میرنیوز

قطعه ای برای نوروز ۱۴۰۰ منتشر می کنم/ طاقچه بالای سرمایه گذاران

قطعه ای برای نوروز ۱۴۰۰ منتشر می کنم/ طاقچه بالای سرمایه گذاران 2021-02-28T10:31:06+03:30

متین رضوانی پور پژوهشگر و نوازنده موسیقی ایرانی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به تازه ترین فعالیت های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: متاسفانه در ایام کرونا نمی توانستم به طور کامل به انجام کارهای پژوهشی در حوزه موسیقی بپردازم بنابراین تلاش کردم عمده فعالیت هایم در حوزه موسیقی را معطوف به فراگیری دوره های تنظیم و آهنگسازی بگذرانم که متاسفانه یا خوشبختانه با حوزه های کاری قبلی من تفاوت داشت اما چون واقعا دوست ندارم رابطه عمیقم با موسیقی قطع شود ناگزیر شدم تا در بخش دیگری از موسیقی فعالیت های خودم را ادامه دهم. کما اینکه همچنان علاقه دارم تا در حوزه های پژوهشی که همواره به آن تعصب داشته و دارم فعالیت هایی را انجام دهم اما وقتی مجموعه و تهیه کننده ای به پژوهش ها و کارهایم اهمیت نمی دهد، ناچارم راه دیگری را برای فعالیت در موسیقی انتخاب کنم.

وی ادامه داد: چندی پیش همراه با گروه موسیقی «آوای شمس» تک آهنگی را تولید کردیم که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. این بار هم تصمیم گرفتیم تا به بهانه فرا رسیدن عید نوروز و بهار و اینکه در شرایط فعلی مردم عزیزمان به شدت به داشتن احوالی خوب نیازمندند اثری را آماده کنیم تا به سهم خود در انرژی بخشی و ایجاد نشاط میان مخاطبان تلاش هایی کرده باشیم. این قطعه در قالب یک اثر تلفیقی برگرفته از موسیقی ایرانی و موسیقی الکترونیک آماده شده که طی روزهای آینده کارهای مربوط به ضبط و میکس و مستر آن به اتمام می رسد و پس از تولید یک کلیپ در روزهای منتهی به نوروز پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.

رضوانی پور در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به دیگر فعالیت های خود در عرصه موسیقی توضیح داد: یک سری تک آهنگ را برای تولید آماده کرده ام که در حال و هوای موسیقی الکترونیک است که برخی از آنها ملهم از موسیقی ها و تصانیف دوران قاجار است که از نظر خودم کارهای بسیار متفاوتی شده اند و می دانم هم با مخالفان و هم با موافقان زیادی همراه می شود. این شرایط هم در فضایی فراهم شده که متاسفانه مخاطبان به سمتی رفته اند که دیگر موسیقی ایرانی را گوش نمی دهند و یا آن دسته از افرادی که همچنان به شنیدن این نوع آثار اقبال نشان می دهند بسیار اندک هستند. همه اینها در کنار بی توجهی بسیاری از تهیه کنندگان و تولیدکنندگان آثار موسیقایی نسبت به آثار دارای پیشینه فرهنگی و اصولی موسیقی ام موجب شد که من در کمال بی انگیزگی راه دیگری را برای خودم انتخاب کرده و فعلا در نوع دیگری از موسیقی فعالیت کنم. من از شاگردان استاد مجید کیانی هستم که با تمام وجودم تلاش کردم به سهم خودم حافظ و نگهدار موسیقی اصیل ایرانی باشم اما وقتی می بینم مخاطبان و تهیه کنندگان کمترین اهمیتی به این فعالیت ها و پژوهش هایم در حوزه موسیقی آیینی نمی دهند به شدت بی انگیزه می شوم و تلاش می کنم در ژانر دیگری به فعالیت مشغول باشم.

این پژوهشگر تصریح کرد: در طول سال های گذشته که به شدت دنبال سرمایه گذار برای آثار پژوهشی ام در حوزه موسیقی عرفانی و دیگر گونه های ارزشمند موسیقایی بودیم متاسفانه مجموعه یا تهیه کننده ای به آثارم روی خوش نشان نداد و یا اگر هم پاسخ مثبتی گرفتم در نهایت با طافچه بالای همین تولید کنندگان و تهیه کنندگان موسیقی مواجه شدم . شرایطی که به قدری برایم بی انگیزگی ایجاد کرد تا راه دیگری را انتخاب کنم. این بی انگیزگی هم آنقدر برایم اذیت کننده بود که هم اکنون مغازه بازکردم و مشغول لبنیات فروشی هستم؛ شرایطی که امیدوارم روزی من را به همان سبک و سیاق کارهای قبلی ام بازگرداند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

فصل دوم «ایرانیش» ساخته می‌شود/ مبتلا به کرونا نداشتیم

فصل دوم «ایرانیش» ساخته می‌شود/ مبتلا به کرونا نداشتیم
2021-04-13T10:47:34+04:30
تهیه‌کننده مسابقه «ایرانیش» بیان کرد که فصل دوم این مجموعه به تولید خواهد رسید.

واکاوی پرونده‌های کمتر روایت‌شده در «قرن۱۴»/ تاریخ قابل تحریف نیست

واکاوی پرونده‌های کمتر روایت‌شده در «قرن۱۴»/ تاریخ قابل تحریف نیست
2021-04-13T09:54:14+04:30
تهیه‌کننده و سردبیر برنامه «قرن ۱۴» بیان کرد که تاریخ قابل تحریف نیست و ما در این برنامه قصد داریم روشنگرانه به مباحثی بپردازیم که برای مردم جذاب و تاثیرگذار...

توقف تمرین‌های نمایش «دکتر نون»/ نمی‌توان با «کرونا» جنگید

توقف تمرین‌های نمایش «دکتر نون»/ نمی‌توان با «کرونا» جنگید
2021-04-13T07:27:33+04:30
هادی مرزبان از توقف تمرین‌های نمایش «دکتر نون» به دلیل شرایط بحرانی کرونا خبر داد و ابراز امیدواری کرد بالاخره شرایط اجرای این اثر نمایشی فراهم شود.

وحید یامین‌پور «چهره هنر انقلاب۹۹» شد/ دنیا دزد انگیزه و اخلاص است

وحید یامین‌پور «چهره هنر انقلاب۹۹» شد/ دنیا دزد انگیزه و اخلاص است
2021-04-12T22:00:54+04:30
در مراسم پایانی هفته «هنر انقلاب اسلامی»، وحید یامین‌پور به عنوان چهره هنر انقلابی سال ۱۳۹۹ معرفی و تقدیر شد.

ویژه‌های «شما» در ماه رمضان/ سحر و افطار مهمان استان‌ها باشید

ویژه‌های «شما» در ماه رمضان/ سحر و افطار مهمان استان‌ها باشید
2021-04-12T17:47:34+04:30
شبکه تلویزیونی «شما» برنامه‌های گوناگونی را در ساختارهای مختلف و با همکاری مراکز استانی برای پخش طی ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است.

اکثر هنرمندان تئاتر این‌روزها بیکارند/ با وحشت سریال بازی می‌کنم!

اکثر هنرمندان تئاتر این‌روزها بیکارند/ با وحشت سریال بازی می‌کنم!
2021-04-12T11:34:14+04:30
عزت‌الله مهرآوران معتقد است تئاتر کار کردن در شرایط کرونایی بسیار سخت شده و هنرمندان تئاتر در وضعیت دردناکی به سر می‌برند و اکثر بیکار هستند.

«گاندو» در ادامه پخش مهیج‌تر می‌شود/ این پرونده‌ها سوخته نیست

«گاندو» در ادامه پخش مهیج‌تر می‌شود/ این پرونده‌ها سوخته نیست
2021-04-12T11:07:34+04:30
پندار اکبری بازیگر سریال «گاندو» درباره ویژگی‌های فصل دوم این مجموعه که قسمت‌های باقیمانده آن بعد از انتخابات خردادماه روی آنتن خواهد رفت، توضیحاتی ارائه کرد.

«مثل ماه» از پنجشنبه روی آنتن شبکه سه/ مهمان بین‌المللی داریم

«مثل ماه» از پنجشنبه روی آنتن شبکه سه/ مهمان بین‌المللی داریم
2021-04-12T09:47:34+04:30
تهیه‌کننده ویژه‌برنامه افطاری «مثل ماه» از پخش سری جدید این برنامه همزمان با ماه رمضان، از شبکه سه سیما و با حضور مهمانان بین‌المللی خبر داد.

«خورشیدگرفتگی» در جشنواره فرانسوی

«خورشیدگرفتگی» در جشنواره فرانسوی
2021-04-12T09:07:35+04:30
فیلم کوتاه «خورشیدگرفتگی» به کارگردانی رها امیرفضلی و علیرضا قاسمی به سی‌امین دوره جشنواره‌ای در فرانسه راه پیدا کرد.

مخاطبان غیرمتخصص ارکسترها را فراموش کردیم/ مشکل انتخاب «رهبر» نیست

مخاطبان غیرمتخصص ارکسترها را فراموش کردیم/ مشکل انتخاب «رهبر» نیست
2021-04-12T09:07:34+04:30
یکی از نوازندگان و آهنگسازان مطرح موسیقی کشورمان در تشریح عملکرد ارکسترهای دولتی طی سال‌های اخیر به طرح نکات مهمی در حوزه مدیریت و نحوه برنامه‌ریزی آن‌ها پرد...

مسائل مهاجران همیشه برایم دغدغه است/ حس ناب در «انبار»

مسائل مهاجران همیشه برایم دغدغه است/ حس ناب در «انبار»
2021-04-12T08:54:16+04:30
محمدرضا هلال‌زاده بازیگر فیلم کوتاه «انبار» بیان کرد که مسائل مهاجران همیشه برایم دغدغه بوده است.

اکثر هنرمندان تئاتر این‌روزها بی‌کارند/ با وحشت سریال بازی می‌کنم!

اکثر هنرمندان تئاتر این‌روزها بی‌کارند/ با وحشت سریال بازی می‌کنم!
2021-04-12T06:00:55+04:30
عزت‌الله مهرآوران معتقد است تئاتر کار کردن در شرایط کرونایی بسیار سخت شده و هنرمندان تئاتر در وضعیت دردناکی به سر می‌برند و اکثر بیکار هستند.

صابر خراسانی مجری برنامه سحرگاهی شبکه افق شد

صابر خراسانی مجری برنامه سحرگاهی شبکه افق شد
2021-04-11T22:14:15+04:30
ویژه‌برنامه سحر شبکه افق با عنوان «وقت‌سحر» به تهیه‌کنندگی طه‌ حکیمی و با اجرای صابر خراسانی پخش می شود.

تمبرهای «پیشگامان هنر انقلاب و دفاع مقدس» رونمایی شد

تمبرهای «پیشگامان هنر انقلاب و دفاع مقدس» رونمایی شد
2021-04-11T18:00:54+04:30
همزمان با «هفته هنر انقلاب» نخستین بلوک از گروه «تمبرهای پیشگامان هنر ایران» رونمایی شد.

خانه سینما تعطیل شد

خانه سینما تعطیل شد
2021-04-11T12:07:33+04:30
خانه سینما به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد.

ویژه‌های سحر و افطار شبکه‌ها اعلام شد/ کدام مداحان برنامه دارند؟

ویژه‌های سحر و افطار شبکه‌ها اعلام شد/ کدام مداحان برنامه دارند؟
2021-04-11T12:07:32+04:30
دبیر شورای معارف سیما ویژه برنامه های شبکه های سیما در ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.

فضای متفاوت «محاکات» رمضانی/ هنوز لیست مهمانان «ماه عسل» را دارم

فضای متفاوت «محاکات» رمضانی/ هنوز لیست مهمانان «ماه عسل» را دارم
2021-04-11T10:07:33+04:30
مریم نوابی‌نژاد کارگردان و سوژه‌پرداز برنامه «محاکات» درباره قسمت‌های ویژه این برنامه برای فضای ماه رمضان توضیحاتی ارائه کرد.

یک ویژه برنامه رادیویی با صدای غلامعلی حداد عادل

یک ویژه برنامه رادیویی با صدای غلامعلی حداد عادل
2021-04-11T09:54:13+04:30
رادیو پیام ویژه برنامه «آنک بهار» را با صدای غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی پخش می کند.

انجمن کارگردان‌های آمریکا کلویی ژائو را انتخاب کرد

انجمن کارگردان‌های آمریکا کلویی ژائو را انتخاب کرد
2021-04-11T09:40:53+04:30
کلویی ژائو از سوی انجمن کارگردان‌های آمریکا به عنوان بهترین کارگردان سال انتخاب شد.

بفتا دور نخست برندگانش را شناخت/ انتخاب بهترین‌ها در ۸ بخش

بفتا دور نخست برندگانش را شناخت/ انتخاب بهترین‌ها در ۸ بخش
2021-04-11T09:27:33+04:30
با برگزاری مراسم شب نخست مراسم اهدای جوایز بفتا ۲۰۲۱، در هشت بخش برندگان شناخته شدند.

تجربه اضمحلال در یک «کت واک»/ حمایتی که باید از صندلی‌های خالی شود

تجربه اضمحلال در یک «کت واک»/ حمایتی که باید از صندلی‌های خالی شود
2021-04-11T08:34:14+04:30
حسین پوریانی‌فرد کارگردان نمایش «هار» با اشاره به تصمیم منطقی تعطیلی سالن‌های تئاتر در شرایط قرمز شدن شهر تهران یادآور شد در صورت حمایت نشدن از تئاتر این هنر...

دولت در بحران کرونا کمکی به سینما نکرد/ در انتظار «ملاقات با جادوگر»

دولت در بحران کرونا کمکی به سینما نکرد/ در انتظار «ملاقات با جادوگر»
2021-04-11T08:34:13+04:30
حمید اعتباریان تهیه‌کننده سینما بیان کرد که کمک به سینما در شرایط بحرانی امروز در همه جای جهان جزو اولویت‌ها بوده ولی در ایران این اتفاق نیفتاد.

پارک چان ووک دوباره به تلویزیون برمی‌گردد/ ساخت یک سریال جدید

پارک چان ووک دوباره به تلویزیون برمی‌گردد/ ساخت یک سریال جدید
2021-04-10T13:40:53+04:30
پارک جان ووک کارگردان مشهور کره‌ای رمان برنده پولیتزر را به یک سریال تلویزیونی بدل می‌کند.

آخرین وضعیت سلامتی فریدون شهبازیان/ چرا موسیقی «یاور» پیشنهاد شد؟

آخرین وضعیت سلامتی فریدون شهبازیان/ چرا موسیقی «یاور» پیشنهاد شد؟
2021-04-10T13:00:53+04:30
آرمان زرین‌کوب تهیه‌کننده سریال «یاور» درباره آخرین وضعیت سلامتی فریدون شهبازیان که در حال ساخت موسیقی این سریال دچار شکستگی استخوان شد، توصیحاتی ارائه کرد.

پیام دهکردی به کرونا مبتلا شد/ بازیگرانی که بی‌دفاع هستند

پیام دهکردی به کرونا مبتلا شد/ بازیگرانی که بی‌دفاع هستند
2021-04-10T11:07:33+04:30
پیام دهکردی که این روزها مشغول نقش آفرینی در یک مجموعه تلویزیونی بود، به کرونا مبتلا شد.

«ایندیانا جونز ۵» عوامل اصلی را برگزید/ انتخاب بازیگر زن و آهنگساز

«ایندیانا جونز ۵» عوامل اصلی را برگزید/ انتخاب بازیگر زن و آهنگساز
2021-04-10T10:54:13+04:30
فیبی والر بریج خالق «فلی بگ» و برنده جایزه امی به گروه بازیگران «ایندیانا جونز» جدید افزوده شد.

نحوه پرداخت حق بیمه هنرمندان در سه ماه اول ۱۴۰۰ اعلام شد

نحوه پرداخت حق بیمه هنرمندان در سه ماه اول ۱۴۰۰ اعلام شد
2021-04-10T10:27:33+04:30
صندوق اعتباری هنر با انتشار اطلاعیه‌ای جزییات نحوه پرداخت حق بیمه و سرانه درمان سه ماه اول سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

سریال شهید صیاد شیرازی به جریان افتاد/ تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد

سریال شهید صیاد شیرازی به جریان افتاد/ تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد
2021-04-10T09:47:33+04:30
مجید اکبرشاهی مدیر گروه فیلم و سریال سیمافیلم از ساخت سریال شهید «سپهبد صیاد شیرازی» به تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد خبر داد.

«آوازهای محلی ایرانی» شنیدنی شد/ آهنگسازی رضا والی برای یک پروژه

«آوازهای محلی ایرانی» شنیدنی شد/ آهنگسازی رضا والی برای یک پروژه
2021-04-10T08:40:53+04:30
رضا والی از آهنگسازان پیشکسوت موسیقی کشورمان در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود آلبوم «آوازهای محلی ایرانی» را پیش روی مخاطبان قرار داد.

تعطیلی سینماها در صورت تعطیلی همه مراکز منطقی است/ مخاطبان مختارند

تعطیلی سینماها در صورت تعطیلی همه مراکز منطقی است/ مخاطبان مختارند
2021-04-10T08:00:54+04:30
محمدحسین فرحبخش تهیه‌کننده و کارگردان سینما معتقد است که سالن‌های سینما نباید بسته باشد چرا که مردم مختار هستند به سینما بروند یا نه.
X فیلم جدید کلیپ جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)