میرنیوز

کوله‌های مهربانی روی دوش کودکان سیستان و بلوچستان

کوله‌های مهربانی روی دوش کودکان سیستان و بلوچستان 2022-11-07T12:38:58+03:30

خبرگزاری مهر؛ گروه مجله - جواد شیخ الاسلامی: استان سیستان و بلوچستان به دلیل وسعت زیاد، همچنین بافت سنتی آن و هم‌مرز بودن با دو کشور افغانستان و پاکستان که چالش‌های امنیتی مختلفی را برای مردم آن به ارمغان آورده، با مشکلاتی مواجه است که دیگر استان‌های کشور کمتر با آن روبرو هستند. یکی از آنها سخت بودن رسیدگی به روستاهای آن در نقاط مختلف این استان است. با اینکه در سال‌های گذشته گروه‌های زیادی سعی کرده‌اند فعالیت‌های بیشتری در این استان داشته باشند، هنوز خلأ امکانات آموزشی و فرهنگی احساس می‌شود. بنیاد خیریه و غیردولتی حضرت زینب کبری (س) از گروه‌هایی است که در سال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی در این استان داشته است. امروز با ساناز شکیبی یکی از فعالین این بنیاد درباره فعالیت‌های بنیاد زینب کبری (س) صحبت کردیم.

ماجرای کوله مهربانی

کوله مهربانی از سال ۹۶ آغاز شد. طی سفری که به منطقه دشتیاری و روستای کشالی در سیستان و بلوچستان داشتیم متوجه شدیم این بچه‌ها نیاز به کمک دارند. این منطقه جایی است که چندتا روستای زیر نظرش است و بچه‌ها واقعاً زیرساخت‌های لازم و کافی را ندارند. سال ۹۶ با هزار تا بسته تحصیلی که شامل کیف و لوازم تحریر بود شروع کردیم. در منطقه رفت و آمد زیاد داشتیم و سعی کردیم دقیق‌تر روی مشکلات منطقه تمرکز کنیم و ببینیم چه کارهایی می‌توان انجام داد. مثلاً متوجه شدیم که در آن منطقه دخترها به دلیل نبودن مدرسه مقطع دبیرستان را ادامه نمی‌دهند و همه‌شان تا راهنمایی تحصیل کرده‌اند و خیلی علاقه دارند که این منطقه را داشته باشند.

احداث دبیرستان برای دخترانی که مشتاق ادامه تحصیل بودند

چون منطقه دشتیاری مرکزیت دارد، دیدیم اگر یک مدرسه در آنجا دایر کنیم، از روستاهای اطراف هم می‌آیند و از این مدرسه استفاده می‌کنند. خدا را شکر با همت خیرین کار را شروع کردیم؛ زمین‌اش را خود محلی‌ها در اختیارمان گذاشتند و هزینه‌های ساخت را خیرین ما. یک مدرسه سه کلاسه خیلی خوب برای مقطع دبیرستان ساختیم که فنی حرفه‌ای است و حالت کارگاهی و آموزشی دارد تا برای این بچه‌ها مفید باشد و حداقل موقع دیپلم کاری بلد باشند که بتوانند در خانه خودشان از طریق آن یک کار کسب درآمد داشته باشند. این اتفاق خوبی بود که در کنار کمپین کوله مهربانی اتفاق افتاد. از سال ۹۶ به بعد سعی کردیم هر سال که مراجعه می‌کنیم، سعی می‌کنیم بسته‌های تحصیلی برایشان فراهم کنیم. ما می‌خواهیم بچه‌ها اول مهر لوازم تحریر داشته باشند و بتوانند سر کلاس حاضر شوند.

سعی می‌کنیم بسته‌های تحصیلی را تا اواسط مهرماه توزیع کنیم، اما...

پس ما تا ۱۰ مهر در همه ایران لوازم تحریر را می‌رسانیم، اما اگر جایی باشد که به آن نرسیده باشیم، تا یکی دو ماه بعد از مهر هم این کار را ادامه می‌دهیم. استان سیستان و بلوچستان استان بسیار وسیعی است و بعضی مناطق و روستاهای آن دسترسی سختی به امکانات دارند، برای همین هستند مدارسی که تا دو سه ماه بعد از مهرماه هم نیازمند کمک‌های تحصیلی هستند. تمرکز خاص‌مان هم در بلوچستان است. مثلاً اگر در یک سال هزار تا بسته داشته‌ایم، ۸۰۰ بسته آن متعلق به همان منطقه دشتیاری بوده است. ولی امسال که به لطف خدا توانستیم ۱۴ هزار بسته آماده کنیم، حدود ۱۱ هزار تا از آنها برای بلوچستان بوده و بقیه‌اش به خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، خوزستان و جنوب کرمان رفته است.

بچه‌ها نمی‌دانستند چطور از خمیر دندان و مسواک استفاده کنند

در کنار این فعالیت‌ها هم سعی کردیم در امور مختلف فرهنگ‌سازی کنیم؛ از موارد بهداشتی تا مسائل دیگر، یک چیزی به این بچه‌ها اضافه کنیم. مثلاً یک‌بار در این سال‌های تحصیلی در کنار بسته‌های تحصیلی برایشان مسواک و خمیر دندان گذاشتیم. واقعاً دردناک بود که بچه‌ها نمی‌دانستند باید چکار بکنند و می‌خواستند خمیر دندان‌ها را بخورند. استفاده درست از مسواک و خمیر دندان را به آنها آموزش دادیم و درباره بهداشت دندان‌ها صحبت کردیم. سال بعد در کنار بسته‌های تحصیلی توی مرکز بهداشت نشستیم و برای خانم‌ها وسایل بهداشتی مختص به خودشان را بردیم. دفعه بعد با شرکت گلرنگ صحبت کردیم و کنار بسته‌های تحصیلی شامپوهای سر گذاشتیم تا از آن استفاده کنند. گاهی هم پیش آمده برای خانواده‌هایی که خیلی مستحق بودند گونی‌های آرد و برنج و… بدهیم. با اینهمه اصل کار ما مسائل تحصیلی است. مدیرعامل ما خانم برزگر خیلی روی تحصیل بچه‌ها حساس هستند و می‌گویند نباید در کشور ما هیچ بی‌سوادی وجود داشته باشد.

کوله‌های مهربانی روی دوش کودکان سیستان و بلوچستان

کوله مهربانی یا کوله سرنوشت؟

اسم دیگر کمپین ما «کوله سرنوشت» است. بعضی‌ها می‌گویند نکنید، دولت انجام بدهد و اینها. همینطوریش هم روی دوش دولت خیلی کارها است، اگر ما هم بخواهیم انجام ندهیم که دیگر هیچی. ما دنبال این هستیم که این بچه‌ها بی‌سواد نباشند. برای همین شعارمان این است که این کوله‌ها کوله سرنوشت هستند، چون می‌توانند سرنوشت یک نفر را عوض کنند.

نگه‌داری از ایتام و کودکان بدسرپرست فعالیت اصلی بنیاد حضرت زینب کبری (س)

مجموعه ما با قدم‌هایی که خود خانم برزگر برداشته کارش شروع شده است. سال ۵۷ مؤسسه بنیاد خیریه غیردولتی زینب کبری (س) تأسیس شده است. هدف از تأسیس این مؤسسه هم خدمت‌رسانی به ایتام بوده است. نگه‌داری از بچه‌ها برای اولین‌بار در ایران به صورت شبه خانواده در بنیاد زینب کبری (س) انجام شده است. جالب است بدانید که قدمت بنیاد یک سال قبل از تأسیس بهزیستی است. چهار دهه است داریم فعالیت می‌کنیم و سعی کردیم در این چهار دهه بچه‌ها را در فضایی شبیه به یک خانواده نگه‌داری کنیم؛ یعنی هر اتاقی با پنج بچه و دو مربی و در دو شیفت. آنقدر این مربی‌ها به بچه‌ها نزدیک می‌شوند که بچه‌ها مربی‌های خودشان را مادر خطاب بکنند. اینجا مرکز نگه‌داری شبانه‌روزی بچه‌های یتیم و بدسرپرست است. در کنار این همچنین دانشجویان و مادران سرپرست را حمایت می‌کند.

حق این بچه‌ها نیست که از تحصیل محروم باشند

بچه‌ها در دنیای کودکانه خودشان هستند. این بچه‌ها از نظر شرایط زندگی در جایی واقع هستند که زیرساخت‌های لازم زندگی و تحصیل را ندارند. من به منطقه‌ای در بلوچستان رفتم که کلاس‌ها تا سقف پر شده بود. بقیه بچه‌ها آمده بودند زیر پنجره کلاس نشسته بودند و روی زمین به صدای کلاس گوش می‌دادند. یعنی تا این حد به درس علاقه‌مند هستند ولی زیرساخت‌های کافی وجود ندارد. با این همه علاقه‌ای که بچه‌ها دارند حق‌شان نیست که از تحصیل محروم باشند. بچه‌ها خیلی استقبال می‌کنند از فعالیت‌ها در مورد تحصیل. کلیپ‌هایی داریم که بچه‌ها می‌گویند می‌خواهیم دکتر و خلبان و معلم و … شویم و آرزوهای بزرگ دارند. خانواده‌ها هم خیلی با ما همکاری کرده‌اند. کوله مهربانی خیلی مؤثر بوده است.

با تحصیل دختران توانستیم تا حدی از ازدواج زودهنگام آنها جلوگیری کنیم

بعضی پدر و مادرها نمی‌گذاشتند که دخترشان به مدرسه بیاید. می‌گفتند چون معلم‌شان مرد است من نمی‌گذارم به مدرسه برود. رفتیم صحبت کردیم و آنها را توجیه کردیم و راضی‌شان کردیم. مثلاً می‌گفتیم دختر شما با حجاب کامل به مدرسه می‌رود، یا اینکه حداقل برای اینکه از عالم بچگی‌شان دربیایند آنها را به مدرسه بفرستید؛ چون متأسفانه آنجا رسم است که دخترها را از سنین پایین شوهر می‌دهند. سعی کردیم به هوای تحصیل و درس، یک جورهایی دخترها را از این موضوع هم کمی دور کنیم که تا حدی موفق هم بوده‌ایم. توی سیل هم به همان منطقه‌ای رفتیم که لوازم تحریر می‌دادیم. رفتیم تانکرهای آب برایشان بردیم و به همان تانکرها شیر آب وصل کردیم. یعنی آب را به صورت لوله‌کشی شده به آنها تحویل دادیم. منتها نیازهای آنها زیاد است و بودجه و توان ما کم. سعی می‌کنیم به اندازه‌ای که می‌توانیم کنارشان باشیم. برایشان در قالب همین کوله مهربانی کتابخانه زده‌ایم. اینها اتفاقات خوبی است. بچه‌ها هرسال پیگیر کتاب هستند. از طرفی چون وقتی بچه‌های بزرگ می‌آیند تا کتاب و بسته‌های تحصیلی بگیرند بچه‌های کوچک‌تر هم همراه‌شان هستند، ما برای آنها هم اسباب‌بازی می‌بریم تا هیچکس دست خالی برنگردد.

کمک به اشتغال و درآمدزایی زنان استان با سوزن‌دوزی

الآن داریم روی سوزن‌دوزی زنان منطقه برنامه‌ریزی می‌کنیم و دوست داریم به نحوی به اشتغال زنان روستا کمک کنیم. خب این زن‌ها توی روستا نشسته‌اند و چه بشود که کسی برود و از آنها محصولات سوزن‌دوزی‌شده بخرد. داریم روی اشتغال و فروش سوزن‌دهی مردم روستا در تهران و شهرهای دیگر کار می‌کنیم. هم هزینه‌های آن خانم‌ها را تأمین کنیم و هم برایشان سوددهی داشته باشد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار مجازی

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!
2023-09-07T17:16:53+03:30
«هر چه داریم از امام حسین(ع) داریم. زندگی‌مان مال امام حسین(ع) است. این کار هم بساط هر سال است، این مغازه پدرمان است که خادم و عاشق امام حسین (ع) بود. ما هم ...

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!
2023-09-04T15:36:59+03:30
فیلتر کردن بسترهای مختلف فضای مجازی در سطح جهان مسئله تازه‌ای نیست؛ از جنوب غرب آسیا که شدت فیلترینگ در آن بیشتر است گرفته تا چند قاره آن طرف‌تر در کشور کانادا.

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!
2023-09-03T13:30:14+03:30
هنگام تماشای اعزام زائران افغانستانی اشک می‌ریختند؛ گویا دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند و انگار بدرقه اربعینی‌ها، به مناسک جاماندگان تبدیل شده باشد، جاماندگ...

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون
2023-08-26T10:01:16+03:30
«مشکل زائران افغانستانی ارتباط چندانی به ایران ندارد؛ مربوط به دولت افغانستان است که اربعین برایش در اولویت نیست و متولی دولتی برای زیارت اربعین ندارد، بنابر...

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»
2023-08-15T14:21:28+03:30
حبیب‌الله حاجی‌زاده، سال‌ها است بدون اینکه کسی از او بخواهد یا حقوقی دریافت کند از جنگل‌ها مراقبت می‌کند: «ما نه می‌گذاریم آتش به جان جنگل بیفتد، نه می‌گذاری...

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!
2023-08-14T13:07:53+03:30
شبکه‌های اجتماعی این روزها چالش‌هایی را رواج می‌دهند که مبنای علمی ندارند، دنبال جذب مخاطب هستند و سعی دارند القا کنند: «شما تنها با شرکت در چالش‌ها، به یک ا...

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!
2023-08-12T13:01:13+03:30
همسایگان زندان «رجایی شهر» بعد از تخلیه از این ندامتگاه، بیش از آنکه از سال‌ها همجواری با آن شکایت کنند، به فکر آینده بودند: «ما از مسئولان پارک و هتل نمی‌خو...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی
2023-08-07T20:23:55+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!
2023-08-07T15:57:38+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر
2023-08-01T14:43:59+03:30
روزنامه «جوان» در گزارشی به ماجرای جر و بحث اخیر نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با کاربران توئیتری پرداخت.

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-29T00:24:02+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-26T10:37:22+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»
2023-07-26T09:43:56+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید که نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!
2023-07-23T11:03:54+03:30
«مجید دستانی» از 12سال ماشین‌نویسی در محرم می‌گوید که با رفقایش، خودروها را با خط خوش مزین به نام اباعبدالله(ع) می‌کنند،خودروهایی که تا مدت‌ها مثل بیلبوردهای...

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!
2023-07-20T12:18:55+03:30
روزنامه «همشهری» در گزارشی به تبلیغات اخیر برخی شرکت‌ها برای اعطای وام بدون ضامن پرداخت و ابعاد غیرقانونی بودن آن را شفاف کرد، این گزارش همچنین توضیحاتی دربا...

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 
2023-07-20T11:38:56+03:30
خودرو را پارک کردم و به محل گودبرداری برگشتم و پرسیدم اینجا قبلاً پمپ بنزین نبود؟ جوابشان حافظه تصویری‌ام را تأیید کرد: «پمپ بنزین بود! دیگر نیست؛ حالا قرار ...

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!
2023-07-19T13:19:04+03:30
می‌گویند نوشیدن چای داغ در لیوان‌های پلاستیکی احتمال ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد؛ اعتراضی نیست! فقط ای کاش طعم چای بعد از روضه را عوض نکند. کافی است چای...

بازندگان کنکور!

بازندگان کنکور!
2023-07-16T13:07:00+03:30
روزنامه «جام جم» در گزارشی به تاثیر شرایط جغرافیایی و شکاف طبقات اجتماعی بر قبولی رشته‌های دانشگاهی در دهک‌های مختلف جامعه پرداخته و از دهک‌های ضعیف به عنوان...

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش
2023-07-16T13:06:59+03:30
پیر و جوان ندارد، تقریباً همه باندی به چشم دارند و دستی به در و دیوار! اینجا همه درد چشم دارند؛ درد بینایی! و ضیا با تخصص خود به چشم‌ها نور روشنایی می‌بخشد، ...

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟
2023-07-16T10:54:01+03:30
روزنامه «همشهری» به سراغ یکی از محله‌های تهران رفت که در آن دختران دهه هشتادی با برگزاری مراسم عروسی از آغاز سنین نوجوانی باعث و بانی امر خیر می‌شوند. ​​​​​​​

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است
2023-07-11T14:22:15+03:30
تاجیک، تمام روز لحظه‌ای استراحت نکرده و در مسیر شلوغ «مهمونی ۱۰ کیلومتری» خدمت کرده اما در دل حسرت می‌خورد که کاش تمام شیعیان دنیا می‌توانستند در جشن بزرگ ام...

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!
2023-07-07T14:28:52+03:30
حرف آخر را یکی از خادمان می‌زند: «یادتان نرود؛ قرار است یکی از بزرگ‌ترین کارهای دنیا را انجام بدهیم. تا صبح شنبه کسی حرف از خواب و خوراک نزند، بعد از مراسم ه...

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!
2023-07-06T12:22:13+03:30
حسن صلواتی چند سالی است که با همراهی دوستان عکاس و هنرمندش یک حرکت جذاب را شروع کرده است؛ فروش عکس‌ها به نفع بچه‌های محروم! امسال هم سفره پیتزای آنها به عشق ...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T14:22:10+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T09:42:14+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران
2023-06-28T08:48:35+03:30
اواخر خرداد هر سال با پایان مهلت کارت‌های آمایش، حساب‌ بانکی مهاجران افغانستانی برای مدتی نامعلوم مسدود می‌شود؛ اقدامی که بیش از یک دستورالعمل مدیریتی، اعمال...

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!
2023-06-27T01:41:38+03:30
سال‌های زیادی از زمانی که به اسماعیل‌نژاد می‌گفتند «قدت کوتاه است، به درد دویدن نمی‌خوری» می‌گذرد اما او امروز رکورددار دوی سرعت در ایران است و رویای کسب مدا...

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا
2023-06-11T12:21:13+03:30
«عکاس خبری دشمن کسی نیست! باید به این آگاهی برسیم که عکاس، ثبت‌کننده تاریخ است و قرار نیست نگاه پررنگ سیاسی داشته باشد، دغدغه جدی عکاسان این است که در هر شرا...

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان  با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم
2023-06-11T00:00:47+03:30
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت غنی‌سازی‌های با خلوص بالا برای این صورت گرفته تا تحریم‌ها لغو شوند، هدف قانونگذار هم همین بوده که اقدام راهبردی برای ل...

چرا راه آهن رشت - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟

چرا راه آهن رشت  - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟
2023-05-18T11:13:51+03:30
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفق...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)