میرنیوز

وعده آخر اردیبهشتی مهار کرونا

وعده آخر اردیبهشتی مهار کرونا 2020-04-08T09:17:39+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه جوان نوشت: «تا آخر اردیبهشت ماه ویروس کرونا را مهار خواهیم کرد» این وعده اردیبهشتی سعید نمکی وزیر بهداشت در نخستین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال جدید است که با محوریت گزارش اقدامات دولت در رابطه با ویروس کرونا تشکیل شد. وزیر بهداشت در کنار وعده «آخر اردیبهشت» برای مهار کرونا، درباره وضعیت کنونی کرونا در کشور تأکید کرد: «در حال حاضر کشور در مرحله مدیریت بیماری است و نباید دچار توهم شده و تصور کنیم که به مرحله مهار و کنترل رسیده‌ایم.»


خبر خوش فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران هم کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا طی ۴۸ ساعت گذشته در پایتخت بود. با وجود این بنا به تأکید علیرضا زالی تهران نقطه داغ کرونا در کشور است و در پایتخت هیچ نقطه‌ای از کرونا پاک نیست. راهگشاترین راهکار برای پیشگیری و مهار کرونا، اما همان نسخه در خانه ماندن یا فاصله گذاری اجتماعی است؛ امری که محور گام دوم مبارزه با کووید ۱۹ انتخاب شده و روز گذشته وزیر بهداشت راهنمای گام دوم مبارزه با کرونا را با تأکید بر فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار ابلاغ کرد. بناست در مرحله دوم طرح مقابله با کرونا وزارت بهداشت با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان سراغ افراد بدون علامتی برود که منشأ عفونت هستند و با آزمایش‌های گسترده این افراد شناسایی شوند.


طبق آخرین آمارها تاکنون ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۳۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، فوت ناشی از این ویروس در کشور به ۳‌هزارو ۸۷۲ نفر رسید.


بنا به تأکید کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تاکنون ۲۷ هزار و ۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. ۳ هزار و ۹۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. سعید نمکی وزیر بهداشت در گزارش عملکرد وزارتخانه‌اش به نمایندگان مردم در نخستین جلسه حضوری مجلس شورای اسلامی، قول داد تا آخر اردیبهشت ماه ویروس کرونا را مهار کند. به گفته نمکی فاصله بین مرگ و میر و تعداد افراد آلوده کاهش چشمگیری یافته است به گونه‌ای که از نظر ابتلاء در دنیا در مرتبه هفتم و از نظر مرگ و میر ششم هستیم که این عدد در روزهای آینده مطلوب‌تر می‌شود. آنطور که علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گزارش داده طی ۴۸ ساعت گذشته مرگ و میر ناشی از این بیماری در تهران بر اساس آنچه از مراجعات بیمارستانی گزارش شده کاهش یافته است. وی در عین حال پایتخت را نقطه داغ کرونا توصیف و تأکید کرد: «در پایتخت هیچ نقطه‌ای از کرونا پاک نیست.»


آغاز گام دوم طرح مقابله با کرونا
با خروج طرح سه فوریتی تعطیلی کشور برای مقابله با کرونا از دستور کار مجلس، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند یا همان بازگشت به کار دوسوم از کارمندان و بازگشایی مشاغل کم ریسک اجرایی می‌شود.


وزیر بهداشت هم در سخنان روز گذشته خود ضمن تأکید بر اینکه هیچ اختلافی در دولت وجود ندارد، افزود: برای به گردش درآمدن چرخ اقتصادی، با اجرای دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها باید کاری کنیم که کسب و کار مردم از رونق نیفتد. به گفته نمکی در مرحله نخست طرح مقابله با کرونا ۷۰ میلیون نفر از مردم رصد شدند و حالا وارد مرحله دوم طرح بسیج ملی مقابله با کرونا می‌شویم. وی درباره گام دوم مبارزه با کرونا گفت: «در گام اول طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا افرادی که علائم بیماری داشتند شناسایی شدند. در گام دوم طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا افراد بدون علائم شناسایی می‌شوند که منشأ عفونت هستند و علائم بیماری ندارند، اما آن را به دیگران منتقل می‌کنند.»


تاوان سنگین فراموشی اولویت سلامت
نمکی با بیان اینکه اعتقاد ما این است که مزمن شدن بیماری بزرگ‌ترین آفت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است، تصریح کرد: در حال حاضر کشور در شرایط سنگین اقتصادی است، اما اگر بخواهیم برای رونق اقتصادی اولویت سلامت را فراموش کنیم، تاوان‌های سنگینی می‌پردازیم.


عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز با اشاره به دسته‌بندی فعالیت‌های صنفی در قالب کم‌ریسک، متوسط و دارای ریسک بالا از نظر شیوع بیماری کرونا، گفت: مشاغل کم ریسک بر اساس ضرایب ۷۰ درصد بهداشتی و ۳۰ درصد اقتصادی و اجتماعی تعیین و در مرحله نخست مقرر شده است فعالیت مشاغل دارای ریسک پایین از ۲۳ فروردین در استان‌ها و از ۳۰ فروردین در تهران آغاز شود.


بنا به تأکید وی همه اصناف و مشاغلی که بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تا پایان فروردین فعالیت خود را از سر می‌گیرند باید پیش از آن، گواهی سلامت از وزارت بهداشت دریافت کنند و در مغازه‌ها نیز اهم محورهای پروتکل‌های بهداشتی در زمینه این بیماری را در معرض دید مردم قرار دهند.


سیاهپوستان؛ قربانیان اصلی کرونا
در خارج از مرزهای ایران نیز ویروس کرونا همچنان بر سلامت و جان مردم می‌تازد. امریکا در صدر تعداد مبتلایان به این ویروس قرار دارد و حدود یک‌چهارم مبتلایان به ویروس کرونا را در خود جای داده است. هم اکنون ۳۶۷ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. آمار مرگ و میرها هم در این کشور از ۱۰ هزار نفر عبور کرده است. در این میان رنگین پوست‌ها قربانی اصلی مرگ و میرهای کرونایی هستند. بنابر آمار رسمی، سیاهپوستان شهر شیکاگو نیمی از مبتلایان به ویروس کرونا را تشکیل می‌دهند و بیش از ۷۰ درصد کسانی که بر اثر ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند از میان این جمعیت بوده‌اند. این در حالی است که سیاهپوستان تنها ۳۰ درصد کل جمعیت این شهر امریکا را تشکیل می‌دهند.


«لوری لایت فوت» شهردار شیکاگو معتقد است: «میزان قابل توجه آمار جان باختگان در میان جمعیت سیاهپوستان نسبت به سفیدپوستان نشان می‌دهد میزان ابتلاء به دیابت، بیماری قلبی و تنفسی به عنوان بیماری‌های زمینه‌ای به میزان بسیار زیادی در این جمعیت بیشتر و به همین نسبت میزان دسترسی به پزشک و امکانات بهداشتی کمتر است. آن‌ها به غذای مناسب و راه‌های مناسب نیز دسترسی ندارند.»


ویروس کرونا مردم امریکا را مسلح کرد!
مقامات امریکا هشدار داده‌اند که این کشور «هفته‌ای بسیار دشوار» پیش رو دارد. برخی از مقامات ایالات متحده وضعیت فعلی را که به دنبال شیوع نوع جدید ویروس کرونا پدید آمده است با حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ مقایسه کرده‌اند. شاید همین ترس و نگرانی‌ها مردم امریکا را در برابر ویروس کرونا مسلح کرده است!


طبق آمارهای رسمی رکورد ۲۰ ساله امریکا در خرید اسلحه شکست. بر اساس آمار رسمی دولت امریکا، طی یک ماه گذشته و همزمان با شیوع کرونا، حدود ۲/ ۴ میلیون مورد گواهی عدم سوءپیشینه از اف‌بی‌آی برای خرید سلاح گرفته شده است.


منابع امریکایی می‌گویند از مجموع ۲/ ۴‌میلیون مورد استعلامِ خرید اسلحه از اف‌بی‌آی در ماه مارس، ۱/ ۲‌میلیون مورد آن تنها در یک هفته صورت گرفته و بسیاری از خریداران برای اولین بار بوده که اقدام به خرید اسلحه کرده‌اند.


اعلام وضعیت اضطراری در ژاپن
در اروپا نیز اگر چه کشورهایی همچون ایتالیا با کاهش تعداد مرگ و میر مواجه بوده‌اند، اما در برخی دیگر از کشورها میزان شیوع کرونا نگران کننده است. در انگلیس نیز بوریس جانسون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده است. اوضاع برخی کشورهای آسیایی نیز چندان مساعد نیست. ژاپن یکی از این کشورهاست.


آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن روز گذشته برای مبارزه با شیوع کرونا در این کشور برای مدت یک ماه وضع اضطراری اعلام کرد. وضع فوق‌العاده برای شهر توکیو و تمامی مناطق اطراف در حومه پایتخت، به انضمام منطقه کاناسای و همچنین اوساکا و سایر شهرهای اطرافِ آن‌ها که حدود هفت استان مختلف را در این کشور شامل می‌شود، اعلام شد.


بر اساس آخرین آمارها، تاکنون در ژاپن ۳ هزارو ۹۶۶ نفر به کرونا مبتلا شده و ۹۲ تن هم بر اثر ابتلاء به این بیماری جان‌باخته‌اند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار مجازی

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!
2023-09-07T17:16:53+03:30
«هر چه داریم از امام حسین(ع) داریم. زندگی‌مان مال امام حسین(ع) است. این کار هم بساط هر سال است، این مغازه پدرمان است که خادم و عاشق امام حسین (ع) بود. ما هم ...

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!
2023-09-04T15:36:59+03:30
فیلتر کردن بسترهای مختلف فضای مجازی در سطح جهان مسئله تازه‌ای نیست؛ از جنوب غرب آسیا که شدت فیلترینگ در آن بیشتر است گرفته تا چند قاره آن طرف‌تر در کشور کانادا.

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!
2023-09-03T13:30:14+03:30
هنگام تماشای اعزام زائران افغانستانی اشک می‌ریختند؛ گویا دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند و انگار بدرقه اربعینی‌ها، به مناسک جاماندگان تبدیل شده باشد، جاماندگ...

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون
2023-08-26T10:01:16+03:30
«مشکل زائران افغانستانی ارتباط چندانی به ایران ندارد؛ مربوط به دولت افغانستان است که اربعین برایش در اولویت نیست و متولی دولتی برای زیارت اربعین ندارد، بنابر...

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»
2023-08-15T14:21:28+03:30
حبیب‌الله حاجی‌زاده، سال‌ها است بدون اینکه کسی از او بخواهد یا حقوقی دریافت کند از جنگل‌ها مراقبت می‌کند: «ما نه می‌گذاریم آتش به جان جنگل بیفتد، نه می‌گذاری...

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!
2023-08-14T13:07:53+03:30
شبکه‌های اجتماعی این روزها چالش‌هایی را رواج می‌دهند که مبنای علمی ندارند، دنبال جذب مخاطب هستند و سعی دارند القا کنند: «شما تنها با شرکت در چالش‌ها، به یک ا...

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!
2023-08-12T13:01:13+03:30
همسایگان زندان «رجایی شهر» بعد از تخلیه از این ندامتگاه، بیش از آنکه از سال‌ها همجواری با آن شکایت کنند، به فکر آینده بودند: «ما از مسئولان پارک و هتل نمی‌خو...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی
2023-08-07T20:23:55+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!
2023-08-07T15:57:38+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر
2023-08-01T14:43:59+03:30
روزنامه «جوان» در گزارشی به ماجرای جر و بحث اخیر نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با کاربران توئیتری پرداخت.

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-29T00:24:02+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-26T10:37:22+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»
2023-07-26T09:43:56+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید که نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!
2023-07-23T11:03:54+03:30
«مجید دستانی» از 12سال ماشین‌نویسی در محرم می‌گوید که با رفقایش، خودروها را با خط خوش مزین به نام اباعبدالله(ع) می‌کنند،خودروهایی که تا مدت‌ها مثل بیلبوردهای...

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!
2023-07-20T12:18:55+03:30
روزنامه «همشهری» در گزارشی به تبلیغات اخیر برخی شرکت‌ها برای اعطای وام بدون ضامن پرداخت و ابعاد غیرقانونی بودن آن را شفاف کرد، این گزارش همچنین توضیحاتی دربا...

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 
2023-07-20T11:38:56+03:30
خودرو را پارک کردم و به محل گودبرداری برگشتم و پرسیدم اینجا قبلاً پمپ بنزین نبود؟ جوابشان حافظه تصویری‌ام را تأیید کرد: «پمپ بنزین بود! دیگر نیست؛ حالا قرار ...

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!
2023-07-19T13:19:04+03:30
می‌گویند نوشیدن چای داغ در لیوان‌های پلاستیکی احتمال ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد؛ اعتراضی نیست! فقط ای کاش طعم چای بعد از روضه را عوض نکند. کافی است چای...

بازندگان کنکور!

بازندگان کنکور!
2023-07-16T13:07:00+03:30
روزنامه «جام جم» در گزارشی به تاثیر شرایط جغرافیایی و شکاف طبقات اجتماعی بر قبولی رشته‌های دانشگاهی در دهک‌های مختلف جامعه پرداخته و از دهک‌های ضعیف به عنوان...

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش
2023-07-16T13:06:59+03:30
پیر و جوان ندارد، تقریباً همه باندی به چشم دارند و دستی به در و دیوار! اینجا همه درد چشم دارند؛ درد بینایی! و ضیا با تخصص خود به چشم‌ها نور روشنایی می‌بخشد، ...

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟
2023-07-16T10:54:01+03:30
روزنامه «همشهری» به سراغ یکی از محله‌های تهران رفت که در آن دختران دهه هشتادی با برگزاری مراسم عروسی از آغاز سنین نوجوانی باعث و بانی امر خیر می‌شوند. ​​​​​​​

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است
2023-07-11T14:22:15+03:30
تاجیک، تمام روز لحظه‌ای استراحت نکرده و در مسیر شلوغ «مهمونی ۱۰ کیلومتری» خدمت کرده اما در دل حسرت می‌خورد که کاش تمام شیعیان دنیا می‌توانستند در جشن بزرگ ام...

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!
2023-07-07T14:28:52+03:30
حرف آخر را یکی از خادمان می‌زند: «یادتان نرود؛ قرار است یکی از بزرگ‌ترین کارهای دنیا را انجام بدهیم. تا صبح شنبه کسی حرف از خواب و خوراک نزند، بعد از مراسم ه...

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!
2023-07-06T12:22:13+03:30
حسن صلواتی چند سالی است که با همراهی دوستان عکاس و هنرمندش یک حرکت جذاب را شروع کرده است؛ فروش عکس‌ها به نفع بچه‌های محروم! امسال هم سفره پیتزای آنها به عشق ...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T14:22:10+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T09:42:14+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران
2023-06-28T08:48:35+03:30
اواخر خرداد هر سال با پایان مهلت کارت‌های آمایش، حساب‌ بانکی مهاجران افغانستانی برای مدتی نامعلوم مسدود می‌شود؛ اقدامی که بیش از یک دستورالعمل مدیریتی، اعمال...

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!
2023-06-27T01:41:38+03:30
سال‌های زیادی از زمانی که به اسماعیل‌نژاد می‌گفتند «قدت کوتاه است، به درد دویدن نمی‌خوری» می‌گذرد اما او امروز رکورددار دوی سرعت در ایران است و رویای کسب مدا...

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا
2023-06-11T12:21:13+03:30
«عکاس خبری دشمن کسی نیست! باید به این آگاهی برسیم که عکاس، ثبت‌کننده تاریخ است و قرار نیست نگاه پررنگ سیاسی داشته باشد، دغدغه جدی عکاسان این است که در هر شرا...

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان  با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم
2023-06-11T00:00:47+03:30
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت غنی‌سازی‌های با خلوص بالا برای این صورت گرفته تا تحریم‌ها لغو شوند، هدف قانونگذار هم همین بوده که اقدام راهبردی برای ل...

چرا راه آهن رشت - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟

چرا راه آهن رشت  - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟
2023-05-18T11:13:51+03:30
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفق...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)