان «جرائم جنگی یا جنایت علیه بشریت» قلمداد کرد. در یکی از این حملات رژیم صهیونیستی که بعد از ساعت یک بامداد انجام شده ۲ ساختمان مسکونی به طور کامل تخریب شد و ۳۰ نفر به شهادت رسیدند. «یوسف یاسین» از پرسنل کادر درمان به محققان عفو بین‌الملل گفته این حمله بدون هیچ هشدار انجام شده و به همین سبب ساکنان این ساختمان‌ها آن را ترک نکرده‌اند. روز دوشنبه انتشار اخباری پیرامون استفاده صهیونیست‌ها از بمب‌های آلوده به فسفر سبب شد موضوع جنایات جنگی این رژیم در غزه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. این رژیم سال ۲۰۱۴ نیز در بمباران‌ غزه از بمب‌های حاوی اورانیوم ضعیف‌شده استفاده کرد.

آوارگی ۵۲ هزار نفر در نوار غزه

در پی بمباران منازل مسکونی در غزه، سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد حداقل ۵۲ هزار فلسطینی در این منطقه آواره شده‌اند. به نوشته خبرگزاری آناتولی، آژانس پناهجویان سازمان ملل با انتشار این آمار اعلام کرد فلسطینیان آواره هم‌اکنون به‌ دنبال سرپناهی در ۵۰ مدرسه زیرنظر آژانس «آنروا» متعلق به سازمان ملل در نوار غزه هستند و با مشکلات متعددی از جمله کمبود مواد دارویی و غذا مواجه هستند. طبق اعلام سازمان ملل، بر اثر حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بیش از ۱۰۰ دستگاه آپارتمان کاملا نابود شده و حداقل ۳۰۰ واحد مسکونی و حدود ۵۰ تأسیسات آموزشی از جمله مدارس، مهدهای‌کودک و وزارت آموزش غزه آسیب دیده است. به نوشته آناتولی، صهیونیست‌ها حتی به مراکز درمانی نیز رحم نکرده و تاکنون ۶ بیمارستان، ۲ درمانگاه و یک مرکز هلال‌احمر را با بمباران در نوار غزه تخریب کرده‌اند. سازمان ملل می‌گوید اتصال برق در نوار غزه از روزانه ۸ ساعت به کمتر از ۶ ساعت کاهش پیدا کرده و همین امر موجب مختل شدن سیستم درمانی، آبرسانی و دیگر تأسیسات حیاتی که با برق کار می‌کنند، شده است.

تقدیر صهیونیست‌ها از آمریکا برای تسهیل جنایات

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از دولت آمریکا به دلیل ناکام گذاشتن شورای امنیت و اجازه ندادن به انتقاد از این رژیم در شورا تشکر کرد. بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در توئیتر نوشت: از دولت آمریکا بویژه لوید آستین، وزیر دفاع که این هفته با او صحبت کردم، تشکر خالصانه دارم. پیش‌تر آمریکا برای سومین‌بار مانع صدور بیانیه مشترک شورای امنیت شده بود که در آن بر توقف درگیری‌ها بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها تاکید شده بود. شورای امنیت جلساتی را پشت درهای بسته برای بررسی پیش‌نویس بیانیه‌ چین، تونس و نروژ در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و هفته گذشته برگزار کرد که حمایت ۱۴ عضو از مجموع ۱۵ عضو شورا را داشت اما آمریکا مانع تصویب آن شد.

همزمان با تأکید رسانه‌ها بر پیروزی گروه‌های مقاومت فلسطین در جنگ با تل‌آویو، منابع آگاه غربی خبر دادند نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به عملیات نظامی در نوار غزه از واشنگتن چند روز زمان خواسته است. این موضوع حاکی از این است حمله به غزه بر خلاف آنچه برخی رسانه‌ها آن را مغایر با خواست آمریکا دانسته‌اند، دقیقا با چراغ سبز و مجوز آمریکا بوده است. بر اساس اخبار منتشر شده، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از دولت آمریکا خواسته است به این رژیم ۲ یا ۳ روز برای پایان دادن به عملیات نظامی در نوار غزه مهلت بدهد. این منابع که خواستند نام‌شان فاش نشود، به خبرنگار آناتولی گزارش دادند آمریکایی‌ها روزهای یکشنبه و دوشنبه از نتانیاهو خواستند به تجاوزات این رژیم علیه نوار غزه پایان دهد که نتانیاهو در پاسخ گفت به ۲ یا ۳ روز زمان برای تکمیل عملیات ارتش علیه برخی اهداف در نوار غزه نیاز دارد. در عین حال شبکه عبری‌زبان «کان» نیز به نقل از برخی منابع صهیونیست که آنها را آگاه خواند، گزارش داد «نشانه‌هایی درباره احتمال پایان عملیات نظامی در نوار غزه پدیدار شده است». این منابع اضافه کردند «تماس‌های اولیه در حال حاضر برای دستیابی به این هدف در جریان است» اما کان خاطرنشان کرد دفتر نتانیاهو این موضوع را تکذیب می‌کند. «یووال اشتاینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیز در گفت‌وگو با کان احتمال پایان یافتن عملیات نظامی در نوار غزه طی روزهای آتی را دور از ذهن قلمداد کرد.

پاسخ موشکی مقاومت فلسطین به جنایات صهیونیست‌ها

در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی، گروه مقاومت «کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، در نهمین روز این درگیری‌ها ابتدا شهر «اوفاکیم» و پس از آن پایگاه‌های نظامی و برخی مناطق صهیونیست‌نشین در جنوب فلسطین اشغالی را با موشک و خمپاره هدف قرار داد. منابع آگاه نیز از به صدا درآمدن آژیر خطر و هشدار در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه خبر دادند. در پی این حملات، رژیم صهیونیستی از ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین خواست به پناهگاه‌ها بروند و تا اطلاع‌ ثانوی در آنجا بمانند. لحظاتی پس از اعلام حمله موشکی به اوفاکیم در جنوب اسرائیل، پایگاه خبری الجزیره از شلیک موشک‌های جدید به سوی جنوب شهر «عسقلان» (اشکلون) و تلاش گنبد آهنین رژیم صهیونیستی برای رهگیری آنها خبر داد. رسانه‌های صهیونیستی اعتراف کردند در عملیات سه‌شنبه مقاومت فلسطین، به چندین ساختمان در این شهر آسیب وارد شده و یک شهرک‌نشین صهیونیست نیز زخمی شده ‌است. بر اساس این گزارش، دست‌کم ۲ موشک با عبور از گنبد آهنین در جنوب عسقلان به هدف اصابت کردند و شهرک‌های بلدات زیکیم و کرمیا در جنوب این شهر هدف موشک‌های مقاومت قرار گرفتند. گروه مقاومت القسام همچنین اعلام کرد یک تجمع از نظامیان صهیونیست در نزدیکی زیکیم را هدف قرار داده است. مقاومت فلسطین همچنین منطقه وسیع اشکول در جنوب سرزمین‌های اشغالی و هم‌مرز با نوار غزه را هدف قرار داد که طی آن چندین ساختمان بشدت آسیب دید و به اعتراف صهیونیست‌ها، دست‌کم ۱۴ صهیونیست زخمی شدند که حال ۴ نفر از آنها وخیم است و ۲ صهیونیست نیز به هلاکت رسیدند. کتائب عزالدین القسام حمله موشکی به پایگاه «مفتاحیم» در این منطقه را بر عهده گرفت و «سرایا القدس» نیز تایید کرد چندین خمپاره به سوی این منطقه شلیک کرده است. «ابوحمزه» سخنگوی نظامی سرایا القدس با اشاره به اعتراف دشمن صهیونیست به خسارات وارده به اشکول، کیسوفیم و سایر مناطق صهیونیست‌نشین، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما با تمام قدرت و اقتدار نبرد را اداره می‌کنیم و طبق برنامه‌ریزی از پیش انجام شده که مشخص است چه زمانی، چه مکانی و چگونه باید هدف قرار گیرد، عمل می‌کنیم». گروه مقاومت «ألویه الناصر صلاح‌الدین» شاخه نظامی «لجان المقاومه الشعبیه» (کمیته‌های مقاومت مردمی) نیز از شلیک تعداد زیادی خمپاره به سوی اشکول و هدف قرار دادن محل تجمع نظامیان صهیونیست در ساعت ۱۲:۴۵ ظهر دیروز (به وقت فلسطین) خبر داد. پایگاه شنود یگان ۸۲۰۰ (أوریم) در صحرای نقب و تقریبا ۳۰ کیلومتری بئرالسبع از دیگر مقرهایی بود که مقاومت فلسطین اعلام کرد برای دومین روز متوالی آن را هدف قرار داده است. مهم‌ترین تاسیسات شنود الکترونیک ارتش اسرائیل در پایگاه شنود الکترونیک أوریم قرار دارد که بخشی از یگان ۸۲۰۰ است. پایگاه نظامی «رعیم» در نزدیکی مرزهای نوار غزه نیز دیگر پایگاه هدف قرار گرفته با موشک از سوی کتائب عزالدین القسام بود. گروه مقاومت القسام همچنین اعلام کرد پایگاه پشتیبانی نظامی «صوفا» واقع در شرق «رفح» را نیز مانند روز دوشنبه با خمپاره‌ هدف قرار داده است. شاخه نظامی حماس در ادامه اعلام کرد شهر«سدیروت» را نیز با خمپاره‌ هدف قرار داده است. کتائب عزالدین القسام اعلام کرد در پاسخ موشکی به تجاوزهای رژیم صهیونیستی، باز هم شهر اشدود را در چندین نوبت هدف موشک و راکت قرار داده است. این گروه مقاومت در فلسطین تاکید کرد علاوه بر اشدود، «بئرالسبع» (بئرشبع به عبری) در جنوب اراضی اشغالی فلسطین نیز دوباره با موشک هدف قرار گرفت. رسانه‌های صهیونیست نیز از هدف قرار گرفتن یک خودرو در نزدیکی بئرالسبع خبر دادند اما جزئیاتی از این خبر هنوز منتشر نشده است. گروه مقاومت سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد پایگاه نظامی «ناحل عوز» واقع در جنوب سرزمین‌های اشغالی و شمال غرب صحرای نقب در نزدیکی مرزهای نوار غزه را با خمپاره هدف قرار داده است. شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی همچنین اعلام کرد پایگاه نظامی صهیونیست‌ها در «ایرز» را با چندین خمپاره هدف قرار داده است. رسانه‌های صهیونیست نیز اعتراف کردند در حمله دیروز مقاومت به این منطقه، چند نظامی صهیونیست زخمی شدند که حال ۲ نفر از آنها وخیم است. پایگاه خبری الجزیره با اشاره به شلیک خمپاره‌های مقاومت به نزدیکی گذرگاه «بیت حانون» در شمال نوار غزه، خبر داد یک نظامی صهیونیست دیگر در این عملیات خمپاره‌ای در نزدیکی این گذرگاه زخمی شده است.

موشک‌های مقاومت و بازتعریف موازنه جدید در برابر صهیونیست‌ها

به زعم قریب به اتفاق کارشناسان جنگ و مسائل منطقه، موشک‌های مقاومت فلسطینی در دور جدید نبرد با رژیم صهیونیستی معادله جدیدی از قدرت را به رژیم صهیونیستی تحمیل کرده ‌است؛ موشک‌هایی که به قول معاون دبیرکل «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» ۹۰ درصد آن در غزه ساخته می‌شود و داخلی است. شاخه نظامی ۲ جنبش «حماس» و «جهاد اسلامی» در ۹ روز گذشته با استفاده از صدها موشک و راکت آن هم از نوع پیشرفته و تغییر تاکتیک جنگی خود، اقدام به پاسخگویی به حملات صهیونیست‌ها کرده‌اند و بنا بر اعلام منابع اشغالگران، تاکنون با بیش از ۴ هزار راکت و موشک، سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده‌اند. تاکنون تصور می‌شد مقاومت اسلامی فلسطین تنها از راکت‌ها و موشک‌های معمولی استفاده می‌کند ولی جنگ اخیر غزه و استفاده مقاومت از موشک‌های جدید و هدایت‌شونده و هدف قرار دادن برخی مواضع حساس صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی، معادلات آنها را به هم ریخت و دشمن صهیونیست را غافلگیر کرد. کیفیت ساخت و دقت کلی راکت‌ها و موشک‌های مقاومت اسلامی نسبت به گذشته بهتر شده و موشک‌های فلسطینی چندین تاسیسات نفت، گاز و انرژی و مراکز حساس رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده و منهدم کرده است. پاسخ قاطع موشکی مقاومت در جنگ اخیر غزه به گونه‌ای بوده که «تئودور پستول» استاد علوم، فناوری و سیاست امنیت ملی در انستیتوی فناوری «ماساچوست» و متخصص دفاع موشکی، به ناکارآمدی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی اذعان کرده است. منابع صهیونیستی نیز شمار موشک‌ها و راکت‌های آماده شلیک ۲ جنبش جهاد اسلامی و حماس را بیش از ۱۴ هزار فروند اعلام کرده‌اند ولی این ۲ جنبش هیچگونه نظری در این رابطه نداده‌اند و در عین حال اعلام کرده‌اند در صورت ادامه تجاوزهای ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه و مسجدالاقصی، دشمن با غافلگیری غیرمنتظره روبه‌رو خواهد شد.

دعوت نهادهای ملی و سیاسی فلسطین به برگزاری تجمع اعتراضی

در شرایطی که مناطق مختلف غزه تحت بمباران شدید جنگنده‌های صهیونیست واقع شده، نهادهای ملی و سیاسی فلسطین با انتشار اطلاعیه‌هایی حاوی شعارهایی مانند «پیروزی برای فلسطین»، «در راه حق ایستادگی کن» و «پیروزی به خاطر زخم‌های فلسطین» مردم را به تجمع اعتراضی در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و شنبه دعوت کردند. قرار است در این تجمع‌های اعتراضی گسترده، فرماندهان گروه‌های مقاومت از جمله هاشم صفی‌الدین و زیاد نخاله سخنرانی کنند. این فراخوان در حالی منتشر شده است که از صبح دیروز (سه‌شنبه) فلسطینیان در کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ در حمایت از قدس و پایداری مردم غزه و نیز محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی اعتصاب عمومی داشتند. این اعتصاب شامل تمام فعالیت‌های تجاری و آموزشی از جمله مؤسسات خصوصی و دولتی است و تمام مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین بانک‌ها و سیستم حمل‌ونقل عمومی تعطیل شد. توده‌های مختلف مردمی، کمیته‌ها و جنبش‌های سیاسی و ملی روز سه‌شنبه در حمایت از تصمیم کمیته عالی پیگیری فلسطین در اعتراض به جنایات صهیونیست‌ها اعتصاب کردند. در بیانیه شورای وزیران مقرر شد کارمندان بخش دولتی به استثنای وزارت بهداشت، مقامات محلی و مؤسسات خدماتی‌ای که تحت شرایط اضطراری برای خدمت‌رسانی به شهروندان فعالیت می‌کنند، در این اعتصاب شرکت کنند.

روزنامه ماکوریشون (محافظه‌کاران مذهبی رژیم صهیونیستی)

فروپاشی اسرائیل در صورت ادامه جنگ فلسطین

آری شاویت: حملات موشکی گروه‌های مقاومت تنها دغدغه و نگرانی اسرائیلی‌ها نیست، بلکه تصاویر رسیده از عکا، بات‌یام، لاد، ام‌الفحم، طبریا، الخضیره و... همگی وحشت را به جان اسرائیلی‌ها انداخته است. هر کسی که تاکنون متوجه نشده است، باید بفهمد اسرائیل اکنون در مقابل یک خطر وجودی و حیاتی قرار گرفته است، زیرا در حالی که حماس به ما حمله می‌کند، مشکلات داخلی نیز گریبان ما را گرفته است و با بحرانی داخلی هم دست و پنجه نرم می‌کنیم. امروز اگرچه حماس، حزب‌الله و ایران برای ما خطرساز هستند اما چنددستگی و بحران‌های داخلی ما را به ‌شکلی حقیقی تهدید به فروپاشی می‌کند. امروز مشکلات داخلی، آینده اسرائیل را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است، در حالی که سایه جنگ داخلی هر لحظه بیشتر می‌شود و اگر کاری نکنیم بسادگی و شفافیت باید گفت اسرائیل فرو خواهد پاشید. با وجود تمام تلاش‌های انجام شده، فلسطینیان ۱۹۴۸ همچنان خود را فلسطینی می‌دانند و تنها یک جرقه کافی بود تا در سال ۲۰۲۱ ما مجددا به بحران سال ۱۹۰۹ بازگردیم.

روزنامه‌نگار چپگرای رژیم صهیونیستی

نامه جدید رئیس دفتر سیاسی حماس به رهبر انقلاب

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نامه‌ای جدید به رهبر معظم انقلاب اسلامی به تشریح جنایات وحشیانه اشغالگران صهیونیست علیه قدس، محله شیخ جراح، مسجدالاقصی، غزه و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ پرداخت. به نوشته مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هنیه در این نامه تصریح کرد: با توجه به تشدید تجاوزات و جنایات رژیم اشغالگر علیه ملت و مقدسات فلسطین، تماس‌های گسترده‌ای با طرف‌های مختلف برقرار کردیم و از آنها خواستیم مانع پیشبرد جنایات و اهداف شوم دشمن شوند و هشدار دادیم که این جنایات قطعا از سوی ملت و مقاومت فلسطین بی‌پاسخ نخواهد ماند.

در ادامه این نامه آمده است: اصرار سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بر تداوم تجاوزات خود علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین، مستلزم پاسخی قاطع و مشروع از طریق مقاومت در نوار غزه بود. اسماعیل هنیه در این نامه اظهار داشته که امروز دشمن جنایتکار با کشنده‌ترین سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی به طور شبانه‌روزی علیه مردم غزه دست به وحشیانه‌ترین جنایات می‌زند و در کنار آن فجیع‌ترین جنایات را هم در حق تظاهرات‌کنندگان در قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ مرتکب می‌شود. هنیه در ادامه نامه تصریح کرد: ما در برابر این جنایت‌های بی‌وقفه، خواستار تحرک فوری و بسیج مواضع اسلامی و عربی و بین‌المللی به منظور اتخاذ مواضعی قاطع و واداشتن دشمن صهیونیستی به توقف جنایات خود علیه مردم تحت محاصره غزه، توقف هر گونه تجاوز علیه ساکنان قدس و مقدسات آن و پایان دادن به هر گونه تعدی علیه مسجدالاقصی و نمازگزاران فلسطینی در داخل آن هستیم. رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، نزدیک به ۱۰ روز پیش نیز طی یک نامه به رهبر معظم انقلاب، تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی را تشریح و بر ادامه راه مقاومت تا آزادسازی قدس تأکید کرد و اتخاذ موضع قاطع جهان اسلام برای حمایت از ساکنان قدس و توقف جنایات اشغالگران اسرائیلی را خواستار شد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار مجازی

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!
2023-09-07T17:16:53+03:30
«هر چه داریم از امام حسین(ع) داریم. زندگی‌مان مال امام حسین(ع) است. این کار هم بساط هر سال است، این مغازه پدرمان است که خادم و عاشق امام حسین (ع) بود. ما هم ...

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!
2023-09-04T15:36:59+03:30
فیلتر کردن بسترهای مختلف فضای مجازی در سطح جهان مسئله تازه‌ای نیست؛ از جنوب غرب آسیا که شدت فیلترینگ در آن بیشتر است گرفته تا چند قاره آن طرف‌تر در کشور کانادا.

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!
2023-09-03T13:30:14+03:30
هنگام تماشای اعزام زائران افغانستانی اشک می‌ریختند؛ گویا دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند و انگار بدرقه اربعینی‌ها، به مناسک جاماندگان تبدیل شده باشد، جاماندگ...

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون
2023-08-26T10:01:16+03:30
«مشکل زائران افغانستانی ارتباط چندانی به ایران ندارد؛ مربوط به دولت افغانستان است که اربعین برایش در اولویت نیست و متولی دولتی برای زیارت اربعین ندارد، بنابر...

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»
2023-08-15T14:21:28+03:30
حبیب‌الله حاجی‌زاده، سال‌ها است بدون اینکه کسی از او بخواهد یا حقوقی دریافت کند از جنگل‌ها مراقبت می‌کند: «ما نه می‌گذاریم آتش به جان جنگل بیفتد، نه می‌گذاری...

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!
2023-08-14T13:07:53+03:30
شبکه‌های اجتماعی این روزها چالش‌هایی را رواج می‌دهند که مبنای علمی ندارند، دنبال جذب مخاطب هستند و سعی دارند القا کنند: «شما تنها با شرکت در چالش‌ها، به یک ا...

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!
2023-08-12T13:01:13+03:30
همسایگان زندان «رجایی شهر» بعد از تخلیه از این ندامتگاه، بیش از آنکه از سال‌ها همجواری با آن شکایت کنند، به فکر آینده بودند: «ما از مسئولان پارک و هتل نمی‌خو...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی
2023-08-07T20:23:55+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!
2023-08-07T15:57:38+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر
2023-08-01T14:43:59+03:30
روزنامه «جوان» در گزارشی به ماجرای جر و بحث اخیر نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با کاربران توئیتری پرداخت.

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-29T00:24:02+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-26T10:37:22+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»
2023-07-26T09:43:56+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید که نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!
2023-07-23T11:03:54+03:30
«مجید دستانی» از 12سال ماشین‌نویسی در محرم می‌گوید که با رفقایش، خودروها را با خط خوش مزین به نام اباعبدالله(ع) می‌کنند،خودروهایی که تا مدت‌ها مثل بیلبوردهای...

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!
2023-07-20T12:18:55+03:30
روزنامه «همشهری» در گزارشی به تبلیغات اخیر برخی شرکت‌ها برای اعطای وام بدون ضامن پرداخت و ابعاد غیرقانونی بودن آن را شفاف کرد، این گزارش همچنین توضیحاتی دربا...

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 
2023-07-20T11:38:56+03:30
خودرو را پارک کردم و به محل گودبرداری برگشتم و پرسیدم اینجا قبلاً پمپ بنزین نبود؟ جوابشان حافظه تصویری‌ام را تأیید کرد: «پمپ بنزین بود! دیگر نیست؛ حالا قرار ...

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!
2023-07-19T13:19:04+03:30
می‌گویند نوشیدن چای داغ در لیوان‌های پلاستیکی احتمال ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد؛ اعتراضی نیست! فقط ای کاش طعم چای بعد از روضه را عوض نکند. کافی است چای...

بازندگان کنکور!

بازندگان کنکور!
2023-07-16T13:07:00+03:30
روزنامه «جام جم» در گزارشی به تاثیر شرایط جغرافیایی و شکاف طبقات اجتماعی بر قبولی رشته‌های دانشگاهی در دهک‌های مختلف جامعه پرداخته و از دهک‌های ضعیف به عنوان...

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش
2023-07-16T13:06:59+03:30
پیر و جوان ندارد، تقریباً همه باندی به چشم دارند و دستی به در و دیوار! اینجا همه درد چشم دارند؛ درد بینایی! و ضیا با تخصص خود به چشم‌ها نور روشنایی می‌بخشد، ...

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟
2023-07-16T10:54:01+03:30
روزنامه «همشهری» به سراغ یکی از محله‌های تهران رفت که در آن دختران دهه هشتادی با برگزاری مراسم عروسی از آغاز سنین نوجوانی باعث و بانی امر خیر می‌شوند. ​​​​​​​

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است
2023-07-11T14:22:15+03:30
تاجیک، تمام روز لحظه‌ای استراحت نکرده و در مسیر شلوغ «مهمونی ۱۰ کیلومتری» خدمت کرده اما در دل حسرت می‌خورد که کاش تمام شیعیان دنیا می‌توانستند در جشن بزرگ ام...

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!
2023-07-07T14:28:52+03:30
حرف آخر را یکی از خادمان می‌زند: «یادتان نرود؛ قرار است یکی از بزرگ‌ترین کارهای دنیا را انجام بدهیم. تا صبح شنبه کسی حرف از خواب و خوراک نزند، بعد از مراسم ه...

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!
2023-07-06T12:22:13+03:30
حسن صلواتی چند سالی است که با همراهی دوستان عکاس و هنرمندش یک حرکت جذاب را شروع کرده است؛ فروش عکس‌ها به نفع بچه‌های محروم! امسال هم سفره پیتزای آنها به عشق ...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T14:22:10+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T09:42:14+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران
2023-06-28T08:48:35+03:30
اواخر خرداد هر سال با پایان مهلت کارت‌های آمایش، حساب‌ بانکی مهاجران افغانستانی برای مدتی نامعلوم مسدود می‌شود؛ اقدامی که بیش از یک دستورالعمل مدیریتی، اعمال...

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!
2023-06-27T01:41:38+03:30
سال‌های زیادی از زمانی که به اسماعیل‌نژاد می‌گفتند «قدت کوتاه است، به درد دویدن نمی‌خوری» می‌گذرد اما او امروز رکورددار دوی سرعت در ایران است و رویای کسب مدا...

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا
2023-06-11T12:21:13+03:30
«عکاس خبری دشمن کسی نیست! باید به این آگاهی برسیم که عکاس، ثبت‌کننده تاریخ است و قرار نیست نگاه پررنگ سیاسی داشته باشد، دغدغه جدی عکاسان این است که در هر شرا...

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان  با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم
2023-06-11T00:00:47+03:30
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت غنی‌سازی‌های با خلوص بالا برای این صورت گرفته تا تحریم‌ها لغو شوند، هدف قانونگذار هم همین بوده که اقدام راهبردی برای ل...

چرا راه آهن رشت - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟

چرا راه آهن رشت  - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟
2023-05-18T11:13:51+03:30
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفق...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)