میرنیوز

سمپوزیوم «اتنوموزیکولوژی» برگزار می‌شود/ اعلام جزییات فراخوان

سمپوزیوم «اتنوموزیکولوژی» برگزار می‌شود/ اعلام جزییات فراخوان 2021-10-16T08:55:45+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، گروه موسیقی‌شناسی دانشکده موسیقی دانشگاه هنر با همکاری شورای بین المللی موسیقی سنتی (ICTM) به منظور معرفی دستاوردهای یک سال گذشته اتنوموزیکولوژی در ایران و معرفی فعالیت های علمی و میدانی در حوزه قوم‌موسیقی‌شناسی و همچنین ایجاد پیوند میان پژوهشگران این حوزه، اولین سمپوزیوم «اتنوموزیکولوژی» ایران را در ۲۱ آذر ماه سال ۱۴۰۰ با دبیری محمدرضا آزاده فر برگزار می کند.

در متن فراخوان این رویداد آمده است:

اهداف سمپوزیوم : به اشتراک گذاشتن آخرین دستاوردهای مطالعات اتنوموزیکولوژی در ایران، پیوند و آشنایی دانشجویان، اساتید و پژوهشگران مطالعات موسیقی شناسی ایرانی و قوم‌موسیقی‌شناسی، ارتقای فرهنگ مطالعات آکادمیک موسیقی در ایران، معرفی فعالیت های شورای بین‌المللی موسیقی سنتی (ICTM).

رویکرد و موضوع سمپوزیوم: رویکرد و موضوع اولین دوره سمپوزیوم آزاد است و به ارائه‌ مطالعات موسیقی شناسی ایرانی و آخرین دستاوردهای میدانی در حوزه‌ قوم‌موسیقی‌شناسی می‌پردازد.

محل برگزاری سمپوزیوم: محل برگزاری سمپوزیوم دانشگاه هنر است.

شرایط شرکت‌کنندگان مجاز: تمامی پژوهشگران حوزه موسیقی شناسی و اتنوموزیکولوژی شامل دانشجویان فعلی دانش آموختگان، اعضای هیأت علمی و پژوهشگران آزاد مجاز به شرکت در این سمپوزیوم هستند.

گاه شمار سمپوزیوم : مهلت ارسال چکیده: ۱۵ آبان ماه، تاریخ داوری و اعلام اسامی منتخب: ۲۵ آبان ماه، تاریخ برگزاری سمپوزیوم: ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۰

ارکان سمپوزیوم : دبیر سمپوزیوم و نماینده ICTM: محمدرضا آزاده‌فر، شورای علمی سمپوزیوم: محمدرضا آزاده‌فر، ساسان فاطمی، حسین میثمی، هومان اسعدی، حمید عسکری.

هزینه شرکت در سمپوزیوم : متقاضیان ارائه: پنجاه هزار تومان، شنوندگان و تماشاگران: رایگان

فرمت آماده سازی چکیده : در متن چکیده از ذکر مقدمات و کلیات خودداری شود و مستقیماً به مساله‌ مورد مطالعه، اهداف آن، اساس کار و میزان موفقیت این مطالعه با استناد به نتایج کار به طور مختصر اشاره شود. طول چکیده، کمتر از ۲۵۰ و بیشتر از ۳۵۰ کلمه نباشد. چکیده باید به تنهایی کامل و فقط دارای یک پاراگراف باشد.

واژه های کلیدی: بین ۵ الی ۷ واژه که با ویرگول، از هم جدا شده و در یک خط باشند. (۱۲ بی نازنین پررنگ)

سمپوزیوم «اتنوموزیکولوژی» برگزار می‌شود/ اعلام جزییات فراخوان

شیوه ارسال چکیده مقالات : ارسال چکیده مقاله در فرمت word به ایمیل دبیرخانه سمپوزیوم music.event@art.ac.ir

شیوه نامه و معیارهای ارزیابی مقالات: میزان تناسب محتوای مقاله با موضوع و محورهای کنفرانس چقدر است؟، میزان نوآوری و بدیع بودن مقاله در چه حدی است؟، غنای تحلیلی و قوت استدلال مقاله در چه حدی است؟، پیشینه موضوع تا چه حد مورد مطالعه و ارجاع قرار گرفته است؟، تا چه اندازه عنوان مقاله با محتوای آن تناسب دارد؟، مقاله تا چه حد حاوی پرسش اساسی و فرضیات مناسب است؟، مبانی و چارچوب نظری مقاله تا چه اندازه با موضوع تناسب دارد؟، پرداختن به این موضوع تا چه اندازه حائز اهمیت است؟، روش تحقیق تا چه اندازه با موضوع تناسب دارد؟، جامعیت مقاله، انسجام ساختاری و تناسب بخش ها و پیوستگی مطالب آن در چه حدی است؟، جمع بندی و نتیجه گیری مناسب و ارائه پیشنهادات مشخص در مقاله تا چه اندازه رعایت شده است؟، تا چه اندازه اصول و قواعد نگارش ادبی و علمی و پیراسته بودن متن از غلط های املایی و متنی رعایت شده است؟، میزان اعتبار مراجع، روزآمد بودن آنها، رعایت امانت و شیوه مناسب ارجاع دهی مقاله در چه حدی است؟، اصول علمی و اعتبار کار میدانی در مقاله در چه حدی رعایت شده است؟

سایر موارد: پروتکل‌ها و تمهیدات بهداشتی لازم جهت پیش گیری از بیماری کرونا در نظر گرفته شده و رعایت خواهد شد.

نشانی دبیرخانه سمپوزیوم : استان البرز، کرج، میدان آزادگان، خیابان مطهری بلوار نبوت، خیابان بوعلی، دانشگاه هنر، دانشکده موسیقی.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

سالار عقیلی «خواجوی کرمانی» شد/ حامیان کرمانی بدقولی کردند

سالار عقیلی «خواجوی کرمانی» شد/ حامیان کرمانی بدقولی کردند
2021-12-07T12:51:01+03:30
بهروز غریب‌پور کارگردان اپرای «همای همایون» با اشاره به ضبط موسیقی این اپرا با آهنگسازی بهزاد عبدی و حضور سالار عقیلی، اعلام کرد ادامه ساخت این اپرا نیازمند ...

اعضای شوراهای پروانه ساخت و نمایش آثار غیرسینمایی حکم گرفتند

اعضای شوراهای پروانه ساخت و نمایش آثار غیرسینمایی حکم گرفتند
2021-12-07T11:57:41+03:30
طی احکام جداگانه‌ای از سوی رئیس سازمان سینمایی، اعضای شورای پروانه ساخت و نمایش آثار غیر سینمایی منصوب شدند.

بازیگر «منصور» شخص بانفوذ «موج اول» است/ چالش سخت کرونا در سریال

بازیگر «منصور» شخص بانفوذ «موج اول» است/ چالش سخت کرونا در سریال
2021-12-07T11:57:41+03:30
کارگردان سریال «موج اول» همزمان با آغاز پخش آن از شبکه سوم سیما از سختی‌های ساخت این سریال که محور اصلی آن کروناست سخن گفت.

اولین کنسرت پسا کرونایی در تهران را چه کسی برگزار می‌کند؟

اولین کنسرت پسا کرونایی در تهران را چه کسی برگزار می‌کند؟
2021-12-07T09:19:09+03:30
سرانجام بعد از هفته‌ها بلاتکلیفی در عرصه برگزاری کنسرت‌های پایتخت، گویا قرار است یک کنسرت خنده با حضور حسن ریوندی، اولین اجرای زنده دوران پساکرونایی در تهران...

زنده‌یاد علی سلیمانی به تئاتر بازمی‌گردد/ «خاموشان» در سنگلج

زنده‌یاد علی سلیمانی به تئاتر بازمی‌گردد/ «خاموشان» در سنگلج
2021-12-07T07:59:09+03:30
نمایش «خاموشان» به نویسندگی سبا سلیمانی و کارگردانی علی سلیمانی و سهیلا جوادی در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود.

نمایشنامه‌خوانی‌های مولوی از نیمه دی برگزار می‌شود/ پایان در اسفند

نمایشنامه‌خوانی‌های مولوی از نیمه دی برگزار می‌شود/ پایان در اسفند
2021-12-06T14:05:50+03:30
مدیر مرکز تئاتر مولوی اعلام کرد ششمین دوره نمایشنامه‌خوانی مولوی از نیمه اول دی‌ماه سال جاری، روزهای چهارشنبه هر هفته در این مرکز برگزار می‌شود.

بخش «آوینی» به «سینماحقیقت» سنجاق نشده است/ دلیل افت کمی آثار

بخش «آوینی» به «سینماحقیقت» سنجاق نشده است/ دلیل افت کمی آثار
2021-12-06T11:25:50+03:30
نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با حضور محمد حمیدی‌مقدم دبیر این رویداد آغاز شد.

افت آماری مستندهای حاضر در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»

افت آماری مستندهای حاضر در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
2021-12-06T11:12:30+03:30
نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با حضور محمد حمیدی‌مقدم دبیر این رویداد آغاز شد.

تام هالند جا پای فرد آستر می‌گذارد/ مرد عنکبوتی در دنیای کلاسیک

تام هالند جا پای فرد آستر می‌گذارد/ مرد عنکبوتی در دنیای کلاسیک
2021-12-06T09:39:10+03:30
تام هالند تایید کرد که در نقش فرد آستر در فیلم زندگینامه‌ای از این بازیگر مطرح دوران کلاسیک ظاهر می‌شود.

راز قتل «هر کی باش خان» فاش می‌شود؟/ ضعف در آموزش نمایش ایرانی

راز قتل «هر کی باش خان» فاش می‌شود؟/ ضعف در آموزش نمایش ایرانی
2021-12-06T08:19:10+03:30
کارگردان «اگر شبی از شب‌های تهران مسافری» با اشاره به ویژگی‌های این نمایش که در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی حضور دارد از ضعف آموزش در حوزه نمایش‌های ایران...

قربانی در آلمان و سوئیس کنسرت می‌دهد/ توضیحات آقای خواننده

قربانی در آلمان و سوئیس کنسرت می‌دهد/ توضیحات آقای خواننده
2021-12-06T08:19:10+03:30
علیرضا قربانی از خوانندگان شناخته شده موسیقی ایرانی طی روزهای آینده در قالب پروژه «با من بخوان» مجموعه کنسرت‌هایی را در کشورهای آلمان و سوئیس برگزار می‌کند.

قهرمان «بی‌نشان» عافیت‌طلبی ندارد/ حرف‌هایی که در جامعه کمرنگ شد

قهرمان «بی‌نشان» عافیت‌طلبی ندارد/ حرف‌هایی که در جامعه کمرنگ شد
2021-12-06T06:19:10+03:30
راما قویدل درباره قصه و قهرمان سریال «بی‌نشان» که این روزها درگیر ساخت آن است بیان کرد که قصه درباره قهرمان است که اهل عافیت طلبی نیست وسختی ها را به جان می ...

مسئولیت سامانه‌ها و پلتفرم‌ها مطلقاً صفر نیست/ مانع رقابت نشویم

مسئولیت سامانه‌ها و پلتفرم‌ها مطلقاً صفر نیست/ مانع رقابت نشویم
2021-12-05T15:12:31+03:30
امیر خوراکیان بیان کرد هیچوقت مسئولیت سامانه‌ها و پلتفرم‌ها صفر نیست زیرا محتوای مجرمانه مشخص است اما محتوایی که ظاهرش مجرمانه نیست ولی حقی از این طریق ضایع ...

هیات امنا و هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شدند

هیات امنا و هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شدند
2021-12-05T15:12:30+03:30
محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی اعضای هیأت امنا و هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران را منصوب کرد.

«نخ دندان» به ایتالیا می رود/ ۳۰ ثانیه حرف نزنیم!

«نخ دندان» به ایتالیا می رود/ ۳۰ ثانیه حرف نزنیم!
2021-12-05T13:39:10+03:30
فیلم کوتاه «نخ دندان» به کارگردانی سعید صادقی و فرشاد هاشمی به جشنواره «سدیچیکورتو» ایتالیا راه پیدا کرد.

«اِنکانتو» در صدر هفته کم رونق باکس آفیس آمریکا قرار گرفت

«اِنکانتو» در صدر هفته کم رونق باکس آفیس آمریکا قرار گرفت
2021-12-05T10:52:30+03:30
این هفته برای باکس آفیس آمریکا خوب نبود، اما ۲ فیلم بزرگ دیگر تا پایان سال جاری میلادی از راه می‌رسند.

«راه جنون» دو موزیسین ایرانی به بازار موسیقی می‌رسد

«راه جنون» دو موزیسین ایرانی به بازار موسیقی می‌رسد
2021-12-05T09:32:29+03:30
بهداد بابایی و نوید افقه از نوازندگان صاحب سبک و شناخته شده موسیقی ایرانی طی روزهای آینده از تازه‌ترین آلبوم موسیقایی خود به نام «راه جنون» رونمایی می‌کنند.

چالش دعوت از روان‌شناس متخصص/ مردم نمی‌دانند با اضطراب چه کنند؟

چالش دعوت از روان‌شناس متخصص/ مردم نمی‌دانند با اضطراب چه کنند؟
2021-12-05T07:59:10+03:30
تهیه‌کننده برنامه‌های مرتبط با حوزه روان‌شناسی در رادیو سلامت از چالش دعوت روان‌شناسان دوره دیده و باتجربه سخن گفت.

«چلچراغ» استادمحمد به محراب می‌رود/ خاموشی یک تماشاخانه قدیمی

«چلچراغ» استادمحمد به محراب می‌رود/ خاموشی یک تماشاخانه قدیمی
2021-12-05T07:59:09+03:30
رضا علوی از اجرای نمایش «چلچراغ» نوشته محمود استادمحمد در تماشاخانه محراب خبر داد.

«جنگ جهانی سوم» در شمال ادامه دارد/ مصائب پلتفرم‌ها برای سینما

«جنگ جهانی سوم» در شمال ادامه دارد/ مصائب پلتفرم‌ها برای سینما
2021-12-04T14:25:50+03:30
مهران ملکوتی صدابردار فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی از ادامه تصویربرداری این پروژه در شمال خبر داد.

سیلوستر استالونه نمایشگاه هنری زد/ شاید باید نقاش می‌شدم!

سیلوستر استالونه نمایشگاه هنری زد/ شاید باید نقاش می‌شدم!
2021-12-04T14:25:49+03:30
نمایشگاه آثار نقاشی سیلوستر استالونه که به تازگی در آلمان افتتاح شده است جامع‌ترین نمایش از تمام آثار هنری بازیگر و کارگردان هالیوودی است که از ۶ دهه پیش شرو...

«جنگ جهانی سوم» در تهران ادامه دارد/ مصائب پلتفرم‌ها برای سینما

«جنگ جهانی سوم» در تهران ادامه دارد/ مصائب پلتفرم‌ها برای سینما
2021-12-04T14:12:29+03:30
مهران ملکوتی صدابردار فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی از ادامه تصویربرداری این پروژه در شمال تهران خبر داد.

دانشگاه‌ها توجهی به نمایش‌های آیینی سنتی ندارند/ تبلیغ مجازی!

دانشگاه‌ها توجهی به نمایش‌های آیینی سنتی ندارند/ تبلیغ مجازی!
2021-12-04T12:39:09+03:30
دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در نشست خبری این جشنواره نبود توجه لازم از سوی دانشگاه‌ها به نمایش‌های آیینی و سنتی را دلیل ضعف آموزش ...

«اپیدمی» و «نوار زرد۲» به تلویزیون می‌آیند/سریال ۴ قسمتی در شبکه۱

«اپیدمی» و «نوار زرد۲» به تلویزیون می‌آیند/سریال ۴ قسمتی در شبکه۱
2021-12-04T11:59:09+03:30
سه سریال جدید «خط مقدم»، «نوار زرد ۲» و «اپیدمی» به آنتن شبکه‌های یک، دو و سه می‌رسند.

کارگردان «لباس شخصی» با «ضد» به فجر می‌آید/ یک درام سیاسی و ملتهب

کارگردان «لباس شخصی» با «ضد» به فجر می‌آید/ یک درام سیاسی و ملتهب
2021-12-04T11:05:50+03:30
دومین فیلم سینمایی امیرعباس ربیعی با نام «ضد» این روزها در سکوت خبری پیش می‌رود تا برای چهلمین جشنواره فیلم فجر آماده شود.

افتتاح نمایشگاه «نغمه مانا»/ شجریان ادبیات را دوباره معنا کرد

افتتاح نمایشگاه «نغمه مانا»/ شجریان ادبیات را دوباره معنا کرد
2021-12-04T10:52:29+03:30
نمایشگاه پوستر، نشانه و خوشنویسی «نغمه مانا» ۱۲ آذرماه باحضور غلامحسین امیرخانی، حسین علیزاده و همایون شجریان توسط انجمن طراحان گرافیک، انجمن خوشنویسان و خان...

«هملت پشت‌کوهی» ارتباطی با «هملت» شکسپیر ندارد/ تم ۲ اثر یکی است

«هملت پشت‌کوهی» ارتباطی با «هملت» شکسپیر ندارد/ تم ۲ اثر یکی است
2021-12-04T08:52:29+03:30
ابراهیم پشت‌کوهی که نمایش «هملت پشت‌کوهی» را به عنوان جدیدترین اثر خود روی صحنه خواهد برد تأکید کرد این اثر به لحاظ قصه و داستان ارتباطی با «هملت» ویلیام شکس...

آلودگی هوای پایتخت بازیگر «پایتخت» را راهی بیمارستان کرد

آلودگی هوای پایتخت بازیگر «پایتخت» را راهی بیمارستان کرد
2021-12-04T07:32:29+03:30
خسرو امیرصادقی تهیه‌کننده سینما و بازیگر مجموعه تلویزیونی «‌پایتخت ۵» بیان کرد که به دلیل آلودگی هوای پایتخت حدود ۵ روز است که در بیمارستان بستری است.

جذب ۶۰ هزار مخاطب به سینما بدون بازیگر چهره/ «پوست» خط‌شکنی کرد

جذب ۶۰ هزار مخاطب به سینما بدون بازیگر چهره/ «پوست» خط‌شکنی کرد
2021-12-04T06:32:29+03:30
تهیه‌کننده «پوست» بیان کرد که باید به سمت سینمای قصه ‌گو و داستانی حرکت کرد تا قصه و محتوای فیلم مخاطب را جذب کند و انحصارهایی که روی اسم‌ها و افراد است، از ...

اکران «تی‌تی» به تعویق افتاد/ نمایش در زمان مناسب‌تر

اکران «تی‌تی» به تعویق افتاد/ نمایش در زمان مناسب‌تر
2021-12-03T19:39:09+03:30
اکران فیلم سینمایی «تی‌تی» به کارگردانی آیدا پناهنده به تعویق افتاد.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)