میرنیوز

اشتیاق مخاطب من را به گفتگو با او دعوت می‌کند/ نمایش رمزهای هنرمند

اشتیاق مخاطب من را به گفتگو با او دعوت می‌کند/ نمایش رمزهای هنرمند 2021-11-13T07:55:45+03:30

معراج گل‌زاده هنرمند حاضر در نمایشگاه «نطفه تاریک» که این روزها در گالری بهار خانه هنرمندان ایران در حال برگزاری است، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برخی ویژگی‌های آثارش در این گالری بیان کرد: من ۴۴ سال دارم اما سن واقعی‌ام ۳ سال است! تمام آثار حاضر در این نمایشگاه گویی بعد از این سه سال رخ داده‌اند. سال‌های قبل از آن نیز نقطه‌های تاریک زندگی‌ام هستند که بیرون‌ریزی شده‌اند اما در عین حال درون‌گرا نیز هستم و نمی‌خواستم کاملاً آشکارا و واضح فریاد بزنم که هدفم از خلق یک اثر چه بوده است.

وی گفت: از این رو برخی از این آثار به موضوعات اجتماعی مربوط هستند و بخشی دیگر بازتابی از افکار من هستند که مخاطبان می‌توانند از آن برداشت خاص خود را هم داشته باشند. بخش دیگری هم شامل رمزهای من است و اگر در مخاطب اشتیاقی برای آگاهی از آن‌ها ببینم یا پرسشی داشته باشد برایش توضیح خواهم داد و به گفتگو خواهیم نشست. در واقع در بسیاری از آثار خودم را طراحی کرده‌ام و در برخی دیگر این افکارم هستند که روی تابلو نقش بسته‌اند.

این هنرمند با اشاره به سابقه خود در هنرهای تجسمی عنوان کرد: من از کودکی نقاشی می‌کردم و پدرم استادم بود و هنوز هم از او بسیار می‌آموزم. در مقطع طولانی از زندگی‌ام از هنر و نقاشی فاصله گرفتم اما بعد از این سه سال با مجسمه و نقاشی و کارهای حجم دوباره هنر را شروع کردم.

اشتیاق مخاطب من را به گفتگو با او دعوت می‌کند/نمایش رمزهای هنرمند

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه «نطفه تاریک» شامل آثار طراحی‌هایش است، بیان کرد: می‌خواستم تمرکز بیشتری بر موضوع «تاریکی» داشته باشم و در این کارها سعی کردم حرفم را با رنگ‌های عمده سیاه و سفید منتقل کنم. این اولین تجربه نمایشگاهی من در خانه هنرمندان ایران است که حمایت خوبی هم از سوی مجموعه در هماهنگی‌ها و انتخاب‌ها صورت گرفت و باید تشکر کنم.

گل‌زاده با اشاره به ترجیحش برای برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی نسبت به نمایشگاه‌های گروهی گفت: از یک جایی به بعد احساس کردم کار گروهی جوابگوی اهدافم برای نمایش مجموعه‌هایی که داشتم، نیست اگرچه قبلاً تجربه‌های خوبی از حضور در نمایشگاه‌های گروهی نیز داشته‌ام اما بیش از یک سال است که ترجیح می‌دهم نمایشگاه‌های انفرادی برگزار کنم.

علاقمندان می‌توانند آثار حاضر در نمایشگاه طراحی‌های «نطفه تاریک» شامل آثار معراج گل‌زاده را تا ۲۴ آبان هر روزه (به جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در خانه هنرمندان ایران تماشا کنند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

اعضای شوراهای پروانه ساخت و نمایش آثار غیرسینمایی حکم گرفتند

اعضای شوراهای پروانه ساخت و نمایش آثار غیرسینمایی حکم گرفتند
2021-12-07T11:57:41+03:30
طی احکام جداگانه‌ای از سوی رئیس سازمان سینمایی، اعضای شورای پروانه ساخت و نمایش آثار غیر سینمایی منصوب شدند.

بازیگر «منصور» شخص بانفوذ «موج اول» است/ چالش سخت کرونا در سریال

بازیگر «منصور» شخص بانفوذ «موج اول» است/ چالش سخت کرونا در سریال
2021-12-07T11:57:41+03:30
کارگردان سریال «موج اول» همزمان با آغاز پخش آن از شبکه سوم سیما از سختی‌های ساخت این سریال که محور اصلی آن کروناست سخن گفت.

اولین کنسرت پسا کرونایی در تهران را چه کسی برگزار می‌کند؟

اولین کنسرت پسا کرونایی در تهران را چه کسی برگزار می‌کند؟
2021-12-07T09:19:09+03:30
سرانجام بعد از هفته‌ها بلاتکلیفی در عرصه برگزاری کنسرت‌های پایتخت، گویا قرار است یک کنسرت خنده با حضور حسن ریوندی، اولین اجرای زنده دوران پساکرونایی در تهران...

زنده‌یاد علی سلیمانی به تئاتر بازمی‌گردد/ «خاموشان» در سنگلج

زنده‌یاد علی سلیمانی به تئاتر بازمی‌گردد/ «خاموشان» در سنگلج
2021-12-07T07:59:09+03:30
نمایش «خاموشان» به نویسندگی سبا سلیمانی و کارگردانی علی سلیمانی و سهیلا جوادی در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود.

نمایشنامه‌خوانی‌های مولوی از نیمه دی برگزار می‌شود/ پایان در اسفند

نمایشنامه‌خوانی‌های مولوی از نیمه دی برگزار می‌شود/ پایان در اسفند
2021-12-06T14:05:50+03:30
مدیر مرکز تئاتر مولوی اعلام کرد ششمین دوره نمایشنامه‌خوانی مولوی از نیمه اول دی‌ماه سال جاری، روزهای چهارشنبه هر هفته در این مرکز برگزار می‌شود.

بخش «آوینی» به «سینماحقیقت» سنجاق نشده است/ دلیل افت کمی آثار

بخش «آوینی» به «سینماحقیقت» سنجاق نشده است/ دلیل افت کمی آثار
2021-12-06T11:25:50+03:30
نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با حضور محمد حمیدی‌مقدم دبیر این رویداد آغاز شد.

افت آماری مستندهای حاضر در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»

افت آماری مستندهای حاضر در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
2021-12-06T11:12:30+03:30
نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با حضور محمد حمیدی‌مقدم دبیر این رویداد آغاز شد.

تام هالند جا پای فرد آستر می‌گذارد/ مرد عنکبوتی در دنیای کلاسیک

تام هالند جا پای فرد آستر می‌گذارد/ مرد عنکبوتی در دنیای کلاسیک
2021-12-06T09:39:10+03:30
تام هالند تایید کرد که در نقش فرد آستر در فیلم زندگینامه‌ای از این بازیگر مطرح دوران کلاسیک ظاهر می‌شود.

راز قتل «هر کی باش خان» فاش می‌شود؟/ ضعف در آموزش نمایش ایرانی

راز قتل «هر کی باش خان» فاش می‌شود؟/ ضعف در آموزش نمایش ایرانی
2021-12-06T08:19:10+03:30
کارگردان «اگر شبی از شب‌های تهران مسافری» با اشاره به ویژگی‌های این نمایش که در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی حضور دارد از ضعف آموزش در حوزه نمایش‌های ایران...

قربانی در آلمان و سوئیس کنسرت می‌دهد/ توضیحات آقای خواننده

قربانی در آلمان و سوئیس کنسرت می‌دهد/ توضیحات آقای خواننده
2021-12-06T08:19:10+03:30
علیرضا قربانی از خوانندگان شناخته شده موسیقی ایرانی طی روزهای آینده در قالب پروژه «با من بخوان» مجموعه کنسرت‌هایی را در کشورهای آلمان و سوئیس برگزار می‌کند.

قهرمان «بی‌نشان» عافیت‌طلبی ندارد/ حرف‌هایی که در جامعه کمرنگ شد

قهرمان «بی‌نشان» عافیت‌طلبی ندارد/ حرف‌هایی که در جامعه کمرنگ شد
2021-12-06T06:19:10+03:30
راما قویدل درباره قصه و قهرمان سریال «بی‌نشان» که این روزها درگیر ساخت آن است بیان کرد که قصه درباره قهرمان است که اهل عافیت طلبی نیست وسختی ها را به جان می ...

مسئولیت سامانه‌ها و پلتفرم‌ها مطلقاً صفر نیست/ مانع رقابت نشویم

مسئولیت سامانه‌ها و پلتفرم‌ها مطلقاً صفر نیست/ مانع رقابت نشویم
2021-12-05T15:12:31+03:30
امیر خوراکیان بیان کرد هیچوقت مسئولیت سامانه‌ها و پلتفرم‌ها صفر نیست زیرا محتوای مجرمانه مشخص است اما محتوایی که ظاهرش مجرمانه نیست ولی حقی از این طریق ضایع ...

هیات امنا و هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شدند

هیات امنا و هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شدند
2021-12-05T15:12:30+03:30
محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی اعضای هیأت امنا و هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران را منصوب کرد.

«نخ دندان» به ایتالیا می رود/ ۳۰ ثانیه حرف نزنیم!

«نخ دندان» به ایتالیا می رود/ ۳۰ ثانیه حرف نزنیم!
2021-12-05T13:39:10+03:30
فیلم کوتاه «نخ دندان» به کارگردانی سعید صادقی و فرشاد هاشمی به جشنواره «سدیچیکورتو» ایتالیا راه پیدا کرد.

«اِنکانتو» در صدر هفته کم رونق باکس آفیس آمریکا قرار گرفت

«اِنکانتو» در صدر هفته کم رونق باکس آفیس آمریکا قرار گرفت
2021-12-05T10:52:30+03:30
این هفته برای باکس آفیس آمریکا خوب نبود، اما ۲ فیلم بزرگ دیگر تا پایان سال جاری میلادی از راه می‌رسند.

«راه جنون» دو موزیسین ایرانی به بازار موسیقی می‌رسد

«راه جنون» دو موزیسین ایرانی به بازار موسیقی می‌رسد
2021-12-05T09:32:29+03:30
بهداد بابایی و نوید افقه از نوازندگان صاحب سبک و شناخته شده موسیقی ایرانی طی روزهای آینده از تازه‌ترین آلبوم موسیقایی خود به نام «راه جنون» رونمایی می‌کنند.

چالش دعوت از روان‌شناس متخصص/ مردم نمی‌دانند با اضطراب چه کنند؟

چالش دعوت از روان‌شناس متخصص/ مردم نمی‌دانند با اضطراب چه کنند؟
2021-12-05T07:59:10+03:30
تهیه‌کننده برنامه‌های مرتبط با حوزه روان‌شناسی در رادیو سلامت از چالش دعوت روان‌شناسان دوره دیده و باتجربه سخن گفت.

«چلچراغ» استادمحمد به محراب می‌رود/ خاموشی یک تماشاخانه قدیمی

«چلچراغ» استادمحمد به محراب می‌رود/ خاموشی یک تماشاخانه قدیمی
2021-12-05T07:59:09+03:30
رضا علوی از اجرای نمایش «چلچراغ» نوشته محمود استادمحمد در تماشاخانه محراب خبر داد.

«جنگ جهانی سوم» در شمال ادامه دارد/ مصائب پلتفرم‌ها برای سینما

«جنگ جهانی سوم» در شمال ادامه دارد/ مصائب پلتفرم‌ها برای سینما
2021-12-04T14:25:50+03:30
مهران ملکوتی صدابردار فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی از ادامه تصویربرداری این پروژه در شمال خبر داد.

سیلوستر استالونه نمایشگاه هنری زد/ شاید باید نقاش می‌شدم!

سیلوستر استالونه نمایشگاه هنری زد/ شاید باید نقاش می‌شدم!
2021-12-04T14:25:49+03:30
نمایشگاه آثار نقاشی سیلوستر استالونه که به تازگی در آلمان افتتاح شده است جامع‌ترین نمایش از تمام آثار هنری بازیگر و کارگردان هالیوودی است که از ۶ دهه پیش شرو...

«جنگ جهانی سوم» در تهران ادامه دارد/ مصائب پلتفرم‌ها برای سینما

«جنگ جهانی سوم» در تهران ادامه دارد/ مصائب پلتفرم‌ها برای سینما
2021-12-04T14:12:29+03:30
مهران ملکوتی صدابردار فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی از ادامه تصویربرداری این پروژه در شمال تهران خبر داد.

دانشگاه‌ها توجهی به نمایش‌های آیینی سنتی ندارند/ تبلیغ مجازی!

دانشگاه‌ها توجهی به نمایش‌های آیینی سنتی ندارند/ تبلیغ مجازی!
2021-12-04T12:39:09+03:30
دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در نشست خبری این جشنواره نبود توجه لازم از سوی دانشگاه‌ها به نمایش‌های آیینی و سنتی را دلیل ضعف آموزش ...

«اپیدمی» و «نوار زرد۲» به تلویزیون می‌آیند/سریال ۴ قسمتی در شبکه۱

«اپیدمی» و «نوار زرد۲» به تلویزیون می‌آیند/سریال ۴ قسمتی در شبکه۱
2021-12-04T11:59:09+03:30
سه سریال جدید «خط مقدم»، «نوار زرد ۲» و «اپیدمی» به آنتن شبکه‌های یک، دو و سه می‌رسند.

کارگردان «لباس شخصی» با «ضد» به فجر می‌آید/ یک درام سیاسی و ملتهب

کارگردان «لباس شخصی» با «ضد» به فجر می‌آید/ یک درام سیاسی و ملتهب
2021-12-04T11:05:50+03:30
دومین فیلم سینمایی امیرعباس ربیعی با نام «ضد» این روزها در سکوت خبری پیش می‌رود تا برای چهلمین جشنواره فیلم فجر آماده شود.

افتتاح نمایشگاه «نغمه مانا»/ شجریان ادبیات را دوباره معنا کرد

افتتاح نمایشگاه «نغمه مانا»/ شجریان ادبیات را دوباره معنا کرد
2021-12-04T10:52:29+03:30
نمایشگاه پوستر، نشانه و خوشنویسی «نغمه مانا» ۱۲ آذرماه باحضور غلامحسین امیرخانی، حسین علیزاده و همایون شجریان توسط انجمن طراحان گرافیک، انجمن خوشنویسان و خان...

«هملت پشت‌کوهی» ارتباطی با «هملت» شکسپیر ندارد/ تم ۲ اثر یکی است

«هملت پشت‌کوهی» ارتباطی با «هملت» شکسپیر ندارد/ تم ۲ اثر یکی است
2021-12-04T08:52:29+03:30
ابراهیم پشت‌کوهی که نمایش «هملت پشت‌کوهی» را به عنوان جدیدترین اثر خود روی صحنه خواهد برد تأکید کرد این اثر به لحاظ قصه و داستان ارتباطی با «هملت» ویلیام شکس...

آلودگی هوای پایتخت بازیگر «پایتخت» را راهی بیمارستان کرد

آلودگی هوای پایتخت بازیگر «پایتخت» را راهی بیمارستان کرد
2021-12-04T07:32:29+03:30
خسرو امیرصادقی تهیه‌کننده سینما و بازیگر مجموعه تلویزیونی «‌پایتخت ۵» بیان کرد که به دلیل آلودگی هوای پایتخت حدود ۵ روز است که در بیمارستان بستری است.

جذب ۶۰ هزار مخاطب به سینما بدون بازیگر چهره/ «پوست» خط‌شکنی کرد

جذب ۶۰ هزار مخاطب به سینما بدون بازیگر چهره/ «پوست» خط‌شکنی کرد
2021-12-04T06:32:29+03:30
تهیه‌کننده «پوست» بیان کرد که باید به سمت سینمای قصه ‌گو و داستانی حرکت کرد تا قصه و محتوای فیلم مخاطب را جذب کند و انحصارهایی که روی اسم‌ها و افراد است، از ...

اکران «تی‌تی» به تعویق افتاد/ نمایش در زمان مناسب‌تر

اکران «تی‌تی» به تعویق افتاد/ نمایش در زمان مناسب‌تر
2021-12-03T19:39:09+03:30
اکران فیلم سینمایی «تی‌تی» به کارگردانی آیدا پناهنده به تعویق افتاد.

در جلسه مدیران جشنواره موسیقی فجر با سرپرست معاونت هنری چه گذشت؟

در جلسه مدیران جشنواره موسیقی فجر با سرپرست معاونت هنری چه گذشت؟
2021-12-03T16:32:29+03:30
جلسه دبیر و مدیران سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر با سرپرست معاونت امور هنری برگزار شد.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)