میرنیوز

نگران بودم مخاطب از دیدن من خسته شود/ کار برای «منصور» نشد نداشت

نگران بودم مخاطب از دیدن من خسته شود/ کار برای «منصور» نشد نداشت 2021-11-13T11:15:45+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، محسن قصابیان بازیگر نقش اصلی فیلم «منصور» که مهمان تلفنی برنامه «تقاطع فرهنگ» رادیو گفتگو بود در واکنش به صحبت های احسان رحیم زاده کارشناس برنامه که «منصور» را فیلم انگیزشی خوبی توصیف کرد که نشان می دهد «خواستن توانستن است» و باعث آشنایی مخاطبان با شخصیت والای شهید ستاری شده که پیش از آن صرفا به عنوان اسمی بر یکی از اتوبان‌های تهران او را می‌شناختند، اظهار کرد: سرگذشت تیمسار ستاری برای خود من هم قبل از اینکه دعوت به کار شوم روشن و واضح نبود و اقدامات وی را به صورت ریز نمی‌دانستم. وقتی کار شروع شد تحقیقاتی انجام دادم تا او را بهتر بشناسم و تازه متوجه شدم تیمسار ستاری در دوره پرکاری خودش به خصوص وقتی فرمانده نیروی هوایی می شود اقدامات مثبتی انجام داده که برایم بسیار جذاب بود.

نگران بودم مخاطب از دیدن مداوم من خسته شود

وی درباره حضور ۹۵ درصدی در فیلم بیان کرد: من اسم این را فرصت نمی گذارم بلکه آن را به منزله یک خطر می دانم. چون وقتی تو در ۹۵ درصد یک فیلم حضور داری، کار بسیار بسیار سختی روی دوشت است. اگر مخاطب با شخصیت همراه نشود، کارگردان نتواند چیدمان درستی ارائه کند و بازیگر نتواند در مسیر درستی حرکت کند، کل فیلم زیر سوال می رود. یکی از دغدغه های من هم همین بود، شما وقتی بین سکانس ها نفس کش داری، تداوم حس ها به گونه دیگری شکل می گیرد و راحت تر است. اما وقتی دائما دیده می شوی کار سختی است؛ هم به لحاظ تداوم حس و هم از این لحاظ که مخاطب را از دیدن یک چهره خسته نکنیم.

این بازیگر ادامه داد: مقطعی که فیلم به آن می پردازد خیلی کوتاه است. البته کل ماجرا در واقع طولانی‌تر شکل گرفته و شاید ۵، ۶ سال طول کشیده است اما آقای سرمدی به عنوان فیلمنامه نویس و کارگردان این مقطع را کوتاه تر کردند.

کار برای شهید ستاری نشد نداشت

قصابیان در پاسخ به کارشناس برنامه که شخصیت شهید ستاری را ترکیبی از قاطعیت و لطافت توصیف می کرد، درباره برداشت خود از او گفت: شما به این نکته اشاره کردید که خواستن توانستن است. در واقع تیمسار ستاری هر کاری را که مثبت می دانست، دنبال می کرد و به نتیجه می رساند. من با کسانی که در نیروی هوایی بودند، صحبت کردم و خاطرات زیادی از همکاران وی شنیدم. تقریبا همه شان می گفتند وقتی تیمسار چیزی می‌گفت ما می دانستیم می شود و نشد ندارد. الان شاید برای ما ساده به نظر برسد که بگوییم در آن مقطع او یک عده آدم را دور هم جمع کرده تا هواپیما بسازند ولی اصلا کار ساده ای نبوده است. این اقدام و کلی اقدامات دیگر که فیلم توان آن را نداشته که در ۱۰۰ دقیقه به همه شان بپردازد.

ساختن هواپیما کار ساده ای نبود

کارگردان «نیوکاسل» ادامه داد: شما اگر سرگذشت ستاری را قبل از اینکه به نیروی هوایی بیاید، یعنی زمانی که در پدافند بوده بررسی کنید می بینید چقدر کارهایش شگفت انگیز بوده است. به همین دلیل یکی از بهترین انتخاب ها برای فرماندهی نیروی هوایی علی رغم اینکه وی در آن مقطع خلبان نبود و پیشنهاد همه تیمسار ستاری بود. وقتی او به نیروی هوایی می آید همه زیرساخت ها تغییر می کند، ما تحریم بودیم و هواپیما به ما داده نمی شده و در شرایط بسیار سختی بوده ایم و مدیریت این ماجرا در سال های آخر جنگ، کار ساده ای نبوده است.

وی در این باره که آیا از زمان اکران فیلم راضی است، بیان کرد: زمان اکران خوب است. البته ما در دوران کرونا هستیم و خود من نزدیک به ۲ سال است که می خواهم فیلم بعدی ام را شروع کنم اما مکث می کنم چون شرایط مساعدی نداریم و تازه سینماها دارد جان می گیرد. عادت مردم برای حضور مداوم و مستمر در سینماها خدشه پیدا کرده و این موضوع دوباره باید سامان پیدا کند اما در مجموع زمان خوبی است و امیدوارم فیلم «منصور» بتواند به رونق سینماها کمک کند، مردم فیلم را دوست داشته باشند و ما به روزهایی برگردیم که دیدن فیلم یک رویه فرهنگی باشد.

گریم اتابک نادری برای نقش رفسنجانی ۵ ساعت طول می کشید

قصابیان در پاسخ به اینکه آیا ۱۷ دقیقه ممیزی به فیلم ضربه می زند یا خیر، تصریح کرد: طبیعتا من به عنوان بازیگر دوست ندارم جایی از فیلم حذف بشود، چون برای تک تک لحظات فیلم زحمت کشیده ایم. اما چه دلایل زیبایی شناختی و چه دلایل دیگر باعث شدند بخش هایی از فیلم حذف شود. درباره فیلمی که خودم ساختم هم بازیگران بعد از اکران می پرسیدند چرا این بخش ها حذف شده اند؟ به هر حال اتفاقاتی می افتد و ما به نتایج مشخصی می رسیم که اکران عمومی بهتر است با اکران خصوصی متفاوت باشد. برای «منصور» بخش های مهمی که حذف شده، مربوط به برخورد شهید ستاری با آقای رفسنجانی بوده و بازیگر این نقش اتابک نادری عزیز از دوستان قدیمی، تئاتری و بازیگر خوب تلویزیون و سینما است که بالای ۵ ساعت قطعه سازی و گریمش برای این کار طول می کشید.

این بازیگر درباره اینکه آیا حق «منصور» فقط همان ۲ جایزه ای است که در جشنواره فیلم فجر دریافت کرد، یادآور شد: فیلم جایزه کارگردانی اول و جلوه های ویژه را گرفت. جایزه خوب است تا آدم تشویق شود محکم تر کار کند و احتمالا پیشنهادهای کاری را هم بیشتر می کند اما همه چیز نیست. جایزه گرفتن یا نگرفتن فیلم به معنای این نیست که فیلم خوب است یا بد. هنر مثل مسابقه دو یا مسابقات دیگر نیست که اول دوم داشته باشد و همه چیز نسبی است. جشنواره محملی برای دور هم جمع شدن آدم ها، جشن گرفتن و مرور داشته ها است و بعد بر حسب شرایط و بسیاری اتفاقات دیگر تعدادی صاحب امتیاز بیشتری می شوند. شاید جشنواره می توانست نگاه گسترده تری به «منصور» داشته باشد، شاید هم نه، چون فیلم های دیگر هم خوب بودند.

سورنا ستاری نمی خواست ما فکر کنیم روی فیلم اعمال سلیقه می کند

قصابیان در پایان درباره واکنش خانواده شهید ستاری نسبت به فیلم توضیح داد: من تنها ارتباطم با پسر شهید ستاری بود که ۲ بار سر صحنه فیلمبرداری آمد. احساس می کنم سورنا ستاری تمایل داشت کمتر بیایند تا گروه فکر نکند او اعمال سلیقه می کند. همان ۲ جلسه با سورنا ستاری هم برای من مغتنم بود اما بعد از اتمام کار متاسفانه وی را ندیدم اما فکر می کنم از نتیجه کار راضی بوده است.

فیلم سینمایی «منصور» به نویسندگی و کارگردانی سیاوش سرمدی محصول سازمان هنری‌ رسانه‌ای «اوج» است که اکران آن از چهارشنبه ۱۹ آبان آغاز شده است.

محسن قصابیان نقش شهید ستاری را در این فیلم ایفا می‌کند و لیندا کیانی، مهدی کوشکی، حمیدرضا نعیمی، علیرضا زمانی‌نسب، سیدجواد هاشمی و قاسم زارع دیگر بازیگران این فیلم هستند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

اعضای شوراهای پروانه ساخت و نمایش آثار غیرسینمایی حکم گرفتند

اعضای شوراهای پروانه ساخت و نمایش آثار غیرسینمایی حکم گرفتند
2021-12-07T11:57:41+03:30
طی احکام جداگانه‌ای از سوی رئیس سازمان سینمایی، اعضای شورای پروانه ساخت و نمایش آثار غیر سینمایی منصوب شدند.

بازیگر «منصور» شخص بانفوذ «موج اول» است/ چالش سخت کرونا در سریال

بازیگر «منصور» شخص بانفوذ «موج اول» است/ چالش سخت کرونا در سریال
2021-12-07T11:57:41+03:30
کارگردان سریال «موج اول» همزمان با آغاز پخش آن از شبکه سوم سیما از سختی‌های ساخت این سریال که محور اصلی آن کروناست سخن گفت.

اولین کنسرت پسا کرونایی در تهران را چه کسی برگزار می‌کند؟

اولین کنسرت پسا کرونایی در تهران را چه کسی برگزار می‌کند؟
2021-12-07T09:19:09+03:30
سرانجام بعد از هفته‌ها بلاتکلیفی در عرصه برگزاری کنسرت‌های پایتخت، گویا قرار است یک کنسرت خنده با حضور حسن ریوندی، اولین اجرای زنده دوران پساکرونایی در تهران...

زنده‌یاد علی سلیمانی به تئاتر بازمی‌گردد/ «خاموشان» در سنگلج

زنده‌یاد علی سلیمانی به تئاتر بازمی‌گردد/ «خاموشان» در سنگلج
2021-12-07T07:59:09+03:30
نمایش «خاموشان» به نویسندگی سبا سلیمانی و کارگردانی علی سلیمانی و سهیلا جوادی در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود.

نمایشنامه‌خوانی‌های مولوی از نیمه دی برگزار می‌شود/ پایان در اسفند

نمایشنامه‌خوانی‌های مولوی از نیمه دی برگزار می‌شود/ پایان در اسفند
2021-12-06T14:05:50+03:30
مدیر مرکز تئاتر مولوی اعلام کرد ششمین دوره نمایشنامه‌خوانی مولوی از نیمه اول دی‌ماه سال جاری، روزهای چهارشنبه هر هفته در این مرکز برگزار می‌شود.

بخش «آوینی» به «سینماحقیقت» سنجاق نشده است/ دلیل افت کمی آثار

بخش «آوینی» به «سینماحقیقت» سنجاق نشده است/ دلیل افت کمی آثار
2021-12-06T11:25:50+03:30
نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با حضور محمد حمیدی‌مقدم دبیر این رویداد آغاز شد.

افت آماری مستندهای حاضر در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»

افت آماری مستندهای حاضر در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
2021-12-06T11:12:30+03:30
نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با حضور محمد حمیدی‌مقدم دبیر این رویداد آغاز شد.

تام هالند جا پای فرد آستر می‌گذارد/ مرد عنکبوتی در دنیای کلاسیک

تام هالند جا پای فرد آستر می‌گذارد/ مرد عنکبوتی در دنیای کلاسیک
2021-12-06T09:39:10+03:30
تام هالند تایید کرد که در نقش فرد آستر در فیلم زندگینامه‌ای از این بازیگر مطرح دوران کلاسیک ظاهر می‌شود.

راز قتل «هر کی باش خان» فاش می‌شود؟/ ضعف در آموزش نمایش ایرانی

راز قتل «هر کی باش خان» فاش می‌شود؟/ ضعف در آموزش نمایش ایرانی
2021-12-06T08:19:10+03:30
کارگردان «اگر شبی از شب‌های تهران مسافری» با اشاره به ویژگی‌های این نمایش که در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی حضور دارد از ضعف آموزش در حوزه نمایش‌های ایران...

قربانی در آلمان و سوئیس کنسرت می‌دهد/ توضیحات آقای خواننده

قربانی در آلمان و سوئیس کنسرت می‌دهد/ توضیحات آقای خواننده
2021-12-06T08:19:10+03:30
علیرضا قربانی از خوانندگان شناخته شده موسیقی ایرانی طی روزهای آینده در قالب پروژه «با من بخوان» مجموعه کنسرت‌هایی را در کشورهای آلمان و سوئیس برگزار می‌کند.

قهرمان «بی‌نشان» عافیت‌طلبی ندارد/ حرف‌هایی که در جامعه کمرنگ شد

قهرمان «بی‌نشان» عافیت‌طلبی ندارد/ حرف‌هایی که در جامعه کمرنگ شد
2021-12-06T06:19:10+03:30
راما قویدل درباره قصه و قهرمان سریال «بی‌نشان» که این روزها درگیر ساخت آن است بیان کرد که قصه درباره قهرمان است که اهل عافیت طلبی نیست وسختی ها را به جان می ...

مسئولیت سامانه‌ها و پلتفرم‌ها مطلقاً صفر نیست/ مانع رقابت نشویم

مسئولیت سامانه‌ها و پلتفرم‌ها مطلقاً صفر نیست/ مانع رقابت نشویم
2021-12-05T15:12:31+03:30
امیر خوراکیان بیان کرد هیچوقت مسئولیت سامانه‌ها و پلتفرم‌ها صفر نیست زیرا محتوای مجرمانه مشخص است اما محتوایی که ظاهرش مجرمانه نیست ولی حقی از این طریق ضایع ...

هیات امنا و هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شدند

هیات امنا و هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شدند
2021-12-05T15:12:30+03:30
محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی اعضای هیأت امنا و هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران را منصوب کرد.

«نخ دندان» به ایتالیا می رود/ ۳۰ ثانیه حرف نزنیم!

«نخ دندان» به ایتالیا می رود/ ۳۰ ثانیه حرف نزنیم!
2021-12-05T13:39:10+03:30
فیلم کوتاه «نخ دندان» به کارگردانی سعید صادقی و فرشاد هاشمی به جشنواره «سدیچیکورتو» ایتالیا راه پیدا کرد.

«اِنکانتو» در صدر هفته کم رونق باکس آفیس آمریکا قرار گرفت

«اِنکانتو» در صدر هفته کم رونق باکس آفیس آمریکا قرار گرفت
2021-12-05T10:52:30+03:30
این هفته برای باکس آفیس آمریکا خوب نبود، اما ۲ فیلم بزرگ دیگر تا پایان سال جاری میلادی از راه می‌رسند.

«راه جنون» دو موزیسین ایرانی به بازار موسیقی می‌رسد

«راه جنون» دو موزیسین ایرانی به بازار موسیقی می‌رسد
2021-12-05T09:32:29+03:30
بهداد بابایی و نوید افقه از نوازندگان صاحب سبک و شناخته شده موسیقی ایرانی طی روزهای آینده از تازه‌ترین آلبوم موسیقایی خود به نام «راه جنون» رونمایی می‌کنند.

چالش دعوت از روان‌شناس متخصص/ مردم نمی‌دانند با اضطراب چه کنند؟

چالش دعوت از روان‌شناس متخصص/ مردم نمی‌دانند با اضطراب چه کنند؟
2021-12-05T07:59:10+03:30
تهیه‌کننده برنامه‌های مرتبط با حوزه روان‌شناسی در رادیو سلامت از چالش دعوت روان‌شناسان دوره دیده و باتجربه سخن گفت.

«چلچراغ» استادمحمد به محراب می‌رود/ خاموشی یک تماشاخانه قدیمی

«چلچراغ» استادمحمد به محراب می‌رود/ خاموشی یک تماشاخانه قدیمی
2021-12-05T07:59:09+03:30
رضا علوی از اجرای نمایش «چلچراغ» نوشته محمود استادمحمد در تماشاخانه محراب خبر داد.

«جنگ جهانی سوم» در شمال ادامه دارد/ مصائب پلتفرم‌ها برای سینما

«جنگ جهانی سوم» در شمال ادامه دارد/ مصائب پلتفرم‌ها برای سینما
2021-12-04T14:25:50+03:30
مهران ملکوتی صدابردار فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی از ادامه تصویربرداری این پروژه در شمال خبر داد.

سیلوستر استالونه نمایشگاه هنری زد/ شاید باید نقاش می‌شدم!

سیلوستر استالونه نمایشگاه هنری زد/ شاید باید نقاش می‌شدم!
2021-12-04T14:25:49+03:30
نمایشگاه آثار نقاشی سیلوستر استالونه که به تازگی در آلمان افتتاح شده است جامع‌ترین نمایش از تمام آثار هنری بازیگر و کارگردان هالیوودی است که از ۶ دهه پیش شرو...

«جنگ جهانی سوم» در تهران ادامه دارد/ مصائب پلتفرم‌ها برای سینما

«جنگ جهانی سوم» در تهران ادامه دارد/ مصائب پلتفرم‌ها برای سینما
2021-12-04T14:12:29+03:30
مهران ملکوتی صدابردار فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی از ادامه تصویربرداری این پروژه در شمال تهران خبر داد.

دانشگاه‌ها توجهی به نمایش‌های آیینی سنتی ندارند/ تبلیغ مجازی!

دانشگاه‌ها توجهی به نمایش‌های آیینی سنتی ندارند/ تبلیغ مجازی!
2021-12-04T12:39:09+03:30
دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در نشست خبری این جشنواره نبود توجه لازم از سوی دانشگاه‌ها به نمایش‌های آیینی و سنتی را دلیل ضعف آموزش ...

«اپیدمی» و «نوار زرد۲» به تلویزیون می‌آیند/سریال ۴ قسمتی در شبکه۱

«اپیدمی» و «نوار زرد۲» به تلویزیون می‌آیند/سریال ۴ قسمتی در شبکه۱
2021-12-04T11:59:09+03:30
سه سریال جدید «خط مقدم»، «نوار زرد ۲» و «اپیدمی» به آنتن شبکه‌های یک، دو و سه می‌رسند.

کارگردان «لباس شخصی» با «ضد» به فجر می‌آید/ یک درام سیاسی و ملتهب

کارگردان «لباس شخصی» با «ضد» به فجر می‌آید/ یک درام سیاسی و ملتهب
2021-12-04T11:05:50+03:30
دومین فیلم سینمایی امیرعباس ربیعی با نام «ضد» این روزها در سکوت خبری پیش می‌رود تا برای چهلمین جشنواره فیلم فجر آماده شود.

افتتاح نمایشگاه «نغمه مانا»/ شجریان ادبیات را دوباره معنا کرد

افتتاح نمایشگاه «نغمه مانا»/ شجریان ادبیات را دوباره معنا کرد
2021-12-04T10:52:29+03:30
نمایشگاه پوستر، نشانه و خوشنویسی «نغمه مانا» ۱۲ آذرماه باحضور غلامحسین امیرخانی، حسین علیزاده و همایون شجریان توسط انجمن طراحان گرافیک، انجمن خوشنویسان و خان...

«هملت پشت‌کوهی» ارتباطی با «هملت» شکسپیر ندارد/ تم ۲ اثر یکی است

«هملت پشت‌کوهی» ارتباطی با «هملت» شکسپیر ندارد/ تم ۲ اثر یکی است
2021-12-04T08:52:29+03:30
ابراهیم پشت‌کوهی که نمایش «هملت پشت‌کوهی» را به عنوان جدیدترین اثر خود روی صحنه خواهد برد تأکید کرد این اثر به لحاظ قصه و داستان ارتباطی با «هملت» ویلیام شکس...

آلودگی هوای پایتخت بازیگر «پایتخت» را راهی بیمارستان کرد

آلودگی هوای پایتخت بازیگر «پایتخت» را راهی بیمارستان کرد
2021-12-04T07:32:29+03:30
خسرو امیرصادقی تهیه‌کننده سینما و بازیگر مجموعه تلویزیونی «‌پایتخت ۵» بیان کرد که به دلیل آلودگی هوای پایتخت حدود ۵ روز است که در بیمارستان بستری است.

جذب ۶۰ هزار مخاطب به سینما بدون بازیگر چهره/ «پوست» خط‌شکنی کرد

جذب ۶۰ هزار مخاطب به سینما بدون بازیگر چهره/ «پوست» خط‌شکنی کرد
2021-12-04T06:32:29+03:30
تهیه‌کننده «پوست» بیان کرد که باید به سمت سینمای قصه ‌گو و داستانی حرکت کرد تا قصه و محتوای فیلم مخاطب را جذب کند و انحصارهایی که روی اسم‌ها و افراد است، از ...

اکران «تی‌تی» به تعویق افتاد/ نمایش در زمان مناسب‌تر

اکران «تی‌تی» به تعویق افتاد/ نمایش در زمان مناسب‌تر
2021-12-03T19:39:09+03:30
اکران فیلم سینمایی «تی‌تی» به کارگردانی آیدا پناهنده به تعویق افتاد.

در جلسه مدیران جشنواره موسیقی فجر با سرپرست معاونت هنری چه گذشت؟

در جلسه مدیران جشنواره موسیقی فجر با سرپرست معاونت هنری چه گذشت؟
2021-12-03T16:32:29+03:30
جلسه دبیر و مدیران سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر با سرپرست معاونت امور هنری برگزار شد.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)