میرنیوز

تو دانشجوی دانشگاه امام حسین (ع) هستی، مراقب خودت باش!

تو دانشجوی دانشگاه امام حسین (ع) هستی، مراقب خودت باش! 2023-03-10T12:04:06+03:30

خبرگزاری مهر؛ گروه مجله - جواد شیخ الاسلامی: این دومین جلسه‌ای است که پای درس‌ها و تجربیات مداح پیشکسوت اهل بیت (ع)، حاج منصور ارضی می‌نشینیم. این جلسه نیز همچون جلسه قبلی با آموزه‌های معرفتی و اخلاقی همراه بود. بیشتر صحبت‌های حاج منصور معرفتی است؛ او با دلسوزی عمیق و مهربانانه‌ای، حاصل تجربیات طولانی خود را با مداحان نوجوان و جوان به اشتراک می‌گذارد و بیشترین توصیه‌های او اخلاقی و معرفتی است. اگرچه شنیدن این نصایح و توصیه‌ها با صدا و لحن خود حاج منصور ارضی حال دیگری دارد، اما توصیه می‌کنیم اگر مداح هستید یا ارادتی به دستگاه اباعبدالله (ع) و حضرات معصومین (س) دارید، با شرح دومین جلسه آموزشی مداحی مؤسسه قدیم‌الاحسان همراه باشید:

هیأت ساعت ۱۲ شب؟ پس خانواده چی؟

در جلسه قبلی از مقدمات نماز گفتیم و رسیدیم به وقت نماز. گفتیم کسی که نوکر امام حسین (ع) است باید به وقت دقت کند. اینکه ما به چند هیأت قول بدهیم هم باعث سردرگمی می‌شود و وقت را از بین می‌برد، هم خود استقلال را از آدم می‌گیرد. بعد هم دقت در اینکه توی این مجلس یک خواننده هست یا چند تا؟ وقتی خواننده دیگری هم هست، باید وقت را رعایت کنی. گاهی اوقات اینطوری است که من روضه می‌خوانم و مجلس می‌گیرد، در نتیجه دیگر ول نمی‌کنم. همینطوری وقت را می‌کُشم و برای دیگران وقتی نمی‌ماند. توجه به وقت خیلی مهم است. در جلسه قبل گفتیم بهترین زمان برای روضه و هیأت صبح و بعد از نماز صبح است. یک وقت می‌بینی مستمع ساعت ۱۲ شب می‌آید و در اوج خستگی توجهی به مجلس و روضه و شعرها ندارد. ضمن اینکه وقتی هیأتی این موقع شب برگزار می‌شود، خانواده چه می‌شود؟

به اندازه وقت خودت بخوان، نه بیشتر

یکی از چیزهایی که بین ما متداول است این است که می‌گوئیم «فقط دو خط دیگر می‌خوانم و تمام». یک خط از شعر را می‌خوانی و می‌بینی مجلس گرم می‌شود. خدا اینطوری امتحان می‌کند ها. وقتی مجلس گرم می‌شود می‌گویی پس دو خط دیگر هم می‌خوانم! این تقریباً به سمت دروغ می‌رود. اصلاً لازم نیست بگویی دو خط دیگر می‌خوانم. به اندازه وقت خودت بخوان و مجلس را تحویل بده. غرض اینکه به مسأله وقت توی هیأت دقت داشته باشید.

اگر لباس مناسب نداری، موقع مداحی عبا بینداز

یکی دیگر از مقدمات نماز، که ما آن را در قالب احکام نوکری بیان می‌کنیم، پوشش است. لباس نوکری مهم است. پوشش باید پاک باشد؛ حتی نه مباح. چون مباح هم دایره‌اش خیلی وسیع است. یعنی ممکن است یک لباس پاک باشد، نجس هم نیست، اما این لباس مناسب نشستن روی منبر نیست. خیلی از پوشش‌های ما مثل شلوار تنگ و فلان مدل کاپشن و فاق کوتاه، مناسب مداحی و نشستن روی منبر نیست. لباس مداح باید با جامعه اسلامی بخواند. باید شکل و قیافه و مدل‌اش به یک فرد اسلامی و مؤمن بخورد. اگر لباس‌تان مناسب هیأت نیست، حداقل یک عبا داشته باشید که روی خودتان بیندازید. تازه عبا هم اندازه باشد؛ نه اینکه خیلی بزرگ یا کوچک باشد. پس پوشش خیلی مهم است. بله، رنگ شاد برای جوان خیلی خوب است، ولی باید طوری باشد که به مجلس امام حسین (ع) بخورد. واقعاً اگر کسی بتواند لباس روحانیت را بپوشد بهترین است. ولی اگر بخواهیم طبق مدل روز برویم، یک پالتویی باشد که هم به‌روز باشد و هم به مجلس امام حسین (ع) بخورد.

قبل از اینکه به هیأتی بروی، درباره‌اش تحقیق کن

مرحله بعد مکان نمازگزار است. از شرایط مکان نمازگزار این است که غصبی نباشد. یعنی چی؟ من به یک هیأت قول دادم اما به هیأتی دیگری می‌روم. یا اینکه این مکان دست یک هیأت دیگر بوده، بعد شما بروی به صاحب یا مدیر آنجا بگویی من یک هیأت دیگر می‌آورم! یعنی هیأت قبلی را اخراج کن. این درست نیست. البته اگر آن هیأت دور از انقلاب باشد یا انحرافاتی داشتند مسأله فرق می‌کند. این دقت‌ها مهم است. همچنین ممکن است شما را به یک هیأت دعوت کنند؛ شما باید بپرسی خواننده قبلی چه کسی بوده است؟ هیأت قبلی کی بوده است؟ خیلی باید مواظب باشیم. یک بار مثال زدم؛ مثلاً ما را دعوت کرده بودند برای یک شهیدی. من می‌گفتم سختم است. آنها دوباره از طریق دیگری به ما گفتند و اصرار کردند. تا رفتیم دیدیم آن گروهی که ما را دعوت کرده بودند، به چندنفر دیگر گفتند یک هیچ ما بردیم! نگو آنها هم به یک طریق دیگر به من گفته بودند و من قبول نکرده بودم، اینها گفته بودند ما دعوتش می‌کنیم. اصلاً این مجلس مجلس امام حسین (ع) نیست. این مجلسِ روکم‌کنی است. البته من از این خاطرات زیاد دارم. من همه حرفم این است که اگر شما بخواهید مکان‌شناسی کنید، یکی‌اش این است که مجلس را بشناسی. این مجلس برای چه تو را دعوت کرده؟ مردمش را هم بشناسی. مثلاً صد تا پیرمرد نشسته‌اند، تو را هم دعوت کرده‌اند. حالا تو شعری می‌خوانی که باید دست بزنند. بعد شکایت می‌کنی که چرا اینها دست نمی‌زنند؟ خب خودت می‌بینی که سن‌شان بالاست. نمی‌توانند دست بزنند. سرودت را طوری انتخاب کن که مناسب مجلس باشد. برای همین من همیشه می‌گویم چند تا سرود و شعر آماده داشته باشید.

نقدی که به برنامه معلی داریم

ما اگر این مقدمات را نداشته باشیم، می‌بینید که چه مشکلاتی پیش می‌آید. مثل همین الآن که خواننده زیاد شده و خیلی‌ها مثل جوجه ماشینی نیاز به قرص و دارو و آمپول دارند تا سرپا بمانند. بنیه‌ها ضعیف است. همه حرف ما این است که حتماً باید تفحص کنید. باید تحقیق کنید. اگر اهل استخاره هستید استخاره کنید که اینجا برویم؟ نرویم؟ مجلس کفر است؟ نیست؟ مخصوصاً مجالس عروسی. مثلاً مادرت می‌گوید بیا برای عروسی فلان فامیل بخوان. تو هم می‌گویی باید حرف مادر را گوش کنم دیگر. می‌روی و می‌بینی عجب بساطی! هنوز نزده، می‌رقصند. یکی از ایراداتی که بنده به دوستان معلی گرفتم همین بود. نشان دادن شادی‌های شهرهای مختلف خوب است، ولی حلال و حرامی‌اش را هم بگویید. مواظب مرزها باشیم.

بحث با مرجعی که علیه رهبری صحبت می‌کرد / باید قبله‌شناس باشی

بحث قبله. چرا اول باید قبله را تعیین کنی بعد نماز بخوانی؟ شنیدید که توی بیابان، اگر جهت قبله را ندانی، باید به چهار سمت نماز بخوانی. از این قضیه چه متوجه می‌شوید؟ اگر قبله را گم کرده باشی، اگر امام حسین (ع) را گم کرده باشی، باید چکار کنی؟ سخت می‌شود. بهترین قبله ما خداوند متعال است. قبل از اینکه شروع به خواندن کنی خدا را در نظر بگیر. اینجا قبله مشخص می‌شود. اگر برای خدا نباشد امام حسین (ع) هم قبول نمی‌کند. ما امام حسینی را قبول داریم که به خدا وصل است. وقتی برای امام حسین (ع) و حضرت زهرا (س) نیت می‌کنی یعنی خدا. قبله خدا و امام حسین (ع) است؛ نه فلان سیاستمدار یا حتی فلان عالم. شما باور نمی‌کنید ما ابتدای انقلاب چندسالی فاطمیه را در خانه یکی از مراجع مجلس داشتیم. همان مرجعی که بعداً جلوی انقلاب ایستاد. تازه آقا رهبر شده بودند؛ حوالی سال ۶۸. وقتی هیأت تمام شد، این شروع کرد به صحبت که فلانی سواد ندارد. حالا منظورش کیست؟ مقام معظم رهبری. صدای من درآمد. ببینید، وقتی قبله را بلد باشی و بشناسی، نتیجه می‌گیری. گفتم اینجا خانه توست و من احترامت را نگه داشته‌ام، وگرنه چنان می‌زدم توی دهن‌ات که حواست جمع باشد. آیت الله و مرجع تقلید هستی، باش. ما چون آن آقا را قبول داریم، روی حساب آن آقا آمدیم به مجلس تو. خلاصه دعوا کردیم و تمام محافظین‌اش هم همان شب ول کردند و آمدند تهران. بعداً دیدیم این آدم خیلی درونش خراب است. آیت الله هم باشی، اگر قبله نداشته باشی، از دست می‌روی. من چندین آیت الله دیدم که آخر عمری عاقبت به خیر نشدند. رساله هم داشتند ها! باید قبله را بشناسی.

مجالس ما فقط روضه‌خوانی نیست، قبله‌شناسی است

خیلی‌ها توجه نمی‌کنند. می‌بینی قبله‌شان آن آخوند شیرازی در عراق است، یا فلان مرجع که برای یک شب مداحی ۱۵۰ میلیون تومان پول به مداح می‌دهد. این پول از کجا می‌آید؟ ببین چطوری ما را می‌خرند. بابا امام حسین (ع) بیشتر می‌خرد. شنیدید می‌گویند قبله بعضی‌ها زن‌شان است؟ هرچی زن بگوید انجام می‌دهد؛ حلال و حرامش فرقی نمی‌کند. باید ببینی قبله‌ات کجاست؟ تو که روضه حر را می‌خوانی، باید دقت کنی که حر قبله‌اش را تغییر داد. اصلاً ما روضه نمی‌خوانیم؛ قبله‌شناسی می‌خوانیم. غیر از این نیست. قبله حر یزید بود، بعد آقا امام حسین (ع) را انتخاب کرد. یک لحظه قبله‌اش را عوض کرد و به نتیجه رسید.

قبل و بعد از هر جلسه استغفار کن

آقا! نوکر ریز باشد، امام حسین (ع) می‌بیند، نوجوان باشی، می‌بیند. منتها تو خودسازی کن. اگر نفست را کنترل کنی، اولین نتیجه‌اش این است که توی مناجات و روضه اول خودت گریه می‌کنی. نفس! نفس چیز عجیبی است. اینکه دو سه تا از خواننده‌ها حرف‌هایی زدند و توی رسانه‌ها ضریب پیدا کرد، از نفس است. نفس اژدرهاست، او کی مرده است؟ همین که می‌خواهی بخوانی توی دلت بگو اعوذ بالله من الشیطان الرجیم، بسم الله الرحمن الرحیم. همین یعنی قبله من خداست. وقتی جمعیت زیادی توی مراسمت نشسته، استغفار کن. قرآن این را می‌گوید. بچه‌ها! بعد از هر مجلس بر شما استغفار واجب است. خواهش می‌کنم این نکته‌ها را اجرا کنید.

تو دانشجوی دانشگاه امام حسین (ع) هستی؛ باید خیلی مواظب باشی

باز هم می‌گویم نفس چیز عجیبی است. بالاخره سن ما از شما بیشتر است. اگر کسی بر نفس‌اش غلبه کند، او فقیه است. امام زمان (عج) هم می‌فرماید فقیه کسی است که «سائل لنفسه». یک خواننده هم باید همین شرایط را داشته باشد. یکبار به یکی گفتم چرا بچه‌های شما مدام توی قهوه‌خانه هستند؟ چون خودش هم توی قهوه‌خانه بود! طوری دود می‌کند که هیچکس بلد نیست. این ره که تو می‌روی به ترکستان است. حسنات الأبرار، سیئات المقربین. تو هیأتی هستی؛ باید خیلی مواظب باشی. شما دانشجوی امام حسین (ع) هستی، در دانشگاه آقا درس می‌خوانی. باید حواست به زندگی‌ات، به اخلاقت، به خواندن‌ات باشد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار مجازی

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!
2023-09-07T17:16:53+03:30
«هر چه داریم از امام حسین(ع) داریم. زندگی‌مان مال امام حسین(ع) است. این کار هم بساط هر سال است، این مغازه پدرمان است که خادم و عاشق امام حسین (ع) بود. ما هم ...

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!
2023-09-04T15:36:59+03:30
فیلتر کردن بسترهای مختلف فضای مجازی در سطح جهان مسئله تازه‌ای نیست؛ از جنوب غرب آسیا که شدت فیلترینگ در آن بیشتر است گرفته تا چند قاره آن طرف‌تر در کشور کانادا.

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!
2023-09-03T13:30:14+03:30
هنگام تماشای اعزام زائران افغانستانی اشک می‌ریختند؛ گویا دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند و انگار بدرقه اربعینی‌ها، به مناسک جاماندگان تبدیل شده باشد، جاماندگ...

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون
2023-08-26T10:01:16+03:30
«مشکل زائران افغانستانی ارتباط چندانی به ایران ندارد؛ مربوط به دولت افغانستان است که اربعین برایش در اولویت نیست و متولی دولتی برای زیارت اربعین ندارد، بنابر...

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»
2023-08-15T14:21:28+03:30
حبیب‌الله حاجی‌زاده، سال‌ها است بدون اینکه کسی از او بخواهد یا حقوقی دریافت کند از جنگل‌ها مراقبت می‌کند: «ما نه می‌گذاریم آتش به جان جنگل بیفتد، نه می‌گذاری...

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!
2023-08-14T13:07:53+03:30
شبکه‌های اجتماعی این روزها چالش‌هایی را رواج می‌دهند که مبنای علمی ندارند، دنبال جذب مخاطب هستند و سعی دارند القا کنند: «شما تنها با شرکت در چالش‌ها، به یک ا...

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!
2023-08-12T13:01:13+03:30
همسایگان زندان «رجایی شهر» بعد از تخلیه از این ندامتگاه، بیش از آنکه از سال‌ها همجواری با آن شکایت کنند، به فکر آینده بودند: «ما از مسئولان پارک و هتل نمی‌خو...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی
2023-08-07T20:23:55+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!
2023-08-07T15:57:38+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر
2023-08-01T14:43:59+03:30
روزنامه «جوان» در گزارشی به ماجرای جر و بحث اخیر نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با کاربران توئیتری پرداخت.

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-29T00:24:02+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-26T10:37:22+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»
2023-07-26T09:43:56+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید که نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!
2023-07-23T11:03:54+03:30
«مجید دستانی» از 12سال ماشین‌نویسی در محرم می‌گوید که با رفقایش، خودروها را با خط خوش مزین به نام اباعبدالله(ع) می‌کنند،خودروهایی که تا مدت‌ها مثل بیلبوردهای...

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!
2023-07-20T12:18:55+03:30
روزنامه «همشهری» در گزارشی به تبلیغات اخیر برخی شرکت‌ها برای اعطای وام بدون ضامن پرداخت و ابعاد غیرقانونی بودن آن را شفاف کرد، این گزارش همچنین توضیحاتی دربا...

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 
2023-07-20T11:38:56+03:30
خودرو را پارک کردم و به محل گودبرداری برگشتم و پرسیدم اینجا قبلاً پمپ بنزین نبود؟ جوابشان حافظه تصویری‌ام را تأیید کرد: «پمپ بنزین بود! دیگر نیست؛ حالا قرار ...

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!
2023-07-19T13:19:04+03:30
می‌گویند نوشیدن چای داغ در لیوان‌های پلاستیکی احتمال ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد؛ اعتراضی نیست! فقط ای کاش طعم چای بعد از روضه را عوض نکند. کافی است چای...

بازندگان کنکور!

بازندگان کنکور!
2023-07-16T13:07:00+03:30
روزنامه «جام جم» در گزارشی به تاثیر شرایط جغرافیایی و شکاف طبقات اجتماعی بر قبولی رشته‌های دانشگاهی در دهک‌های مختلف جامعه پرداخته و از دهک‌های ضعیف به عنوان...

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش
2023-07-16T13:06:59+03:30
پیر و جوان ندارد، تقریباً همه باندی به چشم دارند و دستی به در و دیوار! اینجا همه درد چشم دارند؛ درد بینایی! و ضیا با تخصص خود به چشم‌ها نور روشنایی می‌بخشد، ...

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟
2023-07-16T10:54:01+03:30
روزنامه «همشهری» به سراغ یکی از محله‌های تهران رفت که در آن دختران دهه هشتادی با برگزاری مراسم عروسی از آغاز سنین نوجوانی باعث و بانی امر خیر می‌شوند. ​​​​​​​

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است
2023-07-11T14:22:15+03:30
تاجیک، تمام روز لحظه‌ای استراحت نکرده و در مسیر شلوغ «مهمونی ۱۰ کیلومتری» خدمت کرده اما در دل حسرت می‌خورد که کاش تمام شیعیان دنیا می‌توانستند در جشن بزرگ ام...

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!
2023-07-07T14:28:52+03:30
حرف آخر را یکی از خادمان می‌زند: «یادتان نرود؛ قرار است یکی از بزرگ‌ترین کارهای دنیا را انجام بدهیم. تا صبح شنبه کسی حرف از خواب و خوراک نزند، بعد از مراسم ه...

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!
2023-07-06T12:22:13+03:30
حسن صلواتی چند سالی است که با همراهی دوستان عکاس و هنرمندش یک حرکت جذاب را شروع کرده است؛ فروش عکس‌ها به نفع بچه‌های محروم! امسال هم سفره پیتزای آنها به عشق ...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T14:22:10+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T09:42:14+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران
2023-06-28T08:48:35+03:30
اواخر خرداد هر سال با پایان مهلت کارت‌های آمایش، حساب‌ بانکی مهاجران افغانستانی برای مدتی نامعلوم مسدود می‌شود؛ اقدامی که بیش از یک دستورالعمل مدیریتی، اعمال...

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!
2023-06-27T01:41:38+03:30
سال‌های زیادی از زمانی که به اسماعیل‌نژاد می‌گفتند «قدت کوتاه است، به درد دویدن نمی‌خوری» می‌گذرد اما او امروز رکورددار دوی سرعت در ایران است و رویای کسب مدا...

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا
2023-06-11T12:21:13+03:30
«عکاس خبری دشمن کسی نیست! باید به این آگاهی برسیم که عکاس، ثبت‌کننده تاریخ است و قرار نیست نگاه پررنگ سیاسی داشته باشد، دغدغه جدی عکاسان این است که در هر شرا...

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان  با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم
2023-06-11T00:00:47+03:30
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت غنی‌سازی‌های با خلوص بالا برای این صورت گرفته تا تحریم‌ها لغو شوند، هدف قانونگذار هم همین بوده که اقدام راهبردی برای ل...

چرا راه آهن رشت - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟

چرا راه آهن رشت  - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟
2023-05-18T11:13:51+03:30
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفق...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)