میرنیوز

واکسیناسیون سرعت گرفت

واکسیناسیون سرعت گرفت 2021-08-11T09:36:13+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، وطن امروز نوشت: تعداد قربانیان بیماری «کووید-۱۹»‌ در کشور این روزها با روند صعودی به بیش از ۵۰۰ نفر در روز رسیده و کارشناسان تداوم افزایش آمار مرگ‌ومیر کرونایی در ماه‌های آینده را پیش‌بینی می‌کنند. در این شرایط، واکسیناسیون در کشور با سرعت بالایی در حال انجام است. بررسی‌های آماری واکسیناسیون نشان می‌دهد در شبانه‌ روز گذشته بیش از۶۴۶ هزار دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده که این عدد نشان از ثبت رکوردی جدید در انجام واکسیناسیون دارد. تاکنون ۱۳میلیون و ۵۲۰ هزار و ۱۲۷ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۳ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۹۸۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند تا مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۶ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۱۰۷ دوز برسد. تاکید کارشناسان بهداشت برای مهار کرونا علاوه بر خودمراقبتی و رعایت ۱۰۰درصدی پروتکل‌های بهداشتی، تسریع واکسیناسیون برای ایجاد ایمنی در مقابل این بیماری کشنده است. اهمیت تسریع روند واکسیناسیون و توجه به واردات و استفاده از واکسن‌های خارجی و داخلی برای مهار کرونا در کشور تا جایی است که دیروز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در بازدید میدانی از یکی از مراکز تزریق واکسن کرونا از نزدیک وضعیت انجام واکسیناسیون را مشاهده کرد و در جریان بررسی حل مشکلات مردم در این زمینه قرار گرفت.

علاوه بر این سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور پیش از ظهر سه‌شنبه نیز در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، پس از بحث و بررسی آخرین وضعیت تامین منابع ارزی واردات واکسن کرونا، دستور داد همه اقدامات و تمهیدات لازم برای تسریع در تامین منابع لازم برای واردات واکسن به میزان مورد نیاز با اولویت به کار گرفته شود. توجه به سرعت‌بخشی واکسیناسیون در حالی است که اکنون کشور در شرایط سخت بیماری کرونا قرار دارد. حال از آنجایی که تعطیلی‌ها نمی‌تواند در مهار این بیماری اثربخش شود، افزایش روند واکسیناسیون باعث ایمنی‌سازی در مقابل ویروس کرونا در جامعه شده و مانع از افزایش میزان مرگ و میر خواهد شد. این در حالی است که مراجعه روزانه حدود ۴۰ هزار نفر با علائم کرونا به مراکز درمانی، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است که مبادا با شیوع گسترده‌تر این بیماری به دلیل کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آمار مرگ‌ومیر همچنان بالا برود. در این‌باره معاون کل وزارت بهداشت گفت: متأسفانه تا یک ماه آینده تعداد موارد ابتلا به کرونا در کشور افزایش خواهد یافت و تا یک ماه و نیم دیگر، موارد مرگ و میر صعودی خواهد بود.

ایرج حریرچی با اشاره به اینکه رعایت شیوه‌نامه‌ها در ۴ استان به کمتر از ۲۵ درصد رسیده است، افزود: پوشش ماسک در اماکن عمومی در ۲۳ استان از ۳۲ استان، زیر ۵۰ درصد است. وی ادامه داد: با توجه به اندازه‌گیری میزان تحرک و حرکت مردم در سطح جامعه، رفت و آمدهای مردم نسبت به شرایط عادی یعنی تابستان سال‌های ۹۶ و ۹۷، هفده درصد بیشتر شده است! حریرچی با بیان اینکه نمی‌توانیم همه مسؤولیت‌ها را متوجه مردم کنیم، گفت: اگر واکسیناسیون دچار بدعهدی خارجی‌ها و مشکلات مالی و برخی مسائل داخلی نمی‌شد و زودتر انجام می‌شد چنین وضعی نداشتیم. وی ادامه داد: اگر اعمال قانون و حمایت مالی از اقشار آسیب‌پذیر، بیشتر می‌شد دچار این مشکل نمی‌شدیم.

او با بیان اینکه دوشنبه (۱۸ مرداد) ۱۱ هزار و ۲۰۰ مورد کرونایی مثبت و مورد مشکوک را بستری کردیم، اضافه کرد: روز دوشنبه از ۱۵۳ هزار تخت موجود کشور، ۵۱ هزار و ۵۰۰ مریض کرونا مثبت یا کرونا مشکوک داشتیم. حریرچی گفت: پیش از این، بیمارستان‌های اصلی کشورمان هم وضعیت اشغال تخت نزدیک صد درصد داشتند و اکنون با اضافه شدن بار یک سومی، شدیداً از نظر امکانات و نیرو و توان نیروها دچار مشکل هستیم. او افزود: پیش‌بینی چندین مرجع بین‌المللی این است که متأسفانه تا یک ماه آینده، تعداد موارد ابتلا در کشورمان افزایش خواهد یافت و تا یک ماه و نیم دیگر، موارد مرگ، صعودی خواهد بود، این در حالی است که در داخل کشور هم عامل تشدیدکننده تجمع نداشته باشیم، زیرا این ارزیابی با توجه به شرایط عادی انجام شده است.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از نظر شیوه‌نامه‌ها مشکل نداریم اما اجرای آن دچار مشکل جدی است. حریرچی با اشاره به اینکه ۶۲ درصد مردم، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: گویی مردم دچار لجبازی با خودشان و هر کسی با گروه دیگر شده است. او تاکید کرد: مهم‌ترین وظیفه دینی و ملی ما این است که همه ما باید این فکر را کنیم که در این ایام، برای حفظ جان خود و رعایت شیوه‌نامه‌ها، چه اقداماتی را هر ایرانی باید انجام دهد و چگونه جان ایرانیان، شیعیان و مسلمانان را در این ماه مقدس، حفظ کنیم. وی با بیان اینکه ظاهراً هیچ وقت توان تعطیلی عمومی از ابتدای شیوع کرونا را نداشتیم، گفت: باید امکانات بیمارستانی و مسائل مالی را تقویت کنیم.

محدودیت‌های کرونایی محرم در اختیار کمیته‌های استانی

افزایش میزان مرگ‌ومیر و ابتلا به کرونا این روزها حساسیت کارشناسان بویژه شخص وزیر بهداشت را دوچندان کرده است. در این زمینه وزیر بهداشت در نامه‌ای به رئیس‌جمهور پیشنهاد کرد به استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در کمیته‌های استانی اختیار داده شود برحسب وضعیت بیماری، محدودیت‌های مورد نیاز را اعمال کنند.

در بخشی از نامه سعید نمکی، به سیدابراهیم رئیسی، آمده است: ضمن تبریک مجدد و آرزوی توفیق آن عزیز ارجمند در مدیریت شرایط حساس کشور به خصوص عرصه نفسگیر کرونا، پیشنهاد می‌شود به استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در کمیته‌های استانی اختیار داده شود برحسب ضرورت و شدت بیماری و تعداد موارد بستری محدودیت‌های مورد نیاز را اعمال نمایند. پروتکل و سطح‌بندی تعطیلی یا فعالیت مراکز اداری، اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و غیره ماه‌ها پیش برحسب شرایط به نحو هوشمند ابلاغ شده است که متأسفانه به دلیل عدم اعمال محدودیت‌های مرحله‌ای هوشمند گرفتار این پدیده شده‌ایم. نکته مهم دیگر فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم و مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و شهدای بزرگوار کربلاست.

سال گذشته در اکثر هیئات مذهبی، عاشقان اهل‌بیت، وعاظ ارجمند، مداحان گرامی و هیات امنای هیات‌های عزاداری همکاری صمیمانه‌ای داشتند. مع‌الوصف در بعضی نقاط با عدم توجه به شیوه‌نامه‌ها پس از محرم خیزهایی از بیماری داشتیم و تعدادی از عزیزان مبتلا و گرفتار شدند. امسال با شیوع ویروس دلتا که به پیر و جوان رحم نمی‌کند، اگر چه واکسیناسیون گروه‌های آسیب‌پذیر در حال اتمام است، با وجود این نگرانیم که با این موج جدید بیماری و تقارن آن با مراسم عزاداری، هر گونه پروتکل‌شکنی بتواند در ارتفاع این موج سنگین فشار و بر تاب‌آوری مراکز درمانی مؤثر باشد. تأکید مکرر مقام معظم رهبری و حضرتعالی در آخرین جلسه هیات محترم دولت و دیگر عزیزان یقیناً مؤثر خواهد بود. مع‌الوصف اینجانب و همکارانم بسیار نگرانیم که هرگونه بار اضافه‌تر بیماری به هر دلیل به وخامت اوضاع بیفزاید. تقاضا می‌شود به عنوان رئیس ستاد ملی مدیریت کرونا دستور فرمایید به نحو مقتضی اهمیت تأثیرگذاری تجمعات غیر منطبق با پروتکل‌ها به مقامات ناظر و اجرایی در سطح استان‌ها ابلاغ شود.

شناسایی سویه جدید کروناویروس موسوم به Eta در نیجریه

کرونا هر از گاهی رنگ عوض می‌کند و با سویه جدید سلامت بشریت را تهدید می‌کند. به گفته محققان، در حال حاضر سویه نیجریه‌ای کروناویروس به نام Eta یا B.۱.۵۲۵ درحال گسترش سریع و غالب شدن در جهان است. موارد بیشتر در هند در حال ظهور است.

به گزارش مهر به نقل از مدیکال نیوز، نوع Eta که از نیجریه شروع می‌شود، دارای یک رفتار مخفی‌گرایانه است به این معناست که توسط بسیاری از سیستم عامل‌های تست RT-PCR «کووید-۱۹» قابل تشخیص نیست و ویروس‌شناسان و متخصصان سراسر جهان را نگران کرده است. طبق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، نوع «اتا» برای نخستین‌ بار در دسامبر سال گذشته در نیجریه شناسایی شد. نوع Eta در ژوئن ۲۰۲۱ توسط سازمان جهانی بهداشت نامگذاری شده است.سویه Eta دارای بیش از ۲۰ جهش شامل E۴۸۴K، ۹ نامعلوم و ۶۹-۷۰ حذف سنبله به علاوه ۲ حذف دیگر نیز هست. سویه Eta به خاطر داشتن جهش E۴۸۴K و جهش F۸۸۸L جدید متفاوت از سایر گونه‌هاست.

این سویه تا ۵ مارس (۱۴ اسفند)، در ۲۳ کشور شناسایی شده بود اما به روزرسانی اخیر در ۷ آگوست ۲۰۲۱ (۱۶ مرداد) نشان داد که اکنون در ۶۸ کشور وجود دارد و در کشورهایی مانند هند، موارد بیشتری مرتبط با آن آشکار شده است. لازم به ذکر است که بسیاری از کشورهای خاورمیانه در حال حاضر منشأ اصلی نوع «اِتا» برای سایر کشورها هستند. محققان هشدار می‌دهند اگر نوع «اتا» نیجریه دوباره با نوع دلتا هند ترکیب شود، یک فاجعه بزرگ انسانی روی خواهد داد.

۵۰۸ نفر دیگر از هموطنان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند

آمار جان‌باختگان ناشی از بیماری «کووید-۱۹» در کشور همچنان صعودی و فراتر از ۵۰۰ نفر در یک شبانه‌روز است. وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد در شبانه‌روز گذشته (ظهر دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه) با تزریق بیش از ۶۴۶ هزار دوز واکسن، رکورد واکسیناسیون کرونا در ایران شکسته شد و در عین حال متاسفانه ۵۰۸ تن دیگر از بیماران «کووید-۱۹» در کشور جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند. از ظهر روز دوشنبه تا ظهر دیروز ۱۹ مردادماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۱۳۹ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند که ۴ هزار و ۶۳۶ نفر از آنها بستری شدند. متاسفانه در طول این مدت، ۵۰۸ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند تا مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۹۵ هزار و ۱۱۱ نفر برسد.

خوشبختانه تاکنون ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۱۳ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۶ هزار و ۷۴۹ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» نیز در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۸ شهر در وضعیت زرد بیماری کرونا قرار دارند. بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۱۳ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۱۲۷ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۳ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۹۸۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۶ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۱۰۷ دوز رسیده است. در شبانه‌روز گذشته، ۶۴۶ هزار و ۷۳۲ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شد که یک رکورد جدید از شروع فرآیند واکسیناسیون عمومی است. افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند.

دستورات نه‌گانه رئیس‌جمهور برای مبارزه با کرونا

مبارزه با ویروس کرونا نیازمند اقدام جهادی و انقلابی است، بر همین اساس حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی با صدور ۹ دستور مهم خواستار مبارزه و مهار کرونا شد. به گزارش تسنیم، پس از بازدید روز سه‌شنبه حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی از یکی از مراکز تزریق واکسن و نیز بخش کرونای بیمارستان امام خمینی(ره) تهران، جلسه اضطراری ستاد کرونا به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد. حجت‌الاسلام رئیسی در این جلسه پس از استماع گزارش اعضای ستاد، با توجه به تشدید وضعیت بیماری کرونا در کشور و افزایش شیوع و ابتلا در روزهای گذشته، دستورات فوری برای مقابله و مهار کرونا صادر کرد. تامین فوری اقلام درمانی بالاخص سرم و اکسیژن، بازنگری در پروتکل‌های بهداشتی و تعیین ضمانت اجرا برای آن، تمهید واردات واکسن به میزان مورد نیاز به منظور قطع زنجیره انتقال تا قبل از آغاز فصل سرما و تامین ارز لازم برای واردات واکسن بدون محدودیت از جمله دستورات مهم رئیس‌جمهور در این جلسه بود.

سازماندهی جدید ظرفیت‌های مردمی و نیروهای مسلح برای ارائه خدمات درمانی و اقدامات پیشگیرانه، بازطراحی و ارتقای طرح شهید حاج‌قاسم سلیمانی و اجرای آن، چندشیفته شدن مراکز تزریق واکسن به منظور پیشگیری از ازدحام و تسریع در انجام واکسیناسیون، اولویت در پرداخت مطالبات معوقه کادر درمان و افزایش نیروی انسانی کادر درمان با استفاده از ظرفیت دانشجویان دانشکده‌های پزشکی و پرستاری و نیروهای داوطلب مردمی از دیگر دستورات حجت‌الاسلام رئیسی در جلسه اضطراری ستاد کرونا بود. همچنین در این جلسه مقرر شد به منظور کنترل پیک پنجم کرونا، قرارگاه مبارزه با کرونا جزئیات تعطیلات هفته آتی را بررسی و جهت تصویب، پیشنهاد کند. گفتنی است کمیته ویژه مقابله با کرونا که با دستور روز شنبه رئیس‌جمهور تشکیل شده است، طرح جامع تحول در نحوه مقابله با ویروس کرونا شامل راه‌حل‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را به ستاد ملی کرونا ارائه خواهد کرد.

تعطیلی ۲ هفته‌ای کرونایی رأی نیاورد

پیشنهاد تعطیلی ۲ هفته‌ای وزیر بهداشت در ستاد ملی مقابله با کرونا رای نیاورد. رئیس روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با انتشار توئیتی با اشاره به عدم رای‌گیری برای تعطیلی ۲ هفته‌ای در جلسه ستاد ملی کرونا، نوشت: در این جلسه نظر وزارت بهداشت مقبول نیفتاد. به گزارش ایسنا، کیانوش جهانپور در این پیام توئیتری نوشته است: «پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر تعطیلی ۲ هفته‌ای در ستاد مقابله با کرونا پذیرفته نشد، در ستاد، رأی‌گیری و رأی‌شماری انجام نشده، دستگاه‌ها نظرات و پیشنهاد خود را مطرح می‌کنند و نظر وزارت بهداشت که قبل از این هم در نامه به مقام معظم رهبری و رئیس محترم جمهوری آمده است مقبول نیفتاده است!» این در حالی است که صبح دیروز روح‌الله جمعه‌ای، مشاور وزیر کشور در حساب کاربری توئیتر خود نوشته بود: «کما فی‌السابق؛ هر گونه تصمیمی در ستاد ملی کرونا به اتفاق آرا تصویب می‌شود و نظرات فردی و بخشی ملاک تصمیم جمعی نیست. پیشنهاد تعطیلی نیز ابتدا در قرارگاه مورد بحث قرار گرفت و سپس در ستاد ملی کرونا با حضور رئیس‌جمهور محترم، با توجه به شرایط فعلی بدون هیچ مخالفتی، عدم تعطیلی تصویب شد».

محموله‌های سرم وارد ایران شد

کمبود سرم با واردات این کالا به کشور حل می‌شود. طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران بتازگی محموله‌های سرم وارد ایران شده و ده‌ها کامیون دیگر نیز از مرز بازرگان در حال ورود است که بدون هیچ ایستایی ترخیص و تحویل وزارت بهداشت خواهد شد.

مهرداد ارونقی اشاره‌ای به جزئیات واردات سرم داشت و در این رابطه گفت: طی هماهنگی‌های صورت گرفته در چند روز اخیر ۲۵ پالت از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) وارد کشور شده که انجام تشریفات گمرکی آن در حداقل زمان ممکن صورت گرفته و تحویل وزارت بهداشت شده است. وی ادامه داد: از سوی دیگر قرار است ده‌ها کامیون سرم از ترکیه و از مرز بازرگان وارد ایران شود که هم‌اکنون ۱۸ کانتینر حاوی انواع سرم مورد نیاز از گمرک بازرگان عبور کرده و در حال حرکت به سمت تهران است. ارونقی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته از سوی گمرک ایران و سازمان اطلاعات سپاه جهت تسریع در واردات این سرم‌ها یادآور شد که طی هماهنگی با گمرک متناظر بازرگان در ترکیه مقرر شد با توجه به ازدحامی که در گمرک این کشور وجود داشته محموله‌های سرم ایران از صف خارج شود و به سرعت به سمت ایران ادامه مسیر دهد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار مجازی

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!
2023-09-07T17:16:53+03:30
«هر چه داریم از امام حسین(ع) داریم. زندگی‌مان مال امام حسین(ع) است. این کار هم بساط هر سال است، این مغازه پدرمان است که خادم و عاشق امام حسین (ع) بود. ما هم ...

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!
2023-09-04T15:36:59+03:30
فیلتر کردن بسترهای مختلف فضای مجازی در سطح جهان مسئله تازه‌ای نیست؛ از جنوب غرب آسیا که شدت فیلترینگ در آن بیشتر است گرفته تا چند قاره آن طرف‌تر در کشور کانادا.

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!
2023-09-03T13:30:14+03:30
هنگام تماشای اعزام زائران افغانستانی اشک می‌ریختند؛ گویا دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند و انگار بدرقه اربعینی‌ها، به مناسک جاماندگان تبدیل شده باشد، جاماندگ...

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون
2023-08-26T10:01:16+03:30
«مشکل زائران افغانستانی ارتباط چندانی به ایران ندارد؛ مربوط به دولت افغانستان است که اربعین برایش در اولویت نیست و متولی دولتی برای زیارت اربعین ندارد، بنابر...

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»
2023-08-15T14:21:28+03:30
حبیب‌الله حاجی‌زاده، سال‌ها است بدون اینکه کسی از او بخواهد یا حقوقی دریافت کند از جنگل‌ها مراقبت می‌کند: «ما نه می‌گذاریم آتش به جان جنگل بیفتد، نه می‌گذاری...

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!
2023-08-14T13:07:53+03:30
شبکه‌های اجتماعی این روزها چالش‌هایی را رواج می‌دهند که مبنای علمی ندارند، دنبال جذب مخاطب هستند و سعی دارند القا کنند: «شما تنها با شرکت در چالش‌ها، به یک ا...

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!
2023-08-12T13:01:13+03:30
همسایگان زندان «رجایی شهر» بعد از تخلیه از این ندامتگاه، بیش از آنکه از سال‌ها همجواری با آن شکایت کنند، به فکر آینده بودند: «ما از مسئولان پارک و هتل نمی‌خو...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی
2023-08-07T20:23:55+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!
2023-08-07T15:57:38+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر
2023-08-01T14:43:59+03:30
روزنامه «جوان» در گزارشی به ماجرای جر و بحث اخیر نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با کاربران توئیتری پرداخت.

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-29T00:24:02+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-26T10:37:22+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»
2023-07-26T09:43:56+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید که نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!
2023-07-23T11:03:54+03:30
«مجید دستانی» از 12سال ماشین‌نویسی در محرم می‌گوید که با رفقایش، خودروها را با خط خوش مزین به نام اباعبدالله(ع) می‌کنند،خودروهایی که تا مدت‌ها مثل بیلبوردهای...

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!
2023-07-20T12:18:55+03:30
روزنامه «همشهری» در گزارشی به تبلیغات اخیر برخی شرکت‌ها برای اعطای وام بدون ضامن پرداخت و ابعاد غیرقانونی بودن آن را شفاف کرد، این گزارش همچنین توضیحاتی دربا...

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 
2023-07-20T11:38:56+03:30
خودرو را پارک کردم و به محل گودبرداری برگشتم و پرسیدم اینجا قبلاً پمپ بنزین نبود؟ جوابشان حافظه تصویری‌ام را تأیید کرد: «پمپ بنزین بود! دیگر نیست؛ حالا قرار ...

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!
2023-07-19T13:19:04+03:30
می‌گویند نوشیدن چای داغ در لیوان‌های پلاستیکی احتمال ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد؛ اعتراضی نیست! فقط ای کاش طعم چای بعد از روضه را عوض نکند. کافی است چای...

بازندگان کنکور!

بازندگان کنکور!
2023-07-16T13:07:00+03:30
روزنامه «جام جم» در گزارشی به تاثیر شرایط جغرافیایی و شکاف طبقات اجتماعی بر قبولی رشته‌های دانشگاهی در دهک‌های مختلف جامعه پرداخته و از دهک‌های ضعیف به عنوان...

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش
2023-07-16T13:06:59+03:30
پیر و جوان ندارد، تقریباً همه باندی به چشم دارند و دستی به در و دیوار! اینجا همه درد چشم دارند؛ درد بینایی! و ضیا با تخصص خود به چشم‌ها نور روشنایی می‌بخشد، ...

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟
2023-07-16T10:54:01+03:30
روزنامه «همشهری» به سراغ یکی از محله‌های تهران رفت که در آن دختران دهه هشتادی با برگزاری مراسم عروسی از آغاز سنین نوجوانی باعث و بانی امر خیر می‌شوند. ​​​​​​​

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است
2023-07-11T14:22:15+03:30
تاجیک، تمام روز لحظه‌ای استراحت نکرده و در مسیر شلوغ «مهمونی ۱۰ کیلومتری» خدمت کرده اما در دل حسرت می‌خورد که کاش تمام شیعیان دنیا می‌توانستند در جشن بزرگ ام...

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!
2023-07-07T14:28:52+03:30
حرف آخر را یکی از خادمان می‌زند: «یادتان نرود؛ قرار است یکی از بزرگ‌ترین کارهای دنیا را انجام بدهیم. تا صبح شنبه کسی حرف از خواب و خوراک نزند، بعد از مراسم ه...

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!
2023-07-06T12:22:13+03:30
حسن صلواتی چند سالی است که با همراهی دوستان عکاس و هنرمندش یک حرکت جذاب را شروع کرده است؛ فروش عکس‌ها به نفع بچه‌های محروم! امسال هم سفره پیتزای آنها به عشق ...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T14:22:10+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T09:42:14+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران
2023-06-28T08:48:35+03:30
اواخر خرداد هر سال با پایان مهلت کارت‌های آمایش، حساب‌ بانکی مهاجران افغانستانی برای مدتی نامعلوم مسدود می‌شود؛ اقدامی که بیش از یک دستورالعمل مدیریتی، اعمال...

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!
2023-06-27T01:41:38+03:30
سال‌های زیادی از زمانی که به اسماعیل‌نژاد می‌گفتند «قدت کوتاه است، به درد دویدن نمی‌خوری» می‌گذرد اما او امروز رکورددار دوی سرعت در ایران است و رویای کسب مدا...

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا
2023-06-11T12:21:13+03:30
«عکاس خبری دشمن کسی نیست! باید به این آگاهی برسیم که عکاس، ثبت‌کننده تاریخ است و قرار نیست نگاه پررنگ سیاسی داشته باشد، دغدغه جدی عکاسان این است که در هر شرا...

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان  با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم
2023-06-11T00:00:47+03:30
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت غنی‌سازی‌های با خلوص بالا برای این صورت گرفته تا تحریم‌ها لغو شوند، هدف قانونگذار هم همین بوده که اقدام راهبردی برای ل...

چرا راه آهن رشت - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟

چرا راه آهن رشت  - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟
2023-05-18T11:13:51+03:30
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفق...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)