میرنیوز

شرمنده کادر درمان

شرمنده کادر درمان 2020-07-18T09:50:33+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، وطن امروز نوشت: اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای در پایتخت به دلیل آغاز موج دوم کرونا در کشور بویژه شیوع آن در تهران گویا کافی نبود، چرا که معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از اعمال محدودیت‌های جدید و منطقه‌ای در تهران از امروز شنبه خبر داده است.

رشد آمار مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا و از طرفی تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی، در کنار روند رو به رشد فوتی‌ها ناشی از این بیماری بیانگر آن است که موج دوم شیوع کرونا خیلی سخت‌تر از موج اول ظاهر شده است؛ بیماری مرگباری که کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و دنیا را به خود مشغول کرده است. کارشناسان بهداشت معتقدند رهایی از این بیماری رعایت بی‌چون و چرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی را می‌طلبد، چرا که با بازگشایی‌ها و رفع محدودیت‌ها ترددها آزاد شده است. در این باره محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره محدودیت‌هایی که قرار است از امروز شنبه در تهران اعمال شود، گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، محدودیت‌های اعمال‌شده به شکل منطقه‌ای تبدیل شده است و مانند ابتدای شیوع اپیدمی کرونا نیست که اگر جایی محدودیتی اعمال شود، به معنای اعمال آن در سطح کشور باشد.

وی افزود: اعمال محدودیت‌ها در شهر تهران حساسیت بیشتری دارد، زیرا کلانشهری با مراکز تجاری، اداری و… زیاد است. برگزاری اجتماعات از امروز شنبه ممنوع است. همچنین کارکنان مؤسسات و ادارات دولتی به شکل یک‌سوم دورکار و دوسوم حاضر در محل کار فعالیت می‌کنند. استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی و ورزش‌های پربرخورد مانند کشتی، کاراته، جودو و… ممنوعیت فعالیت دارند. در ورزش‌های تیمی تنها لیگ برتر فوتبال به واسطه حساسیت خاص خود مجبور به برگزاری مسابقات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. فرهادی درباره فعالیت باشگاه‌های بدنسازی بیان کرد: فعالیت این باشگاه‌ها منوط به تأیید متولی ورزشی مربوط به خود در وزارت ورزش است، یعنی باید تأیید شود باشگاه مربوط شرایط تهویه و انجام تمرینات انفرادی را دارد و فاصله‌گذاری اجتماعی در آن رعایت می‌شود.

وی درباره سایر محدودیت‌های اعمال شده، تصریح کرد: برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها و فعالیت‌ها، مدارس شبانه‌روزی، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها بویژه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی، مراکز تفریحی آبی و استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی سالنی از شنبه در تهران ممنوع است. وی درباره ادامه اجرا یا توقف در اجرای سنجش سلامت در پایه پیش‌دبستانی کودکان، گفت: فکر می‌کنم آموزش‌وپرورش غربالگری این کودکان را مانند آزمون سمپاد لغو کرده است.

فرهادی ادامه داد: تاکنون مستندی مبنی بر اینکه ویروس کرونا از طریق غذا منتقل می‌شود، نداشتیم ولی نکته مهم آن است که فردی که در سرو و تهیه غذا دخیل است می‌تواند باعث آلودگی غذا شود، پس هدف ما از محدودیت در واحدهایی که ارائه غذا دارند در ۲ بخش تعریف می‌شود؛ اول آنکه اجتماعات در کافه‌ها و امثال آن نداشته باشیم و دوم آنکه غذای بیرون‌بر به شرط آنکه شرایط گرم کردن مجدد غذا فراهم باشد، مجاز است.

موج دوم کرونا شدیدتر از موج اول است

معاون ستاد مبارزه با کرونای شهر تهران گفت: موج دوم شیوع کرونا شدیدتر از موج اول خواهد بود. به گزارش فارس، رضا جلیلی‌خشنود در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران درباره تمدید تعطیلی‌های یک هفته‌ای شهر تهران، گفت: اگر در جلسات بعدی به نتیجه برسیم، ممکن است قرنطینه تا چند هفته دیگر نیز ادامه پیدا کند تا بتوانیم موج دوم را کنترل کنیم، زیرا این موج بسیار سنگین و همه‌گیر است. برای مثال در بیمارستان شهدای تجریش، تقریباً ۱۷۲ نفر از نیروهای داخلی ما از جمله خودم، درگیر این بیماری هستیم. امیدواریم با کمک و همکاری مردم در رعایت نکات بهداشتی موج دوم را نیز رد کنیم. وی افزود: در حال حاضر با ۲ مشکل کمبود تخت بیمارستانی و ICU و کادر درمان مواجهیم، اکثر افراد کادر درمان یا خانواده‌شان به این بیماری مبتلا شده‌اند. البته طبق قول‌های داده شده توسط وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه کشور، امید به جذب نیرو حتی به صورت موقت داریم. خشنود گفت: انتظار می‌رود تمام دستگاه‌ها نهایت همکاری خود را با ما داشته باشند تا بتوانیم موج دوم را پشت سر بگذاریم. این موج بسیار سنگین است و تعداد بیماران بد حال و تعداد مرگ‌ومیر بسیار بیشتر خواهد بود. خشنود در رابطه با دورکاری کارمندان گفت: این درخواست از قبل صورت گرفته که دورکاری انجام شود تا افراد پرخطر از محل کار خود دور باشند و ساعات اداری کاهش یابد که خوشبختانه با این درخواست موافقت شده و جزئیات آن تا چند روز آینده اعلام می‌شود.

۱۳۷۹۱ جان‌باخته، آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت

با وجود اعمال محدودیت‌ها در برخی استان‌ها اما آمار مرگ‌ومیر و ابتلاء به کرونا همچنان بالاست.

آمار جان‌باختگان ناشی از بیماری «کووید -‌۱۹» مدت‌هاست حول محور ۲۰۰ نفر می‌چرخد و این آمار سیر نزولی با شیب تند ندارد. سخنگوی وزارت بهداشت دیروز از فوت ۱۸۳ بیمار «کووید -‌۱۹» در کشور طی ۲۴ ساعت خبر داد و گفت: متأسفانه ۳۵۰۹ بیمار در وضعیت بدحال و شدید هستند. دکتر سیما لاری در بیان آخرین آمارهای کرونا در کشور گفت: از دیروز ۲۷ تیر و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳۷۹ بیمار جدید مبتلا به «کووید -‌۱۹» در کشور شناسایی شدند که یکهزار و ۸۵۲ نفر از آنها بستری شدند تا مجموع بیماران «کووید -‌۱۹» در کشور به ۲۶۹ هزار و ۴۴۰ نفر برسد.

به گفته وی، متأسفانه طی دیروز ۱۸۳ بیمار «کووید -‌۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۷۹۱ نفر رسید. همچنین ۳۵۰۹ نفر از بیماران مبتلا به «کووید -‌۱۹» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری درباره وضعیت استان‌های قرمز هم گفت: استان‌های آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران (آمل)، کرمان و فارس در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی این را هم گفت که در استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی، هرمزگان و کردستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هموطنان شاهد روند نسبتاً کاهشی در موارد ابتلاء، بستری و مرگ‌ومیر هستیم.

نامه سرگشاده به سرپرست وزارت صمت درباره کمبود ماسک

کمبود ماسک و گرانی این کالا در بازار موجب شد رئیس سازمان غذا و دارو در نامه‌ای به سرپرست وزارت صمت نسبت به این موضوع هشدار دهد. رئیس سازمان غذا و دارو درباره کمبود ماسک و مواد اولیه آن هشدار داد. دکتر محمدرضا شانه‌ساز، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در نامه‌ای به مدرس‌خیابانی، سرپرست وزارت صمت درباره کمبود ماسک و مواد اولیه و لزوم کاهش قیمت نوشت: در هفته‌های اخیر به دلیل عدم تأمین مواد اولیه ماسک‌های پزشکی، چندنرخی بودن این محصولات و عدم ساماندهی مناسب شبکه توزیع آنها، برخی مراکز درمانی یا مناطق با کمبود ماسک روبه‌رو شده‌اند. در بخشی از این نامه آمده است: «ضمن تشکر از بذل اوامر و همکاری‌های حضرتعالی و با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر انجام امور لجستیک و تأمین انواع ماسک‌های پزشکی توسط آن وزارتخانه و پیرو رهنمودهای وزیر محترم بهداشت به اینجانب، به استحضار می‌رساند: با توجه به وظیفه ذاتی وزارت صنعت، معدن و تجارت و تصویب نامه هیأت محترم وزیران در سال جاری، هرگونه تولید و تأمین انواع ماسک‌های پزشکی مورد نیاز شهروندان محترم و همچنین مراکز درمانی، تشخیصی درمانگاه‌ها و سایر مؤسسات پزشکی به عهده آن وزارت بوده و این سازمان همکاری لازم جهت بررسی کلی محصولات مربوط را به عمل خواهد آورد. مستدعی است با توجه به وظیفه ذاتی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وزارت صمت و دستور اخیر رئیس‌جمهور محترم مبنی بر تعدیل قیمت‌ها در تاریخ ۱۷/‏۰۴/‏۹۹‬ مسؤولیت نرخ‌گذاری، توزیع و عرضه ماسک‌های پزشکی در سطح جامعه و همچنین در داروخانه‌های سراسر کشور و در دسترس بودن این محصولات با حداقل قیمت مدنظر قرار گیرد.

تمام بیمارستان‌های قم دوباره درگیر کرونا شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت :۱۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان کامکار و ۴۰ بیمار کرونایی هم در بیمارستان فرقانی بستری هستند، همچنین همه بیمارستان‌های استان نیز پذیرش بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا را انجام می‌دهند. محمدرضا قدیر در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: متأسفانه روند رو به رشد تعداد بیماران کرونا در قم مثبت است و این موضوع جای نگرانی دارد. وی با بیان اینکه به کمک مردم استان نیاز داریم تا بحران کرونا را کنترل کنیم، افزود: در حال حاضر ۲۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در قم بستری هستند، از مردم تقاضا داریم موارد بهداشتی را رعایت کنند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه اعلام کرد: اخیراً در ستاد استانی بحران کرونا مصوبه خوبی داشتیم و قرار شد همه تجمع‌ها شامل جشن عروسی، مراسم ختم و تشییع جنازه لغو شود و هر گونه تجمعی که امکان انتشار ویروس کرونا را دارد نیز برگزار نشود.

جوانان بیشتر از قبل به کرونا مبتلا می‌شوند

مدیرعامل شرکت شهر سالم با اشاره به رشد آمار مبتلایان در تهران عنوان کرد: پیش از این نگرانی‌ها درباره سالمندان و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، بود اما امروز بسیاری از جوانان هم مبتلا می‌شوند. به گزارش ایسنا، حمید چوبینه با اشاره به رشد ۵ برابری بیماران مبتلا به کرونا که در مراکز درمانی شهرداری تهران تست داده‌اند، تاکید کرد: هنوز مطالعاتی درباره میانگین سن مراجعان با علائم کرونا در مراکز ما انجام نشده اما چیزی که عمدتاً گفته می‌شود، این است که جوانان ما بیش از گذشته درگیر بیماری شده‌اند. پیش از این نگرانی‌ها درباره سالمندان و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، بود اما امروزه بسیاری از جوانان هم مبتلا می‌شوند. وی در پاسخ به این سوال که آیا تشکیل پرونده سلامت برای کودکان کار در این شرایط هم انجام می‌شود؟ گفت: متأسفانه هنوز در این باره اقدام خاصی انجام نشده است. به این دلیل که شناسایی کودکان و سراغ‌شان رفتن کار مشکلی است.

چرخش موج دوم کرونا به سوی جوانان

موج دوم کرونا خیلی زود کشور را در بر گرفته و برخلاف موج اول، بیشتر جوانان را درگیر این بیماری می‌کند. عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا بیان کرد: در شرایطی که کشور هنوز موج اول کرونا را سپری نکرده، موج دوم خیلی زود کشور را در بر گرفته است، چرا که هم میزان جان‌باختگان و مبتلایان به بیماری «کووید -‌۱۹» و هم استان‌های در وضعیت قرمز به نسبت ماه‌های قبل خیلی زیادتر شده است. مینو محرز در گفت‌وگو با «وطن امروز» با بیان اینکه موج دوم کرونا بسیار سخت‌تر و وحشتناک‌تر از موج اول است، افزود: تعداد مراجعه‌کنندگان درگیر با این بیماری به مراکز درمانی و بیمارستانی در تهران بشدت افزایش یافته است. با وجودی که موج اول این بیماری در کشور هنوز تمام نشده است، اکنون در موج دوم قرار گرفته‌ایم و شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور بسیار بالاست. وی با بیان اینکه موج دوم کرونا این بار جوانان را با این بیماری درگیر می‌کند، افزود: در موج نخست اکثر مبتلایان و جان‌باختگان افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای بودند اما اکنون علاوه بر این گروه سنی، جوانان نیز گرفتار کرونا می‌شوند و چون جوانان از بنیه قوی‌تری برخوردارند معمولاً بدون علامت هستند. عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا خاطرنشان کرد: موج دوم کرونا خیلی خطرناک‌تر و به نسبت ماه‌های گذشته کشنده‌تر است، چرا که میزان انتقال و سرایت این ویروس در این موج خیلی زیادتر از گذشته است. محرز با بیان اینکه افراد بدحال کرونایی در بیمارستان‌ها خیلی زود فوت می‌کنند، افزود: بیمارستان‌های تهران و شهرستان‌ها اکنون مملو از بیماران بسیار بدحال است که بیشتر آنها افراد مسن هستند. اینکه چرا آمار افراد مسن مبتلا به کرونا در کشور زیاد شده است به دلیل این است که کرونا اکنون با چرخش رو به جوانان، آنها را گرفتار این بیماری البته به صورت خفیف و بی‌علامت می‌کند و آنها نیز با انتقال این ویروس مهلک به خانه و محل کار، افراد مسن را گرفتار می‌کنند. وی افزود: پس از بازگشایی و رفع محدودیت‌ها شیوع این بیماری در کشور گسترده‌تر شد، چرا که دورهمی‌ها و مسافرت‌ها شروع شد. از طرفی چون قدرت سرایت و انتقال ویروس کرونا در فصل تابستان بسیار بالاست شاهد مراجعه خانوادگی افراد کرونایی به بیمارستان‌ها هستیم که معلوم می‌شود آنها یا در اماکن شلوغ چون عروسی‌ها و… بوده‌اند یا اینکه نسبت به رعایت اصول بهداشت فردی و فاصله‌گذاری فیزیکی کم‌توجه بوده‌اند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار مجازی

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!
2023-09-07T17:16:53+03:30
«هر چه داریم از امام حسین(ع) داریم. زندگی‌مان مال امام حسین(ع) است. این کار هم بساط هر سال است، این مغازه پدرمان است که خادم و عاشق امام حسین (ع) بود. ما هم ...

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!
2023-09-04T15:36:59+03:30
فیلتر کردن بسترهای مختلف فضای مجازی در سطح جهان مسئله تازه‌ای نیست؛ از جنوب غرب آسیا که شدت فیلترینگ در آن بیشتر است گرفته تا چند قاره آن طرف‌تر در کشور کانادا.

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!
2023-09-03T13:30:14+03:30
هنگام تماشای اعزام زائران افغانستانی اشک می‌ریختند؛ گویا دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند و انگار بدرقه اربعینی‌ها، به مناسک جاماندگان تبدیل شده باشد، جاماندگ...

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون
2023-08-26T10:01:16+03:30
«مشکل زائران افغانستانی ارتباط چندانی به ایران ندارد؛ مربوط به دولت افغانستان است که اربعین برایش در اولویت نیست و متولی دولتی برای زیارت اربعین ندارد، بنابر...

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»
2023-08-15T14:21:28+03:30
حبیب‌الله حاجی‌زاده، سال‌ها است بدون اینکه کسی از او بخواهد یا حقوقی دریافت کند از جنگل‌ها مراقبت می‌کند: «ما نه می‌گذاریم آتش به جان جنگل بیفتد، نه می‌گذاری...

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!
2023-08-14T13:07:53+03:30
شبکه‌های اجتماعی این روزها چالش‌هایی را رواج می‌دهند که مبنای علمی ندارند، دنبال جذب مخاطب هستند و سعی دارند القا کنند: «شما تنها با شرکت در چالش‌ها، به یک ا...

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!
2023-08-12T13:01:13+03:30
همسایگان زندان «رجایی شهر» بعد از تخلیه از این ندامتگاه، بیش از آنکه از سال‌ها همجواری با آن شکایت کنند، به فکر آینده بودند: «ما از مسئولان پارک و هتل نمی‌خو...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی
2023-08-07T20:23:55+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!
2023-08-07T15:57:38+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر
2023-08-01T14:43:59+03:30
روزنامه «جوان» در گزارشی به ماجرای جر و بحث اخیر نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با کاربران توئیتری پرداخت.

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-29T00:24:02+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-26T10:37:22+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»
2023-07-26T09:43:56+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید که نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!
2023-07-23T11:03:54+03:30
«مجید دستانی» از 12سال ماشین‌نویسی در محرم می‌گوید که با رفقایش، خودروها را با خط خوش مزین به نام اباعبدالله(ع) می‌کنند،خودروهایی که تا مدت‌ها مثل بیلبوردهای...

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!
2023-07-20T12:18:55+03:30
روزنامه «همشهری» در گزارشی به تبلیغات اخیر برخی شرکت‌ها برای اعطای وام بدون ضامن پرداخت و ابعاد غیرقانونی بودن آن را شفاف کرد، این گزارش همچنین توضیحاتی دربا...

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 
2023-07-20T11:38:56+03:30
خودرو را پارک کردم و به محل گودبرداری برگشتم و پرسیدم اینجا قبلاً پمپ بنزین نبود؟ جوابشان حافظه تصویری‌ام را تأیید کرد: «پمپ بنزین بود! دیگر نیست؛ حالا قرار ...

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!
2023-07-19T13:19:04+03:30
می‌گویند نوشیدن چای داغ در لیوان‌های پلاستیکی احتمال ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد؛ اعتراضی نیست! فقط ای کاش طعم چای بعد از روضه را عوض نکند. کافی است چای...

بازندگان کنکور!

بازندگان کنکور!
2023-07-16T13:07:00+03:30
روزنامه «جام جم» در گزارشی به تاثیر شرایط جغرافیایی و شکاف طبقات اجتماعی بر قبولی رشته‌های دانشگاهی در دهک‌های مختلف جامعه پرداخته و از دهک‌های ضعیف به عنوان...

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش
2023-07-16T13:06:59+03:30
پیر و جوان ندارد، تقریباً همه باندی به چشم دارند و دستی به در و دیوار! اینجا همه درد چشم دارند؛ درد بینایی! و ضیا با تخصص خود به چشم‌ها نور روشنایی می‌بخشد، ...

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟
2023-07-16T10:54:01+03:30
روزنامه «همشهری» به سراغ یکی از محله‌های تهران رفت که در آن دختران دهه هشتادی با برگزاری مراسم عروسی از آغاز سنین نوجوانی باعث و بانی امر خیر می‌شوند. ​​​​​​​

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است
2023-07-11T14:22:15+03:30
تاجیک، تمام روز لحظه‌ای استراحت نکرده و در مسیر شلوغ «مهمونی ۱۰ کیلومتری» خدمت کرده اما در دل حسرت می‌خورد که کاش تمام شیعیان دنیا می‌توانستند در جشن بزرگ ام...

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!
2023-07-07T14:28:52+03:30
حرف آخر را یکی از خادمان می‌زند: «یادتان نرود؛ قرار است یکی از بزرگ‌ترین کارهای دنیا را انجام بدهیم. تا صبح شنبه کسی حرف از خواب و خوراک نزند، بعد از مراسم ه...

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!
2023-07-06T12:22:13+03:30
حسن صلواتی چند سالی است که با همراهی دوستان عکاس و هنرمندش یک حرکت جذاب را شروع کرده است؛ فروش عکس‌ها به نفع بچه‌های محروم! امسال هم سفره پیتزای آنها به عشق ...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T14:22:10+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T09:42:14+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران
2023-06-28T08:48:35+03:30
اواخر خرداد هر سال با پایان مهلت کارت‌های آمایش، حساب‌ بانکی مهاجران افغانستانی برای مدتی نامعلوم مسدود می‌شود؛ اقدامی که بیش از یک دستورالعمل مدیریتی، اعمال...

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!
2023-06-27T01:41:38+03:30
سال‌های زیادی از زمانی که به اسماعیل‌نژاد می‌گفتند «قدت کوتاه است، به درد دویدن نمی‌خوری» می‌گذرد اما او امروز رکورددار دوی سرعت در ایران است و رویای کسب مدا...

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا
2023-06-11T12:21:13+03:30
«عکاس خبری دشمن کسی نیست! باید به این آگاهی برسیم که عکاس، ثبت‌کننده تاریخ است و قرار نیست نگاه پررنگ سیاسی داشته باشد، دغدغه جدی عکاسان این است که در هر شرا...

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان  با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم
2023-06-11T00:00:47+03:30
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت غنی‌سازی‌های با خلوص بالا برای این صورت گرفته تا تحریم‌ها لغو شوند، هدف قانونگذار هم همین بوده که اقدام راهبردی برای ل...

چرا راه آهن رشت - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟

چرا راه آهن رشت  - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟
2023-05-18T11:13:51+03:30
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفق...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)