میرنیوز

برای پوستر جشنواره با فیزیکدان مشورت کردم/ از کرونا اشباع شده‌ایم

برای پوستر جشنواره با فیزیکدان مشورت کردم/ از کرونا اشباع شده‌ایم 2021-10-17T14:35:51+03:30

احسان برآبادی طراح پوستر سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درباره تاثیر جریان تاییدیه این رویداد توسط اسکار بر المان‌های مورد استفاده‌اش در طراحی به خبرنگار مهر گفت: «اسکار کوالیفاید» شدن این جشنواره در نگاه من به طراحی پوستر این دوره تغییر خاصی ایجاد نکرد. زیرا ارائه یک کار خوب برایم مهم بود و تجربه مواجهه با مخاطب خارجی را هم داشتم. البته در زمینه طراحی پوستر برای فستیوال این اولین تجربه بین‌المللی من بود.

وی ادامه داد: با اینکه در دوره همه‌گیری کرونا زندگی می‌کنیم اما من این موضوع را در پوستر جشنواره ترسیم نکردم زیرا به اعتقاد من چشم مردم دیگر از این موضوع اشباع شده است و طراحی پوستر با این موضوع تاثیر مثبتی ایجاد نمی‌کند.

برآبادی بیان کرد: رنگ‌هایی که در این پوستر استفاده شده، بیانگر فضای داخل سالن سینماست و به همین دلیل تصویر پس‌زمینه تیره است. ضمن اینکه در این پوستر با نور و سایه بازی شده است و برای ایجاد کنتراست و تعریف معنی برای «سایه» بازهم نیاز بود که از رنگ‌های تیره استفاده کنم.

این طراح پوستر گفت: رنگ‌های اصلی این پوستر سبز، قرمز و آبی بود و برای رنگ‌دادن و شاداب کردن فضای پوستر از آن‌ها استفاده کردم. درباره نماد ۳۸ پوستر نیز از نوارهای فیلم عکاسی کردم. در ابتدا قصد استفاده از این موضوع را در پوستر نداشتم اما در حین عکاسی از نوارهای فیلم دیدم که یکی از این نوارها شبیه به عدد ۸ شد و جرقه این جریان از اینجا شکل گرفت که بعد در فضا آن را معلق و برایش سایه ایجاد کردم.

برآبادی اظهار کرد: به نظرم ذات کار هنری چنین نیست که لزوماً در لحظه خلق به ماندگاری‌اش فکر کنیم. طراح سعی می‌کند به هنگام خلق اثر نسبت به خروجی کارش حس و حال خوبی داشته باشد و آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. اگر آن کار پتانسیل کافی را داشته باشد، خود در تاریخ ثبت می‌شود.

این طراح پوستر توضیح داد: موضوعی که در ارتباط با پوستر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چالش برانگیز بود، درست درآمدن زاویه سایه و نور بود. برای این موضوع با یک‌فیزیکدان مشورت کردم تا ببینیم که سایه باید در چه زاویه‌ای قرار بگیرد.

وی در پایان با اشاره به استفاده از المان‌های سینمایی در طرحش بیان کرد: به هر حال این پوستر برای یک فستیوال سینمایی طراحی می‌شد و استفاده از نمادهایی که یادآور سینما باشد، شاید گاهی تکراری باشد اما لازم است.

سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

اولین کنسرت پسا کرونایی در تهران را چه کسی برگزار می‌کند؟

اولین کنسرت پسا کرونایی در تهران را چه کسی برگزار می‌کند؟
2021-12-07T09:19:09+03:30
سرانجام بعد از هفته‌ها بلاتکلیفی در عرصه برگزاری کنسرت‌های پایتخت، گویا قرار است یک کنسرت خنده با حضور حسن ریوندی، اولین اجرای زنده دوران پساکرونایی در تهران...

زنده‌یاد علی سلیمانی به تئاتر بازمی‌گردد/ «خاموشان» در سنگلج

زنده‌یاد علی سلیمانی به تئاتر بازمی‌گردد/ «خاموشان» در سنگلج
2021-12-07T07:59:09+03:30
نمایش «خاموشان» به نویسندگی سبا سلیمانی و کارگردانی علی سلیمانی و سهیلا جوادی در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود.

نمایشنامه‌خوانی‌های مولوی از نیمه دی برگزار می‌شود/ پایان در اسفند

نمایشنامه‌خوانی‌های مولوی از نیمه دی برگزار می‌شود/ پایان در اسفند
2021-12-06T14:05:50+03:30
مدیر مرکز تئاتر مولوی اعلام کرد ششمین دوره نمایشنامه‌خوانی مولوی از نیمه اول دی‌ماه سال جاری، روزهای چهارشنبه هر هفته در این مرکز برگزار می‌شود.

بخش «آوینی» به «سینماحقیقت» سنجاق نشده است/ دلیل افت کمی آثار

بخش «آوینی» به «سینماحقیقت» سنجاق نشده است/ دلیل افت کمی آثار
2021-12-06T11:25:50+03:30
نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با حضور محمد حمیدی‌مقدم دبیر این رویداد آغاز شد.

افت آماری مستندهای حاضر در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»

افت آماری مستندهای حاضر در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
2021-12-06T11:12:30+03:30
نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با حضور محمد حمیدی‌مقدم دبیر این رویداد آغاز شد.

تام هالند جا پای فرد آستر می‌گذارد/ مرد عنکبوتی در دنیای کلاسیک

تام هالند جا پای فرد آستر می‌گذارد/ مرد عنکبوتی در دنیای کلاسیک
2021-12-06T09:39:10+03:30
تام هالند تایید کرد که در نقش فرد آستر در فیلم زندگینامه‌ای از این بازیگر مطرح دوران کلاسیک ظاهر می‌شود.

راز قتل «هر کی باش خان» فاش می‌شود؟/ ضعف در آموزش نمایش ایرانی

راز قتل «هر کی باش خان» فاش می‌شود؟/ ضعف در آموزش نمایش ایرانی
2021-12-06T08:19:10+03:30
کارگردان «اگر شبی از شب‌های تهران مسافری» با اشاره به ویژگی‌های این نمایش که در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی حضور دارد از ضعف آموزش در حوزه نمایش‌های ایران...

قربانی در آلمان و سوئیس کنسرت می‌دهد/ توضیحات آقای خواننده

قربانی در آلمان و سوئیس کنسرت می‌دهد/ توضیحات آقای خواننده
2021-12-06T08:19:10+03:30
علیرضا قربانی از خوانندگان شناخته شده موسیقی ایرانی طی روزهای آینده در قالب پروژه «با من بخوان» مجموعه کنسرت‌هایی را در کشورهای آلمان و سوئیس برگزار می‌کند.

قهرمان «بی‌نشان» عافیت‌طلبی ندارد/ حرف‌هایی که در جامعه کمرنگ شد

قهرمان «بی‌نشان» عافیت‌طلبی ندارد/ حرف‌هایی که در جامعه کمرنگ شد
2021-12-06T06:19:10+03:30
راما قویدل درباره قصه و قهرمان سریال «بی‌نشان» که این روزها درگیر ساخت آن است بیان کرد که قصه درباره قهرمان است که اهل عافیت طلبی نیست وسختی ها را به جان می ...

مسئولیت سامانه‌ها و پلتفرم‌ها مطلقاً صفر نیست/ مانع رقابت نشویم

مسئولیت سامانه‌ها و پلتفرم‌ها مطلقاً صفر نیست/ مانع رقابت نشویم
2021-12-05T15:12:31+03:30
امیر خوراکیان بیان کرد هیچوقت مسئولیت سامانه‌ها و پلتفرم‌ها صفر نیست زیرا محتوای مجرمانه مشخص است اما محتوایی که ظاهرش مجرمانه نیست ولی حقی از این طریق ضایع ...

هیات امنا و هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شدند

هیات امنا و هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شدند
2021-12-05T15:12:30+03:30
محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی اعضای هیأت امنا و هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران را منصوب کرد.

«نخ دندان» به ایتالیا می رود/ ۳۰ ثانیه حرف نزنیم!

«نخ دندان» به ایتالیا می رود/ ۳۰ ثانیه حرف نزنیم!
2021-12-05T13:39:10+03:30
فیلم کوتاه «نخ دندان» به کارگردانی سعید صادقی و فرشاد هاشمی به جشنواره «سدیچیکورتو» ایتالیا راه پیدا کرد.

«اِنکانتو» در صدر هفته کم رونق باکس آفیس آمریکا قرار گرفت

«اِنکانتو» در صدر هفته کم رونق باکس آفیس آمریکا قرار گرفت
2021-12-05T10:52:30+03:30
این هفته برای باکس آفیس آمریکا خوب نبود، اما ۲ فیلم بزرگ دیگر تا پایان سال جاری میلادی از راه می‌رسند.

«راه جنون» دو موزیسین ایرانی به بازار موسیقی می‌رسد

«راه جنون» دو موزیسین ایرانی به بازار موسیقی می‌رسد
2021-12-05T09:32:29+03:30
بهداد بابایی و نوید افقه از نوازندگان صاحب سبک و شناخته شده موسیقی ایرانی طی روزهای آینده از تازه‌ترین آلبوم موسیقایی خود به نام «راه جنون» رونمایی می‌کنند.

چالش دعوت از روان‌شناس متخصص/ مردم نمی‌دانند با اضطراب چه کنند؟

چالش دعوت از روان‌شناس متخصص/ مردم نمی‌دانند با اضطراب چه کنند؟
2021-12-05T07:59:10+03:30
تهیه‌کننده برنامه‌های مرتبط با حوزه روان‌شناسی در رادیو سلامت از چالش دعوت روان‌شناسان دوره دیده و باتجربه سخن گفت.

«چلچراغ» استادمحمد به محراب می‌رود/ خاموشی یک تماشاخانه قدیمی

«چلچراغ» استادمحمد به محراب می‌رود/ خاموشی یک تماشاخانه قدیمی
2021-12-05T07:59:09+03:30
رضا علوی از اجرای نمایش «چلچراغ» نوشته محمود استادمحمد در تماشاخانه محراب خبر داد.

«جنگ جهانی سوم» در شمال ادامه دارد/ مصائب پلتفرم‌ها برای سینما

«جنگ جهانی سوم» در شمال ادامه دارد/ مصائب پلتفرم‌ها برای سینما
2021-12-04T14:25:50+03:30
مهران ملکوتی صدابردار فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی از ادامه تصویربرداری این پروژه در شمال خبر داد.

سیلوستر استالونه نمایشگاه هنری زد/ شاید باید نقاش می‌شدم!

سیلوستر استالونه نمایشگاه هنری زد/ شاید باید نقاش می‌شدم!
2021-12-04T14:25:49+03:30
نمایشگاه آثار نقاشی سیلوستر استالونه که به تازگی در آلمان افتتاح شده است جامع‌ترین نمایش از تمام آثار هنری بازیگر و کارگردان هالیوودی است که از ۶ دهه پیش شرو...

«جنگ جهانی سوم» در تهران ادامه دارد/ مصائب پلتفرم‌ها برای سینما

«جنگ جهانی سوم» در تهران ادامه دارد/ مصائب پلتفرم‌ها برای سینما
2021-12-04T14:12:29+03:30
مهران ملکوتی صدابردار فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی از ادامه تصویربرداری این پروژه در شمال تهران خبر داد.

دانشگاه‌ها توجهی به نمایش‌های آیینی سنتی ندارند/ تبلیغ مجازی!

دانشگاه‌ها توجهی به نمایش‌های آیینی سنتی ندارند/ تبلیغ مجازی!
2021-12-04T12:39:09+03:30
دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در نشست خبری این جشنواره نبود توجه لازم از سوی دانشگاه‌ها به نمایش‌های آیینی و سنتی را دلیل ضعف آموزش ...

«اپیدمی» و «نوار زرد۲» به تلویزیون می‌آیند/سریال ۴ قسمتی در شبکه۱

«اپیدمی» و «نوار زرد۲» به تلویزیون می‌آیند/سریال ۴ قسمتی در شبکه۱
2021-12-04T11:59:09+03:30
سه سریال جدید «خط مقدم»، «نوار زرد ۲» و «اپیدمی» به آنتن شبکه‌های یک، دو و سه می‌رسند.

کارگردان «لباس شخصی» با «ضد» به فجر می‌آید/ یک درام سیاسی و ملتهب

کارگردان «لباس شخصی» با «ضد» به فجر می‌آید/ یک درام سیاسی و ملتهب
2021-12-04T11:05:50+03:30
دومین فیلم سینمایی امیرعباس ربیعی با نام «ضد» این روزها در سکوت خبری پیش می‌رود تا برای چهلمین جشنواره فیلم فجر آماده شود.

افتتاح نمایشگاه «نغمه مانا»/ شجریان ادبیات را دوباره معنا کرد

افتتاح نمایشگاه «نغمه مانا»/ شجریان ادبیات را دوباره معنا کرد
2021-12-04T10:52:29+03:30
نمایشگاه پوستر، نشانه و خوشنویسی «نغمه مانا» ۱۲ آذرماه باحضور غلامحسین امیرخانی، حسین علیزاده و همایون شجریان توسط انجمن طراحان گرافیک، انجمن خوشنویسان و خان...

«هملت پشت‌کوهی» ارتباطی با «هملت» شکسپیر ندارد/ تم ۲ اثر یکی است

«هملت پشت‌کوهی» ارتباطی با «هملت» شکسپیر ندارد/ تم ۲ اثر یکی است
2021-12-04T08:52:29+03:30
ابراهیم پشت‌کوهی که نمایش «هملت پشت‌کوهی» را به عنوان جدیدترین اثر خود روی صحنه خواهد برد تأکید کرد این اثر به لحاظ قصه و داستان ارتباطی با «هملت» ویلیام شکس...

آلودگی هوای پایتخت بازیگر «پایتخت» را راهی بیمارستان کرد

آلودگی هوای پایتخت بازیگر «پایتخت» را راهی بیمارستان کرد
2021-12-04T07:32:29+03:30
خسرو امیرصادقی تهیه‌کننده سینما و بازیگر مجموعه تلویزیونی «‌پایتخت ۵» بیان کرد که به دلیل آلودگی هوای پایتخت حدود ۵ روز است که در بیمارستان بستری است.

جذب ۶۰ هزار مخاطب به سینما بدون بازیگر چهره/ «پوست» خط‌شکنی کرد

جذب ۶۰ هزار مخاطب به سینما بدون بازیگر چهره/ «پوست» خط‌شکنی کرد
2021-12-04T06:32:29+03:30
تهیه‌کننده «پوست» بیان کرد که باید به سمت سینمای قصه ‌گو و داستانی حرکت کرد تا قصه و محتوای فیلم مخاطب را جذب کند و انحصارهایی که روی اسم‌ها و افراد است، از ...

اکران «تی‌تی» به تعویق افتاد/ نمایش در زمان مناسب‌تر

اکران «تی‌تی» به تعویق افتاد/ نمایش در زمان مناسب‌تر
2021-12-03T19:39:09+03:30
اکران فیلم سینمایی «تی‌تی» به کارگردانی آیدا پناهنده به تعویق افتاد.

در جلسه مدیران جشنواره موسیقی فجر با سرپرست معاونت هنری چه گذشت؟

در جلسه مدیران جشنواره موسیقی فجر با سرپرست معاونت هنری چه گذشت؟
2021-12-03T16:32:29+03:30
جلسه دبیر و مدیران سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر با سرپرست معاونت امور هنری برگزار شد.

پردیس «چارسو» خانه پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» شد

پردیس «چارسو» خانه پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» شد
2021-12-03T14:59:09+03:30
بخش‌هایی از برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به صورت محدود در پردیس سینمایی «چارسو» انجام می‌شود.

دوباره بچه‌دار شدن بد نیست/ وقت بها دادن به سریال‌سازی است

دوباره بچه‌دار شدن بد نیست/ وقت بها دادن به سریال‌سازی است
2021-12-03T14:19:09+03:30
حدیث میرامینی بازیگر سینما و تلویزیون با حضور در برنامه «سریالیست» به ارایه توضیحاتی درباره کارنامه کاری خود پرداخت.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)