میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جدیدترین فیلم جیمز باند یعنی «زمانی برای مردن نیست» میتواند امسال شانس خود را در باکس آفیس چین امتحان کند، اما باید از سانسور رسمی این کشور عبور کند تا وارد بزرگترین بازار فیلم جهان شود.
با وجود اینکه هنوز تاریخ اکران رسمی تعیین نشده، مسلماً این خبر خوبی برای هالیوود است چون این بلاکباستر باید فروش جهانی قدرتمندی داشته باشد تا بودجه عظیم ۲۰۰ میلیون دلاری خود را جبران کند.
فیلم در ابتدا قرار بود دوم آوریل در آمریکای شمالی اکران شود اما این تاریخ به دلیل ادامه پاندمی به هشتم اکتبر منتقل شد. فیلم همچنین وارد تعدادی از بازارهای اروپایی و آسیایی از جمله هنگ کنگ و تایوان خواهد شد و این اتفاق زودتر و در تاریخهای بیستونهم سپتامبر و اول اکتبر میافتد.
اگر تاریخ اکران فیلم در بازار چین بیش از حد به تعویق بیفتد، این احتمال وجود دارد که انتشار نسخههای غیرقانونی فیلم باعث ضربه خوردن به فروش آن در بزرگترین بازار دنیا شود.
با این حال احتمال اکران همزمان در چین وجود ندارد چون تمام آن تاریخها در میان تعطیلات یک هفتهای روز ملی چین هستند که از روز اول اکتبر آغاز میشود. در این بازه هیچ فیلم خارجی اکران نمیشود تا چین بتواند پروژههای میهنپرستانه خودش را پخش کند. از جمله فیلمهای بزرگ امسال میتوان از «نبرد دریاچه چانگژین» نام برد که یک فیلم جنگی است.
«زمانی برای مردن نیست» همچنین ممکن است بخشی از سهم فروش «تلماسه» را به خود اختصاص دهد که آن هم از سانسور داخلی چین عبور کرده و تایید شده که اکران خواهد شد اما تاریخ دقیقی برایش معین نشده است. «تلماسه» همچنین در هنگ کنگ، تایوان و دیگر بازارهای بینالمللی در اواسط سپتامبر اکران خواهد شد.
چین با اکران فیلم قبلی جیمز باند یعنی «اسپکتر» به مهمترین بازار خارجی آن بدل شد. آن فیلم ۸۸۱ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی فروخت که ۸۴ میلیون آن از چین آمد. چین همچنین چهارمین بازار بزرگ برای «اسکایفال» بود و ۵۹ میلیون دلار فروش را برای آن فیلم به ارمغان آورد.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان