میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: در موضوع حمل و نقل عمومی و تأمین و تجهیز این ناوگان مصوبات و قولهای خوبی در دولت داریم اما متأسفانه هیچکدام به نتیجه نمیرسد و آنچه تاکنون به نتیجه رسیده است، از بودجه خود شهرداری تأمین شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: البته در بخش نوسازی اتفاقاتی در حال رخ دادن است یعنی بودجههایی تزریق میشود، بعضاً اتوبوسها و واگنهای قدیمی در حال نوسازی هستند اما در خصوص تجهیزات نو هنوز هیچ فعالیت جدی آغاز نشده است.
هاشمی ابراز داشت: طی یک سال گذشته با کمک معاونت علمی ریاست جمهوری، ساخت داخل قطار مترو از نظر طراحی به ۸۰ درصد و از نظر ساخت به ۷۵ درصد رسید که طی چند روز گذشته نیز از اولین قطار ملی رونمایی شد. رئیس جمهور نیز در آن جلسه دستور تولید از این قطار و تأمین بودجه آن را داد.
وی افزود: در این شرایط دیگر امکان فاینانس وجود ندارد چراکه کشورهای خارجی برای ایجاد کار برای خود به دیگر کشورها وام خواهند داد. در نتیجه مسیر استفاده از وام مسیر جدیدی نخواهد بود و از مصوبه دولت برای تأمین هزار واگن ۴۲۰ عدد هنوز باقی است و برای آن تصمیم گیری نشده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: دولت میتواند برای این واگنها که مصوبه قبلی هم دارد، به صورت ریالی برای کارخانه جات داخلی تأمین اعتبار کند و ساخت این واگنها آغاز شود.
هاشمی خبر داد: شهرداری تهران نیز با شرکت واگن سازی تهران برای ساخت ۱۰۵ واگن قرارداد جدیدی را امضا کرده است. بنابراین کار میتواند به سرعت آغاز شود و خواهش من این است که در انتهای دولت این پول پرداخت شود و در دوره مدیریت شهری بعدی شاهد وجود این واگنها باشیم.
وی تصریح کرد: شرایط کرونایی بسیار حاد است و تعداد فوتیها در تهران نزدیک به ۱۰۰ نفر رسیده است و به نظر میرسد بالاتر هم میرود. توصیه ما این است که مردم بیش از ۱۵ دقیقه در وسایل حمل و نقل عمومی باقی نمانند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: با توجه به شرایط واکسیناسیون نیز حداقل تا یک سال آینده همچنان درگیر کرونا خواهیم بود و لازم است تا دولت نسبت به قول خود برای تأمین ناوگان عمومی تلاش بیشتری کند.
هاشمی خاطرنشان کرد: نمیدانم که چرا این قفل باز نمیشود. این بسیار ساده است که دولت میخواهد برای این تعداد اتوبوس و واگن تأمین اعتبار کند و علاقه نیز به ساخت داخل است و سال پشتیبانی از تولید داخل است و تأمین این مقدار چندان سخت نیست. دولت میتواند از بودجههای دولتی یا سیستم بانکی این مبلغ را تأمین کند.
منبع : خبرگزاری مهر
مغازهای که هر سال موکب میشود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!
مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیمکره!
دلتنگها یکدیگر را پیدا میکنند/ کربلاییشدن بدون نیت قبلی!
خوشرویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون
دشمن آتش و تبر/ «من، حبیبالله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»
گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!
چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندانبان/ پارک و هتل نمیخواهیم؛ درختها را آب بدهید!
«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسههای نظامی
«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسههای نظامی!
ماجرای شلغمهای یک نماینده در توئیتر
سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دستهایم در مسیر شهر جان داد!»
سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دستهایم در مسیر شهر جان داد!»
سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دستهایم جان داد!»
دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خطنویسی روی خط عاشقی!
وامهای راحتالحلقوم و ضمانتهای ضربدری!
عاقبت بخیری یک پمپ بنزین!
تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!
بازندگان کنکور!
جایی برای درمان درد دیدن!/ چشمها؛ قدردان دستهای روشناییبخش
چگونه دختران دهههشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟
جهانشهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است
فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم میزنیم!
«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!
«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقهای با مهاجران
عروسی که صبح ازدواجش دوید/ میگفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!
عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا
غنیسازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان با آژانس بینالمللی انرژی تعامل داریم
چرا راه آهن رشت - آستارا کلیدیترین پروژه ریلی کشور است؟