میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، فیلم «داستان وست ساید» ساخته استیون اسپیلبرگ که بازسازی فیلم موزیکال و مشهور کلاسیک دهه ۱۹۵۰ است، در باکس آفیس آمریکا با شکست سختی روبه رو شد و از نمایش در ۲۸۲۹ سالن سینما در اولین آخر هفته اکرانش تنها ۱۰.۵ میلیون دلار کسب کرد.
این فیلم که محصول دیزنی و قرن بیستم است و با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شده، جمعه و پنجشنبه شب گذشته ۴.۱ میلیون دلار و شنبه ۳.۸ میلیون دلار فروخت.
هر چند یکی از دلایل این فروش به زمان اکرانش مرتبط است که با فاصله نامناسبی از سال نو راهی سینماها شده اما در در هر حال شروعی ناامید کننده برای فیلمی است که منتقدان آن را یکی از فیلمهای خوب سال خواندند. شاید گفته شود فیلم موزیکال برای دوران کرونا مناسب نیست اما چند ماه پیش برادران وارنر فیلم موزیکال «در ارتفاعات» را راهی سینماها کردند که کارش را با فروش ۱۱.۵ میلیون دلاری آغاز کرد.
با وجود این هنوز نشانههای مثبتی برای اکران فیلمهای خانواده محور وجود دارد و «انکانتو» یا «افسون» دیزنی همچنان مخاطبان خود را دارد و پس از ۲ تعطیلات آخر هفته که در رتبه اول بود، این هفته با فروش ۹.۴ میلیون دلار از نمایش در ۳۷۵۰ سالن سینما به رتبه دوم سقوط کرد. این انیمیشن تاکنون فروشی ۷۱ میلیون دلاری در آمریکا و فروشی ۱۵۰ میلیون دلاری در سطح جهان را ثبت کرده است.
«شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ» سونی نیز همچنان گزینه محبوب تماشاگران مرد است و در چهارمین هفته اکرانش با فروش ۷.۱ میلیون دلار جایگاه سوم گیشه را به خود اختصاص داده و در مجموع فروشش را از ابتدا تاکنون به رقم ۱۱۲ میلیون دلار رسانده است.
جایگاه چهارم را نیز «خانه گوچی» با فروش ۴ میلیون دلاری کسب کرد و مجموع فروشش در آمریکا را به ۴۱ میلیون دلار رساند.
«ابدیها» از دیزنی و مارول نیز با فروش ۳.۱ میلیون دلار از نمایش در ۳۰۳۰ سالن سینما فیلم پنجم از نظر فروش شد. این فیلم تا امروز ۱۶۱ میلیون دلار در آمریکا فروخته است.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان