میرنیوز

تزکیه نفـس و سلامت فکری و جسـمی ارمغان مهمانی ماه خـدا

تزکیه نفـس و سلامت فکری و جسـمی ارمغان مهمانی ماه خـدا 2021-04-17T15:07:43+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، کیهان نوشت: ماه مبارک رمضان، از راه رسیده است تا بهار روح و جانمان گردد و در این وانفسای اضطراب بشر از ناملایماتی چون بیماری همه‌گیر کرونا، آرامش و تعالی‌مان ببخشد. سحرهایمان را لبریز یاد خدا کرده و در افطار از وجودمان انسان آزاده‌ای- از نو- پیکرتراشی کند. چه لذتی از این بالاتر که در ایام بی‌پناهی بشر در برابر سیل مشکلات، در سایه انس الهی دلت قرص شود و آرامشت را از نو دریابی؟! ماه رمضان، ماه رحمت، مغفرت و برکت است و ماهی است که در آن به میهمانی خدا دعوت شده‌اید و از شایستگان کرامت الهی قرار گرفته‌اید.

در فرازهایی از دعای ۴۴ صحیفه سجادیه به ویژگی‌های این ماه پرخیروبرکت اشاره شده است؛ ماه رمضان؛ ماه روزه‌داری، ماه طاعت و بندگی، ماه پاکی قلب‌ها از آلودگی، ماه آمرزش، ماه شب‌زنده‌داری و ماه انس با قرآن است.
ماه رمضان، ماهی است که فرشتگان به اذن خداوند از عرش الهی بر روی زمین نزول می‌کنند و بر بندگان شایسته و صالح خداوند درود می‌فرستند و در روایات آمده که یک شب این ماه برابر با هزار شب ماه‌های دیگر است. از ویژگی‌های بندگان صالح خداوند در این ماه این است که دستشان را به‌سوی حرام دراز نمی‌کنند، در مسیر ناشایسته گام برنمی‌دارند، جز حلال در شکم خود چیز دیگری وارد نمی‌کنند، صله ارحام را به‌جای می‌آورند، اموال خود را از حق‌الناس پاک می‌کنند و در این ماه با پوشیدن لباس عبادت و اطاعت خداوند بر فضائل خویش می‌افزایند.


فرصتی برای تغییرات ماندگار
عادت‌ها در صورت مداومت و تکرار، باعث شکل گرفتن رفتارها می‌شوند و رفتارهای مداوم به سبک زندگی تبدیل خواهند شد. با این توصیف، رمضان فرصت مناسبی است تا در سایه تمرین یک‌ماهه ترک رفتارهای نامناسبی که در طول سال انجام می‌دهیم، آمادگی لازم برای کنارگذاشتن همیشگی آن رفتار به دست آوریم تا زمینه جایگزین‌کردن سبک زندگی مطلوب و سالم و اسلامی به وجود بیاید. تغییراتی ساده و در عین حال مهم هستند که در ماه مبارک رمضان در زندگی روزمره‌مان به شکل ناخودآگاه اتفاق می‌افتند و چقدر خوب است که باتوجه‌به تکرار یک‌ماهه‌شان به بخشی از سبک زندگی‌مان تبدیل شوند.
سارا هجری روان‌شناس بالینی درباره چگونگی تبدیل عادت‌های بد به خوب در ماه مبارک رمضان توضیح می‌دهد: «نکته کلیدی در تغییر عادت‌های منفی مانند خجالتی بودن، عصبانیت، پرخوری و… که سلامت جسمانی و روانی شما را به خطر می‌اندازد، شناخت پیداکردن نسبت به آن‌هاست. در گام اول باید عادت‌های منفی خود را شناسایی کنید. به ضررها و خسارت‌های ناشی از انجام عادت بد بیندیشید. تا وقتی ذهن انسان معطوف به لذت‌های ظاهری یک رفتار است، درصدد حذف آن رفتار برنمی‌آید اما اگر انسان از ضررهای آن رفتار آگاهی یابد، مصمم می‌شود که فکری به حال این عادت بد کند. هر بار فقط یک عادت بد را ترک کنید. اگر عادت‌های بد زیادی دارید، بدترین کار این است که بخواهید همه آنها را با هم ترک کنید؛ یکی از آنها را برگزینید و پس از موفقیت در ترک آن، به ترک عادت بعدی بپردازید.»
وی در ادامه می‌گوید: «عادت بد را با رفتار صحیح جایگزین کنید. وقتی زمان و دلیل بروز یک رفتار غلط را شناختید، مرحله بعدی پیداکردن جایگزینی موقت یا دائم است. برای مثال اگر زود عصبانی می‌شوید، فوراً فریاد می‌کشید یا غرغر می‌کنید، این بار بلافاصله هنگام عصبانی شدن استغفار کنید، نفس عمیق بکشید یا از فردی که فکر می‌کنید باعث ناراحتی و عصبانیت شما شده است، دور شوید.
اگر به هر دلیل دوباره مرتکب آن عادت بد شدید، همه چیز را خراب نکنید و از تصمیم خود منصرف نشوید دوباره شروع کنید، به آینده فکر کنید و صبور باشید. مبارزه و مقابله با این عادت‌ها و رفتارهای منفی، کار سهلی نیست اما غیرممکن هم نیست.»
این روان‌شناس ضمن توصیه به این‌که با اعضای خانواده همدل شوید، می‌گوید: «متأسفانه افراد زیادی در برخی از خانواده‌ها برای غذا خوردن، سر یک سفره حاضر نمی‌شوند، اما در ماه رمضان همه خانواده مقیدند که بر سر یک سفره حاضر شوند و در کنار هم‌غذا بخورند. همین نکته موجب همدلی و همراهی اعضای خانواده با یکدیگر می‌شود و در کنار آن، همکاری و کمک به مادر خانواده افزایش می‌یابد. ویژگی‌های مثبت این همدلی و همکاری با خانواده آن‌قدر زیاد است که خود را ملزم کنیم در بقیه اوقات سال هم این رفتار را داشته باشیم.
روابط اجتماعی‌تان را بهبود ببخشید. حتماً قبول دارید که افراد در ماه مبارک رمضان به دلیل احترام به روزه، مهربان‌تر می‌شوند و از دروغ و غیبت و ادای کلمات زشت دوری می‌کنند و این‌گونه است که تعارضات اجتماعی کمتر می‌شود و روابط بهبود می‌یابد. در ضمن، مهمانی دادن و مهمانی رفتن از ساز و کارهای زیربنایی تقویت ارتباطات اجتماعی است که در پی آن، محبت و دوستی‌ها عمیق‌تر و از اختلافات و کدورت‌ها کاسته می‌شود و خب در رمضان هم مراسم و مهمانی‌های افطاری، زمینه‌ای برای دید و بازدید است و باعث تقویت صله‌رحم می‌شود، اما بهتر نیست صله‌رحم را در تمام ماه‌های سال انجام دهیم؟»


برنامه خوابتان را تنظیم کنید
افرادی هستند که چون برنامه‌ریزی درستی برای وقت خواب و استراحت خود در سبک زندگی‌شان ندارند در ایام ماه مبارک رمضان نیز از اوقات خوش و معنوی سفره سحری و حتی خوردن سحری در کنار سایر اعضای خانواده جا می‌مانند.
توصیه ما به شما این است که سعی کنید اولاً میزان خواب خود را خیلی تغییر ندهید و ثانیاً وقت آن را نیز خیلی به هم نزنید؛ فقط با کمی تغییر در چرخه خواب، برنامه خواب و استراحت خود را ادامه دهید؛ مثلاً اگر هنگام سحر حدود یک ساعت برای سحری خوردن و خواندن نماز بیدار می‌مانید، این مقدار از خواب را سعی کنید در روز جبران کنید؛ مثلاً بعد از نماز ظهر و عصر با توجه به این‌که ناهار از برنامه روزانه حذف شده است، همان وقت را به استراحت و خواب اختصاص دهید تا هم‌خواب شما جبران شود و هم مقداری از شب را بتوانید بیدار بمانید و از وقتتان استفاده بهتری بکنید.
میثم سعیدی یک فرهنگی به روزه‌داران سفارش می‌کند: «نمازهایتان را اول وقت بخوانید. نماز صبح اول وقت معمولاً نصیب کسانی می‌شود که سحرها بیدارند. هستند کسانی که نمازهای یومیه خود را اول وقت به جا می‌آورند، اما برای نماز صبح اول وقت، بهانه می‌تراشند. ماه رمضان فرصتی است که بدانیم می‌شود تمامی نمازها را اول وقت خواند، اگر بخواهیم.»


توصیه‌های انجمن دیابت ایران برای روزه‌داری
افراد دیابتی چنانچه شرایط زیر را داشته باشند، زیر نظر پزشک معالج خود می‌توانند روزه بگیرند: نداشتن نوسانات شدید قند خون و نیز عوارض پیشرفته دیابت (عوارض چشمی، کلیوی، عصبی و قلبی- عروقی).
افراد تحت درمان با داروهای خوراکی (قرص)، لازم است این افراد با پزشک معالج خود مشورت کنند. به‌طورکلی برای افرادی که توانسته‌اند قند خون خود را به طور دائمی در حد طبیعی حفظ و کنترل کنند با حفظ شرایط زیر، از نظر پزشکی روزه‌داری بلامانع است، لازم است مدتی قبل از شروع ایام ماه مبارک رمضان، به طور آزمایشی، روزه‌داری را آغاز کرده و طی روز، به ترتیب زیر، قند خون خود را آزمایش کنند:
قبل از سحر (حداکثر ۱۳۰ میلی‌گرم درصد)، ۲ ساعت بعد از سحر (حداکثر ۱۸۰ میلی‌گرم درصد)، بین ساعت ۱ تا ۳ بعدازظهر (کمتر ۷۰ میلی‌گرم درصد نباشد)
همچنین قبل از افطار (حداکثر ۱۳۰ میلی‌گرم درصد)، ۲ ساعت بعد از افطار (حداکثر ۱۸۰ میلی‌گرم درصد) درصورتی‌که مقدار قند خون این افراد در محدودة مقادیر ذکر شده در بالا قرار داشته باشد و نیز دچار عوارض پیشرفته دیابت هم نباشند قادر خواهند بود روزه بگیرند که در آن صورت باید هنگام افطار، قبل از خوردن هر غذایی، قرص خود را میل کرده و پس از مدتی، شروع به خوردن غذا کنند.
هنگام سحر نیز باید مقدار داروی مصرفی روزانه خود را به نصف کاهش دهند و حتماً فراموش نشود ۲ ساعت بعد از افطار و ۲ ساعت بعد از خوردن سحری، قند خون یا قند ادرار خود را آزمایش کنند.
افرادی که بدون دارو قند خون خود را کنترل می‌کنند: این افراد با مشورت پزشک معالج خود می‌توانند روزه بگیرند، علاوه‌بر این، باید مقدار غذای افطار خود را نیز به ۲ تا ۳ وعده تقسیم و هنگام افطار، از خوردن همه مواد غذایی در یک‌زمان، جدا خودداری کنند.
درهرحال، نباید فراموش کنید که طی روزه‌داری مقدار کالری دریافتی روزانه باید به دو سوم مقدار معمول کاهش یابد؛ یعنی یک‌سوم کمتر از حد معمول، غذا میل شود. متأسفانه در ایام روزه‌داری، افراد به علت کاهش تحرک جسمی و تغذیه اضافی، دچار افزایش وزن می‌شوند به همین دلیل توصیه می‌کنیم هر ۲ تا ۳ روز یک‌بار وزن خود را اندازه‌گیری کنند.


روزه‌داری و رفع کم‌آبی بدن
ملیحه رشیدی کارشناس تغذیه با اشاره به تغییر شیوه تغذیه روزه‌داران در ماه مبارک رمضان می‌گوید: «در این ماه وعده‌های غذایی به سه قسمت، سحری، افطار و شام تقسیم می‌شود.»
وی ضمن بیان این مطلب که با دلیل فعالیت بیشتر افراد در صبح، وعده سحری باید کامل باشد، اظهار می‌دارد: «انرژی دریافتی باید میزان انرژی و فعالیت روزانه را داشته باشد.»
این کارشناس تغذیه اضافه می‌کند: «با توجه به اینکه در طول روز، فرد مدت‌زمان زیادی تشنه است، روزه‌داران از مواد غذایی که مدر نباشد در وعده سحری استفاده کنند.»
وی ادامه می‌دهد: «مصرف چای به دلیل مدر بودن در وعده سحری باعث کم‌آبی بدن فرد روزه‌دار در طول روز می‌شود.»
این کارشناس تغذیه می‌افزاید: «مصرف بعضی از سبزی‌ها مانند کاهو جبران کم‌آبی بدن فرد روزه‌دار را می‌کند.»
وی ضمن توصیه بر اینکه روزه‌داران باید روزه خود را با مواد غذایی سبک افطار کنند، بیان می‌کند: «بهتر است روزه‌داران با مصرف یک فنجان چای کم‌رنگ و یا یک لیوان شیر با خرما افطار کنند.» وی مصرف نوشیدنی سرد در وعده افطار را بعد از ۱۵ ساعت گرسنگی و تشنگی، واردکردن استرس به معده عنوان می‌کند.
همچنین توصیه می‌کند: «روزه‌داران در وعده شام غذای سبک مصرف کنند، زیرا هر چقدر وعده شام بیشتر و سنگین‌تر باشد، فرد برای وعده سحری اشتها ندارد.»

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار مجازی

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!
2023-09-07T17:16:53+03:30
«هر چه داریم از امام حسین(ع) داریم. زندگی‌مان مال امام حسین(ع) است. این کار هم بساط هر سال است، این مغازه پدرمان است که خادم و عاشق امام حسین (ع) بود. ما هم ...

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!
2023-09-04T15:36:59+03:30
فیلتر کردن بسترهای مختلف فضای مجازی در سطح جهان مسئله تازه‌ای نیست؛ از جنوب غرب آسیا که شدت فیلترینگ در آن بیشتر است گرفته تا چند قاره آن طرف‌تر در کشور کانادا.

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!
2023-09-03T13:30:14+03:30
هنگام تماشای اعزام زائران افغانستانی اشک می‌ریختند؛ گویا دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند و انگار بدرقه اربعینی‌ها، به مناسک جاماندگان تبدیل شده باشد، جاماندگ...

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون
2023-08-26T10:01:16+03:30
«مشکل زائران افغانستانی ارتباط چندانی به ایران ندارد؛ مربوط به دولت افغانستان است که اربعین برایش در اولویت نیست و متولی دولتی برای زیارت اربعین ندارد، بنابر...

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»
2023-08-15T14:21:28+03:30
حبیب‌الله حاجی‌زاده، سال‌ها است بدون اینکه کسی از او بخواهد یا حقوقی دریافت کند از جنگل‌ها مراقبت می‌کند: «ما نه می‌گذاریم آتش به جان جنگل بیفتد، نه می‌گذاری...

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!
2023-08-14T13:07:53+03:30
شبکه‌های اجتماعی این روزها چالش‌هایی را رواج می‌دهند که مبنای علمی ندارند، دنبال جذب مخاطب هستند و سعی دارند القا کنند: «شما تنها با شرکت در چالش‌ها، به یک ا...

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!
2023-08-12T13:01:13+03:30
همسایگان زندان «رجایی شهر» بعد از تخلیه از این ندامتگاه، بیش از آنکه از سال‌ها همجواری با آن شکایت کنند، به فکر آینده بودند: «ما از مسئولان پارک و هتل نمی‌خو...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی
2023-08-07T20:23:55+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!
2023-08-07T15:57:38+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر
2023-08-01T14:43:59+03:30
روزنامه «جوان» در گزارشی به ماجرای جر و بحث اخیر نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با کاربران توئیتری پرداخت.

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-29T00:24:02+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-26T10:37:22+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»
2023-07-26T09:43:56+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید که نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!
2023-07-23T11:03:54+03:30
«مجید دستانی» از 12سال ماشین‌نویسی در محرم می‌گوید که با رفقایش، خودروها را با خط خوش مزین به نام اباعبدالله(ع) می‌کنند،خودروهایی که تا مدت‌ها مثل بیلبوردهای...

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!
2023-07-20T12:18:55+03:30
روزنامه «همشهری» در گزارشی به تبلیغات اخیر برخی شرکت‌ها برای اعطای وام بدون ضامن پرداخت و ابعاد غیرقانونی بودن آن را شفاف کرد، این گزارش همچنین توضیحاتی دربا...

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 
2023-07-20T11:38:56+03:30
خودرو را پارک کردم و به محل گودبرداری برگشتم و پرسیدم اینجا قبلاً پمپ بنزین نبود؟ جوابشان حافظه تصویری‌ام را تأیید کرد: «پمپ بنزین بود! دیگر نیست؛ حالا قرار ...

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!
2023-07-19T13:19:04+03:30
می‌گویند نوشیدن چای داغ در لیوان‌های پلاستیکی احتمال ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد؛ اعتراضی نیست! فقط ای کاش طعم چای بعد از روضه را عوض نکند. کافی است چای...

بازندگان کنکور!

بازندگان کنکور!
2023-07-16T13:07:00+03:30
روزنامه «جام جم» در گزارشی به تاثیر شرایط جغرافیایی و شکاف طبقات اجتماعی بر قبولی رشته‌های دانشگاهی در دهک‌های مختلف جامعه پرداخته و از دهک‌های ضعیف به عنوان...

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش
2023-07-16T13:06:59+03:30
پیر و جوان ندارد، تقریباً همه باندی به چشم دارند و دستی به در و دیوار! اینجا همه درد چشم دارند؛ درد بینایی! و ضیا با تخصص خود به چشم‌ها نور روشنایی می‌بخشد، ...

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟
2023-07-16T10:54:01+03:30
روزنامه «همشهری» به سراغ یکی از محله‌های تهران رفت که در آن دختران دهه هشتادی با برگزاری مراسم عروسی از آغاز سنین نوجوانی باعث و بانی امر خیر می‌شوند. ​​​​​​​

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است
2023-07-11T14:22:15+03:30
تاجیک، تمام روز لحظه‌ای استراحت نکرده و در مسیر شلوغ «مهمونی ۱۰ کیلومتری» خدمت کرده اما در دل حسرت می‌خورد که کاش تمام شیعیان دنیا می‌توانستند در جشن بزرگ ام...

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!
2023-07-07T14:28:52+03:30
حرف آخر را یکی از خادمان می‌زند: «یادتان نرود؛ قرار است یکی از بزرگ‌ترین کارهای دنیا را انجام بدهیم. تا صبح شنبه کسی حرف از خواب و خوراک نزند، بعد از مراسم ه...

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!
2023-07-06T12:22:13+03:30
حسن صلواتی چند سالی است که با همراهی دوستان عکاس و هنرمندش یک حرکت جذاب را شروع کرده است؛ فروش عکس‌ها به نفع بچه‌های محروم! امسال هم سفره پیتزای آنها به عشق ...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T14:22:10+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T09:42:14+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران
2023-06-28T08:48:35+03:30
اواخر خرداد هر سال با پایان مهلت کارت‌های آمایش، حساب‌ بانکی مهاجران افغانستانی برای مدتی نامعلوم مسدود می‌شود؛ اقدامی که بیش از یک دستورالعمل مدیریتی، اعمال...

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!
2023-06-27T01:41:38+03:30
سال‌های زیادی از زمانی که به اسماعیل‌نژاد می‌گفتند «قدت کوتاه است، به درد دویدن نمی‌خوری» می‌گذرد اما او امروز رکورددار دوی سرعت در ایران است و رویای کسب مدا...

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا
2023-06-11T12:21:13+03:30
«عکاس خبری دشمن کسی نیست! باید به این آگاهی برسیم که عکاس، ثبت‌کننده تاریخ است و قرار نیست نگاه پررنگ سیاسی داشته باشد، دغدغه جدی عکاسان این است که در هر شرا...

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان  با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم
2023-06-11T00:00:47+03:30
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت غنی‌سازی‌های با خلوص بالا برای این صورت گرفته تا تحریم‌ها لغو شوند، هدف قانونگذار هم همین بوده که اقدام راهبردی برای ل...

چرا راه آهن رشت - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟

چرا راه آهن رشت  - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟
2023-05-18T11:13:51+03:30
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفق...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)