میرنیوز

۸۰ درصد زندانی‌های امسال جرم‌اولی هستند

۸۰ درصد زندانی‌های امسال جرم‌اولی هستند 2020-07-27T09:20:01+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، وطن امروز نوشت: شیوع کرونا در کنار همه دلواپسی‌های بهداشتی و اقتصادی که برای مردم به همراه داشت، حالا یک نگرانی دیگر از جنس امنیت هم به مردم تحمیل کرده است؛ مردمی که خیلی از طرح آزادی زندانیان به بهانه کرونا راضی نیستند و معتقدند این امر امنیت جامعه را به خطر انداخته است.

«سروش اسماعیلی» یکی از شهروندان تهرانی می‌گوید: «‌چند روز پیش در کلانتری محل یکی از مجرمان سابقه‌دار محله‌مان را دیدم. در حالی که گمان می‌کردم این فرد به خاطر پرونده قبلی در زندان است اما گفتند به خاطر کرونا آزاد شده و به محض حضور در محله، دوباره در پی نزاع و درگیری با سایر اراذل، راهی کلانتری شده بود».

او می‌گوید: «درست است همه از شیوع بیماری کرونا در هراس هستیم اما آزادی زندانیان قبل از پایان دوره محکومیت و اصلاح شدن‌شان به ضرر جامعه است».

صحبت‌های این شهروند را عباس کریمی یکی از شهروندان ساکن منطقه ۱۱ نیز تأیید می‌کند و می‌گوید: «‌از ابتدای سال جاری تاکنون که زندانی‌ها به خاطر شیوع کرونا آزاد شدند، وقوع سرقت و جرم در محله ما که محله آگاهی است بیشتر شده است. روزی نیست که یکی از اهالی از سرقت وسایل خودروی خود گلایه نکند. همه در این محل معتقدند آزادی زندانی‌ها عامل این امر است».

او ادامه می‌دهد: «‌نیروی انتظامی، سارقان و مجرمان را به‌سختی دستگیر می‌کند اما در قوه‌قضاییه خیلی راحت این مجرمان با آزادی مشروط به جامعه بازمی‌گردند».

زحمت‌مان زیاد شده است

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ هم اوایل سال جاری با انتقاد از روند آزادی زندانیان در یک برنامه تلویزیونی و بیان این جمله که «با آزادی زندانی‌ها زحمت‌مان زیاد شده است!» ظاهراً با واکنش‌های درون‌سیستمی مواجه شده بود تا جایی که ضمن عذرخواهی از اظهارنظر در این باره، حتی تمام عوامل نیروی انتظامی تهران را هم از اظهارنظر در این مورد منع کرد؛ به طوری که وقتی برای شنیدن اعتراض رؤسای کلانتری مراجعه کردیم هیچ یک حاضر به گفت‌وگو در این باره نشدند، هر چند گلایه‌های‌شان به صورت غیررسمی حکایت از افزایش ارتکاب مجدد جرم توسط برخی زندانیان آزادشده دارد.

به نظر می‌رسد لابه‌لای آزادی زندانی عادی گاهی هم به اشتباه بعضی از زندانیان سابقه‌دار آزاد شده باشند.

«فرشاد فرجی» جامعه‌شناس در این باره می‌گوید: «‌درست است بحث آزادی زندانیان و در پیش گرفتن سیاست زندان‌گریزی از جهاتی دربر گیرنده نتایج مثبت برای زندانیان و خانواده‌های آنهاست اما تضمین امنیت جامعه که به‌مراتب جمعیت بیشتری را دربر می‌گیرد از اوجب واجبات است».

او می‌گوید: «امروز استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا به اندازه کافی ذهن مردم را تحت تأثیر قرار داده است اما وقتی می‌بینند به بهانه شیوع بیماری کرونا، زندانی‌هایی که مرتکب جرم شده‌اند خیلی راحت به جامعه بازمی‌گردند یا کمپ‌های ماده ۱۶ از پذیرش معتادان متجاهر سر باز می‌زنند تا حاشیه خیابان‌ها و بوستان‌ها محل تجمع دوباره این افراد شود، مردم احساس عدم امنیت می‌کنند و این بی‌اعتمادی باعث می‌شود ترس و هراس حاکم بر جامعه هر روز فربه‌تر از گذشته شود».

فرجی ادامه می‌دهد: «‌وقتی ترس و نگرانی بر جامعه‌ای غلبه کند، افراد ناخودآگاه دچار اختلالات فکری و ذهنی می‌شوند و این اختلال را می‌توان در نزاع‌های خیابانی یا خانوادگی شاهد بود».

این جامعه‌شناس می‌گوید: «بهتر است قوه‌قضاییه درباره سیاست زندان‌زدایی خود صریح و شفاف با مردم سخن بگوید، چراکه وقتی شاکیان می‌بینند یک فرد محکوم به زندان در ازای جرمی مثل جعل امضا یا سرقت خرد به بهانه عدم سوء‌پیشینه خیلی راحت از زندان آزاد می‌شود، تفکرشان نسبت به عدلیه از بین می‌رود؛ مردم بدبین می‌شوند، چرا فردی که ماه‌ها صرف دستگیری‌اش شده باید براحتی با یک عفو یا یک دستورالعمل آزاد شود؟»

آزادی مشروط زندانی‌ها به صلاح جامعه است

بازرس ویژه دادگستری کل استان تهران در امور زندان‌ها اما نظر دیگری دارد. او می‌گوید: «آزادی زندانیان از ابتدای سال جاری تاکنون به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها نه‌تنها امنیت جامعه را به خطر نینداخته است، چه‌بسا موجب پیشگیری از وقوع خیلی از آسیب‌های اجتماعی هم در جامعه شده است».

قاضی «محسن مقدس» با اشاره به سرعت شیوع کرونا در فضاهای مسقف همراه با جمعیت زیاد، می‌گوید: «کسانی که با طرح آزادی زندانیان مخالفند به این مسأله آگاه هستند اگر یک بند ۵ تا ۱۰ هزار نفری در زندان‌ها مبتلا به کرونا شوند چه بر سر کادر بهداشتی و درمانی شهر و کشور خواهد آمد؟ علاوه بر این ما به جهت رعایت حقوق انسانی زندانی‌ها موظف هستیم در شرایط موجود بستر آزادی زندانیان و بازگشت آنها به خانه و خانواده را فراهم کنیم تا ضمن پیشگیری از مبتلا شدن این جمعیت به بیماری کرونا، زمینه حضور سرپرستان خانوار در این وضعیت سخت اقتصادی کنار همسر و فرزندان آنها را هم فراهم کنیم».

بازرس ویژه زندان‌های دادگستری کل استان تهران در ادامه می‌گوید: «بازگشت زندانیانی که عمدتاً به علت بدهی مالی، جرایم غیرعمد و مهریه در زندان‌ها به سر می‌بردند باعث تقویت فرهنگ صلح و سازش و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه شده است و این دستاورد مهم این طرح است».

قاضی مقدس با اشاره به صحبت‌های اخیر سخنگوی قوه‌قضاییه درباره آزادی زندانیان اظهار کرد: «آزادی زندانیان هم به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها اتفاق افتاد و هم به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای خانواده‌های زندانیان در شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، بنابراین با توجه به بازخوردهای مثبت این طرح نمی‌توان بر آن خرده‌ای گرفت».

سره از ناسره در آزادی‌ها جدا می‌شود

اما آنچه نقطه تفاوت نگاه‌هاست نوع زندانیان آزادشده است. قوه‌قضاییه برای آزادی وسواس به خرج می‌دهد و آنهایی را که جرم‌شان خفت‌گیری و ایجاد ناامنی اجتماعی است آزاد نمی‌کند. او درادامه یادآور شد: «‌تجربه ما حکایت از کاهش بازگشت زندانیان به زندان در سایه آموزش‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی دارد، البته این وضعیت برای مجرمان خاص اینگونه نیست و قوه‌قضاییه هم دقت کرده در طرح آزادی مشروط زندانیان در ایام شیوع کرونا، مجرمان سابقه‌دار و خطرناک که امنیت جامعه را به خطر می‌اندازند سهمی در این آزادی‌ها نداشته باشند، چرا که ما بیش از همه نگران امنیت جامعه هستیم».

اقتصاد بیمار است

بازرس دادگستری کل استان تهران در امور زندان‌ها در ادامه می‌گوید: «به جای خرده گرفتن به آزادی زندانیان، بهتر است چاره‌ای برای اقتصاد آسیب‌دیده کشور کنیم که ریشه تمام آسیب‌های اجتماعی از جمله افزایش زندانیان در کشور است. ما امروز در حالی شاهد ورود مجرمان بی‌سابقه یا به اصطلاح «جرم اولی‌ها» به زندان هستیم که این آمار بسیار نگران‌کننده است. کارگرانی که تا امسال در کارگاه‌های تولیدی مشغول به کار بودند در سایه رکود اقتصادی و تعدیل نیرو، برخی مجبور شده‌اند برای تأمین هزینه‌های زندگی مرتکب سرقت شوند، یا به دلیل خشم حاصل از وضعیت اقتصادی موجود و نزاع و درگیری خیابانی راهی زندان شده‌اند یا به خاطر بالا رفتن قیمت سکه، بنیان خانواده‌های‌شان از هم پاشیده است».

۸۰ درصد زندانی‌های امسال جرم‌اولی هستند

مقدس با بیان اینکه بالغ بر ۸۰ درصد ورودی‌های امسال زندان‌ها را مجرمان بدون سابقه تشکیل می‌دهند، می‌گوید: «زندانیان مهریه تا قبل از امسال تلاش می‌کردند پیش‌پرداخت مهریه را آماده کنند؛ ۳ سکه مجموعاً به قیمت ۱۲ میلیون تومان اما حالا باید برای هر سکه ۱۱ میلیون تومان آماده کنند و نمی‌دانند ۳۳ میلیون تومان را چگونه جایگزین ۱۱ میلیون کنند! یا افرادی که به خاطر بیکاری، افزایش اجاره‌بها و… دست به سرقت می‌زنند تا هزینه‌های زندگی را تأمین کنند مجرم بالفطره نیستند که آزادی مشروط شامل حال‌شان نشود. ماندن این افراد در زندان موجب درگیر شدن خانواده‌های‌شان با آسیب‌های اجتماعی جدید خواهد شد».

او در پایان یادآور می‌شود: «‌تجربه این چند سال به ما ثابت کرده است با حبس (جدا از مجرمان سابقه‌دار) نه‌تنها نتوانستیم به اهداف اصلاحی خود برسیم، چه‌بسا به علت رفت‌وآمد خانواده‌ها در مسیر زندان و دور ماندن سرپرست خانوار از کانون خانواده، هر روز بر آسیب‌های اجتماعی ما افزوده شده است. لذا قوه‌قضاییه در سیاست‌های زندان‌زدایی خود می‌کوشد با بهره‌گیری از سیاست‌های جایگزین حبس اعم از سامانه الکترونیک و رصد مجرمان خارج از زندان با استفاده از پابند و دستبند الکترونیک و نهادهای ارفاقی، شاهد کاهش جمعیت زندان‌ها باشد».

صحبت‌های بازرس دادگستری کل استان تهران را می‌توان با حرف‌های اخیر رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تأیید کرد که گفته «در ۳ ماه اخیر بیش از ۵۰ درصد دستگیرشدگان در حوزه سرقت برای بار اول مرتکب جرم شده بودند و این نشان می‌دهد این اتفاقات بی‌تأثیر از شرایط روز نیست».

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار مجازی

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!
2023-09-07T17:16:53+03:30
«هر چه داریم از امام حسین(ع) داریم. زندگی‌مان مال امام حسین(ع) است. این کار هم بساط هر سال است، این مغازه پدرمان است که خادم و عاشق امام حسین (ع) بود. ما هم ...

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!
2023-09-04T15:36:59+03:30
فیلتر کردن بسترهای مختلف فضای مجازی در سطح جهان مسئله تازه‌ای نیست؛ از جنوب غرب آسیا که شدت فیلترینگ در آن بیشتر است گرفته تا چند قاره آن طرف‌تر در کشور کانادا.

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!
2023-09-03T13:30:14+03:30
هنگام تماشای اعزام زائران افغانستانی اشک می‌ریختند؛ گویا دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند و انگار بدرقه اربعینی‌ها، به مناسک جاماندگان تبدیل شده باشد، جاماندگ...

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون
2023-08-26T10:01:16+03:30
«مشکل زائران افغانستانی ارتباط چندانی به ایران ندارد؛ مربوط به دولت افغانستان است که اربعین برایش در اولویت نیست و متولی دولتی برای زیارت اربعین ندارد، بنابر...

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»
2023-08-15T14:21:28+03:30
حبیب‌الله حاجی‌زاده، سال‌ها است بدون اینکه کسی از او بخواهد یا حقوقی دریافت کند از جنگل‌ها مراقبت می‌کند: «ما نه می‌گذاریم آتش به جان جنگل بیفتد، نه می‌گذاری...

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!
2023-08-14T13:07:53+03:30
شبکه‌های اجتماعی این روزها چالش‌هایی را رواج می‌دهند که مبنای علمی ندارند، دنبال جذب مخاطب هستند و سعی دارند القا کنند: «شما تنها با شرکت در چالش‌ها، به یک ا...

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!
2023-08-12T13:01:13+03:30
همسایگان زندان «رجایی شهر» بعد از تخلیه از این ندامتگاه، بیش از آنکه از سال‌ها همجواری با آن شکایت کنند، به فکر آینده بودند: «ما از مسئولان پارک و هتل نمی‌خو...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی
2023-08-07T20:23:55+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!
2023-08-07T15:57:38+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر
2023-08-01T14:43:59+03:30
روزنامه «جوان» در گزارشی به ماجرای جر و بحث اخیر نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با کاربران توئیتری پرداخت.

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-29T00:24:02+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-26T10:37:22+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»
2023-07-26T09:43:56+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید که نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!
2023-07-23T11:03:54+03:30
«مجید دستانی» از 12سال ماشین‌نویسی در محرم می‌گوید که با رفقایش، خودروها را با خط خوش مزین به نام اباعبدالله(ع) می‌کنند،خودروهایی که تا مدت‌ها مثل بیلبوردهای...

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!
2023-07-20T12:18:55+03:30
روزنامه «همشهری» در گزارشی به تبلیغات اخیر برخی شرکت‌ها برای اعطای وام بدون ضامن پرداخت و ابعاد غیرقانونی بودن آن را شفاف کرد، این گزارش همچنین توضیحاتی دربا...

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 
2023-07-20T11:38:56+03:30
خودرو را پارک کردم و به محل گودبرداری برگشتم و پرسیدم اینجا قبلاً پمپ بنزین نبود؟ جوابشان حافظه تصویری‌ام را تأیید کرد: «پمپ بنزین بود! دیگر نیست؛ حالا قرار ...

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!
2023-07-19T13:19:04+03:30
می‌گویند نوشیدن چای داغ در لیوان‌های پلاستیکی احتمال ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد؛ اعتراضی نیست! فقط ای کاش طعم چای بعد از روضه را عوض نکند. کافی است چای...

بازندگان کنکور!

بازندگان کنکور!
2023-07-16T13:07:00+03:30
روزنامه «جام جم» در گزارشی به تاثیر شرایط جغرافیایی و شکاف طبقات اجتماعی بر قبولی رشته‌های دانشگاهی در دهک‌های مختلف جامعه پرداخته و از دهک‌های ضعیف به عنوان...

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش
2023-07-16T13:06:59+03:30
پیر و جوان ندارد، تقریباً همه باندی به چشم دارند و دستی به در و دیوار! اینجا همه درد چشم دارند؛ درد بینایی! و ضیا با تخصص خود به چشم‌ها نور روشنایی می‌بخشد، ...

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟
2023-07-16T10:54:01+03:30
روزنامه «همشهری» به سراغ یکی از محله‌های تهران رفت که در آن دختران دهه هشتادی با برگزاری مراسم عروسی از آغاز سنین نوجوانی باعث و بانی امر خیر می‌شوند. ​​​​​​​

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است
2023-07-11T14:22:15+03:30
تاجیک، تمام روز لحظه‌ای استراحت نکرده و در مسیر شلوغ «مهمونی ۱۰ کیلومتری» خدمت کرده اما در دل حسرت می‌خورد که کاش تمام شیعیان دنیا می‌توانستند در جشن بزرگ ام...

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!
2023-07-07T14:28:52+03:30
حرف آخر را یکی از خادمان می‌زند: «یادتان نرود؛ قرار است یکی از بزرگ‌ترین کارهای دنیا را انجام بدهیم. تا صبح شنبه کسی حرف از خواب و خوراک نزند، بعد از مراسم ه...

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!
2023-07-06T12:22:13+03:30
حسن صلواتی چند سالی است که با همراهی دوستان عکاس و هنرمندش یک حرکت جذاب را شروع کرده است؛ فروش عکس‌ها به نفع بچه‌های محروم! امسال هم سفره پیتزای آنها به عشق ...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T14:22:10+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T09:42:14+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران
2023-06-28T08:48:35+03:30
اواخر خرداد هر سال با پایان مهلت کارت‌های آمایش، حساب‌ بانکی مهاجران افغانستانی برای مدتی نامعلوم مسدود می‌شود؛ اقدامی که بیش از یک دستورالعمل مدیریتی، اعمال...

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!
2023-06-27T01:41:38+03:30
سال‌های زیادی از زمانی که به اسماعیل‌نژاد می‌گفتند «قدت کوتاه است، به درد دویدن نمی‌خوری» می‌گذرد اما او امروز رکورددار دوی سرعت در ایران است و رویای کسب مدا...

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا
2023-06-11T12:21:13+03:30
«عکاس خبری دشمن کسی نیست! باید به این آگاهی برسیم که عکاس، ثبت‌کننده تاریخ است و قرار نیست نگاه پررنگ سیاسی داشته باشد، دغدغه جدی عکاسان این است که در هر شرا...

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان  با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم
2023-06-11T00:00:47+03:30
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت غنی‌سازی‌های با خلوص بالا برای این صورت گرفته تا تحریم‌ها لغو شوند، هدف قانونگذار هم همین بوده که اقدام راهبردی برای ل...

چرا راه آهن رشت - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟

چرا راه آهن رشت  - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟
2023-05-18T11:13:51+03:30
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفق...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)