میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ایمانی فعال رسانهای در کانال تلگرامی خود نوشت: «شما از حرفهای امروز سخنگوی دولت درباره سفرهای نوروزی با وجود پیش بینی موج چهارم کرونا چه برداشتی میکنید:
موج چهارم کرونا یک مسئله مهم در همه کشورها است و الگوی موج چهارم، در اکثر کشورهای به صورت مشابه عمل کرده و به صورت فراگیر رخ داده. با توجه به طرح هوشمند پویا و مصوبه ستاد ملی کرونا، هر زمان مناطقی قرمز و یا نارنجی شوند اقدامات لازم از پیش تعیین شده، به سرعت عملیاتی خواهد شد. بنابراین آمادگی لازم وجود داشته و برنامه ریزی لازم صورت گرفته است. (کانال پایگاه اطلاع رسانی دولت)
آیا حرفهای آقای ربیعی، پاسخ به انتقادهایی است که میگویند چرا با وجود پیش بینی و هشدار کارشناسان (از جمله وزیر بهداشت)، محدودیتهای جاری مسافرت در ایام عادی را در ایام نوروزی برداشتید و به دهها میلیون نفر چراغ سبز دادید که میتواند به شهرهای دیگر سفر کنند؟!
کارشناسان به درستی معتقدند عدم تداوم محدودیتهای قبلی و ادعاهایی مبنی بر این که از پیک کرونا عبور کرده ایم، موجب دادن اطمینان خاطر غلط برای انفجار سفره و بیش از دو برابر شدن ابتلاها و مرگ و میرهای کرونایی شد.
آیا پاسخ انتقادهای مذکور میتواند این باشد که موج چهارم مسئله همه کشورهاست، الگوی موج چهارم در اکثر کشورها به شکل مشابه عمل کرده و با طرح هوشمند پویا، برنامه ریزی لازم برای اقدام به هنگام قرمز و نارنجی شدن شهرها انجام شده است؟!
کارشناسان میگویند وظیفه دولت، پیش بینی و پیشگیری بود، شما پاسخ میدهید که شیوع موج چهار طبیعی (جهانی) است و ما برنامه ریزی برای واکنش را انجام داده ایم؟! یعنی مثلاً برای این که مرگ و میرها از هفتاد نفر، به صد و هفتاد نفر نرسد، چه اقدام بازدارندهای انجام دادید؟ متأسفانه این آمار تصاعدی و افزایشی است.
آیا پیش بینی و تدارک، یعنی همان حرف بی پایه آقای روحانی که مدعی شد به نظر من از پیک کرونا عبور کرده ایم؟! آیا چون برخی دولتها بی کفایت بودند و موجب مرگ و میرهای چند صد تا چند هزار نفره شدند، ما هم باید همان تجربه را تکرار کنیم؟! مگر مجبور بودیم؟
آقای ربیعی! آمادگی لازم دقیقاً برای چه کاری؟ تدارک تابوت و کفن و دفن جان برای باختگان؟ تعطیلی اجباری یکی دو هفتهای اقتصاد و تحمیل هزینههای هنگفت آن به مردم و کشور؟ آیا نمیشد از تحمیل هزینههای های هنگفت انسانی و اقتصادی پیشگیری کرد؟
لابد به یاد دارید که وزیر مستعفی راه و شهرسازی پس از سانحه تصادم دو قطار و جان باختن نزدیک پنجاه نفر از هموطنان با خونسردی گفت: چه آنهایی که کشته شدهاند و چه آنهایی که مجروح هستند، زیرپوشش بیمه قرار دارند و از این جهت نگرانی خاصی وجود ندارد!»
منبع : خبرگزاری مهر
مغازهای که هر سال موکب میشود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!
مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیمکره!
دلتنگها یکدیگر را پیدا میکنند/ کربلاییشدن بدون نیت قبلی!
خوشرویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون
دشمن آتش و تبر/ «من، حبیبالله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»
گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!
چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندانبان/ پارک و هتل نمیخواهیم؛ درختها را آب بدهید!
«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسههای نظامی
«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسههای نظامی!
ماجرای شلغمهای یک نماینده در توئیتر
سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دستهایم در مسیر شهر جان داد!»
سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دستهایم در مسیر شهر جان داد!»
سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دستهایم جان داد!»
دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خطنویسی روی خط عاشقی!
وامهای راحتالحلقوم و ضمانتهای ضربدری!
عاقبت بخیری یک پمپ بنزین!
تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!
بازندگان کنکور!
جایی برای درمان درد دیدن!/ چشمها؛ قدردان دستهای روشناییبخش
چگونه دختران دهههشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟
جهانشهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است
فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم میزنیم!
«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!
«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقهای با مهاجران
عروسی که صبح ازدواجش دوید/ میگفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!
عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا
غنیسازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان با آژانس بینالمللی انرژی تعامل داریم
چرا راه آهن رشت - آستارا کلیدیترین پروژه ریلی کشور است؟