میرنیوز

انتـخابـات و میلیون‌ها چشمِ نظاره‌گرِ داخلی و خارجی

انتـخابـات و میلیون‌ها چشمِ نظاره‌گرِ داخلی و خارجی 2021-05-17T17:33:19+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، کیهان نوشت: انتخابات به‌عنوان یکی از بارزترین موارد تجلی مردم‌سالاری دینی در کشورمان، تقریباً هرساله برگزار شده و مردم خود در انتخاب مسئولان محلی، شهری، استانی و کشوری مؤثرند. موضوعی که مشابه آن در کمتر نقطه‌ای از منطقه و حتی جهان، با این کیفیت و مشارکت به چشم می‌خورد.
امامین انقلاب اسلامی از همان ابتدا بر حضور پویای مردم تأکید ویژه‌ای داشتند و با تولید گفتمان‌های قوی و خالصانه (که نشات گرفته از باور قلبی‌شان بود و هست) با تأکید بر عباراتی همچون؛ « انتخابات هم حق و هم وظیفه آحاد مردم است؛ میزان رأی ملت است؛ و...» رسالت خود را به بهترین نحو ممکن در تبیین این مهم انجام داده‌اند.
مردم متدین کشورمان نیز با حضور حماسی خود در انتخابات مختلف همواره به فرمان حضرت امام(ره)و امام خامنه‌ای لبیک گفته و در بحث میزان مشارکت تفاوت معناداری با کشورهای همسایه و سایر کشورها رقم زده‌اند. البته همواره مسئولینی که از جنس مردم نبوده‌اند، سعی در ایجاد شکاف میان واجدین شرایط رأی دادن و صندوق‌ها داشته‌اند.
رضا عرفانیان فعال فرهنگی و اجتماعی در این باره به گزارشگر روزنامه کیهان می‌گوید: «آنانی که نه توانایی چرخاندن چرخ اقتصاد را داشتند و نه چرخ حرکت علمی کشور را، در طی این چهل واندی سال تلاش کرده‌اند تا وجه «جمهوریت» نظام اسلامی را کم‌رنگ کنند.»
او ادامه می‌دهد: «این دسته از مسئولان متأسفانه گاه با طرح مباحثی چون مادام‌العمر کردن دوران ریاست‌جمهوری، گاه با فضاسازی و القای دروغ تقلب، گاه با حمله به نهادهای مهم نظام مثل شورای نگهبان، سپاه و... آگاهانه یا غیر آگاهانه پازل دشمن را تکمیل کرده‌اند.»
این فعال فرهنگی تصریح می‌کند: «در شرایط فعلی، ظاهراً با جریانی مواجه هستیم که آنچه قبلی‌ها داشتند، خود یکجا دارند! یعنی تجمیعی از بی‌عرضگی‌ها، تنبلی و رخوت‌ها، ارتباط‌های پنهانی و آشکار با دشمنان قسم‌خورده مردم و... همه در چند سال اخیر به‌وفور به چشم خورد. تا آنجا که نخبگان این جریان حاضر شد با طرح جملاتی چون؛ آمریکا با یک بمب می‌تواند کلّ تجهیزات دفاعی ما را از بین ببرد، یا آب خوردن ما هم‌بستگی به رفع تحریم‌ها دارد و... ذلت باطنی خود را به مردم تسری دهد.»
او درخصوص تحرکات این جریان برای انتخابات پیش‌رو معتقد است: «خوش‌خیالی است اگر گمان بریم این جریان، دست روی دست می‌گذارد تا مردم انتخابی درست داشته باشند. غرب باوران تا آنجا که می‌توانند از همه ابزار و ظرفیت‌های نظام استفاده می‌کنند تا بذر ناامیدی را در دل مردم بکارند و مانع مشارکت پرشور و انتخاب اصلح (آنچه مرضی خدا و نارضایتی دشمنان خداست) بشوند اما مردم انقلابی‌مان یکبار دیگر نشان خواهند داد کید شیطان (و اعوانش) از هر چه فکر کنیم، ضعیف‌تر است.»


چالش شرکت در انتخابات
آنچه به قطع در انتخابات از ما مردم انتظار می‌رود و برمی‌آید، شرکت پرشور در انتخابات، همچون سال‌های گذشته است. حضوری که عزت و اقتدار ایران را هر روز بیشتر می‌کند.
در سال‌های اخیر به دلیل انفعال و ناکارآمدی مسئولان دولت موجی از ناامیدی در کشور ایجاد شده که حضور مردم در انتخابات را تحت‌الشعاع قرارداده است. شیوع بیماری جدید کرونا عامل دیگری است که بر شدت این تردید می‌افزاید.
خانم زهرا حاجی حیدری، فعال دانشگاهی در گفت‌وگو با گزارشگر روزنامه کیهان اظهار می‌دارد: «شاید سؤال بشود به افرادی که می‌گویند رأی نمی‌دهیم چه بگوییم؟ افرادی که در جو رسانه‌ای و تهاجمی دشمن، بر طبل رأی ندادن می‌کوبند. همان موضوعی که رسانه‌های معاند نیز بر آن تأکید فراوان دارند؛ به عقیده من باید به این دسته از افراد گفت به آینده فکر کنید، به فردایی که خود شما معترضانه می‌گویید چرا دولت اقتصاد را به این نقطه رسانده، چرا دولت گرانی آورده، چرا و چراهای فراوان دیگر! در حالی که امروز وقت آن است که نگذاریم فردا پشیمان شویم، حتی یک رأی، باعث می‌شود یک کاندیدا بالا برود یا نروند، حتی یک رأی باعث می‌شود رئیس‌جمهور کشور ما مشخص شود؛ یعنی هر یک‌به‌یک رأی ما تکلیف شرعی برای ماست، هر یک رأی ما مهم‌ترین مسئولیت کشور را مشخص می‌کند.»
فکرکردن به این‌که هر یک از مصوبات و اقدامات قوه مجریه در تحقق دولت اسلامی و یک گام روبه‌جلو به‌سوی تمدن اسلامی است موجب می‌شود به‌راحتی از کنار انتخابات نگذریم.
حاجی حیدری در این باره می‌گوید: «اگر یک رأی غلط یا بدتر از آن، رأی ندادن، باعث شود تحقق مرحله دولت اسلامی در فرایند تحقق اهداف انقلاب عقب بیفتد به همه مردم بدهکار خواهیم شد. حداقل وظیفه‌ای که به دوش داریم وظیفه ایست که در مقابل خون شهدا بر گردنمان سنگینی می‌کند. اگر رأی ندهیم چطور خواهیم توانست جواب مادران شهدا را بدهیم؟ مادرانی که بعضی از آنها ۳۰ سال در فراق دوری فرزندشان سوختند اما حتی یک استخوان از پیکر عزیزشان هم سهم آنها نبود.»
این فعال دانشجویی تأکید می‌کند: «من فکر می‌کنم همه ما در راستای ایجاد زنجیره تواصی که حضرت آقا بیان فرمودند، موظفیم به یاد یکدیگر بیاوریم که با هر رای ما ایران عزیز ساخته و ظهور منجی بشریت محقق خواهد شد. در صورت رأی ندادن بایستی حداقل پاسخگوی ۸۰ میلیون ایرانی باشیم. ما موظفیم یا خودمان تحقیق کنیم یا به افراد قابل اعتمادی که دارای بصیرت و معتقد به ولایت در عمل هستند مراجعه کنیم تا انتخاب درستی داشته باشیم، در این صورت در پیشگاه خدا ولو با رأی غلط ماجور خواهیم بود.»


ملاک انتخاب درست
بر اساس بیانات رهبر انقلاب، یکی از ملاک‌های فرد اصلح برای ریاست‌جمهوری ایمان است؛ اگر فردی که انتخاب می‌کنیم ایمان راستین به اسلام داشته باشد باید به خدا و وعده‌هایش اعتماد بیشتری داشته باشد تا وعده‌های دیگران.
خانم حاجی حیدری معتقد است: «کاندیدای ریاست‌جمهوری باید باور داشته باشد خدا از همه چیز و همه‌کس بزرگ‌تر است و به مبانی اسلام از بن دندان مسلح باشد، این را می‌توان از گفتار و عملکرد آنها در سایر مسئولیت‌هایشان فهمید. مثلاً اگر فردی وعده بدهد برای زنان آزادی لباس و پوشش و رفتن به ورزشگاه می‌آورد، مشخص می‌شود بیش از اینکه به فکر ما زنان باشند به فکر رسیدن به قدرت و رأی‌آوری خودش هست. زیرا مشکل زنان امروز ما این نیست؛ نباید بگذاریم فریبمان بدهند و از مشکلات اقتصادی‌ای که با تفکر غلط لیبرالی ایجاد شده غافلمان کنند؛ به نظر می‌رسد باید با هوشیاری فراوان کاندیداها را رصد کنیم تا با وعده‌ها، خود را انقلابی و مسلمان واقعی جان نزنند.»
او اضافه می‌کند: «در فرد اصلح باید شجاعت وجود داشته باشد، باید شجاعت دفاع از اسلام، دفاع از آرمان‌ها، دفاع از مردم و حتی شجاعت عذرخواهی از عملکرد احیاناً غلطشان وجود داشته باشد؛ این را می‌توان در مواجهه آنها با دشمنان و موضع‌گیری‌هایشان در فتنه‌ها و یا مثلاً همین مذاکرات و برجام فهمید؛ اینکه با شجاعت از اسلام دفاع می‌کنند یا برای خشنودی دشمن از خطوط قرمز جمهوری اسلامی حاضرند بگذرند.
ملاک دیگر این است که فرد اصلح باید عدالت‌خواه باشد و با روحیه جهادی مقابل فساد بایستد؛ این معیار را چطور باید تشخیص دهیم؟ با تمرکز در فعالیت‌های گذشته آن‌ها. اینکه فرد در جایگاه‌های اجرایی گذشته، چقدر کارآمد، مؤثر و فساد ستیز بوده، اینکه چقدر تحول‌خواه بوده است؛ در این صورت می‌توان احراز کرد که در قوه مجریه نیز با فساد مقابله خواهد کرد و در برابر هرگونه ناعدالتی محکم می‌ایستد یا خیر.»
یکی دیگر از شاخص‌هایی که به گفته کارشناسان برای انتخاب درست در شرایط کنونی کشور اهمیت دارد این است که کاندیدای اصلح باید برایش معیشت مردم در اولویت باشد، باید برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم تلاش کند و برنامه داشته باشد. برای احراز این گزاره باید بررسی کرد که فرد موردنظر در مسئولیت‌هایی که پیش از این برعهده داشته، چقدر به مسئله تولید ملی و رفع موانع آن توجه کرده، چقدر در راستای آن کار انجام داده و چقدر در عمل از جوانان و برنامه‌های اقتصادی‌شان حمایت کرده، به آنها اعتماد کرده و در عمل چقدر به اقتصاد کشور در جایگاه خود توجه داشته و کمک کرده است.
علاوه‌بر همه این‌ها کاندیدای اصلح کسی است که برایش حفظ عزت مردم کشورمان مهم باشد، کسی که مدام بر طبل مذاکره‌های بی‌فرجام که سفره‌های مردم را کوچک کرده می‌کوبد، پس از تجربه تلخ برجام دیگر قابل‌اطمینان نیست. رئیس‌جمهور اصلح کسی است که به امنیت ملی توجه کافی را داشته باشد و با اقتدار از دستاوردها و حقوق مردم حمایت کند. او باید بتواند دست هر نفوذی، دزد، جاسوس و تروریست را از سر مردم کوتاه کند.


دولت آینده مسیر سختی پیش روی دارد
دکتر مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در جمعی از جوانان اصفهان مشکلات متعدد و ریشه‌ای اقتصاد را امری دشوار بر سر راه دولت آتی توصیف کرده و می‌گوید: «نباید با ایجاد انتظارات به‌گونه‌ای رفتار شود که می‌توان تمامی مشکلات را در ۶ ماه حل کرد. البته درعین‌حال از حل مشکلات نیز نباید ناامید بود و بایستی به معنای واقعی کلمه دغدغه اصلاح اقتصادی و معیشت مردم را داشت.»
طغیانی تولید کشور را تولید وابسته‌ای توصیف می‌کند که در تمامی زنجیره ارزش، به ارز وابسته است. نماینده مردم اصفهان با اشاره به پژوهش مؤسسه‌های آمریکایی، دو عامل کلیدی جهت موفقیت در تحریم‌ها را تحریم مواد اولیه تولید و تغییر ادراک کشور نسبت به تحریم دانسته و اظهار می‌دارد: متأسفانه در دولت قبل همواره یک کوچک‌بینی نسبت به تحریم‌ها وجود داشت و در دولت فعلی نیز یک بزرگ‌نمایی از تحریم‌ها وجود دارد درحالی‌که لازمه موفقیت در گذراندن تحریم‌ها، واقع‌بینی و سیاست‌گذاری مبتنی بر عقلانیت است.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار مجازی

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!
2023-09-07T17:16:53+03:30
«هر چه داریم از امام حسین(ع) داریم. زندگی‌مان مال امام حسین(ع) است. این کار هم بساط هر سال است، این مغازه پدرمان است که خادم و عاشق امام حسین (ع) بود. ما هم ...

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!
2023-09-04T15:36:59+03:30
فیلتر کردن بسترهای مختلف فضای مجازی در سطح جهان مسئله تازه‌ای نیست؛ از جنوب غرب آسیا که شدت فیلترینگ در آن بیشتر است گرفته تا چند قاره آن طرف‌تر در کشور کانادا.

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!
2023-09-03T13:30:14+03:30
هنگام تماشای اعزام زائران افغانستانی اشک می‌ریختند؛ گویا دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند و انگار بدرقه اربعینی‌ها، به مناسک جاماندگان تبدیل شده باشد، جاماندگ...

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون
2023-08-26T10:01:16+03:30
«مشکل زائران افغانستانی ارتباط چندانی به ایران ندارد؛ مربوط به دولت افغانستان است که اربعین برایش در اولویت نیست و متولی دولتی برای زیارت اربعین ندارد، بنابر...

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»
2023-08-15T14:21:28+03:30
حبیب‌الله حاجی‌زاده، سال‌ها است بدون اینکه کسی از او بخواهد یا حقوقی دریافت کند از جنگل‌ها مراقبت می‌کند: «ما نه می‌گذاریم آتش به جان جنگل بیفتد، نه می‌گذاری...

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!
2023-08-14T13:07:53+03:30
شبکه‌های اجتماعی این روزها چالش‌هایی را رواج می‌دهند که مبنای علمی ندارند، دنبال جذب مخاطب هستند و سعی دارند القا کنند: «شما تنها با شرکت در چالش‌ها، به یک ا...

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!
2023-08-12T13:01:13+03:30
همسایگان زندان «رجایی شهر» بعد از تخلیه از این ندامتگاه، بیش از آنکه از سال‌ها همجواری با آن شکایت کنند، به فکر آینده بودند: «ما از مسئولان پارک و هتل نمی‌خو...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی
2023-08-07T20:23:55+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!
2023-08-07T15:57:38+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر
2023-08-01T14:43:59+03:30
روزنامه «جوان» در گزارشی به ماجرای جر و بحث اخیر نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با کاربران توئیتری پرداخت.

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-29T00:24:02+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-26T10:37:22+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»
2023-07-26T09:43:56+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید که نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!
2023-07-23T11:03:54+03:30
«مجید دستانی» از 12سال ماشین‌نویسی در محرم می‌گوید که با رفقایش، خودروها را با خط خوش مزین به نام اباعبدالله(ع) می‌کنند،خودروهایی که تا مدت‌ها مثل بیلبوردهای...

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!
2023-07-20T12:18:55+03:30
روزنامه «همشهری» در گزارشی به تبلیغات اخیر برخی شرکت‌ها برای اعطای وام بدون ضامن پرداخت و ابعاد غیرقانونی بودن آن را شفاف کرد، این گزارش همچنین توضیحاتی دربا...

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 
2023-07-20T11:38:56+03:30
خودرو را پارک کردم و به محل گودبرداری برگشتم و پرسیدم اینجا قبلاً پمپ بنزین نبود؟ جوابشان حافظه تصویری‌ام را تأیید کرد: «پمپ بنزین بود! دیگر نیست؛ حالا قرار ...

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!
2023-07-19T13:19:04+03:30
می‌گویند نوشیدن چای داغ در لیوان‌های پلاستیکی احتمال ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد؛ اعتراضی نیست! فقط ای کاش طعم چای بعد از روضه را عوض نکند. کافی است چای...

بازندگان کنکور!

بازندگان کنکور!
2023-07-16T13:07:00+03:30
روزنامه «جام جم» در گزارشی به تاثیر شرایط جغرافیایی و شکاف طبقات اجتماعی بر قبولی رشته‌های دانشگاهی در دهک‌های مختلف جامعه پرداخته و از دهک‌های ضعیف به عنوان...

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش
2023-07-16T13:06:59+03:30
پیر و جوان ندارد، تقریباً همه باندی به چشم دارند و دستی به در و دیوار! اینجا همه درد چشم دارند؛ درد بینایی! و ضیا با تخصص خود به چشم‌ها نور روشنایی می‌بخشد، ...

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟
2023-07-16T10:54:01+03:30
روزنامه «همشهری» به سراغ یکی از محله‌های تهران رفت که در آن دختران دهه هشتادی با برگزاری مراسم عروسی از آغاز سنین نوجوانی باعث و بانی امر خیر می‌شوند. ​​​​​​​

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است
2023-07-11T14:22:15+03:30
تاجیک، تمام روز لحظه‌ای استراحت نکرده و در مسیر شلوغ «مهمونی ۱۰ کیلومتری» خدمت کرده اما در دل حسرت می‌خورد که کاش تمام شیعیان دنیا می‌توانستند در جشن بزرگ ام...

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!
2023-07-07T14:28:52+03:30
حرف آخر را یکی از خادمان می‌زند: «یادتان نرود؛ قرار است یکی از بزرگ‌ترین کارهای دنیا را انجام بدهیم. تا صبح شنبه کسی حرف از خواب و خوراک نزند، بعد از مراسم ه...

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!
2023-07-06T12:22:13+03:30
حسن صلواتی چند سالی است که با همراهی دوستان عکاس و هنرمندش یک حرکت جذاب را شروع کرده است؛ فروش عکس‌ها به نفع بچه‌های محروم! امسال هم سفره پیتزای آنها به عشق ...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T14:22:10+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T09:42:14+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران
2023-06-28T08:48:35+03:30
اواخر خرداد هر سال با پایان مهلت کارت‌های آمایش، حساب‌ بانکی مهاجران افغانستانی برای مدتی نامعلوم مسدود می‌شود؛ اقدامی که بیش از یک دستورالعمل مدیریتی، اعمال...

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!
2023-06-27T01:41:38+03:30
سال‌های زیادی از زمانی که به اسماعیل‌نژاد می‌گفتند «قدت کوتاه است، به درد دویدن نمی‌خوری» می‌گذرد اما او امروز رکورددار دوی سرعت در ایران است و رویای کسب مدا...

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا
2023-06-11T12:21:13+03:30
«عکاس خبری دشمن کسی نیست! باید به این آگاهی برسیم که عکاس، ثبت‌کننده تاریخ است و قرار نیست نگاه پررنگ سیاسی داشته باشد، دغدغه جدی عکاسان این است که در هر شرا...

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان  با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم
2023-06-11T00:00:47+03:30
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت غنی‌سازی‌های با خلوص بالا برای این صورت گرفته تا تحریم‌ها لغو شوند، هدف قانونگذار هم همین بوده که اقدام راهبردی برای ل...

چرا راه آهن رشت - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟

چرا راه آهن رشت  - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟
2023-05-18T11:13:51+03:30
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفق...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)