میرنیوز

«فجر ۳۹» و حاشیه‌های کرونایی یک آغوش!/ همه چیز یک «بی همه چیز»

«فجر ۳۹» و حاشیه‌های کرونایی یک آغوش!/ همه چیز یک «بی همه چیز» 2021-02-01T10:49:52+03:30

خبرگزاری مهر - گروه هنر: «مهر سیمرغ» عنوان بسته خبری-تحلیلی روزانه‌ای است که به مرور متن و حاشیه سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر می‌پردازد. هر روز می‌توانید با «مهر سیمرغ ۳۹» در جریان آخرین تحولات بزرگ‌ترین رویداد سینمایی کشور، در متفاوت‌ترین دوره برگزاری قرار بگیرید.

امروز دوشنبه ۱۳ بهمن‌ماه و هم‌زمان با اولین روز اکران فیلم‌های سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، در سینمای رسانه و سینماهای مردمی با دومین شماره از «مهر سیمرغ ۳۹» همراه شوید.

چهره روز؛ پرویز پرستویی

«روزی که قصه را خواندم، احساس کردم زندگی من مثل امیر است» این جمله کلیدی پرویز پرستویی در نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «بی‌همه چیز» بود. جمله‌ای که بازتاب گسترده‌ای هم در فضای رسانه‌ای پیدا کرد.

پرویز پرستویی بازیگر باسابقه سینمای ایران که نقش‌های ماندگاری بسیاری با هنرنمایی او در حافظه سینمادوستان ثبت شده است، با ایفای نقش «امیرخان» در فیلم تازه محسن قرایی، باردیگر ثابت کرد هنوز انرژی، انگیزه و توان بالایی برای درخشش بر پرده نقره‌ای دارد. اما آنچه پرستویی را تبدیل به چهره خبرساز اولین روز از برگزاری سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر کرد نه حضور تحسین‌برانگیزش در فیلم «بی‌همه چیز» که دو حاشیه خارج از سالن سینما بود.

اولین خبرسازی مربوط به پیش از آغاز اکران فیلم و مراسم فوتوکال یا همان عکاسی در حاشیه رونمایی فیلم بود؛ عادل فردوسی‌پور که به‌عنوان مهمان ویژه تیم سازنده «بی‌همه چیز» خود را برای رونمایی از این فیلم به برج میلاد رسانده بود، به تنهایی در مقابل دوربین عکاسان ایستاده بود که تیم تولید فیلم از راه رسیدند و مواجهه غیراصولی فردوسی‌پور با پرویز پرستویی آن هم در مقابل چشم اصحاب رسانه، تبدیل به یک چالش برای جشنواره شد!

«فجر ۳۹» و حاشیه‌های کرونایی یک آغوش!/ همه چیز یک «بی همه چیز»

پرویز پرستویی و عادل فردوسی‌پور بدون توجه به ملاحظات، حساسیت‌ها و هشدارهای بارها اعلام شده در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، یکدیگر را در آغوش کشیدند و این حرکت زمانی صورت غریب‌تر به خود گرفت که دیگر عوامل فیلم به این ترکیب دو نفره افزوده شدند و برای ثبت یک قاب احتمالاً جذاب‌تر (!) همه ماسک‌ها را از صورت برداشتند. ویدئوی چند ثانیه‌ای مربوط به این اتفاق خیلی زود جشنواره فجر را با چالش عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مواجه کرد.

این اما تنها حاشیه‌سازی پرستویی در روز نخست نبود. صحبت‌های او در نشست خبری هم بازتاب بسیاری پیدا کرد. به‌خصوص آنجا که خود را با «امیرخان» قهرمان اصلی فیلم «بی‌همه چیز» قیاس کرد و درباره فعالیت‌های اجتماعی و خیریه خود در سال‌های اخیر سخن گفت. پرستویی که به‌وضوح از مورد قضاوت قرار گرفتن در فضای مجازی طی سال‌های اخیر گله‌مند بود، شرایط خود را مشابه کاراکتر اصلی فیلم «بی‌همه چیز» توصیف کرد که طبق داستان فیلم در مواجهه با قضاوت‌های مردم هیچ تکیه‌گاهی نداشت.

پرستویی تأکید کرد: «من گوشم را بستم فکر کردم اگر تحت تأثیر قرار بگیرم باید بگذارم بروم ولی من اهل رفتن نیستم با گفتن این حرف‌ها برخی فکر می‌کنند ما ریاکاریم ولی عیبی ندارد، من این ریاکاری را دوست دارم. من امیر و اتفاقات این فیلم را در جامعه خودمان می‌بینم.»

فیلم روز؛ بی همه چیز

در روز نخست جشنواره سی‌ونهم دو فیلم اقتباسی روی پرده رفت. فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده یک اقتباس از کتابی نوشته آلن دوباتن بود که فضای فانتزی و متفاوت آن بیش از سایر ویژگی‌هایش موردتوجه مخالفان و موافقان فیلم قرار گرفت.

اتفاق ویژه روز اول جشنواره اما رونمایی از فیلم «بی‌همه چیز» بود. فیلمی با اقتباس آزاد از نمایشنامه «ملاقات با بانوی سالخورده» به قلم محسن قرایی و محمد داوودی که سال گذشته همکاری مشترک‌شان در نگارش فیلمنامه «قصر شیرین» رضا میرکریمی، منجر به شکار سیمرغ بهترین فیلمنامه شد.

«فجر ۳۹» و حاشیه‌های کرونایی یک آغوش!/ همه چیز یک «بی همه چیز»

«بی‌همه چیز» علاوه‌بر فیلمنامه قوی، از کارگردانی حساب‌شده محسن قرایی نیز بهره برده اما بی‌تردید برگ برنده اصلی آن ترکیب بازیگران اصلی و فرعی است. درخشش پرویز پرستویی در نقش «امیرخان» و هدیه تهرانی در نقش «لیلا» که هر دو رو با شانس اصلی شکار سیمرغ بازیگری تبدیل کرده اما در کنار آن‌ها نمی‌توان از حضور تأثیرگذار و بازی حساب‌شده بازیگرانی چون هادی حجازی‌فر، فرید سجادی‌حسینی، بابک کریمی و باران کوثری گذشت.

فیلم تازه محسن قرایی فیلمی داستان‌گو است و همین ویژگی آن را در سینمای بدون داستان و حتی ضدقهرمان ایران تبدیل به اثری شاخص کرده که احتمالاً می‌تواند تبدیل به فیلم محبوب مخاطبان جشنواره هم شود. کمااینکه تا اینجا و در کنار دو فیلم «شیشلیک» و «ابلق» سه فیلم پرفروش در فرآیند پیش‌فروش بلیت‌های مردمی جشنواره محسوب می‌شود و باید دید در روزهای آینده کدامیک می‌توانند به‌عنوان صدرنشین جای خود را تثبیت کنند.

حاشیه روز؛ آغاز در سایه «کرونا»

کیفیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از حاشیه‌های روز گذشته برج میلاد بود؛ واکنشی به انتشار تصاویری از حضور در هم تنیده عکاسان، فیلمبرداران و البته خبرنگاران در نشست خبری فیلم‌های جشنواره فیلم فجر.

این روال هر ساله جشنواره فیلم فجر است که حضور هنرمندان باعث تجمع عکاسان برای تهیه عکس‌های خبری از مهمترین رویداد سینمایی کشور می‌شده است با تغییر شرایط اما امسال حضور خبرنگاران و عکاسان در برج میلاد به کمترین تعداد خود در چند دوره برگزاری این رویداد رسیده است.

انتشار تصاویر این حضور حداقلی اما در هم تنیده، برخی کانال‌های تلگرامی و به تبع آن رسانه‌های رسمی را بر آن داشت تا این حضور را تهدیدی جدی برای سلامت اصحاب رسانه بخوانند که البته گزاره‌ای درست است؛ موضوعی که منجر به واکنش علیرضا وهاب‌زاده مشاور رسانه‌ای وزیر بهداشت شد تا مسئولان برگزاری جشنواره را موظف به پاسخگویی درباره آنچه رخ داده بداند.

وی در توییتی عنوان کرد: «تمامی ضوابط مثل تمام مشاغل و فضاها به مسئولان ⁧ جشنواره ⁩ ابلاغ شده و متعهد شدند که پروتکل‌ها را رعایت کنند. قطعاً این تصاویر تخلف از اجرای پروتکل‌هاست و مسئولان برگزاری جشنواره باید پاسخگو باشند.»

«فجر ۳۹» و حاشیه‌های کرونایی یک آغوش!/ همه چیز یک «بی همه چیز»

اما مشاهدات روز گذشته خبرنگار مهر نشان می‌داد که بستر اجرای پروتکل‌های بهداشتی از منظر فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، یک در میان کردن صندلی‌ها، لزوم استفاده از ماسک و استریلیزه کردن مواد خوراکی به‌صورت قابل قبولی فراهم بود. آنچه اما محل چالش است پایبندی شخصی افراد به رعایت فاصله‌هاست.

یک سالی می‌شود که فعالان حوزه رسانه و سینما از برنامه‌های سینمایی دور هستند، جشنواره فیلم فجر جدی‌ترین حضور خبرنگاران و عکاسان در یک سال گذشته است؛ مساله‌ای که باعث تجدید دیدار افراد می‌شود و این هیجان دیدار رعایت موارد بهداشتی را با چالش‌هایی مواجه می‌کند.

برگزاری مراسم فتوکال و ایجاد صف برای ورود به سالن رسانه‌ای از جمله موارد دیگر است که رعایت موارد بهداشتی را دچار اختلال می‌کند.

در مجموع، در اولین روز اکران فیلم‌های جشنواره در سینمای رسانه‌ها، شرایط و مقدمات برگزاری ایمن و بهداشتی به‌صورت قابل قبولی فراهم بود و آنچه باید روی آن تأکید شود، لزوم رعایت فردی افراد و به‌خصوص چهره‌های حاضر در کاخ جشنواره است.

پیشنهاد روز؛ شیشلیک

یکی از جالب‌ترین رکوردهای تاریخ جشنواره فیلم فجر را به نام خود ثبت کرده است؛ محمد حسین مهدویان تنها فیلمسازی است که با احتساب دوره سی‌ونهم، در شش دوره پیاپی جشنواره فجر حضور مستمر داشته و مهمتر از آن اینکه هر بار فیلمی خبرساز و پرواکنش را در ویترین این رویداد رونمایی کرده است.

مهدویان که با «ایستاده در غبار» در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر تبدیل به یکی از پدیده‌های فیلم‌اولی شد، در ادامه مسیر فیلمسازی خود ابتدا «ماجرای نیمروز» را ساخت تا علاقه خود به تاریخ معاصر را ثابت کند و بعد سراغ «لاتاری» رفت تا ثابت کند قرار نیست کارگردانی تک‌وجهی باشد.

«فجر ۳۹» و حاشیه‌های کرونایی یک آغوش!/ همه چیز یک «بی همه چیز»

«ماجرای نیمروز ۲؛ رد خون» و بعد از آن «درخت گردو» بازگشت مهدویان به همان حال و هوای مورد علاقه‌اش یعنی تحولات تاریخ معاصر ایران محسوب شد. حالا و در ششمین حضور پیاپی در جشنواره فجر، مهدویان دست به یک ریسک زده است.

«شیشلیک» اولین تجربه کمدی‌سازی در کارنامه این فیلمساز است که حضور بازیگرانی چون رضا عطاران، پژمان جمشیدی، ژاله صامتی و جمشید هاشم‌پور کنجکاوی‌ها نسبت به آن را ضریبی دوچندان هم داده است.

«شیشلیک» امروز در سئانس دوم در سینمای اصحاب رسانه روی پرده می‌رود و احتمالاً پس از آن باردیگر شاهد گفتگوهای داغ رسانه‌ای بر سر تازه‌ترین فیلم محمدحسین مهدویان خواهیم بود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
2023-09-25T21:28:38+03:30
فیلم سینمایی «بی سر و صدا» ساخته مجیدرضا مصطفوی با پایان فیلمبرداری به زودی وارد مراحل فنی پس از تولید می‌شود.

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
2023-09-25T21:28:37+03:30
مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و مجموعه تئاتر شهر میزبان چند نشست تخصصی، نمایش ویژه بانوان و نمایش های رادیویی شرکت کننده در بیست و یکمین جشنواره بین المللی نم...

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها
2023-09-25T21:28:37+03:30
فصل تازه کنسرت های موسیقی پاپ با برگزاری سه اجرای زنده سه خواننده این ژانر موسیقایی در سه شهر آذربایجان شرقی آغاز می شود.

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
2023-09-25T21:28:37+03:30
نمایش رادیویی «فرشتگان خرمشهر» به کارگردانی صادق وفایی که درباره زنان مبارز و پرستار در زمان مقاومت خرمشهر است هفته اول مهر ۱۳۹۹ همزمان با هفته دفاع مقدس از ...

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
2023-09-25T21:28:37+03:30
رادیو صبا به مناسبت سالروز به امامت رسیدن ولی عصر (عج) ویژه برنامه «دست افشان» را راهی آنتن می کند.

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
2023-09-25T21:28:36+03:30
تام هنکس برای نوشتن و روایت نمایشگاه فضایی چندجانبه در لندن همکاری می‌کند.

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
2023-09-25T21:28:36+03:30
کارگردان مجموعه مستند «آرزم» بیان کرد که این مجموعه روایتی از جنگ دارد که تاکنون گفته نشده است.

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود
2023-09-25T21:28:36+03:30
نشست تحلیل و بررسی سینمای زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور همزمان با هفته دفاع مقدس در موزه سینما برگزار می‌شود.

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
2023-09-25T21:28:36+03:30
جلیل شعبانی تهیه‌کننده سینما ضمن اشاره به خاطرات خود از سال‌ها فعالیت در انجمن سینمای جوانان از تأثیرگذاری این انجمن در کشف استعدادهای فیلمسازی در سینمای ایر...

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
با پایان مهلت ارسال اثر برای حضور در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، ۶۱۵ مستند ایرانی خواستار حضور در این دوره شد.

فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن

فراخوان صندوق اعتباری هنر  برای اعضای متقاضی مسکن
2023-09-25T21:28:35+03:30
با هدف حمایت از تأمین مسکن هنرمندان در مرحله اول، مقدمات اختصاص مسکن در شهر پرند، برای ۵۷۰ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر واجد شرایط دریافت مسکن که دارای فرزند هس...

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌هایی که در نوبت اجرایی مرداد و شهریور ماه ۱۴۰۲ در سالن‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه رفتند، اعلام شد.

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
رابرت دنیرو و «اوبر» خبرهای منتشر شده درباره ایفای نقش «راننده تاکسی» توسط این بازیگر برای تبلیغات تلویزیونی بریتانیا را تکذیب کردند.

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
2023-09-25T21:28:34+03:30
بخش روزهای سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی «مروارید جاده ابریشم» تاشکند برگزار می‌شود.

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند
2023-09-25T21:28:34+03:30
رضا کیانیان به عنوان صداپیشه به نمایش «کمدی گمنام» به کارگردانی علی اصغری پیوست.

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
2023-09-25T21:28:34+03:30
در بیست و دومین دوره مراسم سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر (تندیس حافظ) جایزه یک عمر فعالیت هنری به بهزاد فراهانی اهدا و از او قدردانی می‌شود.

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه
2023-09-25T21:28:34+03:30
مستند «استوار ساقی» درباره زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه به کارگردانی میلاد محمدی در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ساخته می‌شود.

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
2023-09-25T21:28:33+03:30
جشنواره بین المللی جایزه عکس ۵ نشست‌های تخصصی با موضوع سینما را از سوم تا نهم مهر با حضور جمعی از منتقدان و پژوهشگران حوزه سینما در خانه هنرمندان برگزار می‌کند.

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
2023-09-25T21:28:33+03:30
انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری از چهارشنبه این هفته پنجم مهر ماه اکران خود را در سراسر کشور آغاز می‌کند.

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
2023-09-25T21:28:33+03:30
آثار راه یافته به بخش عکس سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» معرفی شدند.

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»
2023-09-25T21:28:33+03:30
در آستانه اکران عمومی کمدی سینمایی «هتل» تازه‌ترین ساخته مسعود اطیابی، پوستر رسمی این فیلم منتشر شد.

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
2023-09-25T21:28:32+03:30
محمدهادی عطایی با اشاره به فعالیت های جدیدش در مقام بازیگر و کارگردان از حضور در نمایش «بنگاه تئاترال» به کارگردانی هادی مرزبان از ۹ مهر ماه خبر داد.

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
2023-09-25T21:28:32+03:30
پوستر مجموعه مستند «ایلستان» همزمان با اتمام تولید فصل اول رونمایی شد.

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
2023-09-25T21:28:32+03:30
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هایپاور» که همزمان با هفته دفاع مقدس در گروه «هنروتجربه» روی پرده رفته است، به انتقادات نسبت به کیفیت این فیلم پاسخ داد.

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»
2023-09-25T21:28:31+03:30
مدیر شبکه امید و کودک درباره تغییر کنداکتور این شبکه‌ها در هفته دفاع مقدس توضیحاتی ارائه داد.

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
2023-09-25T21:28:31+03:30
قرارداد تاریخی برای پایان دادن به اعتصاب ۱۴۶ روزه نویسندگان به دست آمد.

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
2023-09-25T21:28:31+03:30
نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی صبح سوم مهر در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید
2023-09-25T21:28:31+03:30
جزییات «جشنواره موسیقی سنتی صدا و سیما» که قرار است ۸ تا ۱۱ مهر در کردستان برگزار شود امروز ۳ مهر طی نشستی تشریح شد.

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟
2023-09-13T13:50:12+03:30
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از ارائه تسهیلات رایگان برای اعضای بالای ۶۰ سال دارای مدرک درجه یک هنری این مجموعه تحت پوشش فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان
2023-09-13T13:50:12+03:30
بنیاد جایزه ملی کتاب، دعوت از درو بریمور برای میزبانی مراسم اهدای جوایز سالانه این بنیاد را پس گرفت.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)