میرنیوز
روانبخش صادقی نویسنده و کارگردان، عضو هیأت مدیره خانه سینما و عضو شورای عالی خانه هنرمندان ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به از سرگیری فعالیت نمایشگاهها در خانه هنرمندان، بیان کرد: کرونا یک رویداد جهانی بود و همه دنیا از آن آسیب دید اما مهم است که در همین وضعیت از فرصتها بهره برد و خلاقیتهایی را رقم زد. برای مثال چین سالنهای سینمای خود را ناگزیر به دنبال فراهم نبودن امکان نمایش فیلم، به گیمرها اجاره میدهد و چه چیز بهتر از اینکه بازیهای رایانهای روی پرده باکیفیت سینما انجام شود. خانه هنرمندان ایران برندی است که باید در هر شرایطی آن را حفظ کرد.
وی بیان کرد: با کارها و ایدههای خلاقانه و استفاده از ابزارها و تجهیزات به روز میتوان از ظرفیتهای این مجموعه نیز بهرهبرداری کرد. در همه جای دنیا شهرداریها حمایت از مراکز فرهنگی و هنری را در دستورکار خود دارند.
صادقی با اشاره به اینکه نباید خانه هنرمندان ایران را صرفاً به عنوان یک گالری نگاه کرد، گفت: بخشی از فعالیتهای خانه هنرمندان ایران باید صرف حمایت از هنرمندان جوان شود و موقعیتی برای دیده شدن آثارشان فراهم کند. به اعتقاد من، ترکیب فعلی نمایشگاههای دایر در خانه هنرمندان ایران نیز این رویکرد را ثابت میکند؛ همچنان که مخاطبانی برای تماشای نمایشگاه هنرمندی شناخته شده به خانه هنرمندان میآیند، در کنارش از نمایشگاههای دیگر هنرمندان جوان هم دیدن میکنند.
وی در پاسخ به این پرسش که چقدر از ظرفیتهای فضای مجازی و گالریهای آنلاین در دوران کرونا خوب استفاده شد، توضیح داد: آنقدر که ظرفیت وجود دارد، خوب عمل نکردهایم. البته برنامههای لایو اینستاگرام که برای رشتههای مختلف تقریباً هر روز برگزار میشود، مخاطبان زیادی دارد و دقیقاً به حفظ برند خانه هنرمندان و همچنین گسترش مخاطبان و برنامههایش کمک کرده است.
این عضو شورای عالی خانه هنرمندان ایران درباره تعامل مجموعه با انجمنهای زیرمجموعهاش نیز گفت: من به عنوان نماینده خانه سینما در شورای عالی حضور دارم و هر انجمن نیز نمایندهای حضور دارد تا حقوق صنفی مطرح شود. این انجمنها و صنوف فضایی به وجود آورده است که وقتی به در بسته میخوریم، میتوانیم به فعالیتهای صنفی دلخوش و امیدوار باشیم و کاری را پیش ببریم.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان