میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر، نورنیوز نوشت: کشتی کانتینربر «ایران شهرکرد» که متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی است روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه در مسیر حرکتی خود از ایران به اروپا در آبهای بین المللی دریای مدیترانه بدلیل اصابت شئ انفجاری دچار آتش سوزی شد.
پیش از این یکی از اعضای تیم فنی بررسی کننده آثار حمله به کشتی تجاری «ایران شهرکرد» در گفتگو با «نورنیوز»، موضوع دست داشتن رژیم صهیونیستی در این اقدام تروریستی را احتمالی بسیار قوی عنوان کرده بود.
کاپیتان کشتی شهرکرد نیز در گفتگو با «نورنیوز» جزئیات بیشتری از این حادثه تروریستی را تشریح کرد.
کاپیتان کشتی کانتینربر شهرکرد اظهار داشت: روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه جاری ساعت ۶ به وقت محلی در آبهای بین المللی دریای مدیترانه در موقعیت ۳۳ درجه و ۹/۱۵ شمالی و ۳۳ درجه و ۵/۳۶ شرقی در حدود ۷۵ مایلی از سواحل رژیم صهیونیستی در حال حرکت بودیم که حادثه اصابت شئ انفجاری به کشتی رخ داد.
وی افزود: رخداد انفجار با صداهای مهیبی که از روی عرشه در محل کانتینرهای جلو و به فاصله چند ثانیه شنیده شد بوقوع پیوست و متعاقب آن، آتش در کانتینرهای منفجر شده شعله ور شد.
کاپیتان کشتی شهرکرد اظهار داشت: طبق گزارش افسر اول کشتی که در زمان حادثه در پل فرماندهی بود، بین ساعات ۵:۱۵ تا ۵:۳۰ ودر فاصله حدود نیم ساعت قبل از حادثه به مدت ۱۵ دقیقه دستگاه موقعیت یاب کشتی (GPS) از کار افتاده ولی در زمان حادثه همه چیز طبیعی بوده است.
وی خاطر نشان کرد: بلافاصله پس از وقوع حادثه با تلاش کارکنان کشتی آتش به طور کامل مهار شد و بر اساس دستور کمیته واکنش اضطراری سریعاً به سمت لنگرگاه بانیاس در کشور سوریه تغییر مسیر دادیم.
کاپیتان کشتی شهرکرد افزود: پرسنل امنیتی و نیروهای فنی و غواص وضعیت کشتی را کاملاً بررسی کرده اند و اقدامات لازم برای انجام تعمیرات مورد نیاز و اطمینان از ایمنی کامل شناور آغاز شده است.
وی افزود: بر اساس اعلام تیمهای فنی مسئول تعمیرات بخشهای آسیب دیده، عملیات بازسازی و ایمن سازی کشتی حدود ۱۴ روز زمان خواهد برد و پس از آن بر اساس برنامه قبلی به سمت بندر والنسیا در کشور اسپانیا حرکت خواهیم کرد.
کاپیتان کشتی شهرکرد در پایان اظهار داشت: به عنوان یک دریانورد و کاپیتان کشتی تاکید میکنم که بر اساس قوانین دریایی و عرف بین الملل حمله به کشتیهای تجاری که در حال عبور بدون ضرر در آبهای بین المللی هستند نه تنها هیچ توجیهی ندارد بلکه مولد ناامنی خطرناکی است که تجارت و اقتصاد جهانی را با مخاطرات جدی روبرو خواهد کرد و لازم است سازمانهای بین المللی ناظر بر کشتیرانی تجاری به صورت عاجل به اینگونه اقدامات شرورانه رسیدگی و از تداوم آن جلوگیری کنند.
منبع : خبرگزاری مهر
مغازهای که هر سال موکب میشود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!
مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیمکره!
دلتنگها یکدیگر را پیدا میکنند/ کربلاییشدن بدون نیت قبلی!
خوشرویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون
دشمن آتش و تبر/ «من، حبیبالله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»
گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!
چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندانبان/ پارک و هتل نمیخواهیم؛ درختها را آب بدهید!
«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسههای نظامی
«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسههای نظامی!
ماجرای شلغمهای یک نماینده در توئیتر
سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دستهایم در مسیر شهر جان داد!»
سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دستهایم در مسیر شهر جان داد!»
سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دستهایم جان داد!»
دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خطنویسی روی خط عاشقی!
وامهای راحتالحلقوم و ضمانتهای ضربدری!
عاقبت بخیری یک پمپ بنزین!
تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!
بازندگان کنکور!
جایی برای درمان درد دیدن!/ چشمها؛ قدردان دستهای روشناییبخش
چگونه دختران دهههشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟
جهانشهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است
فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم میزنیم!
«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!
«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقهای با مهاجران
عروسی که صبح ازدواجش دوید/ میگفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!
عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا
غنیسازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان با آژانس بینالمللی انرژی تعامل داریم
چرا راه آهن رشت - آستارا کلیدیترین پروژه ریلی کشور است؟