میرنیوز
رضا فهیمی کارگردان فیلم کوتاه «سفیدپوش» از آثار حاضر در سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این اثر گفت: این فیلم ۲۰ دقیقهای در ژانر کودک ساخته شده است و قصه پیرزنی را روایت میکند که قالب پنیری را درست کرده است. او این قالب پنیر را به پسربچهای به نام احمد میدهد، پدر احمد معلم روستاست و پیرزن از این پسربچه میخواهد پنیر و پیغامش را به پدرش برساند.
وی با اشاره به شرایط کرونایی بیان کرد: زمانی که فیلمبرداری این اثر تمام شد و به تهران بازگشتیم، متوجه شدیم کرونا شیوع پیدا کرده و به همین دلیل مراحل پس تولید «سفیدپوش» دچار مشکلات کرونایی شد.
فهیمی ادامه داد: متاسفانه کار فیلمبرداری و ساخت فیلم به گونهای نیست که بشود پروتکلها را کامل رعایت کرد چون کار به صورت گروهی است و گاهی در فضاهای بسته و گاهی در میان جمعیت به سر میبریم. برای مثال به یاد دارم یکی از بچههای فیلمساز میگفت بازیگر فیلمش از شرایط میترسیده، به این فکر میکرده است که اگر ماسک نزند، ممکن است ناقل شود و پدر و مادرش مبتلا شوند به همین ترتیب به دلیل استفاده بلندمدت از ماسک و کمبود هوا به یکباره سر صحنه غش کرده است. البته میدانم که واقعاً این موضوعات در مقابل زحمات کادر درمان هیچ است و ما هم تافته جدا بافته نیستیم اما ما با ضبط فیلم سر و کار داریم و از آنجایی که قرار است این تصاویر ضبطشده به مخاطب ارایه شود، این موضوعات در اتمسفر کلی کار تاثیر میگذارد و البته گذاشته است.
این کارگردان در پایان با اشاره به اینکه در این سالها در آثار سینمایی بیشتر به معضلات اجتماعی پرداخته میشود، گفت: میشود این موضوع را با گذشته مقایسه کرد، اگر نگاهی به گذشته داشته باشیم و فیلمها را مقایسه کنیم، متوجه میشویم که آن موقع چه دغدغههایی وجود داشته و حالا چه دغدغههایی. به هر حال وظیفه و رسالت فیلمساز این است که در بین مردم و جامعه خود باشد، ببیند، کشف کند و واقعیت موجود را بازنمود کند. چیزهایی که ما میبینیم و در آثارمان به نمایش میگذاریم همه یک واقعیت اجتماعی است، فیلمساز هم همینها را میبیند و به تصویر میکشد. هرچند گفته میشود درباره چیزهای سرخوشانه و خوب فیلم بسازیم ولی وقتی چنین موضوعاتی در سطح جامعه نیست، چه باید کرد؟
منبع : خبرگزاری مهر
«سینما» هنوز نمرده است/ سرمایهگذاران خصوصی را مجبور به دلالی نکنیم
گلدن گلوب ۲۰۲۱ کمترین میزان تماشاگر را داشت
«کاروان دف صبا» منتشر شد/ بررسی ریتم در آثار ابوالحسن صبا
بازگشت مخاطب به تئاتر نیاز به فرهنگسازی دارد/ روایت مدرن «امینه»
شروع قدرتمند سمپوزیومهای مجسمهسازی/ رونق گردشگری با مجسمه
آمریکا به پرداخت ۱.۳ میلیون دلار خسارت به صداوسیما محکوم شد
مورگان فریمن «انسان خوب» میشود/ پی بردن به ارزش زیستن
پخش «خونه زندگی» از رادیو سلامت/ مخاطب ثابت داریم
«تئاتر شهر» نه پارکینگ دارد و نه حریم/ نیاز به فضایی هنرمندانه
مستند «نائب الامام» رونمایی شد/ روایتی متفاوت از عالم شیرازی
شبکه العالم سوریه سراغ پیروزمندان بر داعش میرود
تولید چند اثر موسیقایی برای بهار ۱۴۰۰/ «اروند» در دست تولید است
گورخری که خطهای سفیدش ناپدید شد!/ اجابت خواسته دبیر فقید جشنواره
معرفی برندگان «گلدن گلوب ۲۰۲۱»/ «سرزمین آوارگان» بازهم برگزیده شد
هدایای موزه «دورهمی» بالاخره فروخته شد/ زمانبندی بازگشت «خندوانه»
بازدید مدیران شبکه نسیم از پشت صحنه مجموعه نوروزی «دستانداز»
انتشار فراخوان دوره دوم مسابقه نمایشنامه نویسی «چهارراه»
ناگفتههای جیرانی در سالروز تولدش/ شکیبایی چرا «قرمز» را رد کرد؟
تجلیل انجمن منتقدان هالیوود از دواین جانسون
اختصاص یک روز فروش سینماهای «بهمن سبز» به مردم سیسخت
قطعه ای برای نوروز ۱۴۰۰ منتشر می کنم/ طاقچه بالای سرمایه گذاران
«هزار افسان» به دلیل محدودیتهای کرونایی همچنان متوقف است
عضو سیاهپوست نداریم/ دردسر ادامه دارد
نقشی جدی که از مخاطب خنده میگیرد/ فرصتی که غنیمت شمرده شد
«مامان» و رویای مخاطب گسترده در سینما/ اکران آنلاین عاقلانه نیست
سریال انیمیشن «ترمیناتور» ساخته میشود/ نتفلیکس سفارش داد
احتمال اکران «رمانتیسم عماد و طوبا» در نوروز ۱۴۰۰/ هنوز منتظریم!
شایعه «کمک ۳ هزار میلیاردی به صداوسیما از جیب مردم» از کجا آمد؟
محیط «تئاتر شهر» باید از مزاحمتها پاک شود/ نیاز به مدیریتی جدی
«کابوسها» به دیوار چهارم رسید/ کشمکشهای مکبث با خود و اطرافیانش