میرنیوز

نقاشی را با کشیدن پرتره شهدا آغاز کردم/ خلق بیش از ۱۰ هزار پرتره

نقاشی را با کشیدن پرتره شهدا آغاز کردم/ خلق بیش از ۱۰ هزار پرتره 2021-10-19T15:15:45+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه نقاشی‌های عباس برزگر گنجی با عنوان «نور، نگاه، رنگ» سه شنبه ۲۷ مهر در گالری ابوالفضل عالی افتتاح شد.

عباس برزگر گنجی هنرمند نقاش با بیان اینکه حدود ۶۰ تابلوی نقاشی از کارهایش در این نمایشگاه به نمایش درآمده است، به خبرنگار مهر گفت: این آثار با موضوع طبیعت و خاصه «طبیعت ایران» است. طبیعت ایران، اقلیم‌های بسیار متنوعی دارد و به همین دلیل دست هنرمندان برای تولید محتوا در این زمینه بسیار باز است. برای مثال، فقط کافی است به سمت کویر بروید و تعدادی عکس تهیه کنید که بعد از آن می‌توانید آثاری متنوع از کویر خلق کنید که هیچکدام به دیگری شباهت ندارد.

وی همچنین به معماری اسلامی ایرانی اشاره کرد و افزود: در چند کار من نیز تأثیر از معماری اسلامی و ایرانی دیده می‌شود. در واقع معماری نیز علاوه بر طبیعت ایران، توان بالقوه‌ای است برای جذب توریست خارجی است.

نقاشی را با کشیدن پرتره شهدا آغاز کردم/ خلق بیش از ۱۰ هزار پرتره

برزگر گنجی در پاسخ به اینکه آیا برای خلق نقاشی‌هایش از عکس استفاده کرده، گفت: معمولاً عکس می‌گیرم و بعد نقاشی می‌کنم البته اسکیس هم دارم که در طبیعت کار کردم ولی عمدتاً وقتی شما از یک منظره، کادر یا قابی می‌سازید با توجه به زوایا و کاستی‌هایش نقاشی از آن خلق می‌کنید. این نگاه هنرمند نقاش است که بخواهد روی نقطه‌ای از کادر تمرکز کند و آنجا را بپردازد.

وی با بیان اینکه سبک نقاشی‌اش رئال با گرایش امپرسیونیسم است، اظهار کرد: عمده مردم کارهای هایپر رئال که شباهت به عکس داشته باشد، دوست دارند اما آثار من رئال صرف نیست و به دلیل وجود نور خورشید در آنها، گرایشی از امپرسیونیسم در آثارم وجود دارد.

برزگر گنجی در پایان درباره پیشینه کاری خود توضیح داد: نقاشی، دل مشغولی سال‌های زیادی از عمر من بود اما از سال ۱۳۶۰ نقاشی را جدی‌تر پیگیری کردم چراکه در آن سال‌ها به هنر ما برای خلق آثاری از تصاویر شهدا نیاز داشتند. من نقاشی را با کشیدن پرتره شهدا آغاز کردم و به نوعی وامدار آنها هستم. به جرأت می‌توانم بگویم تاکنون بیش از ۱۰ هزار پرتره از شهدا خلق کرده‌ام. در واقع من هنرمند نقاش تجربی هستم و این نمایشگاه، چهارمین نمایشگاه انفرادی من به حساب می‌آید.

نمایشگاه «نور، نگاه، رنگ» شامل نقاشی‌های عباس برزگر گنجی تا ۱۰ آبان روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۸ در گالری ابوالفضل عالی به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برقرار است.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

جشنواره «استیکر» محصول‌محور است/ در مرحله اول داوری سخت بود

جشنواره «استیکر» محصول‌محور است/ در مرحله اول داوری سخت بود
2021-12-08T11:57:41+03:30
سید مسعود شجاعی‌طباطبایی دبیر سومین دوره «جایزه سال استیکر» درباره داوری مرحله اول آثار این مسابقه توضیح داد.

گلچین ترانه‌های علی رستمیان منتشر شد/ همراهی نوازندگان مطرح

گلچین ترانه‌های علی رستمیان منتشر شد/ همراهی نوازندگان مطرح
2021-12-08T11:31:01+03:30
علی رستمیان از خوانندگان پیشکسوت موسیقی ایرانی در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود آلبوم «گلچین ترانه‌ها» را در دسترس مخاطبان قرار داد.

فساد اقتصادی زیر ذره‌بین رادیو/ ارائه راهکارها در «رهیافت»

فساد اقتصادی زیر ذره‌بین رادیو/ ارائه راهکارها در «رهیافت»
2021-12-08T10:51:01+03:30
رادیو اقتصاد در برنامه رهیافت راهکارهای مقابله با مفاسد اقتصادی در سیستم اداری را مورد بررسی قرار می‌دهد.

برگزاری ترکیبی جشنواره ساندنس ۲۰۲۲/ اومیکرون در حال گسترش است

برگزاری ترکیبی جشنواره ساندنس ۲۰۲۲/ اومیکرون در حال گسترش است
2021-12-08T08:51:01+03:30
مسئولان جشنواره ساندنس گفته‌اند دور جدید این رویداد را به صورت ترکیبی از برنامه‌های فیزیکی و مجازی برگزار می‌کنند زیرا سویه اومیکرون کرونا در حال گسترش است.

تیزر «فرودگاه، پرواز شماره ۷۰۷» منتشر شد/ تخفیف برای روزهای اول

تیزر «فرودگاه، پرواز شماره ۷۰۷» منتشر شد/ تخفیف برای روزهای اول
2021-12-08T08:37:41+03:30
تیزر نمایش «فرودگاه، پرواز شماره ۷۰۷» نوشته احمدرضا احمدی و کارگردانی کوروش سلیمانی در آستانه اجرای عمومی منتشر شد.

تکنیک ترنا بازی در «صورت زخمی»/ نمایش آیینی با تماشاگر زنده است

تکنیک ترنا بازی در «صورت زخمی»/ نمایش آیینی با تماشاگر زنده است
2021-12-08T08:37:41+03:30
پژمان کاشفی کارگردان نمایش «صورت زخمی» از اجرای این اثر نمایشی با استفاده از تکنیک ترنا بازی خبر داد و عنوان کرد متاسفانه این روزها دیگر افراد چندانی از این ...

سوژه در مستند گاهی علیه خود عمل می‌کند/ آیینه تمام نمای خودمان

سوژه در مستند گاهی علیه خود عمل می‌کند/ آیینه تمام نمای خودمان
2021-12-08T06:37:41+03:30
کارگردان مستند «ننه مخمل» معتقد است که گاهی سوژه در مستند علیه خود عمل می‌کند.

واکنش رییس صداوسیما به انتقادها از مصاحبه با رییس‌جمهور

واکنش رییس صداوسیما به انتقادها از مصاحبه با رییس‌جمهور
2021-12-07T19:17:41+03:30
رییس صداوسیما در واکنش به سوالی درباره مصاحبه با رییس‌جمهور که با انتقادهایی همراه بود، از گفتگوهای منصفانه و سازنده در آینده خبر داد.

برنامه معاون هنری جدید ارشاد برای شفافیت مالی و معیشت هنرمندان

برنامه معاون هنری جدید ارشاد برای شفافیت مالی و معیشت هنرمندان
2021-12-07T17:44:21+03:30
محمود سالاری معاون جدید امور هنری وزیر ارشاد توجه به شفافیت مالی و معیشت هنرمندان را جزو اولویت‌های اصلی خود در این سمت عنوان کرد.

انتقادات تند دانشجویان و پاسخ‌های صریح جبلی/ گفتند چرا شلوغش کردی!

انتقادات تند دانشجویان و پاسخ‌های صریح جبلی/ گفتند چرا شلوغش کردی!
2021-12-07T17:04:21+03:30
نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار با پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما به طرح انتقادات صریح خود درباره عملکرد این سازمان پرداختند.

صداوسیما زیر تیغ نقد دانشجویان/ جبلی: با مردم صادق خواهیم بود

صداوسیما زیر تیغ نقد دانشجویان/ جبلی: با مردم صادق خواهیم بود
2021-12-07T16:51:01+03:30
نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار با پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما به طرح انتقادات صریح خود درباره عملکرد این سازمان پرداختند.

افتتاح نمایشگاه «همین دست افشانی حروف»/ ۱۳اثر در یک ساعت فروش رفت

افتتاح نمایشگاه «همین دست افشانی حروف»/ ۱۳اثر در یک ساعت فروش رفت
2021-12-07T15:57:41+03:30
سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در افتتاحیه نمایشگاه «همین دست افشانیِ حروف» از برپایی مجازی این نمایشگاه و همچنین فروش تعدادی از ...

حراج آثار هنری راه‌اندازی می‌شود/ برخلاف نظر رهبری عمل نمی‌کنیم

حراج آثار هنری راه‌اندازی می‌شود/ برخلاف نظر رهبری عمل نمی‌کنیم
2021-12-07T15:17:42+03:30
محمود شالویی بیان کرد موانع داخلی راه‌اندازی اکسپوهای داخلی در هیچ دوره‌ای نداشتیم و در این ارتباط حتی بخش خصوصی نیز با نظارت دفتر هنرهای تجسمی ارشاد می‌توان...

صداوسیما زیر تیغ نقد دانشجویان/ تغییر یک مجری «تحول» است؟

صداوسیما زیر تیغ نقد دانشجویان/ تغییر یک مجری «تحول» است؟
2021-12-07T15:17:41+03:30
نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار با پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما به طرح انتقادات صریح خود درباره عملکرد این سازمان پرداختند.

محمود سالاری معاون امور هنری وزارت ارشاد شد

محمود سالاری معاون امور هنری وزارت ارشاد شد
2021-12-07T14:37:42+03:30
محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی، محمود سالاری را به‌عنوان معاون امور هنری این وزارتخانه منصوب کرد.

«بر سر خاک» به خبرنگاران فقید محیط زیست تقدیم شد/ خاک خواهد مُرد

«بر سر خاک» به خبرنگاران فقید محیط زیست تقدیم شد/ خاک خواهد مُرد
2021-12-07T14:24:21+03:30
مستند «بر سر خاک» به کارگردانی محسن خان جهانی با تقدیم به خبرنگاران محیط زیست و مهشاد کریمی، ریحانه یاسینی دو خبرنگار از دست رفته در سانحه واژگونی اتوبوس ارو...

شیوه مدیریت اکسپو اصلاح شود/ متناسب با شأن ایران شرکت نکردیم

شیوه مدیریت اکسپو اصلاح شود/ متناسب با شأن ایران شرکت نکردیم
2021-12-07T14:11:01+03:30
مهدی افضلی معتقد است جدی گرفتن اکسپو سبب می‌شود موضوع و شعار اکسپو متناسب با جایگاه کشورمان مطرح شود چراکه تاکنون در شأن و قواره فرهنگی در این این رویدادها ح...

سالار عقیلی «خواجوی کرمانی» شد/ حامیان کرمانی بدقولی کردند

سالار عقیلی «خواجوی کرمانی» شد/ حامیان کرمانی بدقولی کردند
2021-12-07T12:51:01+03:30
بهروز غریب‌پور کارگردان اپرای «همای همایون» با اشاره به ضبط موسیقی این اپرا با آهنگسازی بهزاد عبدی و حضور سالار عقیلی، اعلام کرد ادامه ساخت این اپرا نیازمند ...

اعضای شوراهای پروانه ساخت و نمایش آثار غیرسینمایی حکم گرفتند

اعضای شوراهای پروانه ساخت و نمایش آثار غیرسینمایی حکم گرفتند
2021-12-07T11:57:41+03:30
طی احکام جداگانه‌ای از سوی رئیس سازمان سینمایی، اعضای شورای پروانه ساخت و نمایش آثار غیر سینمایی منصوب شدند.

بازیگر «منصور» شخص بانفوذ «موج اول» است/ چالش سخت کرونا در سریال

بازیگر «منصور» شخص بانفوذ «موج اول» است/ چالش سخت کرونا در سریال
2021-12-07T11:57:41+03:30
کارگردان سریال «موج اول» همزمان با آغاز پخش آن از شبکه سوم سیما از سختی‌های ساخت این سریال که محور اصلی آن کروناست سخن گفت.

اولین کنسرت پسا کرونایی در تهران را چه کسی برگزار می‌کند؟

اولین کنسرت پسا کرونایی در تهران را چه کسی برگزار می‌کند؟
2021-12-07T09:19:09+03:30
سرانجام بعد از هفته‌ها بلاتکلیفی در عرصه برگزاری کنسرت‌های پایتخت، گویا قرار است یک کنسرت خنده با حضور حسن ریوندی، اولین اجرای زنده دوران پساکرونایی در تهران...

زنده‌یاد علی سلیمانی به تئاتر بازمی‌گردد/ «خاموشان» در سنگلج

زنده‌یاد علی سلیمانی به تئاتر بازمی‌گردد/ «خاموشان» در سنگلج
2021-12-07T07:59:09+03:30
نمایش «خاموشان» به نویسندگی سبا سلیمانی و کارگردانی علی سلیمانی و سهیلا جوادی در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود.

نمایشنامه‌خوانی‌های مولوی از نیمه دی برگزار می‌شود/ پایان در اسفند

نمایشنامه‌خوانی‌های مولوی از نیمه دی برگزار می‌شود/ پایان در اسفند
2021-12-06T14:05:50+03:30
مدیر مرکز تئاتر مولوی اعلام کرد ششمین دوره نمایشنامه‌خوانی مولوی از نیمه اول دی‌ماه سال جاری، روزهای چهارشنبه هر هفته در این مرکز برگزار می‌شود.

بخش «آوینی» به «سینماحقیقت» سنجاق نشده است/ دلیل افت کمی آثار

بخش «آوینی» به «سینماحقیقت» سنجاق نشده است/ دلیل افت کمی آثار
2021-12-06T11:25:50+03:30
نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با حضور محمد حمیدی‌مقدم دبیر این رویداد آغاز شد.

افت آماری مستندهای حاضر در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»

افت آماری مستندهای حاضر در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
2021-12-06T11:12:30+03:30
نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با حضور محمد حمیدی‌مقدم دبیر این رویداد آغاز شد.

تام هالند جا پای فرد آستر می‌گذارد/ مرد عنکبوتی در دنیای کلاسیک

تام هالند جا پای فرد آستر می‌گذارد/ مرد عنکبوتی در دنیای کلاسیک
2021-12-06T09:39:10+03:30
تام هالند تایید کرد که در نقش فرد آستر در فیلم زندگینامه‌ای از این بازیگر مطرح دوران کلاسیک ظاهر می‌شود.

راز قتل «هر کی باش خان» فاش می‌شود؟/ ضعف در آموزش نمایش ایرانی

راز قتل «هر کی باش خان» فاش می‌شود؟/ ضعف در آموزش نمایش ایرانی
2021-12-06T08:19:10+03:30
کارگردان «اگر شبی از شب‌های تهران مسافری» با اشاره به ویژگی‌های این نمایش که در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی حضور دارد از ضعف آموزش در حوزه نمایش‌های ایران...

قربانی در آلمان و سوئیس کنسرت می‌دهد/ توضیحات آقای خواننده

قربانی در آلمان و سوئیس کنسرت می‌دهد/ توضیحات آقای خواننده
2021-12-06T08:19:10+03:30
علیرضا قربانی از خوانندگان شناخته شده موسیقی ایرانی طی روزهای آینده در قالب پروژه «با من بخوان» مجموعه کنسرت‌هایی را در کشورهای آلمان و سوئیس برگزار می‌کند.

قهرمان «بی‌نشان» عافیت‌طلبی ندارد/ حرف‌هایی که در جامعه کمرنگ شد

قهرمان «بی‌نشان» عافیت‌طلبی ندارد/ حرف‌هایی که در جامعه کمرنگ شد
2021-12-06T06:19:10+03:30
راما قویدل درباره قصه و قهرمان سریال «بی‌نشان» که این روزها درگیر ساخت آن است بیان کرد که قصه درباره قهرمان است که اهل عافیت طلبی نیست وسختی ها را به جان می ...

مسئولیت سامانه‌ها و پلتفرم‌ها مطلقاً صفر نیست/ مانع رقابت نشویم

مسئولیت سامانه‌ها و پلتفرم‌ها مطلقاً صفر نیست/ مانع رقابت نشویم
2021-12-05T15:12:31+03:30
امیر خوراکیان بیان کرد هیچوقت مسئولیت سامانه‌ها و پلتفرم‌ها صفر نیست زیرا محتوای مجرمانه مشخص است اما محتوایی که ظاهرش مجرمانه نیست ولی حقی از این طریق ضایع ...
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)